940 úchylný mlhovky

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

Cau kluci,

mám takovej zapeklitej problém. Celou dobu jsem myslel, že mi nefungují zadní mlhovky, ale ne tak docela. Radši jsem to nafotil, než abych to jen popisoval.

světla zaplá, zmáčklý zadní mlhovky - nic.
-nejdou čtyři URL adresy, tak jsem vynechal, ale jsou to prostě zaplý světla a teď chci pustit zadní mlhovky-

světla zaplá, zaplé přední mlhovky, zmáčklý zadní mlhovky - nic.
[img]https://s25.postimg.org/72q6ussq3/IMG_4293.jpg[/img]

světla vyplá, respektive zaplé obrysovky, vyplé přední mlhovky, stlačené zadní mlhovky - nic.
[img]https://s25.postimg.org/j4lkoxu8r/IMG_4294.jpg[/img]

světla vyplá, respektive zaplé obrysovky, zaplé přední mlhovky, stlačené zadní mlhovky - svítí a zůstane svítit i po návratu zadního spínače do původní polohy.
[img]https://s25.postimg.org/xnspqd2t7/IMG_4295.jpg[/img]

Zadní mlhovky tedy svítí pouze při "vyplých" světlech a zaplých předních mlhovkách.


Dává to někomu nějaký smysl ?

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Urvanej »

Neměl bys mít už sdružený spínač mlhovek, tzn. třípolohovej? Tam jdou zapnout zadní jen poté, co běží i přední. Ale musí svítit aspoň parkovačky. A máš tam spínače, nebo vypínače? Moc se mi nelíbí ten spínač na přední mlhovky, nejsem si jistej, jestli tvuj ročník mohl mít ještě světýlko ve vypínači. No jsem z toho jelen.
Každopádně já v Jaruně i 760 mam třípolohovej, Blexe si nepamatuju.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

Myslim, že už jsme to tady probírali a shodli se, že to mám správně, ale kdoví. Už předtim ses tomu divil.
Vypínač na přední mlhovky je zvlášť a je buď vyplej (větší část materiálu je dole) a nebo zaplej (nahoře + ta tečka a světlo) - prostě nahoru / dolu jako vypínač doma.
Vypínač na zadní má vždycky víc materiálu dole, takže je to asi spínač.

Každopádně ten zadek funguje jen při parkovačkách a seplym přednim, jak je vidno.

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Urvanej »

Koukal si za to, jestli tam neni nějaký kutilský řešení konektorů?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

Cece koukal a vypadá to normálně. Pokud to někdo zbastlil, nepoužíval tavnou pistoli a čokolády

Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

Nikdo žádnej nápad ?

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1763
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od standa »

Testoval jsem funkce mlhovek na kamarádově 940 r.v.1998, která je vybavena navlas stejnými ovladači vnějšího osvětlení:

1. VYPNUTÉ zapalování:
- otočný ovladač světel v poloze "0" nebo "hlavní světla" : žádná mlhovka nejde zapnout
- dtto v poloze "parkovačky: zadní mlhovka jde zapnout až když jsou zapnuté přední mlhovky

2. ZAPNUTÉ zapalování (příp. motor běží):
- otočný ovladač v "0" : žádná mlhovka
- dtto v poloze "parkovačky" nebo "hlavní světla" : přední a zadní mlhovky jdou zapínat a vypínat nezávisle na sobě

Spínač zadní mlhovky je typu "tlačítko", aby se po resetu zapalování dostaly zadní mlhovky automaticky do stavu "vypnuto". V tlačítku je slyšet malé relátko...

Bohužel nemám schema pozdních 940tek s dvěma spínači mlhovek, 960ky mají jiný všechno. Můžu tedy jen spekulovat, že el. okruh mlhovek nemá informaci o zapnutém zapalování a při běžícím motoru se chová jako kolegova 940 s vypnutým zapalováním. Popsal jsem to sice honosně, ale jsou to jen relátka a spínače, kterým chybí na jednom drátu tzv. "patnáctka" (12V při zapnutém zapalování).

Doplňující dotazy:
- máš tažný? zásuvka 7 nebo 13 pinů? vypnou se zadní mlhovky při zapojení přívěsu?
- svítí obě strany parkovaček nezávisle? (vytáhni postupně obě pojistky parkovaček a obejdi auto)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

Stando, díky moc. Prubnu to.

Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

Tak zásuvku na tažný mám 7 pin, ale nemám tam co strčit. Pozičky fungují odděleně, podle vytažený pojistky svítí levá, nebo pravá jak ve předu tak vzadu.

Vyndal jsem tlačítko a rozebral, nikde žádný studeňáky, tlačítko má zvukovou i mechanickou odezvu a kabely jsou uplně origo. Jsou tam 4 pozice a z toho 1-3 jsou obsazený, čtyřka je volná a za tlačítkem jsem žádnej volně visící kabel nenašel.

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Urvanej »

kontakty na relátkách
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1763
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od standa »

Podle Kryštofových odpovědí bych řekl, že zapojení není napadeno kutilem, ale že jde o závadu v původním zapojení (příp. byla omylem provedena výměna např. spínače světel za USA, nebo JPN verzi), ale v každým případě by bodlo schema...

