Ještě bych upřesním můj dotaz, ať tu zbytečně neřešíme něco mimo téma.
Chtěl jsem vědět jak jsou na tom v dnešní době univerzály a potvrdilo se mi, že stále lepší mít dvě sady kol.
Zajímalo mne hlavně letní pneu, které budou mít mírně hrubší vzorek, ale budou stále spíše silniční něž teréní. Auto je využívané pro příměstský provoz. Občas se svezu svižněji a o víkendu je občas potřeba dojet po nějaké polňačce a nebo na zahradu po mokré louce, kde se hodí především vyšší světlost auta a vyšší grip pneu by byl příjemný bonus. Asi se bude hodit i tip na zimní pneu, ty budu muset taky měnit, ale snad až po sezóně. V zimě nebudu zdolávat nějaké zasněžené louky apod., ale spíše mokré silnice a o víkendech příjezdy do lyžarských středisek a občas trochu zasněženou polňačku. Takže se zase bude hodit vyšší grip pneu, ale potřebuji dobré vlastnosti i na mokrém asfaltu a aby se s tím dalo cestovat po dálnici.
Díky
63miro píše:Zkusenosti mam ale ne na SUV. Nezvejkaji se a na mokrem i na snehu jsou obstojne. Zimni to ale nejsou, takze hory = zimni jak pisu. Pokud jezdis v "norme", jsou super.
Díky

takže si asi ponechám dvě sady kol
[/quote]
Proč by to měl bejt vtípek?
Jestli chceš skutečný zimní gumy, tak nic lepšího než HPL4 Green Diamond nenajdeš.
Sice na dálnici trochu hučí a nejsou vhodný na vysoký rychlosti, ale vyjedeš s nima všude.[/quote]
Díky za tip, ale jak jsem psal výše, nepředpokládám, že bych zdolával zasněžené svahy a chci auto využívat i na dálnici.
Pneu určitě fajn, ale pro člověka, který bydlí na horách a potřebuje dojet k baráku na kopci
