Před zimou bych si chtěl vyměnit sám přední kotouče a destičky. Poradil by mi někdo co bych tam měl dát za značku? Chtěl bych kvalitní brždění a velkou životnost. Někdo psal ATE, někdo Brembo. Co byste mi poradili ?
A co se týče výměny, nějaké příspěvky jsem tu četl, ale zeptám se konkrétně na mojí XC90. Je třeba si dát na něco pozor?
Děkuji Vám za odpověďi předem Přeji hodně bezstrostných kilometrů přátelé.
Hoď si korunou, vyjde to na stejno, já tam dal lakované Brembo a jsem spokojen. Práce pro průměrně zručného jedince na hoďku a půl, pokud ti neni něco jasné, podívej se sem https://www.youtube.com/watch?v=xKkYRXEfTTE
http://www.autodily-cardo.cz/brzdovy-system/brzdove-kotouce/
dočasně nedostupné, chce to sledovat až budou, ale pozor jsou dva rozměry, změř si co mam máš. Průměr kotouče 316 nebo 336 mm, abys nekoupil něco špatně.
Ty ATE jsou skladem oba rozměry.
Ahoj, já vždycky dával ATE, ale poslední dvě zkušenosti mám špatné. Přední kotouče vibrovali a házeli při brzdění do volantu. Po reklamaci jsem dal nové opět ATE a chvilku (2-3tis km) to bylo dobré, ale už to zase hází do volantu. Takže já už ATE nikdy nedám. Mimochodem, co jsem se po různu dočetl, tak nejsem sám se špatnou zkušeností s ATE. Brembo začlo házet Hajnýmu. Já osobně půjdu cestou TRW nebo Zimmermann.
_________________ Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964 GALERIE Foto-rajče
Ano, poprvé hned od začátku bez "upečení" Já vždy brzdy opatrně zajíždím, aby si to sedlo. I když toto Martinopel v jiném vlákně vyvrací, že žádné zajíždění není třeba, že prostě brzdy jsou od toho, aby se s nima brzdilo V ramenech byly cca měsíc před brzdami dávány nové silentbloky a byly měněny čepy.
_________________ Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964 GALERIE Foto-rajče
Tak jsem z toho jelen teď . Ale tak to prostě asi je, někdo má dobrou, někdo špatnou zkušenost. Ať je to jakákoli značka. Zimmermanky jsem také někde viděl a vypadaly zajímavě, ale na kotouče jsem nenerazil, nebo jsem je spíše nehledal od Zimmera
jancho píše:Ano, poprvé hned od začátku bez "upečení" Já vždy brzdy opatrně zajíždím, aby si to sedlo. I když toto Martinopel v jiném vlákně vyvrací, že žádné zajíždění není třeba, že prostě brzdy jsou od toho, aby se s nima brzdilo V ramenech byly cca měsíc před brzdami dávány nové silentbloky a byly měněny čepy.
A co s jinýma gumama, dělá to stejně?
Já si to teda myslím taky, že brzdy jsou proto aby se s nima normálně brzdilo hned, a svoje který byly už pod tolerancí, když jsem to koupil, jsem upek jednou když jsem fest brzdíl ze sto devadesáti na sedmdesát. Od té doby to vrnělo do volantu někdy víc, někdy míň.
Po výměně jsem už takové kraviny nedělal a obecně spíš brzdím motorem, takže ty brzdy moc netrpí.
Zdar, měnil jsem v létě přední kotouče a desky, vše bylo ok, poslední dobou mi při silnějším brzdění začne mírně vibrovat volant, díval jsem se na kotouče a připadá mi, jako by bylo něco s deskama, zdá se mi jako by byly měkké trhaly se a rozmazávaly po kotouči viz. foto, kotouče jsou matné a dříve se leskly.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici
Vyrobce desek? Doporucuje se urcite ATE. Zajizdeni desek pitomost neni,ale staci jim malo. V podstate si musi jen najit sve misto. Cca 10-20 km po vymene brzdit s rozumem....Samozrejme, nenapasovat auto pred sebou s duvodem, ze ted brzdit nemuzu....
_________________ V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar Pokukuji/shanim xc60 T6/T8 plug in (nabidky SZ)
tokacek píše:Zdar, měnil jsem v létě přední kotouče a desky, vše bylo ok, poslední dobou mi při silnějším brzdění začne mírně vibrovat volant, díval jsem se na kotouče a připadá mi, jako by bylo něco s deskama, zdá se mi jako by byly měkké trhaly se a rozmazávaly po kotouči viz. foto, kotouče jsou matné a dříve se leskly.
A co je to za výrobce kotoučů? Mě se zdá, že jsou nějaké měkké. Ta barva se mi taky nelíbí. Buďto je to "narezlé" (mokré od kyselého deště), nebo naběhlá barva (210°C) po intenzivním brždění.
Ale ty moje mají výrazně jemnější rysky a hlavně nejsou zakončeny "nahrnutým" materiálem.