Rychlá oprava by spočívala v nouzovém připojení "patnáctky" na přívod do tlačítka zadní mlhovky (původní přívod odstřihnout). Vedou tam tři dráty, takže nejspíš přívod 12V, zem a výstup do mlhovek.
Lehce zdatný elektrikář by to moh dát.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Urvanej »

Ona výměna relátka za nějaký co tam nepatří je stejně muj favorit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1763
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od standa »

Myslíš záměny relátek s výstupy 87,87a vs. 2x87 vs. 2x87a? Zkoušel jsem to se schematy, který mám, a nepodařilo se mě nasimulovat Kryštofem popisované projevy...

Ale možný je všechno.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

vityjan Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 926
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od vityjan »

Můžu se podívat, jestli bych nevyhrabal "vypínače", které má Kryštof. Pokud najdu dalo by se rychle vyzkoušet, zda se to chová stejně. Obdobně i s relátky...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985

Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

Fotky zde:
[img]https://s25.postimg.org/8a5i94i8b/IMG_4316.jpg[/img]
[img]https://s25.postimg.org/kosa9ghgb/IMG_4317.jpg[/img]
[img]https://s25.postimg.org/6icje7r5n/IMG_4319.jpg[/img]

A řeči vašeho kmene už moc nerozumim :/
Jestli se nepletu, fialovej drát je i v zadu u mlhovek, takže ten výstup by mohl sedět.

A stejně by se to snad chovat nemělo, nebylo by totiž pak možný zapnout zadní mlhovky při puštěnejch světlech.

Maki Hira Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 155
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo 940

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Maki Hira »

standa píše:Podle Kryštofových odpovědí bych řekl, že zapojení není napadeno kutilem, ale že jde o závadu v původním zapojení (příp. byla omylem provedena výměna např. spínače světel za USA, nebo JPN verzi), ale v každým případě by bodlo schema...

Rychlá oprava by spočívala v nouzovém připojení "patnáctky" na přívod do tlačítka zadní mlhovky (původní přívod odstřihnout). Vedou tam tři dráty, takže nejspíš přívod 12V, zem a výstup do mlhovek.
Lehce zdatný elektrikář by to moh dát.
Mně to fungovalo normálně. Takže závada v původním zapojení odpadá. Já měl problém s předníma světlama a mlhovkama. Neopravoval jsi my to ve finále Ty? Vím, že mi původně od Kučery přišly nějaký nesmyslný relátka, který se pak složitě měnily. A dořešovalo se to v Brně (už si nevzpomínám kdo - Jean, Standa?).
_________________
Volvo v70 II
Aro M461

Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1763
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od standa »

Takže to vypadá tak, že jsem to kdysi zmastil já a teď tady rozumuju? :D

Pokud někdo dříve vyměňoval relátka, tak bych (jak psal Uřvanej) začal u nich. Vytáhni všechny od světel a vyfoť popisky (čísla 30, 85, 86, 87 etc...). Vrátit na místo(!) a zkontroluj, jestli nejsou opálený patice pro relátka.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Maki Hira Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 155
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo 940

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Maki Hira »

standa píše:Takže to vypadá tak, že jsem to kdysi zmastil já a teď tady rozumuju? :D

Pokud někdo dříve vyměňoval relátka, tak bych (jak psal Uřvanej) začal u nich. Vytáhni všechny od světel a vyfoť popisky (čísla 30, 85, 86, 87 etc...). Vrátit na místo(!) a zkontroluj, jestli nejsou opálený patice pro relátka.
Naopak. Po zásahu bylo všechno v cajku :-), protože před zásahem to se konala podobná situace jako teď (a fakt si nepamatuju, kdo mi pomoh). Tipuju to na odchod nějakýho z těch měněnejch relátek. Už jen sehnat je, byl strašnej porod.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461

Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil

Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

standa píše: Pokud někdo dříve vyměňoval relátka, tak bych (jak psal Uřvanej) začal u nich. Vytáhni všechny od světel a vyfoť popisky (čísla 30, 85, 86, 87 etc...). Vrátit na místo(!) a zkontroluj, jestli nejsou opálený patice pro relátka.
Co ještě ? Stačí vyndat a vyfotit ?

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1763
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od standa »

Ano.

SCHEMA - NIKDO NIC?? 940 96-98 DÍKY
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Urvanej »

Bohužel, jen do 95 :-(
Ale on někdo něco bude mít, jen to nebude týpek, co u fora dřepí furt :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kV8ba Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 449
Registrován: 16 roků
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od kV8ba »

Schemata na 940 96-98 jsem nikdy nikde neviděl. A to jsem pátral celkem intenzivně, taky by se šikly. Končím v r. 1995
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

V cukrování na Švéďáky mám docela zkušenost od Öhlinsu, tak třeba bych něco vycukroval od Volva ? :D

Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

Tak to tady máme. Pozice A, což by měla být kontrola špatných žárovek je nějaká zbastlená, respektive je z ní upadlej ten obal a jak to vypadá uvnitř, no posuďte sami.

[img]https://s25.postimg.org/mszbor117/IMG_4326.jpg[/img]

celkový pohled na všechna relé s vyndaným centrálem:

[img]https://s25.postimg.org/h4t0xxha3/IMG_4340.jpg[/img]

To jsou všechny obsazený pozice. Dle Standova obrázku bych neměl mít obsazenou pozici N, ale mám a řekl bych že relé je stejné jako M. Ale je to na fotkách.

Krystof P. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2203
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

940 úchylný mlhovky

Příspěvek od Krystof P. »

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]