Mal by som zopár otázok ku generálke, a prípadným úpravám motora D24T, ktorý mám už momentálne rozobratý.
1. Hlava válcov - po demontáži motora, ktorý do rozborky normálne bežal, som objavil na hlave viacero prasklín. Najradšej by som zohnal druhú hlavu, ktorá, ak nič lepšie, je popraskaná aspoň iba v medziventilovom priestore, kde to možno zavariť, (ako mi bolo povedané). Chcel by som sa spýtať, či sa môže použiť aj hlava z D24, alebo D24TiC, pretože počul som, že sú tam vraj nejaké rozdiely, tak by som sa nerád s druhou hlavou okašľal. Prípadne, máte skúsenosti aj s hlavami zo starých volkswagenov LTčiek? Sú rovnaké ako tie volvácke a možno ich použiť?
2. hodnoty hrúbky vymedzovacích podložiek hydroštelov - Neviete prosím niekto, aké medzery majú byť medzi hydroštelom a vačkou, teda podľa čoho nakúpiť správne hrúbky vymedzovacích podložiek? Alebo nechať staré?
3. Hodnoty utiahnutia skrutiek motora - Neviete prosím niekto hodnoty utiahnutia ojníc, uloženia kľuky, hlavy...
4. Tesnenie hlavy + skrutky hlavy - akú značku a typ najlepšie zvoliť?
5. remenica kľuky - dá sa ešte niekde zohnať nová, alebo ak hádzala iba veľmi málo, môžem ju tam zatiaľ vrátiť a hladať nejakú používanú v lepšiom stave?
6. Palivové čerpadlo - až do momentu demontáže fungovalo v poriadku. Zvyknete tieto čerpadlá repasovať, či pokiaľ "idú", tak sa to nerieši? Prípadne, komu zveriť repas a za akú sumu cca? Dá sa potom čerpadlo nastaviť aj v svojpomocne, alebo to radšej zveriť odborníkom?
7. Olejové čerpadlo - Pokiaľ bolo doteraz všetko OK, tak neriešiť?
8. Vstrekovače - rieši sa pri nich ešte aj nejaký iný repas, okrem rozobratia, vyčistenia a výmeny vnútornej trysky ( http://bashdiesel.ru/upload/iblock/9d7/9d7fac574f3c12fe8c0ac5e46e5aa05f.jpg )? Či nechať to radšej potom ešte u niekoho otestovať?
9. žhaviče - rozhodol som sa pre Denso DG-012. Bude to dobrá voľba, či máte lepšie skúsenosti s inými značkami?
10. spojka - pri rozborke motora som zistil, že spojka to má už za sebou, predtým aj trochu pod záťažou šmýkala, takže pôjde nová. Na terajšej lamele som našiel nápis volvo sachs, takže zjavne originál a chcel by som tam tiež asi použiť sachs. Podľa vytypovania by tam mala ísť sada sachs 3000124033. Vyzerá, že všetko sedí, akurát, druhá rada odpruženia lamely má iba 3 strunky, no originál mal 4. Je to hádam zanedbatelný detail, ale radšej sa opýtam. Mohlo by to niečomu uškodiť? Prípadne, ak máte dobré skúsenosti s inými lamelami, nechám si poradiť.
11. Tesnenie trubky sacieho koša - v mieste, kde sa trubka napája k prírube od olejového čerpadla bolo pôvodne nejaké tesnenie, ale žiaľ, už aj kutilský červený silikón. Stačí, keď si nové tesnenie vyrobím z tesniaceho papiera, alebo by tam malo ísť niečo iné? (Pôvodné sa roztrhalo na dve polovice pri demontáži)
12. Hadice - dajú sa ešte niekde zohnať nové vodné a vzduchové hadice?
13. Zaslepená hadica (obrázok v prílohe) - Takto, ako je to na foto, je to od predošlého majiteľa. Neviete prosím, kam sa má po správnosti hadica zapojiť a na čo slúži? (Ospravedlňujem sa vopred za hlúpu otázku).
14. Posledná otázka - Neviete niekto prosím, akú farbu mal pôvodne blok z D24T? Na svojom som po umytí našiel zvyšky bledozelenej farby, vyzerá, že tam je už dosť dlho, tak by som rád vedel, či to tak bolo aj originál.
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
A teraz k tým úpravám motora:
Robil už prosím niekto na týchto motoroch nejaké úpravy? Resp, aké sú možnosti decentných úprav, (ak vôbec sú), ak by som chcel motoru pridať zopár koníkov? Počul som čosi o inom turbe, iných tryskách a nastavení čerpadla... Alebo vykašľať sa na to? Plánujem s autom iba bežne jazdiť, žiaden okruhový špeciál z toho nechcem
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Hádam som už na nič nezabudol, keď tak sa ešte opýtam... Alebo ak k tejto generálke patrí ešte niečo dôležité, na čo sa nesmie zabudnúť a čo som sa nespýtal, alebo ak sú tu aj nejaké "nezohnateľné" problémové diely, budem rád, ak mi poviete a dozviem sa niečo nové...
Vopred sa ospravedlňujem za možno hlúpe otázky, je to moja prvá generálka štvortaktu, tak radšej sa opýtam vopred, než niečo potom pokaziť.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
Ďakujem a prajem pekný večer.
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)