![](https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png)
nimrodova devítka
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 535
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem
nimrodovo devítka
Takhle, to je kulervouci!!! A puvodni drzak u devitky vadi i u automatu, to se jim nepovedlo. Tohle je skvela prace, kloboucek dolu pane ![](https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png)
![](https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png)
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4224
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
nimrodovo devítka
Luxus, Honzo! Smekám!
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 604
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
nimrodovo devítka
To je slušná frajeřina ![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
-
Offline
- Příspěvky: 1300
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
nimrodovo devítka
![Good :good:](./images/smilies/good.gif)
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1367
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
nimrodovo devítka
Čekám, kolik lidí to po tobě bude chtít taky vyrobit.
Každopádně tuze náramná frajeřina a na srazech by si byl za Eso Rimmera!
![](https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji2.png)
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
nimrodovo devítka
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
ještě že na srazy nejezdím
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
nimrodovo devítka
tak mám spravenou klimu
syčela, pokud nebylo zapnuto na ofuk předního okna, po chvilce, pokud jsem měl trošku víc plynu, přestala foukat úplně...
měl jsem cestu ke kamarádovi automechanikovi a tak nějak jsme se dostali k tomu, že mám v autě takovej divnej válec, do kterýho vede několik hadic asi z podlatku a netuším, co to dělá. tak jsme se koukli pod kapotu a on mi povídá, že to je nádoba na podtlak. a hned dodal, že mám dvě vrchní hadice ošouchaný od řemenici serva
já si toho nikdy nevšiml, protože jsou hezky schovaný pod hadicí do sání. takže zkrátit hadičky a tramtadá, je ticho, klima jak nová
asi ho měl někdo venku a otočil ho v objímce trošku neradostně, že ty hadice lezou k řemenici. no a hadice se pomaličku rozpadaj pod rukama, tak je také budu muset někdy vyměnit. ale mám radost, jak jednoduché to bylo, a já jak vůl zkouším ufa v interiéru...
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
měl jsem cestu ke kamarádovi automechanikovi a tak nějak jsme se dostali k tomu, že mám v autě takovej divnej válec, do kterýho vede několik hadic asi z podlatku a netuším, co to dělá. tak jsme se koukli pod kapotu a on mi povídá, že to je nádoba na podtlak. a hned dodal, že mám dvě vrchní hadice ošouchaný od řemenici serva
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
nimrodovo devítka
tak jsme se vrátili z výletu. přes německo a rakousko do itálie k bismantový, následně janov, podél pobřeží do francie, objet monako, týden v provance, pak k mont blancu a přes švýcarsko, lichtenštejnsko, rakousko a německo domů. celkem 4200km, dálnice jako vždy jen v německu, 12 nocí strávených v devítce
v provance je dost problém se umýt, nejlepší byla nádrž na verdonu hned za kaňonem. stejně tak spaní bylo jedno z nejlepších právě nad touto nádrží. celkově ale i teď bylo nejvíc omezující počasí, respektive panující teplota. ta je fakt smrtící, pokud má člověk dělat něco jiného než být naložený někde ve vodě. jakž takž použitelně je do devíti ráno, pak je to za trest
devítka párkrát zazlobila, ale nic velkýho. 2x nechtěla moc chytit a dala si říct až na druhý pokus, nechtěla vytáhnout okýnko pravých předních dveří (zanesený kontakt v přepínači ve dveřích) a na samotném konci, když jsem vyjížděl z louky a zavřel se diferenciál, tak se pak nechtěl rozepnout a pomohlo trochu couvnout
doprava nad monakem je fakt supr, kvuli jednomu blbečkovi mám pár, naštěstí nehlubokých, šrámů na "a" sloupku od nějaké dřevité vegetace, jináč by mi i se skútrem skončil na kapotě...
