Zdravím pánové tak mi to nedalo a musím se s vámi podělit o zvuk, který se vyluzuje z výdechů při zaplé klimě. Už dříve jsem psal nějaké názory tady padly ale radši jsem to nahrál dá se lépe odhadnout co by to mohlo způsobovat. Volal jsem i Jeanovi ale tam je objednávka až na září tak jsem v pá objednaný do Cardionu nechám vyměnit nap.kladku, a řemeny a doufám, že to přestane bylo mi řečeno v auto ambo, že u těchto ročníků se už vůle na spojce nedělá může mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit. Díky za každou reakci
Kuba už tady psal, že mu to také kňouralo ale mě to spíš chrčí tak doufám, že se tou výměnou zvuk ztratí zde video
Nam to dela taky, ale to je hukot jako kdyby se tocilo zadrene lozisko. Klima proverena v servisu kde se specializuji jen na klimy a pry je v poradku. Takze hluk bude delat servocerpadlo nebo kladky. Kladky se budou menit, kdyz nepomuze tak to bude asi servocerpadlo.
Jinak kdyz se klima vyplne tak to nedela - kladky maji tehda asi nizsi zatez.
Ahoj díky za postřeh a můžeš mi trochu přiblížit co by mělo servočerpadlo společného s tímto zvukem.
Víš jde mi o to, že když už tam pojedu tak bych byl rád aby se to vyřešilo to čerpadlo by mě nenapadlo
_________________ Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
Miro, pokud se bavíme o šestiválci, mám podobné postřehy. Hučení při zapnuté klimatizaci. Přičítám to ale kompresoru.
Jinak valivé zvuky u tohoto motoru prý může být READ unit. Ale to má jít z útrob motoru od rozvodů a asi to nebude záviset na zapnutí AC.
smidcze: jako první věc bych nechal doplnit chladivo a až pak bádal dále. Taky můžeš poslouchat v motorovém prostoru, nejde-li to odtamtud, třeba od toho kompresoru.
,
smidcze: jako první věc bych nechal doplnit chladivo a až pak bádal dále. Taky můžeš poslouchat v motorovém prostoru, nejde-li to odtamtud, třeba od toho kompresoru.
,[/quote]
Díky to jsem zapomněl zmínit už v předešlém topicu to byla první věc, kterou jsem nechal udělat ale nepomohlo nechal jsem doplnit chybělo 300g z celkových 800g. Nechám to asi ještě jednou přeměřit v cardionu a uvidíme.
_________________ Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
No, me klimu koukali a dusovali se ze je uplne OK. Tlak pry merili a netreba plnit. Byl jsem s tim v celkem podle mne dobrem servisu kde resi jen klimy/nezavisle topeni/elektrinu, nic jineho.
Pry z kompresoru to nejde, ale ja ten zvuk slysim jen kdyz je klima zapnuta. Logicky amatersky uvazuju tak, ze kdyz je kompresor zapnut, tak vse na klinovem remenu dostava napor vice jak pri vypnute klime. Tak to muzou byt kladky nebo servocerpadlo. Nebo pak vodni pumpa ale ta nevim jestli je na stejnem remenu.
Jinak, u mne se to projevuje v podstate jen pri zatezi motoru. Na volnobehu vubec. Je to zvuk, ktery spise kopiuje otacky motoru.
Ahoj miro63
Mě klimu jenom plnili nevím jestli probíhal i nějaký test v každém případě zítra jim řeknu ať to zkontrolují. Moc se to tady neřešilo myslím jako že je těžké odhalit co to způsobuje nebo jsme samy kdo má takový problém. Měl jsem hlavu i v motoru ale tam jsem neslyšel nic dělá mi to i na volnoběh video jsem tak také natočil nechám to vyměnit a uvidím. Pak už jedině kompresor ale to bych musel mrknout do vidy kde se nachází. Nevíš co ještě může způsobovat zátěž kromě klimy. Motorům moc nerozumím tak se nezlob že možná kladu stupidní dotazy díky Petr
_________________ Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
Ahoj dovolenkáři tak mám nové poznatky minulý týden v pá v Cardionu vše vyměněno a zvuk stále stejný . Nechal jsem zkontrolovat naplň a chybělo 200g což mě zarazilo protože jsem ji plnil ani ne tři týdny. Dali tam detekční kapalinu tak uvidím kde se to objeví. Když jsem jím říkal ať mi zkontrolují vůli a spojce kompresoru tak na mě koukal a ten zvuk prý jde asi z kompresoru prý není problém vyměnit prý 13-20tisíc tak jsem jim řekl nashledanou. Zkusím se poptat po Znojmě na spároměrku a přeměřím si vůli sám
_________________ Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
ahoj, jak to tak čtu, mám asi stejný problém. Po zapnutí klimy slyším podobné zvuky. Na volnoběh to slyšet není, ale v nízkých rychlostech jo a mění se to s otáčkama motoru. CCa od 60 km/h už to slyšet není.
