Nodi píše:
Určitě diesel a v řazení se rozhoduju, mám a měl sem vždy manuály nemám s tím problém sem na to zvyklej, automat zvažuju kvůli partnerce, ale byl sem varován že to je dost riziko kupovat, navíc je to náchylnější k poruše, tak bych ho i oželel.
Začnu od konce, že to je velké auto chápu proto sem si ho vybral, takže to mě netrápí. Už sem se v tom svezl, ale jen asi dva kilometry, nebylo mi víc přáno a dost mě to uchvátilo, řídil sem dost aut a tohle se řídí pěkně přirozeně a prostě super. To ověření co si popsal už mi přesně popsal i známí. Zajímá mě jestli je to auto co běžně trpí já nevím třeba Felicii reznou zadní vrata a držáky světlometů, prostě podobné bolesti. Auto se mi hrozně líbí kor po projení jen mám obavy co se servisu týče, cena a dostupnost dílů.
Co se týče dieselu, tak když nakousneme spotřebu, v automatu na kratší trasy kolem 9 litrům, spíš přes, delší trasy jsou na tom samozřejmě lépe, zkrátka diesel.
Automaty všeobecně, když se o ně člověk stará, si myslím, že jsou celkem spolehlivé, pokud nemají nějakou výrobní vadu, ale to už hodně přeháníme, vůbec bych se toho nebál, v XC90tce je to taky můj první automat, a chtěl jsem ho proto, že mi prostě k pohodovému charakteru auta sedí - po roce můžu říct, že bych už za nic neměnil, moje další auto bude určitě automat.
Nicméně to je pořád jen můj subjektivní návod. Pokud se nepletu, tak V70tka / V70XC mají větší kufr, než XC90, to je jen taková zajímavost, pokud by ti na tom třeba nějak zvlášť záleželo. Co se týče řízení, tak ve většině Volv se člověk prostě cejtí skvěle, je ale pravda, že v XC90 to je ještě o kousek jinde, teda z mého pohledu, pokud to tak je i u Tebe, tak sis pravděpodobně vybral tu správnou cestu.
Co vím, tak - jak jsem uvedl - hlavně to AWD, tam je to potom v případě nějakého problému za nehezký peníz, automat (to se tě ale asi netýká), přední světla ráda "mlhovatí" a praskají - jsou plastová (V70tky do roku výroby 2004 včetně mají třeba skleněná), působení sluníčka a různých vlivů + ostřiků jim nedělá úplně nejlíp, hodně lidí má právě ostřik světel odpojenej, aby prodloužili jejich životnost, u MY 2004 a výš to může být problém s CEM (neplatí to ale 100%), celkově potom podvozek bývá víc namáhaný - motor + auto něco váží, zbytek je asi taková klasika, já zatím neřešil ani jedno z výše zmiňovaného (ťuk ťuk), auto mám ale jen rok - kolegové s 90tkami třeba doplní něco dalšího... Všeobecně platí, že čím víc věnuješ prohlídce při koupi, tím méně starostí tě může (ale taky nemusí, je to zkrátka použité auto) do budoucna čekat.
Nakonec servis - nejezdím teda do autorizáku - ke člověku, který to má jako koníčka + navíc se zajímá hodně o čtyřkolky a nikdy nebyl s ničím problém, ani s dostupností, ani s cenou...možná to ale mám zkreslené, protože už mám několikáté Volvo...
PS: Možná ještě dobrá otázka pro Tebe - skutečně potřebuješ AWD???