výlet byl celkově supr, jak jinak. jedno z nejhezčích míst bylo okolí col du lautaret a galibier, to jsem až nečekal, jak je to nádherný. i spaní na lautaretu patřilo k těm nejlepším. také furkapass a "pramen" rhôny je úžasný a určitě stojí za návštěvu
spaní u roussillonu
![Obrázek]()
kolega si stoupl vedle nás
![Obrázek]()
mont ventoux
![Obrázek]()
reklama na švédsko ve francii
(light my fire, primus a to poslední asi nemusím zmiňovat)
![Obrázek]()
ráno na col du lautaret. málem jsme si přivezli i pejska, byl dost přítulnej![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
![Obrázek]()
col du galibier. tenle vršek průsmyku jsem chtěl vždycky vidět na vlastní oči, je úžasný a fascinuje mě, jak je zcela jiný o proti ostatním průsmykům, kde je nahoře alespoň nějaká chatka
![Obrázek]()
v provance je dost problém se umýt, nejlepší byla nádrž na verdonu hned za kaňonem. stejně tak spaní bylo jedno z nejlepších právě nad touto nádrží. celkově ale i teď bylo nejvíc omezující počasí, respektive panující teplota. ta je fakt smrtící, pokud má člověk dělat něco jiného než být naložený někde ve vodě. jakž takž použitelně je do devíti ráno, pak je to za trest
devítka párkrát zazlobila, ale nic velkýho. 2x nechtěla moc chytit a dala si říct až na druhý pokus, nechtěla vytáhnout okýnko pravých předních dveří (zanesený kontakt v přepínači ve dveřích) a na samotném konci, když jsem vyjížděl z louky a zavřel se diferenciál, tak se pak nechtěl rozepnout a pomohlo trochu couvnout
doprava nad monakem je fakt supr, kvuli jednomu blbečkovi mám pár, naštěstí nehlubokých, šrámů na "a" sloupku od nějaké dřevité vegetace, jináč by mi i se skútrem skončil na kapotě...
výlet byl celkově supr, jak jinak. jedno z nejhezčích míst bylo okolí col du lautaret a galibier, to jsem až nečekal, jak je to nádherný. i spaní na lautaretu patřilo k těm nejlepším. také furkapass a "pramen" rhôny je úžasný a určitě stojí za návštěvu
spaní u roussillonu
![Obrázek](https://c2.staticflickr.com/2/1875/43990618134_9a5271bd5e_b.jpg)
kolega si stoupl vedle nás
![Obrázek](https://c2.staticflickr.com/2/1878/42898826820_5efa6d3983_b.jpg)
mont ventoux
![Obrázek](https://c2.staticflickr.com/2/1858/43990617054_73b38d532d_b.jpg)
reklama na švédsko ve francii
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
![Obrázek](https://c2.staticflickr.com/2/1876/43990616434_78a574e334_b.jpg)
ráno na col du lautaret. málem jsme si přivezli i pejska, byl dost přítulnej
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
![Obrázek](https://c2.staticflickr.com/2/1882/44659610742_6422245b07_b.jpg)
col du galibier. tenle vršek průsmyku jsem chtěl vždycky vidět na vlastní oči, je úžasný a fascinuje mě, jak je zcela jiný o proti ostatním průsmykům, kde je nahoře alespoň nějaká chatka
![Obrázek](https://c2.staticflickr.com/2/1863/43990621374_63faa5cd64_b.jpg)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4224
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
nimrodovo devítka
Honzo, opět paráda! Super trip, super fotky a parádní devítka!
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
nimrodovo devítka
děkuju. hlavně devítka excelovala, je prostě dokonalá
fakt z ní mám radost
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
nimrodovo devítka
budu delat generalku garaze tak mozna ti najdu ty uchyty rolety. myslim na tebe
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
-
Offline
- Příspěvky: 1300
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
nimrodovo devítka
pěkně si s devítkou užíváte, ![Drinks or Beer :beer:](./images/smilies/drinks.gif)
![Drinks or Beer :beer:](./images/smilies/drinks.gif)
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvky: 133
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD
- Bydliště: Pelhřimov
nimrodovo devítka
Super!
