Vážení,
prosím všechny odborníky i laiky o radu. Z motoru mé V70, motor 2,4 D4 5244T17 se ozývá periodický rachot při volnoběhu. Nikoliv při studeném motoru, musí se trochu zahřát. Rachtání zmizí i při sebemenším zvýšení otáček. Čistě poslechově to vypadá,že zdroj je někde kolem EGR, filtr u vzduchu a tak. Ale není to dogma....třeba to klame.. napíchl jsem auto na VIDA, žádná chybová hláška se neobjevuje. Jinak jede ok. Najeto 175tkm.
Nahrál jsem vzorek rachotu, je to ten vyšší zvuk "jako když karta pleská o větrák )
Díky předem za rady a nápady.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) eagleboy dne 03 lis 2018 08:57, celkem upraveno 1 x.
Romulusw píše:Zapoměls napsat jednu opravdu důležitou věc. Je to manuál, nebo automat?
Automat. Rachtá na volnoběh v každé poloze. Ještě jednou jsem to prohlížel, a na 99% osciluje nějaký směšovač čistého vzduchu a plynů z EGR, viz obrázek. Páčka u šipky jezdí nahoru dolu. Spíná a rozpíná jako o závod.
Neví někdo, co je příčinou? Zanešený EGR, nějaké čidlo?......
VYŘEŠENO
---------------
příčina: špatný ventilek na vakuové pumpě. Při volnoběžných otáčkách je frekvence generování vakua relativně nízká, zpětný ventil má zabránit ztrátu vakua v připojené hadičce a nad membránou táhla, které ovládá klapku chladiče výfukových plynů směrem k EGRu. Pokud je membrána uvnitř zpětného ventilku (viz obrázek) na cucky nebo úplně chybí, pulsy od vakuové pumpy se dostanou až na membránu ovládání klapky, která pokud to stíhá, otevírá a zavírá několikrát za sekundu. A to je zdroj toho rachtavě mlaskavého zvuku. Ventilek se dá koupit za cca 2100,-Kč.
Demontáž a montáž ventilku:
Ventilek drží na jednom šroubu na těle vak.pumpy. Vyndat baterku s vaničkou (XC60 manual) a přístup k šroubu a ventilku je v pohodě. Po vyndání šroubu ventilek jednodušše vytáhnout ven. NEBO nevyndavat baterku (V70III automat) , připravit si nástavec na šroubovák,obrnit se trpělivostí a připravit se na odřené ruce. Vyndat to jde, nasadit zpět je výkon.
Oprava ventilku:
Nebaví mě platit 2500,- za membránku o průměru cca 0.8cm. Ventilek jsem rozebral, raznicí vyrazil kolečko do jemňoučké gumy ze sady na opravy veloduší, jenom vložil do ventilku a zatím to pracuje OK. Gumička musí být opravdu jemná,plandavá ,aby dobře otevřela a pak se zase připlácla a těsnila. Přemýšlel jsem i o nějakém membránovém zpětném ventilku pro akvárka, stojí do 100Kč a šel by vetknout do hadičky, přičemž ten poškozený by tam zůstal (je v něm díra).
přidružené problémy:
jelikož se diagnostika této poruchy táhla půl roku, mělo to devastující vliv na kloubové spojení jamky táhla a samotné osičky klapky. Je to systém umělohmotná jamka, kovová kulička, zapadnou do sebe na kolmo a celé se to může hýbat, viz obrázky. Jamka se vykotlala natolik, že po nastartování, kdy táhlo přitáhne, okamžitě došlo k rozpojení v kloubu.
Oprava:
Membránu s táhlem lze vyndat. Nevím, zda lze koupit novou, asi pouze ve spojení s klapkou. Já jsem rozmíchal epoxy tmel s plnidlem, perfektně odmastil vnitřek jamky, počkal ,až tmel skoro zatuhne a poté hlavici vložil do jamky. Funguje to.
Vyzkoušel jsem několik servisů, nikdo netušil, až ve druhém autorizáku měl osvícený mechoš nápad s ventilkem....stálo mě to fůru času a zkoušení.
Nechť vám můj příspěvek pomůže.
eagleboy