péra
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#1 péra
Prosím radu, asi mám vymačkný jedno brko, kára lehce pokulhává na levou zadní, levý zatáčky dává v poho, pravý se ale naklání jak 2CV s jeptiškou. Pokud by to teda byla ta pružina, mám dát originál použitou, ale dobrou, nebo koupit novou a jakou (KYB, LESJÖFORS, BILSTEIN, atd., resp. vobyč nebo heavy load)? Samozřejmě sadu. P.S. Mekányk řiká starou, já bych dal novou.
Díky za jakejkoliv názor.
Díky za jakejkoliv názor.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1481
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#2 péra
no já mít problém s pérem, dal bych starou...
Pokud máš jinou, zkus to vyměnit a uvidíš. Vzadu se mění docela dobře (pokud máš stahovák)
Pokud máš jinou, zkus to vyměnit a uvidíš. Vzadu se mění docela dobře (pokud máš stahovák)
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12098
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 péra
A neni jednodušší to vyvěsit na tlumiči, než mačkat péro?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2180
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#5 péra
Já bych nový nedával a už vůbec ne nějaké heavy load pokud tam to na druhé straně zůstane staré.
Páč pak budeš asi pravděpodobně kulhat taky, ale jinak Asi sám cítíš že nejlepší by bylo dát obě nové
Kayabu jsem našel kus za 915Kč včetně daně takže...to zas není takový děs. Monroe 890Kč a třeba Sachs je lehce přes 1000...
Páč pak budeš asi pravděpodobně kulhat taky, ale jinak Asi sám cítíš že nejlepší by bylo dát obě nové
Kayabu jsem našel kus za 915Kč včetně daně takže...to zas není takový děs. Monroe 890Kč a třeba Sachs je lehce přes 1000...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5754
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#6 péra
No já bych měl co se týká péra, ale to by se ti nelíbilo.penek píše:Jinak nikdo nic?
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#7 péra
Jasně, že budu dávat vobě. Jo, ty ceny tak nějak jsou, krvavý to není.jirka87 píše:Já bych nový nedával a už vůbec ne nějaké heavy load pokud tam to na druhé straně zůstane staré.
Páč pak budeš asi pravděpodobně kulhat taky, ale jinak Asi sám cítíš že nejlepší by bylo dát obě nové
Kayabu jsem našel kus za 915Kč včetně daně takže...to zas není takový děs. Monroe 890Kč a třeba Sachs je lehce přes 1000...
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2180
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#8 péra
Já to chápu...člověk nechce..ale co nadělá. Protože to je TEĎ jedno péro..Jenže pak se zjistí horní uložení, k tomu gumy na stabilizátor....vzadu budou dorazy na sračku...najdeš jeden tlumič mastnej, tak dáš oba a jsi v tom za 10
Vánoční dárky v prdeli
Vánoční dárky v prdeli
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#9 péra
Vánoční dárky za 10 si takhle dávám sám sobě celoročně už pár let...
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#11 péra
Tak navážu a začnu zvesela - dostali jsme v práci vánoční odměny, nechce tady někdo něco z toho? Vo co de: Už se to tady někde řešilo, tuším, že Luboš u jednostranně pokleslý 7xx, debata byla, jestli to způsobuje kardan a je to tudíž vlastnost, nebo nádrž, nebo co. Prostě mi to mírně sedí na zadní levobok a trochu se mi to nelíbí. Musím dodat, že jsem pár takhle kulhavejch dvojek viděl. Tlumiče i pružiny mám vyměněný (Skandix, Adam a Michell) a furt to samý, levá strana je asi vo 2.5cm níž. Subjektivně mám i pocit, že je to měkčí v pravotočivý zatáčce, i když žádný drámo. Celkově bych ten zadek viděl krapítek vejš celej, takže můj dotaz tedy zní, jestli je lze použít nějaký podložky pod pružiny, ale tak, aby se ta "zdravá" strana zvedla třeba jen o 2cm a ta kleslá tedy dejme tomu o 4.5cm. S Adamem jsem řešil vliv případnýho takovýho zásahu na pracovní zdvih tlumičů, ale já bych to tak dramaticky neviděl, vokruhy s tím už moc nejezdím... Tak co, neumíte někdo? Nebo někoho doporučit? Nějaká firma, která se zabejvá úpravama podvozků? Díky za rady.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1742
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#12 péra
A jak vypadají hlavní silentbloky (ty, co spojují nápravu s podélnými rameny)? Silentblok je hodně velikej, takže když je vymačkanej, tak to udělá přesně co popisuješ.
Dá se to čeknout neozbrojeným pohledem v pokleku od zadku auta - osa šroubu, který prochází silentblokem, musí být, zcela pochopitelně , v ose silentbloku...
A jestli jsem to trefil a při výměně per a tlumičů jste to neviděli, tak jste jelimani
Když to silentblokem nebude, tak pera asymetricky vypodlož, ať to pěkně vypadá. Zdvih tlumičů neřeš, neděláš ofrouda. Já používám plastový PP desky na bazény - do 10mm to stříhám pákovýma nůžkama...
Dá se to čeknout neozbrojeným pohledem v pokleku od zadku auta - osa šroubu, který prochází silentblokem, musí být, zcela pochopitelně , v ose silentbloku...
A jestli jsem to trefil a při výměně per a tlumičů jste to neviděli, tak jste jelimani
Když to silentblokem nebude, tak pera asymetricky vypodlož, ať to pěkně vypadá. Zdvih tlumičů neřeš, neděláš ofrouda. Já používám plastový PP desky na bazény - do 10mm to stříhám pákovýma nůžkama...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#13 péra
Rozumím, provedu! A děkuji.
P.S. Teda spíš Adam provede...
P.S. Teda spíš Adam provede...
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#14 péra
Tak hodnej pan Standa mi na sraz přiveze (přiveze?) PP destičku, vykrouháme pár podložek, samozřejmě mrknem na silentbloky, uložení a další gumovej program a pak budeme mít, Pýtře Marků, tu výtrusnici vejš než ty!
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 7580
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#15 péra
Tak si hlavně nezapomeň vzít s sebou montérky a nářadí ty filozofe!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71