To se mi líbí.. sbalit se s devítkou na trip a užívat si co to jde ![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![Good :good:](./images/smilies/good.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
nimrodovo devítka
konečně jsem se dokopal k tomu, abych přestal ztrácet kryty repráků v předních dveřích. packa je nerez, přilepena bisonem epoxy metal. mám vždy jen horní packu, na tu spodní mám příliš utopený protikus v tapecu a nedostal bych ji tam
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
nimrodova devítka
včera jsem konečně přezul na novy s míšou crossclimatem
![Obrázek]()
a nandal jsem plastový "koberečky". musím uznat, že sedí skvěle. tím nemyslím jen rozměrově, konec konců jsou pro moje auto, ale hlavně se ani nehnou, alespoň ten řidičovo
![Obrázek]()
![Obrázek](https://c2.staticflickr.com/2/1971/31880192788_ea1bbcdb21_b.jpg)
a nandal jsem plastový "koberečky". musím uznat, že sedí skvěle. tím nemyslím jen rozměrově, konec konců jsou pro moje auto, ale hlavně se ani nehnou, alespoň ten řidičovo
![Obrázek](https://c2.staticflickr.com/2/1934/45026933574_a0e9ccfd2e_b.jpg)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
nimrodova devítka
tak mám konečně koberce
ale...
objednával jsem z allegra. jsou to první koberečky za celý rok, které jsem viděl v prodeji. v aukci jediná fotka, popis žádný. tak píši dotyčnému, jestli bych mohl poprosit o nějaké info a fotky. poslal mi další fotku, popis žádný. na těch celkem dvou fotkách je vidět, že jsou šedočerné, bez díry a vlastně jen trochu špinavé a jinak dobrý. tak jsem je objednal, byť už byly lehce přes můj finanční strop...
třetí den mi přišel balíček. první překvapení bylo, že nejsou šedočerné, nýbrž modré. naštěstí ta modrá není nijak zářivá a také mám modré auto, tak to nebude tak úplně blbý (snad). a navíc to byla má chyba, neptal jsem se. co bylo ale horší je stav. za těch pár desetiletí byla spodní vrstva v rozkladu, drolila se pěna/guma či co to je. díky tomu nejen padá šílenej bordel z koberečků, ale jako bonus jsou i jak kus hadru, nechtějí držet tvar. takže bylo třeba s nima něco udělat, protože jinak bych přišel o 600,- (pošta sem a zas zpět) a měl bych prdlajs. dovolím si tedy krátký tutorial, kdyby snad někdo dopadl podobně
jako první jsem koberečky vypral v pračce, abych se přesvědčil, že doopravdy z nich padá hodně bordelu furt... přesvědčení se potvrdilo
![Obrázek]()
takže hurá odrbat ten svinec, co to půjde
![Obrázek]()
následně vyklepat, zas vyprat. koukám, povolil se mi kobereček pod patama a začal se párat
![Obrázek]()
takže zašít, potom přilepit kobereček ke koberečku![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
![Obrázek]()
abych dohnal menší výšku a dostatečně se mi přilepil zas kobereček ve všech vrstvách k sobě, vylepil jsem ho pěnou, kterou máme jako odpad v práci (používá se jako balicí materiál proti poškození). je třeba se snažit nějak srovnat kobereček, který je díky tomu koberečku pod patama nerovný, když je obráceně, proto je po krajích vypodložen
![Obrázek]()
další fáze je vystříhnout kus hadru a nastehovat ho tak, aby se dal všít do koberečku. zde je nastehován. je třeba při stehování místy přišívat hadr ke koberečku, jinak se hne a je to v háji. doporučuju udělat na proti "hlavnímu švu" (víz dále) hadr o fous větší, než je nutný, protože se hrozně blbě lepí
![Obrázek]()
poté je hadr sešit na stroji, vytažena z něj stehovací nit, a začal jsem přišívat "hlavní šev". to je šev, který je relativně rovný a dlouhý. dělal jsem ho kvuli tomu, aby se snáz pak hadr lepil, je to o jednu stranu na strefování méně. sešíval jsem dvouma jehlama, stehem, který nevím, jak se jmenuje, ale je to vlastně klasický obyč steh, jen se jede druhou jehlou proti té první (jestli někdo opravoval povolený šev na sedačce, ví, co myslím). sešíval jsem tedy ohyb hadru k šití lemovky. nedělal jsem stehy tak krátké, jako je originál, jel jsem 2-3 stehy originální na jeden můj
![Obrázek]()
nyní přilepit. lepil jsem velké koberce na dvakrát, protože najednou mi to nešlo. nedával jsem lepidlo až do krajů, aby se dal hadr dobře přišít
![Obrázek]()
po přilepení jsem nechal kobereček do druhého dne a následovalo došití hadru po obvodu. zbývá tedy už jen udělat díry pro špunty. jen jsem vystřihl hadr s lehkým přesahem směrem dovnitř a nacpal ho pod kování. zde je vidět, že jsem si hadr nastříhl, aby mi tam šel lépe, ale je to zbytečný, dá se tam díky flexibilnosti koberce nacpat i bez nastřižení, což jsem zjistil až u druhého oka a dával bych tomuto postupu přednost
![Obrázek]()
...a podobným stylem se musely udělat i zbylé koberce
![Obrázek]()
![Obrázek]()
co jsem potřeboval:
hadr: pad se zátěrem, tuším že 600d. z bedimexu
nit: pes silná nit. z bedimexu
lepidlo: chemoprén extrém. padla na to skoro celá 800ml plechovka
pěnu na vylepení
u některých koberečků nešla původní černá pěna oloupat celá, takže ta místa jsem tam nechal a vylepil bílou pěnou jen ta místa chybějící. malé zadní koberečky se dělají podstatně lépe, doporučuji jimi začít a nemusí se ani tolikrát přišívat při stehování hadr ke koberečku proti utečení. doporučuju si na to vyhradit dostatek času, protože to není práce, která by byla za víkend hotová... když to jde dobře a člověk si každý den vyhradí několik hodin (4-5), tak se dá udělat po oškrabání původní pěny jeden kobereček za 2 dny
![Obrázek]()
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
objednával jsem z allegra. jsou to první koberečky za celý rok, které jsem viděl v prodeji. v aukci jediná fotka, popis žádný. tak píši dotyčnému, jestli bych mohl poprosit o nějaké info a fotky. poslal mi další fotku, popis žádný. na těch celkem dvou fotkách je vidět, že jsou šedočerné, bez díry a vlastně jen trochu špinavé a jinak dobrý. tak jsem je objednal, byť už byly lehce přes můj finanční strop...
třetí den mi přišel balíček. první překvapení bylo, že nejsou šedočerné, nýbrž modré. naštěstí ta modrá není nijak zářivá a také mám modré auto, tak to nebude tak úplně blbý (snad). a navíc to byla má chyba, neptal jsem se. co bylo ale horší je stav. za těch pár desetiletí byla spodní vrstva v rozkladu, drolila se pěna/guma či co to je. díky tomu nejen padá šílenej bordel z koberečků, ale jako bonus jsou i jak kus hadru, nechtějí držet tvar. takže bylo třeba s nima něco udělat, protože jinak bych přišel o 600,- (pošta sem a zas zpět) a měl bych prdlajs. dovolím si tedy krátký tutorial, kdyby snad někdo dopadl podobně
jako první jsem koberečky vypral v pračce, abych se přesvědčil, že doopravdy z nich padá hodně bordelu furt... přesvědčení se potvrdilo
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4850/44455449870_e5c8606824_b.jpg)
takže hurá odrbat ten svinec, co to půjde
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4808/45548976514_b4dd85b182_b.jpg)
následně vyklepat, zas vyprat. koukám, povolil se mi kobereček pod patama a začal se párat
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4917/45548975934_68c218c0a1_b.jpg)
takže zašít, potom přilepit kobereček ke koberečku
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4828/45548974744_82d0d34ee4_b.jpg)
abych dohnal menší výšku a dostatečně se mi přilepil zas kobereček ve všech vrstvách k sobě, vylepil jsem ho pěnou, kterou máme jako odpad v práci (používá se jako balicí materiál proti poškození). je třeba se snažit nějak srovnat kobereček, který je díky tomu koberečku pod patama nerovný, když je obráceně, proto je po krajích vypodložen
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4861/44455448950_9cb938a8d4_b.jpg)
další fáze je vystříhnout kus hadru a nastehovat ho tak, aby se dal všít do koberečku. zde je nastehován. je třeba při stehování místy přišívat hadr ke koberečku, jinak se hne a je to v háji. doporučuju udělat na proti "hlavnímu švu" (víz dále) hadr o fous větší, než je nutný, protože se hrozně blbě lepí
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4857/44455448820_ca7187a058_b.jpg)
poté je hadr sešit na stroji, vytažena z něj stehovací nit, a začal jsem přišívat "hlavní šev". to je šev, který je relativně rovný a dlouhý. dělal jsem ho kvuli tomu, aby se snáz pak hadr lepil, je to o jednu stranu na strefování méně. sešíval jsem dvouma jehlama, stehem, který nevím, jak se jmenuje, ale je to vlastně klasický obyč steh, jen se jede druhou jehlou proti té první (jestli někdo opravoval povolený šev na sedačce, ví, co myslím). sešíval jsem tedy ohyb hadru k šití lemovky. nedělal jsem stehy tak krátké, jako je originál, jel jsem 2-3 stehy originální na jeden můj
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4824/44455448600_558b69b471_b.jpg)
nyní přilepit. lepil jsem velké koberce na dvakrát, protože najednou mi to nešlo. nedával jsem lepidlo až do krajů, aby se dal hadr dobře přišít
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4900/44455448720_dbf6ebc0b1_b.jpg)
po přilepení jsem nechal kobereček do druhého dne a následovalo došití hadru po obvodu. zbývá tedy už jen udělat díry pro špunty. jen jsem vystřihl hadr s lehkým přesahem směrem dovnitř a nacpal ho pod kování. zde je vidět, že jsem si hadr nastříhl, aby mi tam šel lépe, ale je to zbytečný, dá se tam díky flexibilnosti koberce nacpat i bez nastřižení, což jsem zjistil až u druhého oka a dával bych tomuto postupu přednost
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4883/44455448450_b7c6399735_b.jpg)
...a podobným stylem se musely udělat i zbylé koberce
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4842/44455449510_e0b6440522_b.jpg)
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4855/45548975444_fb5c6aa009_b.jpg)
co jsem potřeboval:
hadr: pad se zátěrem, tuším že 600d. z bedimexu
nit: pes silná nit. z bedimexu
lepidlo: chemoprén extrém. padla na to skoro celá 800ml plechovka
pěnu na vylepení
u některých koberečků nešla původní černá pěna oloupat celá, takže ta místa jsem tam nechal a vylepil bílou pěnou jen ta místa chybějící. malé zadní koberečky se dělají podstatně lépe, doporučuji jimi začít a nemusí se ani tolikrát přišívat při stehování hadr ke koberečku proti utečení. doporučuju si na to vyhradit dostatek času, protože to není práce, která by byla za víkend hotová... když to jde dobře a člověk si každý den vyhradí několik hodin (4-5), tak se dá udělat po oškrabání původní pěny jeden kobereček za 2 dny
![Obrázek](https://live.staticflickr.com/4907/44455449650_bfab5e8c0d_b.jpg)
Naposledy upravil(a) Nimrod dne 24 dub 2019 18:19, celkem upraveno 2 x.
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7602
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
nimrodova devítka
Tak to sis s koberečkama hodně vyhrál, ale výsledek stojí za to. Mě se do Dvojky také nedaří žádné pořádné sehnat.
A dej po čase vědět, jak jsi s novými pneu spokojený.
A dej po čase vědět, jak jsi s novými pneu spokojený.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
nimrodova devítka
To ani nevypadá jako originál koberce, nebo možná nějaký starý. Já mám normálně takový krásný jako v Cčku, nebo jak byly ve V70. Vysokej chlup, na krajích stejnej materiál a zespodu souvislá gumová tlustá vrstva s takovejma těma bodáčkama. Taky z Allegra, byly sice jen tři, ale zase za pár korun
![Pardon :pardon:](./images/smilies/pardon.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Pardon :pardon:](./images/smilies/pardon.gif)
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
nimrodova devítka
petr marek: děkuju. nedávno tam byly tyhle, ale levná sranda to fakt není a také se loupou https://www.ebay.com/itm/Original-Volvo-240-Tan-Beige-Carpet-Floor-Mat-Set-242-244-245-RARE-/202479685727?nordt=true&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.m43663.l10137
kryštof: ty tvoje krásný sice jsou, ale mně se tuze nelíbí ve starym autě, takže jsem hledal tyhle starší, nejspíš se dávaly do roku 1995
kryštof: ty tvoje krásný sice jsou, ale mně se tuze nelíbí ve starym autě, takže jsem hledal tyhle starší, nejspíš se dávaly do roku 1995
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
nimrodova devítka
Noo, tak aspoň Tě nenatáhli, jsem si říkal, jestli to jsou originály...
