Uhlovka
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 94
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Trnava
- Vůz: S80 4.4
Uhlovka
Zdravim vospolok.
Chcel by som sa trochu informovat ohladom problemov s uhlovou prevodovkou. Mam nejake obmedzene info, ze obcas su s tym problemy. Ide o problem tykajuci sa vsetkych awd (haldex) systemov vo Volvach? Alebo len urcitych modelov do urciteho roku produkcie? A... v com je vlastne problem? Ako sa prejavuje, ako mu predist a pod. Pytam sa aj kvoli tomu, ci sa mam bat o uhlovku na mojej S80 II.
Vedel by niekto podat nejake komplexnejsie info?
Vdaka.
Chcel by som sa trochu informovat ohladom problemov s uhlovou prevodovkou. Mam nejake obmedzene info, ze obcas su s tym problemy. Ide o problem tykajuci sa vsetkych awd (haldex) systemov vo Volvach? Alebo len urcitych modelov do urciteho roku produkcie? A... v com je vlastne problem? Ako sa prejavuje, ako mu predist a pod. Pytam sa aj kvoli tomu, ci sa mam bat o uhlovku na mojej S80 II.
Vedel by niekto podat nejake komplexnejsie info?
Vdaka.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Uhlovka
S úhlovkou jsou problémy na všech Volvech s awd. Jde o to, že se opotřebují zuby na hřídeli a propojce, kterou se přenáší kroutící moment z převodovky. Je to prostě poddimenzovaný spoj. Odejde to u každého auta, u některého dříve u jiného později.
Předejít se tomu nedá.
Předejít se tomu nedá.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Uhlovka
Ne, tohle je konec pravé poloosy.
Poloosa jde skrz tu propojku.
Poloosa jde skrz tu propojku.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 94
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Trnava
- Vůz: S80 4.4
Uhlovka
hm, cize ked sa ten tisichran zoderie, prestane fungovat awd - resp. pripajat zadok. Alebo je problem aj s prednymi kolesami, resp. pravym? Lebo podla tohto obrazku by som povedal, ze ide vsetka sila len na lave predne...
Su nejake "varovne signaly" predtym, ako sa to zoderie? Alebo proste len jedneho dna to pride z nicoho nic, bez varovania?
Su nejake "varovne signaly" predtym, ako sa to zoderie? Alebo proste len jedneho dna to pride z nicoho nic, bez varovania?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Uhlovka
Tak, tak. Pokud odejde ta propojka, tak předek jede pořád normálně dál. Proto někteří ani nevědí, že jim zadek nefunguje.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 94
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Trnava
- Vůz: S80 4.4
Uhlovka
Jasne, uz rozumiem pani. Vdaka za objasnenie.
Mal som nieco podobne na inom aute. Ale tam to bolo riesene trochu inak, preto mi to jaksik neslo do hlavy. Len som necakal, ze to predlzenie pravej poloosi pojde skrz uhlovku az do diferaku. Som si myslel, ze sa to napaja na samotnu uhlovku.
Este otazka: ako sa to prejavuje? Je nieco pocut? Alebo len proste prestane pripajat zadok a hotovo?
Na svojej S80 nemam zatial problem, len sa pytam, pre pripad, ze by sa mi take nieco prihodilo. A myslim, ze aj ostatnym to moze v buducnosti pomoct, ked sa nahodou stretnu s tym, ze im prestane fungovat AWD.
Mal som nieco podobne na inom aute. Ale tam to bolo riesene trochu inak, preto mi to jaksik neslo do hlavy. Len som necakal, ze to predlzenie pravej poloosi pojde skrz uhlovku az do diferaku. Som si myslel, ze sa to napaja na samotnu uhlovku.
Este otazka: ako sa to prejavuje? Je nieco pocut? Alebo len proste prestane pripajat zadok a hotovo?
Na svojej S80 nemam zatial problem, len sa pytam, pre pripad, ze by sa mi take nieco prihodilo. A myslim, ze aj ostatnym to moze v buducnosti pomoct, ked sa nahodou stretnu s tym, ze im prestane fungovat AWD.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Uhlovka
Mě se to začalo projevovat zvuky při rozjezdu a tím, že auto začalo v křižovatkách hrabat, ale já mám viscospojku, takže stálý převod. U Haldexu to může být jiné.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5609
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Uhlovka
[quote="yanchi"] ako sa to prejavuje? Je nieco pocut? Alebo len proste prestane pripajat zadok a hotovo?
Jak je psáno hore, začne to při ostřejším rozjezdu hrabat, na trávě zadek nehrabe a hlášku to žádnou nedá.
Ve chvíli kdy se to poondí, je slyšet poměrně hlasitá rána (nebo zarachtání) a je šlus. Nedá se to přeslechnout a když s tím jezdí jeden řidič, tak by měl vědět, kdy o "zadek" přišel.
Jak je psáno hore, začne to při ostřejším rozjezdu hrabat, na trávě zadek nehrabe a hlášku to žádnou nedá.
Ve chvíli kdy se to poondí, je slyšet poměrně hlasitá rána (nebo zarachtání) a je šlus. Nedá se to přeslechnout a když s tím jezdí jeden řidič, tak by měl vědět, kdy o "zadek" přišel.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9956
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Uhlovka
Roman jel pro dřevoRomulusw píše:No, a já jsem po tom kroužku dnes chtěl asi moctáhnul jsem ještě nákladní přívěs.

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9956
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Uhlovka
Počkej. To ti jako to AWD rovnou kleklo?Romulusw píše:Nee, ale hlavně byla blbost to trápit, když vedle byla kára s redukcí, uzávěrkama a lanem. Nu což, zase budu mít ruce od šmíru
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 5609
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Uhlovka
Jo, ozvala rána, zazvonění kardanu, zarachtání a pak už se točí jen předek. Zajímavé je, že s kardanem se nedá točit. Má v otáčení výraznou vůli, na obvodu asi cenťák a je slyšet, že se to trochu přenáší až do převodovky.
Dnes přehodím kola, tak až to budu mít zvedlý, tak zjistím, kde je problém. Ale odhad je tisícihran. Před zimou je to lahůdka, nemyslím, že bych to v brzké době opravil. Bo není čas. Za měsíc jdu na TK, tak po ní vyndám kardan, úhlovku, případně, když to bude na delší opravu udělám mezikus se simeringem na převodovku, abych mohl jezdit bez úhlovky a nevytekl olej. No a budu jezdit zatím "pobožně"
Trochu mi to zkazilo náladu, ale když nejde vo život, tak jde o ho.no, že? Začnu schánět tisícihran.
Dnes přehodím kola, tak až to budu mít zvedlý, tak zjistím, kde je problém. Ale odhad je tisícihran. Před zimou je to lahůdka, nemyslím, že bych to v brzké době opravil. Bo není čas. Za měsíc jdu na TK, tak po ní vyndám kardan, úhlovku, případně, když to bude na delší opravu udělám mezikus se simeringem na převodovku, abych mohl jezdit bez úhlovky a nevytekl olej. No a budu jezdit zatím "pobožně"

Trochu mi to zkazilo náladu, ale když nejde vo život, tak jde o ho.no, že? Začnu schánět tisícihran.
-
Offline
- Příspěvky: 5609
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Uhlovka
Tak nálada se mi výrazně zlepšila po té, co jsem při vyměňování kol zjistil, že úhlovka i tisícihran jsou vpořádku. Vůle je stejná jako dříve 1-2mm na obvodu kardanu. Ta velká vůle jak jsem psal hore, byla způsobena tím, že jsem to zkoušel při neutrálu, tím se projevily všechny vůle v převodovce a ještě v kolech diferáku a jejich tisícihranech. Při zařazeném kvaltu již byla klec diferáku aretovaná a vůle je taková, jaká má být.
Problém je tedy vzadu a odhaduju, že odešel solenoid, který nevydržel ty brutální tlaky a rázy, které tam nastaly. Měl jsem to přepnuto na zamčený haldex a přetlakový ventil, který tam je, to třeba nepobral. Až bude čas, tak připojím diagnostiku a zkusím změřit tlak.
Kdyby to tak bylo, tak jsem z toho vyšel zadarmo, páč solenoidy tu mám asi tři. Ještě mi napadlo, jestli nemohly odejít ty písty v haldexu, ale ten tu mám taky, takže jde o prd.
Problém je tedy vzadu a odhaduju, že odešel solenoid, který nevydržel ty brutální tlaky a rázy, které tam nastaly. Měl jsem to přepnuto na zamčený haldex a přetlakový ventil, který tam je, to třeba nepobral. Až bude čas, tak připojím diagnostiku a zkusím změřit tlak.
Kdyby to tak bylo, tak jsem z toho vyšel zadarmo, páč solenoidy tu mám asi tři. Ještě mi napadlo, jestli nemohly odejít ty písty v haldexu, ale ten tu mám taky, takže jde o prd.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12960
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Uhlovka
Kdybys byl Raolsa, tak ti rupnul i futrál od převodovky, ohnul se kardan a lousknul zadní dif. 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5609
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Uhlovka
No, nemalujte čerta na zeď
zatím to vypadá, že podstatný problém je zbavit se bahna, které létalo od předních až na střechu, boky, zrcátka, přední sklo a že jsem měl otevřené okénko, tak i "trochu" dovnitř. Na tohle teda devadesátka stavěná není.
Zase na mě cestou po D5ce dost lidí čumělo, co to jede za kouli bahna, která táhne vozejk s tunou buku a sune se 80kou
víc jsem si fakt nedovolil.

Zase na mě cestou po D5ce dost lidí čumělo, co to jede za kouli bahna, která táhne vozejk s tunou buku a sune se 80kou

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12960
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Uhlovka
Njn, s tou předokolkou je to nebezpečný 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2184
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Uhlovka
Jen pro doplnění tématu jak třeba vyřešit tisícihran.
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?164579
https://www.youtube.com/watch?v=cPv6ye_UIJI
https://www.youtube.com/watch?v=wEwR-RBkWrY
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?164579
https://www.youtube.com/watch?v=cPv6ye_UIJI
https://www.youtube.com/watch?v=wEwR-RBkWrY
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9956
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Uhlovka
Taky řešení. Není tam to řešení tisícihranem kvůli nějaké předepsané podélné vůli?peter cz píše:Jen pro doplnění tématu jak třeba vyřešit tisícihran.
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?164579
https://www.youtube.com/watch?v=cPv6ye_UIJI
https://www.youtube.com/watch?v=wEwR-RBkWrY
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé