Zdarec,
tak do nového roku praskla přední pružina, řidičova strana.
Péro stojí pár šlupek, ale otázka zní mohu s tím dojet 90km do Prahy na výměnu? Nebo se s tím jet nesmí / nedá?
Díky moc, Janek
_________________ MB CLA coupe MY22; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
Otázka zní kde to prasklo, jestli čumí zbytek pružiny ke gumě a o kolik auto kleslo. Taky je otázka proč pružina praskla. Nejčastěji bývá přidřené ložisko uložení a pružinu to pak nakrucuje.
Foto nemáš?
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Foto nemám, lepší zítra, až bude světlo.
To s tím uložením je dobrá poznámka! (domníval jsem se, že pružina praská u tohoto modelu běžně stářím a váhou, jenž musí nést...)
_________________ MB CLA coupe MY22; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
červeně místo prasknutí
zeleně dolní konec pružiny
LOM:
IMG-20180104-WA0002.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ MB CLA coupe MY22; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
Neslyšet to lupnutí, tak o tom ani nevíme a jezdí se vesele dál.
Nijak to nekleslo, nedělá to žádné pazvuky, zkušební jízda ukázala že se nic neděje.
Prasklo už to někomu z vás takhle divně? Já jsem předpokládal že to praská obvykle uprostřed péra...
_________________ MB CLA coupe MY22; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
Hele dej bacha. Ten spodní kroužek na péru ho drží v osazení na tlumiči, tak aby nevyskočilo. To se pak zapře o gumu a si v loji. Rozhodně žádný zbytečný poskakování a v klidu do dojeď na výměnu.
Pokud se ti povede dobře vylisovat spodní čep, tak bys nemusel ani na geometrii, ale už nevim, jestli jsou nahoře díry přesný. Mam pocit, že je excentr šroub na náboji, tak na ten nesahat!
Kdyžtak mě kluci šikovný opraví.
Když jsem kdysi měl VW Scirocco tak mi takhle praskly 2 pružiny, jezdit se s tím dalo a, jak jsi psal, neslyšet lupnutí tak jsem o tom ani nevěděl. Pokud to co držíš v ruce je zbytek pružiny tak s tím dojedeš bez problémů.
Prasklou pružinu v půlce jsem zatím viděl jenom na Renault Espace II vzadu. Tenkrát se to stalo strýcovi na Ukrajině, nějaký maník mu to tam svařil (kus závitu přes sebe) a dojel s tím normálně domů.
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Ano, to v ruce je zbytek pružiny, jde vyndat a zandat...
raolsa píše:Když jsem kdysi měl VW Scirocco tak mi takhle praskly 2 pružiny, jezdit se s tím dalo a, jak jsi psal, neslyšet lupnutí tak jsem o tom ani nevěděl. Pokud to co držíš v ruce je zbytek pružiny tak s tím dojedeš bez problémů.
Prasklou pružinu v půlce jsem zatím viděl jenom na Renault Espace II vzadu. Tenkrát se to stalo strýcovi na Ukrajině, nějaký maník mu to tam svařil (kus závitu přes sebe) a dojel s tím normálně domů.
_________________ MB CLA coupe MY22; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
"kroužek ho drží, tak aby nevyskočilo" dá rozum.. to je taky důvod proč s tím nechci moc hrkat.
"vylisovat spodní čep????" jak jako čep? (sorry že se tak blbě ptám, ale když jsem měnil tlumiče na audi, tak se žádný čepy nekonaly..)
A "excentr šroub na náboji" ??? Nesahat proč? Sakra to je nějaký zbytečně složitý.
Urvanej píše:Hele dej bacha. Ten spodní kroužek na péru ho drží v osazení na tlumiči, tak aby nevyskočilo. To se pak zapře o gumu a si v loji. Rozhodně žádný zbytečný poskakování a v klidu do dojeď na výměnu.
Pokud se ti povede dobře vylisovat spodní čep, tak bys nemusel ani na geometrii, ale už nevim, jestli jsou nahoře díry přesný. Mam pocit, že je excentr šroub na náboji, tak na ten nesahat! Kdyžtak mě kluci šikovný opraví.
_________________ MB CLA coupe MY22; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
Nič hrozneho tam nieje dve šrouby držia tlmič ku otoču a tri hore na uloženi ale geometriu určite urobiť niesu presne diery čo to držia aku piše Urvanej
no nemusíš nic lisovat, když vytočíš ty excentry na tlumiči, tak to jde v pohodě, ale pak musíš na geometrii. Jde o to, co je pro tebe jednodušší/levnější. Složitá práce bez geo, nebo jednoduchá s ní.
Urvanej píše:no nemusíš nic lisovat, když vytočíš ty excentry na tlumiči, tak to jde v pohodě, ale pak musíš na geometrii. Jde o to, co je pro tebe jednodušší/levnější. Složitá práce bez geo, nebo jednoduchá s ní.
_________________ MB CLA coupe MY22; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
raolsa píše:Nejsou tam excentry, jenom obyčejné šrouby.
Ale má to nějak v náboji oválnou díru nebo co. Sem to celý rozebíral když sem dělal přední ložisko a vim, že sem to udělal špatně, páč sem pak musel na geometrii.
Hele v pohodě, horní povolil uplně a spodní jen trochu a svěrkou to doladil a pak oba zase utáhl. V úterý jdu zas s jinou XC90 než předtim, tak sem zvědavej