Možno si niektorí zo sekcie 200, 700, 900 spomínate na môj nedávny dopyt po starej dvojke, sedmičke, deviatke. Tak hľadanie je ukončené, konečne som zohnal.
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Auto som úplnou náhodou našiel na SK bazoši, zavolal majiteľovi, dohodol obhliadku na druhý deň a hneď potom som auto rovno zobral.
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Z momentálnych informácii, čo mám k dispozícii a čo som si pospájal, odhadujem, že som asi štvrtý majiteľ, dátum prvej evidencie v SR je 1997 a z asistenčnej Volvo nálepky v Taliančine usudzujem, že by to mohol byť dovoz z Talianska. Ak by mi niekto vedel ozrejmiť históriu podľa VIN čísla, budem rád.
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
MOTOR: Pod kapotou sa nachádza 83 kilowatový šesťvalec D24T, s momentálne nie príliš kultivovaným chodom a olejom meneným naposledy v roku 2011.
![Shocked :shock:](./images/smilies/shok.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
PODVOZOK: K tomuto asi nie je moc čo povedať a obkecávať, na podvozku je na výmenu súce asi všetko, čo sa tam nachádza.
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
INTERIÉR: ten sa zdá byť v pôvodnom a celkom udržiavanom stave... Modrá látka... Čalúnenie už dostáva trochu zabrať - chcel by som dať aspoň čalunníkovi opraviť spoje jednotlivých dielov látky, pretože niekde sa to v nich už začalo trhať. Možno by sa podarilo nejak decentne opraviť aj dierky na sedákoch, zrejme prepálené od cigariet. Výplne dverí, klasika - odliepajúce sa pod oknami, no vyzerá to, že za jeden večer by sa to možno dalo pekne opraviť. Auto je vo výbave GLE, čiže centrál, 2x el okná, el zrkadlá, predné hmlovky, stirače svetiel, klimatizácia, strešné okno, 15" elektróny, predné hmlovky... A neviem ešte čo všetko do výbavy GLE patrí a nie, nevyznám sa v tom ešte. Z uvedenej výbavy zatiaľ dosť vecí nefunguje, vrátane klimatizácie. V aute je osadená stropnica bez výrezu na šíber. Neviem, či je to samo-domo, alebo z nejakého iného vozu...
KAROSÉRIA: karoséria je asi tou najsvetlejšou stránkou na tejto kúpe. Na celom aute vyzerá byť pôvodný lak, dokonca aj šróby blatníkov a predného čela vyzerajú byť nedotknuté. PZ dvere budú potrebovať klampiara, alebo rovno výmenu, inak je tam poškodení laku, alebo prevalenín, úplné minimum. Samozrejme, keď už budem v štádiu riešenia kozmetiky, prelakuje sa aj ten škaredo ošarpaný predný spojler. Čo sa korózie týka, našiel som zatiaľ tri miesta súce na vyvárku a to v rohu kufra, dve väčšie dierky na podlahe + nejaká hrdza vzadu na prahoch (neviem ešte, v akom rozsahu - pred TK si nechcem robiť diery do prahov
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
INFORMÁCIE OD MAJITEĽA: Pán vlastnil auto cca 10 rokov po kúpe v bazáre, jazdil na ňom dosť málo a krátkych vzdialeností, (či tomuto motoru vraj veľmi neprospieva), okrem jednej výmeny oleja a žhavičov sa autu zjavne moc nevenoval, ale aspoň kozmeticky sa ho snažil udržať čisté... Podľa jeho slov ho auto nikde nikdy nenechalo... Čo ma škovalo, tak aj po poškodení 5. stupňa stále jazdieval diaľničnými rýchlosťami, akurát na štvorke... Pri stoštyridsiatke vraj už motor trochu vynecháva...
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
KLADY: Priaznivá nákupná cena; zachovalá karoséria; veľmi zachovalé elektróny (dokonca aj ako rezerva) z roku 1986 ako aj auto" relatívne zachovalý interiér, aj keď s robotou"; motor D24T (alebo je to skôr zápor?
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
ZÁPORY: Technický stav auta jednoznačne... Takmer všetko je tam na repas alebo výmenu; poškodené PZ dvere; korózia, (aj keď hádam, že nie rozsiahla..); Overdrive nefunguje; nefunkčné niektré prvky výbavy; kabeláž a elektrika - zjavne to nebude nič vážne, no tiež sa tomu treba venovať; končiaca TK + EK už o dva dni - trochu ma štve, že dovtedy musím urobiť len tie najnutnejšie opravy, hoci by som to najradšej porobil vkľude a poriadne...
PLÁNY S AUTOM: auto plánujem používať asi niečo ako youngtimera na bežné jazdenie, takže úplne 100% leštenka to byť nemusí, no technicky by som chcel mať všetko na poriadku. Nakoľko je auto normálne pojazdné, plánujem ho dať postupne "za chodu" dokopy, zatiaľ prvá, alarmujúca vec bola výmena oleja + filtrov, ďalšia etapa budú teraz brzdy, TK, prepis, potom v kľude asi zvyšok náprav, neskôr motor, prevodovka... Podľa toho, ako to čas a financie umožnia... Každopádne si myslím, že konkrétny kúsok má dosť veľký potenciál stať sa pekným veteránom, a že stál za kúpu, no bude si to vyžadovať ešte dosť úsilia...
Budem vďačný za všetky vaše prínosné tipy, poznámky, rady, ktoré mi môžu byť nápomocné. Rovno by som mal otázku k Overdrivu - ako a kde hľadať chybu. Tlačítko na páke zjavne funguje. Keď ho na štvorke stlačím, na budíkoch sa rozsvieti akoby zaradená päťka, no fyzicky sa nič nezaradí... Alebo bola by možnosť použiť tam nejaký plne manuálny 5 kvalt, ak sa tam vôbec niekedy k tomuto motoru fabricky montoval?
Hneď ďalšia otázka - čo s riadením? Kúpa nového? Ak áno, tak akého a kde? Alebo repas? U koho a kde?
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Potom by sa hodili nejaké tipy, odkiaľ beriete diely na brzdy a podvozok, v dobrej kvalite. Alebo môžem v kľude kupovať u veľkopredajcov ako Elit, Intercars, autokelly, a vyberať Lemforder diely? Alebo radšej OE diely?
Ďalej by som sa chcel popýtať k nejakému historickému prehľadu vozov, stupňov výbavy, použití jednotlivých farieb a čalúnení v určitých ročníkoch. a k nejakej histórií sedmičiek celkovo.
Do budúcna by som rád zohnal nejaké originál volvo rádio, 1 alebo 2 DIN...
... a taktiež niektoré časti interiéru, možno aj stropnicu, prípadne pri zaujímavej ponuke možno aj celý interiér...
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Ďakujem a prajem pekný deň!
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)