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
nimrodova devítka
pomalu se připravuji na jarní servis, kdy jsem původně i počítal s tím, že půjde motor s převodovkou ven. nakonec půjde asi jen převodovka a motor zkusíme nechat v autě, jsem na to zvědav
a pomalu začínám shánět díly. jedna položka byl i olej v řízení. jak jsem psal, v italských průsmykách mi řízení kňučelo. myslím si, že se přehříval olej v servu, takže jsem se položil do hlubin interentu a snažil se najít oleje s vyšší viskozitou při 100°C a vyšším bodem vzplanutí (nebo co to přesně je flash point) než má dosavadní liqui moly. a našel jsem něco, co dalece převyšuje konvenční oleje s atf f normou. red line racing atf f byl prý vyvinut pro "závodní" starý fordí automatický převodovky, základový olej je esterový. flash point neuvádějí, ale viskozita je o cirka 30% vyšší než klasický oleje. takže doufám, že řízení kňučet už nikdy nebude, stál mi kvuli absenci dovozce do evropy asi tak 3x tolik, co normální litr oleje atf f
![Obrázek]()
a pomalu začínám shánět díly. jedna položka byl i olej v řízení. jak jsem psal, v italských průsmykách mi řízení kňučelo. myslím si, že se přehříval olej v servu, takže jsem se položil do hlubin interentu a snažil se najít oleje s vyšší viskozitou při 100°C a vyšším bodem vzplanutí (nebo co to přesně je flash point) než má dosavadní liqui moly. a našel jsem něco, co dalece převyšuje konvenční oleje s atf f normou. red line racing atf f byl prý vyvinut pro "závodní" starý fordí automatický převodovky, základový olej je esterový. flash point neuvádějí, ale viskozita je o cirka 30% vyšší než klasický oleje. takže doufám, že řízení kňučet už nikdy nebude, stál mi kvuli absenci dovozce do evropy asi tak 3x tolik, co normální litr oleje atf f
![Obrázek](https://c2.staticflickr.com/8/7899/46348233854_79b09ca62f_c.jpg)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
nimrodova devítka
dneska jsem byl měřit kompresní tlaky:
1. válec 9
2. válec 8,9
3. válec 8,7
4. válec 9,2
takže asi dobrý... ale stejně jsem z toho jelen. v data pocket píší 9 baru s rozdílem maximálně 2 bary mezi válci. a v návodu pro b234 zas 9-11. v greenbooku pro b204ft/gt raději nepíší nic. ale beru to tak, že tam má být devět a je to tudíž hezký výsledek po 26 letech, čili hlavu sundavat ještě nebudu![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
edit: ještě v greenbooku pro b234 píší, že by se měla komprese měřit se sešlápnutým plynovým pedálem na podlaze, má to nějaký důvod? plynu jsem se ani nedotkl...
1. válec 9
2. válec 8,9
3. válec 8,7
4. válec 9,2
takže asi dobrý... ale stejně jsem z toho jelen. v data pocket píší 9 baru s rozdílem maximálně 2 bary mezi válci. a v návodu pro b234 zas 9-11. v greenbooku pro b204ft/gt raději nepíší nic. ale beru to tak, že tam má být devět a je to tudíž hezký výsledek po 26 letech, čili hlavu sundavat ještě nebudu
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
edit: ještě v greenbooku pro b234 píší, že by se měla komprese měřit se sešlápnutým plynovým pedálem na podlaze, má to nějaký důvod? plynu jsem se ani nedotkl...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
nimrodova devítka
Ahoj, sešlápnutý plynový pedál je kvůli co nejmenší restrikci v sání. Nejmarkantnější je to u jednoválcových závodních dvoutaktů u tohoto motoru bych nečekal, velké rozdíly.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé