Ahoj, mám tu dotaz do pléna erudovaných:) - konkrétně na rozdíly mezi multilinky první generace - co se dával do 760,780 a 960.
Jsem teď v procesu kompletní repase zadní nápravy u své 760. Když sem vůz před lety kupoval dostal sem k němu jako dárek celou náhradní nápravu. Teď na ní došlo, kvůli differencálu a poloosám. Když si to kucí přivezli do dílny, zjistili ale jednu věc. Že ač by měli a zdánlivě jsou, tak ale stejné nejsou!
Ta "náhradní" náprava má navíc tyč stabilizátoru, kterou ta co je v autě ,nemá a ani sem jí nikdy neviděl na žádnem výkresu. Nicméně jak na výkresu tak i na nápravě v autě je na inkriminované vzpěře patrná "příprava" pro díru do za kterou stabilizáto, na té náhradní, drží.
Dokážete mi to někdo vysvětlit, jestli se třeba na 960 dělala náprava s touhle fíčurou?
Fotky jako důkaz.
Volvo multilink 1.generace - rozdíly.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Vůz: VOLVO 760 90'
Volvo multilink 1.generace - rozdíly.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i
BYLO: Tatra 613-3, 86'
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i
BYLO: Tatra 613-3, 86'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Volvo multilink 1.generace - rozdíly.
Hele u volv v tý době bylo běžný, že i na tuhou se ne/dával stabilizátor. Co jsem tak vypozoroval, tak pokud na nápravě nebyl samosvor, tak tam stabík nebyl vůbec, nebo jen tenký. Pokud tam byl, tak byl vždy a tužší.
Odhaduju tedy (je to opravdu jen odhad), že podobnou praxi přenesli i na multilink.
Odhaduju tedy (je to opravdu jen odhad), že podobnou praxi přenesli i na multilink.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Volvo multilink 1.generace - rozdíly.
V katalogu ho vidím jako možnost pro 780 a 960I,
možná tedy párovanej třeba se samosvorem nebo jako součást nějakého road-holding kitu
možná tedy párovanej třeba se samosvorem nebo jako součást nějakého road-holding kitu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
Volvo multilink 1.generace - rozdíly.
Zadny stabik Multilinku MK1 sa seriovo nedaval na 760, az na 960. Je mozne ze isiel len na niektore trhy, alebo s nejakou motorizaciou, ci za priplatok ku samosvoru (ten na 760 II tiez nebol v serii) Zmenilo sa aj vedenie a uchytenie lanovodu rucnej brzdy, je to ten vyrez v spodnom rame.
Vidiet to aj na fotkach z mojho repasu: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=52&t=45196
Konkretne tu: http://sergej7490.rajce.idnes.cz/V960_multilnk_rozborka/#IMG_0705.jpg
Dalsie fotky aj tu: http://sergej7490.rajce.idnes.cz/V960_B6304F_Multilink_restoration/
Vidiet to aj na fotkach z mojho repasu: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=52&t=45196
Konkretne tu: http://sergej7490.rajce.idnes.cz/V960_multilnk_rozborka/#IMG_0705.jpg
Dalsie fotky aj tu: http://sergej7490.rajce.idnes.cz/V960_B6304F_Multilink_restoration/
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Vůz: VOLVO 760 90'
Volvo multilink 1.generace - rozdíly.
Děkuji všem za příspěvky. Myslím že záhada byla objasněna ![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i
BYLO: Tatra 613-3, 86'
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i
BYLO: Tatra 613-3, 86'
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
Volvo multilink 1.generace - rozdíly.
Myslím si, že se v rámci 760II stabík dával v závislosti na roku výroby, tedy přinejmenším u turbíny. Četl jsem si o tom kdysi někde na turbokostkách.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé