Řeším nákup oleje do mé C70 T5 2000. Nevím jestli se rozhodnout pro Millers oil http://www.millersoils.cz/cfs-10w601 a nebo mobil 1...
Specifikace 10W60 kvuli nájezdu 300tis a néé, nejezdím s tím pomalu. Mám to jako víkendovku na sportovní odreagování.
Co poradíte?
Tak jsem zvolil Millers oil 10W60 CSF NT+ , společně s příměsí ProLong oil plus.
Mluvil jsem po telefonu s technikem z Miller oils, který osobně má 5ti vál, ovšem ve focusu ST.
Olej bude náchylnější v zimních obdobích na ohřátí, ale já s T5 v zimě jezdit nebudu a když už tak jen za vyšších teplot. Jinak pro sportovní účel prý dobrá volba.
Vzhledem k nájezdu motoru a zakarbonování mám doporučeno po 2-3tis km vyměnit olejový filtr a po cca 6-8tis sundat a vyčistit preventivně vanu.
Fungování a zvukový projev motoru a čistotu budu sledovat, potom dám info s foto, co se změnilo
Obecně, moc hustej olej bude způsobovat vyšší tření - tim způsobí vyšší teplotu v motoru, nižší výkon a zátež na pumpu a bude náchylnější na správný zahřátí. Čko má podle mě předepsáno dokonce 5w30, proto říkám, že už je to dost. Tak snad bude dobře sloužit.
popis od výrobce:
Vysoce výkonný plně syntetický motorový olej vhodný pro sportovní a závodní aplikace. Sestaven z plně syntetických základových olejů s použitím 3-esterové složky v kombinaci s moderními aditivy pro maximální výkon agregátů.
APLIKACE:
Pro použití v závodních nebo upravených a výkonných sériových motorech sportovních automobilů, kde je požadována maximální ochrana agregátu při velikém zatížení. Vhodný pro všechny atmosférické nebo přeplňované motory, zejména s objemem 2.0l a vyšším.
UŽIVATELSKÉ VÝHODY:
• Díky použitým polyalfaolefinům (PAO) a 3-esterovým základovým olejům je minimalizováno množství použitých polymerů, díky čemuž je mazací film více odolný vůči střihu a ztrátě viskozity, zejména v nejnamáhavějších místech agregátu.
• 3-esterová složka výrazně zlepšuje mazací schopnosti přispívá ke snížení třecích sil a celkovému vylepšení výkonu lubrikantu.
• Vynikající čerpatelnost oleje pro ochranu motoru při studených startech.
• Excelentní teplotní stabilita – minimální odparnost oleje ve vysokých teplotách – a oxidační odolnost oleje.
• CFS 10w60 je sestaven pro benzínové i naftové motory používané v nejnáročnějších podmínkách, jako rally a vytrvalostní závody. Rovněž vhodný pro track-days a další výkonné aplikace.
• Vyvinuto, vyrobeno a baleno v Anglii – originál firmy Millers Oils Ltd.
VÝKONOVÝ PROFIL:
• Přesahuje kritéria norem API SL/CF a ACEA A3/B4
• Při civilním použití je zcela vhodný na výměnné intervaly 15.000 km / 1 rok.
• Pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C.
CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 10w60
Hustota při 15°C: 0.865
Kinematická viskozita při 100°C: 22.7cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 159.6cSt
Viskozitní index: 171
Bod skápnutí: -42°C
Bod vzplanutí: 240 °C
Viskozita při studeném startu -25°C (CCS): 7, 000cP
HTHS: 5.55 mPa.s
TBN: 9.47 mg KOH/gm