V70 P3 D5 egr+dpf off

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
kamov
Offline
Příspěvky: 558
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od kamov »

Nazdar, kedze benzinov na predaj je malo, skoro vobec, asi poidem do nafty D5. Zvazujem ze po kupe auta necham hned spravit egr a dpf off, ma to jazdit 7km tam a 7 nazad, sem tam dlhsi vylet. Co myslite, je lepsie to nechat preventivne zaslepit alebo neriesit, mozno to vydrzi. Zhanam nieco kolo roku 2008-2009 150 000 -200 000 km a chcem to na 7 rokov.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

wolf
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 855
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od wolf »

Bejt tebou, tak pokud to funguje, nechat bejt. Pojedes na vylet do Nemec nebo kamkoliv za hranice a cernym vyfukem budes mit trabl..
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

Apofys
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Litoměřice
Vůz: XC70 D4 MY14 133kW

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od Apofys »

Mám EGR OFF aby se mi neucpávalo sání. DPF OFF nechci, je to prasárna. Moderní nafťáky vytvářejí mnohem jemnější saze a ty se pak dostávají až do plicních sklípků a do krve. O tom co to všechno způsobuje si netroufám polemizovat. Něco málo se píše např. zde https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=65274
Trasa je krátká, každý týden bych naplánoval 50+ km výlet a mělo by to být OK. Dle mnoha názorů funguje DPF v D5 příkladně a nebývají problémy. Zásadní je ovšem technický stav motoru (zacházení předchozích majitelů, spotřeba a interval výměny oleje, pístní kroužky .....)
_________________
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km

msliva
Offline
Příspěvky: 66
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 D4

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od msliva »

Já mám zaslepeno na Astře 1.9 CDTI už bratru několik let a žádný černý výfuk nemám ( a nemám ani DPF od výroby ).
Přikoupil jsem ještě elektronický simulátor EGR a nepoznali nic ani na STK

skulda
Offline
Příspěvky: 311
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od skulda »

jak často budeš těch 7 km prokládat dlouhou cestou?
V70 v dieslu na 7 km je totální nesmysl
mám v podstatě to co chceš a jezdil jsem 22 km tam a zase zpátky a měl jsem často problémy s nedokončeným vypalováním DPF filtru a přitom jsem min. 2 krát do měsíce jel dálku, dostávala se mi nafta do oleje
teď jezdím jenom dálky a třeba jednou týdně krátkou cestu když jede přítelkyně s dítětem nakoupit a od té doby ani jedno nedokončené vypalování a žádná nafta v oleji, teda pokud to nežere stejné množství oleje jako přibývá nafty
mechanik mi říkal, že s touhle XC70 136 kW, DPF min. 50 km/cesta, pokud to máš na dojíždění každý den
a v zimně už vůbec, něž se to ohřeje a vytopí to interiér tak potřebuješ 20 km min.
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od IgorS »

7 km tam a 7 km naspäť, v dízli? Uf...
Ak dízel, tak to je tak pre TDI, tomu je to jedno.
Ale jazdiť to denne s D5? A ešte s DPF?
Javí sa mi to ako hlúposť.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

kamov
Offline
Příspěvky: 558
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od kamov »

Sak preto zvazujem ci to nebude vhodnejsie vypnut..., najlepsia moznost kupit benzin, no v70 t5 neni len tak zohnat a d5 je po...
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od IgorS »

kamov píše:... najlepsia moznost kupit benzin
Toho sa drž!
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

saabik
Offline
Příspěvky: 769
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od saabik »

kamov píše:Sak preto zvazujem ci to nebude vhodnejsie vypnut..., najlepsia moznost kupit benzin, no v70 t5 neni len tak zohnat a d5 je po...
Já jednu mám. A jednu nabízí autazesvedska.cz.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od pepa.paur »

kamov píše: Co myslite, je lepsie to nechat preventivne zaslepit alebo neriesit, mozno to vydrzi.
Já bych to neřešil, ono to vydrží dost, výhoda je i bufík. Pokud se to časem rozbije, vykuchat to můžeš vždycky.
Doporučuju razantně zkrátit intervaly výměny oleje v motoru :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od shalibaba »

Ona ani ta jednou za týden trasa 50km nemusí pomoci - z mých zkušeností vím, že vypalování se spustí až se dosáhne určitého zaplnění DPF a je mu jedno, jak dlouho jede....
Máme podobný motor - D3 120kw, občas mrknu diagnostikou na zaplnění a když se přiblížíme k hranici zaplnění, tak vyrazíme na výlet :)
Na 100% souhlas s pepou.paurem ohledně zkrácení intervalu výměny oleje - ten olej krátkou jízdou trpí a brzy je vyčerpaná (u C2/C3 olejů už tak nízká) alkalická rezerva.

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od Arkaz »

Pri vypalovani nemusis byt ani na dalnici ba ani na okreske. Minule sa mi zacala regeneracia na dialnici pokracovala na okreske a aj v meste.

skulda
Offline
Příspěvky: 311
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od skulda »

ale jasně, vypalování začně kdekoli kdy jsou splněný podmínky pro vypalování, zásadní ale je aby se dokončilo, a pokud jezdíš krátké trasy tak pravděpodobnost, že se nedokončí je prostě vyšší, jak jsem psal, jezdil jsem každý den 22 km tam a 22 zpět, a 2 x za měsíc třeba 120 až 250 km tam a zpět a měl jem často nedokončené vvpalovní, teď prostě do práce nejdezdím a vše je ok

auto má 400 000 km a filtr je původní a dle diagnostiky naprosto OK
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

wolf
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 855
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od wolf »

Já jezdím celkem couračky po městě, vkládám do toho dálnici a za ten rok jsem vypalování nepostřehl a vše ok. Najeto 323.000. Původní dpf
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

Venca70
Offline
Příspěvky: 158
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Třinec
Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od Venca70 »

Ahoj, jak poznám že probíhá vypalování ?
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1125
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od Tom0 »

-okamžitá spotřeba vzroste a i když brzdíš motorem, pořád to bude trochu žrát.
-u stojícího auta je takový divný smrad cítít.
-většinou (ale ne vždy) běží sahara - u pomalu jedoucího nebo stojícího auta.

trvá to u běžné volné jízdy až 30km
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

wolf
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 855
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

V70 P3 D5 egr+dpf off

Příspěvek od wolf »

A zvýší se volnoběžný otáčky, zvuk motoru je trochu jiný.
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: JirkaC009