Začalo to dělat po výměně chladiče klimy. Byla v něm díra, tak jsem ho na podzim vyměnil, klimu jsem celou zimu nepoužíval. Na jaře jsem nechal naplnit a od té doby to dělá.
první co mě napadlo je ten klimakompresor, ale jeho výměna to je rána...navíc bez jistoty, že to tím bude. Pravda, že kladky mě nenapadly, ale jestli říkáš, že tím se nic nezlepšilo...(mimochodem kolik stála výměna kladky a řemenu?)
Sice to není nic nesnesitelného, ale jinak v autě nic nevrže, motor D5 si krásně přede a tohle trochu narušuje celkový požitek:)
Ahoj no mě ten zvuk taky pěkně štve ale nicméně jsem se posunul dál a po pročítání fóra jsem došel k závěru, že pokud máš v pořádku klimakompresor tak tady ten zvuk může vydávat ložisko, které je pod spojkou na kompresoru. Viděl jsem video na youtube je to už trošku složitější kompresor musí dolů dále spojka a pod spojkou je to ložisko napadá mě už jen to myslím, že tady dával kwik návod jak na to.
Teď bych jen potřeboval jestli někdo z povolaných může napsat číslo dílu oného ložiska abych objednal správné popř. od jaké firmy snad ti to pomůže a tím se problém u obou vyřeší. Jinak cena a výměna nebyla žádná tragédie nechal jsem to měnit v autorizáku a dali mi na všechno 20% slevu kupoval jsem ještě další různý věci oleje a tak ale myslím, že by ses do 5tisic vešel.
Tak kluci může někdo prosím číslo dílu našel jsem ACB25x55x20 ale nevím jestli sedí rozměrově nebo jen potvrdit jestli je to ono a rovnou objednat
tak, jestli je kompresor klimy OK, to ověřeno nemám. Jediné co vím je, že klima funguje. Poznám to nějak sám nebo mi na to musí kouknout nekdo v servisu? (omlouvám se za možná hloupý dotaz)
Ohledně výměny toho ložiska (pokud by to tím bylo) bych to asi stejně musel dát někomu do servisu. To už bych asi doma v garáži nezvládl- předpokládám, že ten klimakompresor by musel ven a vubec netuším co všechno by to obnášelo...
do autorizáku se mi s tím zatím nechtělo...mám nejblíž Macha v Budejkách a o jejich odbornosti mám po poslední zkušenosti dost pochyby. Oni tak jako rádi mění aniž by se zamýšleli nad skutečnou podstatou problémů. Ono pokud by to člověk nemusel platit, tak ať si zkouší, ale to lítaj tisíce a výsledky žádné...
Macha v ČB nebrat jen v případě krajní nouze a i tak bych měl strach. Jsou to lemplové.
Každopádně s tím klimakompresorem si kluci nezahrávejte, už jsem to tu psal někde dříve, ale když jsem naposled slyšel divné zvuky od kompresoru, tak po 10 minutách zazněla rána a následný měsíc jsem řešil výměnu motoru včetně nového kompresoru, což cenově zabolelo mnohem víc, než kdyby se měnila jen klima...
Svobi 1982: tak jestli je kompresor ok ti taky neumím úplně říct ale pokud to chladí spojka spíná nejsou z kompresoru slyšet žádné zvuky tak si myslím, že by to mělo být v pohodě mohl by se vyjádřit někdo erudovanější. jinak co to obnáší našel jsem na youtube video co se týká výměny ložiska
SuGi: já z kompresoru žádné zvuky neslyším snažím se jen odhalit co může to houkání způsobovat měl jsem podezření na kladku nic řemeny nic tak zkouším ten kompresor
_________________ Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
IgorS: děkuji moc za krásný návod ano to všechno je mi jasné máš foto ložiska pfi bearing ale nikde jsem nenašel rozměry nebo je to univerzální velikost do všech kompresorů na krabičke nejsou žádné čísla ani rozmery ďakujem velmi
_________________ Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
Ták včera jsem měřil vůli na spojce 0,8mm což je asi dost může mi prosím někdo napsat vysvětlit polopatě co znamená pásková metoda nějak jsem nepochopil včem to spočívá odjíždím v so na dovolenou tak bych to pořešil aspoň tak fotky zhttps://volvo850wagon.wordpress.com/201" ... utch-shim/ návodu jsem viděl ale.........
_________________ Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
Jak jsem psal, mám další poznatek dnes se nám na Moravě opět pořádně oteplilo a k mému překvapení klima opět nefunguje auto stálo celé dopoledne na slunku a po dobu 20km cesta z práce se chladný vzduch nedostavil až na nějaké náznaky. Které byly v řádu sekund. Vůle 0,3 mm a klima stejně nechladí
Budu muset bádat dál
_________________ Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici