Já myslím, žes nikoho nenakrknul, ještě celkem v klidu se zde vyměňovaly názory (protože to nebyla politika, že? )
Ale (snad se nikdo nenas.re na mě) podle mě na VOLVO žádné tuzingové sračky nepatří, to nejsou závodní a asi ani ne nějaká sportovní auta.
Můj názor je, že auto má být pokud možno původní, kromě dvou věci a to je výkon a podvozek. Protože auto s "rychlýmy pruhy" (pokud není určeno pro nějaké závody nebo blbnutí po okruhu) na mě působí poněkud infantilně a s potenciálně nebezpečnou jednotkou mezi volantem a sedačkou.
Ale auto se seriovým vzhledem, které má pod kapotou třeba 1,5 -2 násobek standardního výkonu mi nevadí.
to vidim stejně. Tenhle záměr jsem měl v době, kdy sem auto přivezl. Plánoval jsem, že z toho udělám "ďábla v rouše beránčím" - i kdyby to mělo stát dalších 100 000kč (hodně jsem ušetřil na samotném autě). A i tehdy tam byla podmínka, že pruhy jedině v případě, že to bude !HOT!
Teď už vím, že i když tam nacpu ten do88, upravím SW, tak se nedostanu na víc než 270ks, pokud chci s autem taky jezdit a neřešit po 1000km lágry (takže zůstane neslaná, nemastná tmavě modrá metalíza) Než dávat 40 000kč za přestříkání, to radši investuju do zesilovače, žlutejch repro HU-850 a sesle s výhřevem........nebo třeba do hasičáků a kladiva na rozbíjení oken a přeřezávání pásů
EDIT: na té fotce je samozřejmě nejdražší ten červenej hajzlík v pravym hornim rohu!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Tak zpátky k tomu tuningu.
Tady na foru i po lehkym googlení, najdeš dozajista pár základních věcí.
První se dělá tzv stage 0, kdy se auto uvádí do stavu vhodnýho pro zvyšování výkonu. Zahrnuje to revizi podvozkovejch dílů, brzdový soustavy a hlavně motoru, na to už jsi asi přišel a je to pro všechny motory prakticky stejný, alespoň základ. Myšlenkou je nemít výrazně slabší prvek, kterej to první vzdá.
No a pak se zvyšuje výkon, zpravidla je postup taky podobnej, protože jsme lidi, co obvykle opečovávají nějakou postarší pixlu a máme hluboko do kapsy, protože živíme ženy/ rodiny/ psy/ sebe/... Prvně se dělá to, co přinese nejvyšší výkon za nejmenší prachy.
Výfuk, vyšší tlak turba, nebo větší turbo, úprava řídící jednotky, případně vstřiky. Tohle samotný ti řekněme do 50 tisíc přinese kolem 100ks, jak ty říkáš. To je ještě veselý, protože při troše optimismu platíš pětikilo za ks.
Pak to začínají vzdávat jiný komponenty a cena za ks na pováženou roste, takže se většina "casualů" spokojí s timhle a jde řešit nestíhající podvozek a brzdy, což je dalšcích třeba 50 tisíc a taky tu končí to, co ti dělá největší radost - dobrej poměr cena/ výkon.
Pro mne osobně je ve Volvu 250-280 koní ve Volvu na denní používání naprosto dostatečný a myslim, že auto začíná bejt v určitejch situacích rychlejší než řidič.
B5254T2 ma tenucke steny a vysoku kompresiu, tento motor nieje vhodny na dlhodobe vyrazne zvysenie vykonu!!! (ale kratkodobo sa da nacipovat a otunit prekrasne) Zial treba ho pred upravami vymenit za B5244T4/5 alebo B5254T4... usetrite
to sa musis spytat D5T5... a hlavne seba. pochybujem ze ti niekto, bude davat zaruku na zivotnost motora. Tu daval vyrobca ked bolo nove a aj preto si ho naladil na 154kW...
184kW mala seriova T5 a tomu bol usposobeny blok s hrubsimi valcami, piesty s nizsou kompresiou, kovane ojnice... a aj tak je to nedostatkovy tovar = casto nevydrzal
Asi bych, jak kluci píšou a tys udělal, dal auto mechanicky do pořádku. Ten motor jede dobře, úpravu bych moc nehrotil.
Jinak jsem o víkendu parkovlt též u Zemědělského muzea. Ten šrám na střeše, co mě tam nějakej dobrák udělal mě bude štvát pěkně dlouho. 3 měsíce v Německu nic a za dva dny v Praze tohle...
_________________ Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002
Dost věcí už proběhlo, dost věcí je pořád přede mnou. Chci vyhodit sériový airbox. Původně jsem si říkal, že vezmu od BSR
sání s konusovým filtrem OPTI FLOW. Těch 3500-4500kč člověk najde spíš, než na finál Stage 4 včetně výměny komponentů
řádově s prací za 100 000kč.
Při surfování na netu jsem jednou narazil u českého e-shopu na takový černý tuning sportovní filtr, který nebyl konusový,
ale komplet uzavřený v takové černé baňce. Byl to takový černý set vč. trubek a vypadalo to docela zvláštně, cena
byla pokud si pamatuji okolo 8 000kč. Marně to hledám a nemohu nikde najít. Nevíte někdo, jak se to mohlo jmenovat
a kde bych to našel? popřípadě zda je to blbost a zůstat u orginál airboxu?
Nijak se nebráním tomu OptiFlow, ale chtěl bych ten z R (akorát někde musím sehnat R airbox a tu širokou, placatou
hadici na náporový vzduch) + nerez trubku k turbu, ať to má alespoň nějaký přínos, tu bych mohl sehnat snad
za +- 2000kč. Stage 2 chip může s touto úpravou zatím zůstat.
Tohle chci letos stihnout. Dvouhmotu a spojkovou sadu ze Subaru Imprezy (z T5 a R prý nelze zastavět)
3"DP a výše zmíněný sportovní airbox, buď optiflow, nebo pokud mě nasměrujete, tak ten černý, kde
je filtr uzavřený v "baňce" - bohužel nemohu dohledat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
chlape děkuju moc není to úplně přesně to samé, jako produkt, na který jsem před cca 2 měsíci koukal (ten byl přímo pro P2 V70),
ale princip fungování je podle obrázku zdá se stejný. Co si o tom myslíš? pravděpodobně, lepší alternativa než Optiflow
od BSR s tepelným štítem?
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
chlape děkuju moc není to úplně přesně to samé, jako produkt, na který jsem před cca 2 měsíci koukal (ten byl přímo pro P2 V70),
ale princip fungování je podle obrázku zdá se stejný. Co si o tom myslíš? pravděpodobně, lepší alternativa než Optiflow
od BSR s tepelným štítem?
Tohle neni na P2 V70, ale na P80 C70
Hledej smudlo, mas tam katalog
A myslim je je, proto to mam na aute
Je to presna nahrada za Stock AirBox, pasuje vstup i vystup.
Hribek neni na rane pro cajty/STK... Nedela to kraval.
Simotu mám v Modřině a budu ho dávat i do Blacka (výměnou za BSR, kterej tam je teď).
Ten zvuk je boží. Jenom udělali soudruzi chybu a dodali mi verzi na 99+, tak musím udělat redukci.