

1. dotaz studenej motor ihned po startu běží normálně tiše, bez krytu má ještě hezčí zvuk, porotže kryt divně drnčí, ale po jízdě, když je olej ohřátej je slyšet z vršku hlavy šustění od vačky. Znám zvuk TDiček když mají špatný hydroštely a ťukají, ale tohle je zvuk měkčí a dělá to jenom když je ohřátej olej, za studena nikdy, tak mně vůbec napadlo, jestli to můžou dělat hydroštěly až za tepla. Přijde mi divný že má studenej pětiválec lepší zvuk než ohřátej. Mohlo by se něco změnit použitím jinýho oleje?
2. dotaz po otevření nalévacího hrdla na olej jde z víka ventilů ten klapavej zvuk, je toho tu plno ale nikde sem se nakonec nedozvěděl jestli to má skutečně dělat jen na volnoběh nebo i při přidání plynu, nebo když odpojím hadičku z toho podtlakovýho ventilu u airboxu
3. dotaz oproti TDI moje D5 skoro vůbec nebrzdí motorem, kopce co jsem byl zvyklej jet s oktávkou bez šlápnutí na brzdu musim u volva přibrždovat. Sledoval jsem to víc a přijde mi že po sundání nohy z plynu jede auto setrvačností dál jako by bylo vyřazeno a až po cca 4 vteřinách ucítím že brzdí motorem, ale ta prodleva se mění. Může tahle věc mít nějakou souvislost s podtlakem? Nebo řešil někdy někdo už obdobnej poznatek?
4. když mám nastartováno v garáži ať studený nebo teplý tak po půl minutě cítím smrad a strašně z toho štípou oči, prakticky se nedá v garáži být ani minutu s nastartovanym autem, dle diagnostiky DPF vpořádku, tankuji pouze vervu nebo vpower + VIF
zvuk motoru až přijedu domu o víkendu nahraju pro lepší představu
díky za Vaše postřehy