Porovnání V 850 a S40

  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#1 Porovnání V 850 a S40

Příspěvek od Jarda S40 »

Dneska jsme si s Markem vyměnili na můj popud auta, neboť jsem chtěl porovnat jízdní vlastnosti. Přiznám, bylo to na základě některých názorů zde na fóru ve stylu "S/V40 si nekupuj, za ty peníze můžeš mít pořádný Volvo, i když trochu starší a s více km". Takže jsme srovnávali moji S40 4válec 1,8l 90 kW (asi 122 k), najeto cca 130 kkm a Markovu 850 2l benzín, 126 k, r.v. 1996 najeto 230 kkm. Oba vozy pravidelně servisovány ve Volvu a ve více než dobrém stavu.
Můj první dojem po nasednutí do 850 byl větší prostor, skoro stejná sedadla a jinak auto na které jsem zvyklý. Prostor se po bližším zkoumání jeví skoro stejný (ještě doplníme míry), nicméně díky menšímu sklonu předního sloupku (skla) vzbuzuje dojem větší velikosti a lépe se nastupuje. Trochu mě zaskočila chybějící kontrolka otevřených dveří, ale naštěstí slyším dobře.
Po rozjezdu (řazení šlo lehko, vzhledem k S40 mi přišlo ochozené, mám v ní pocit nového vozu z továrny) jsem byl zaskočen nečekaně malým tahem motoru, ale asi po 1km, dvou křižovatkách a třech zatáčkách jsem přišel na to, že je potřeb jenom motor více točit. Potom byl skoro stejně svižný jako 16ventil v S40. Nicméně do pružnosti 16V mu dost chybělo, ale podřazováním není problém tento handicap srovnat.
Schválně jsem jel po rozbité silnici a popravdě jsem byl zklamán podvozkem 850. Ne tedy sklamán, ale spíše bylo zklamáno mé očekávání po tom, co jsem si zde přečetl rejpanců do polovolv. Takže objektivně posouzeno, nerovnosti jsou cítit v obou vozech stejně. 850 má trochu měkčí podvozek, S40 zase trochu tvrdší, ale jistější v zatáčkách. Hluk od podvozku mi přišel taktéž stejný u obou Volv. Rozdíly jsou zanedbatelné, jde spíše o zvyk a to, jaký podvozek kdo preferuje. Jenom mi přišla u Marka nějaká drobná vůle v předním závěsu kola. Ale na hranici zjistitelnosti.
Každopádně musím říct, že rozdíly kromě popsaných skoro nejsou, připadal jsem si, jako bych obě cesty jel ve stejném autě. Ještě nikdy jsem si na žádné auto tak rychle nezvykl. Určitě bude rozdíl v prostoru na zadních sedadlech a velikosti kufru. Nicméně to jsme neposuzovali.
Faktem je podstatně větší hmotnost 850 a tím také dle naší debaty vyšší spotřeba, hlavně po městě. Já se i po Praze vždy vešel do nějakých 8 l/100km, ale v reálu byla spotřeba vždy i o dost menší. Rekord, byl u mě asi 5,6l/100km. Marek asi řekne své zkušenosti, ale je to víc.
Z tohoto porovnání mi vychází S/V40 jako rovnocenné auto, vhodné pro rodiny s menšími dětmi a mladšími řidiči, kteří si občas rádi na silnici zablbnou. Určitě má menší provozní náklady. 850 bych spíše viděl pro lidi kolem 50let, s velkými dětmi a na delší cesty. Asi bych ji nevolil na každodenní cestu do zaměstnání, možná spíše v dieslových variantách. Upozorňuji, že byly srovnávány civilní verze obou modelů, ne nějaké T4, T5 a podobně! Rovněž bych prosil o to, aby nebyly srovnávány spotřeby nafta versus benzín.

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#2

Příspěvek od Marek Vild »

Tak aby v tom nevznikal zmatek, nejdřív zareaguji na Jardovo drobné výtky na adresu 850.

Kontrolka otevřených dveří skutečně chybí. Sice jsem ji v tomto případě zastoupil já sám, byť to nakonec nebylo nutné, díky dobrému sluchu Jardy. Nicméně z principu nerad mlátím čímkoliv, natož pak dveřmi u auta a občas se mi povede dveře nedovřít, takže bych ji uvítal.

Řazení u mé 850 ukazuje, že má za sebou skoro čtvrt milionu kilometrů. Já jsem od koupě najel asi 37 000 km, většinou po městě, takže to působí dojmem jisté "vykvedlanosti", nicméně spolehlivě funguje.

Co se zátahu motoru týče, 850 je relativně těžké auto, a já jí mám s nejslabším motorem, který byl vůbec v nabídce. Aby se to trochu hýbalo, je nutno točit ji alespoň do 4000 otáček a výš, dle zde (dle mého odhadu) obecných nároků na dynamiku. Já mám nároky na dynamiku takřka nulové, takže je mi to jedno a stačí mi to.

Podvozek bude asi přece jen o něco pohodlnější, měl jsem možnost svézt se s Lincolnem Town Car, ten byl ještě více na pohodlí, ale ani náhodou by mi nedovolil, to co mi dovolí 850. Stabilita - příčná i směrová - je vynikající a já ji prostě neutrhnu. Pravda je, že při cca 218 000 km jsem měnil komplet tlumiče.

To co Jarda slyšel zpředu mohl být kulový čep (ale nemusel), na pravé straně je nový, na levé ne.

Spotřeba po Praze se v případě rozumné dopravní situace (lidé nebourají, a tak nějak to jede) pohybuje kolem 9 litrů. Když jsou zácpy 10 litrů je normál a 10,5 není až takový problém. Mimo město se při optimálních provozních podmínkách dá dostat na 7.5, reálně 8.8 litrů na 100 km.
Rekord je 6 litrů při 80 km/h s tempomatem.

Tak to je snad vše. Pokračuji v druhém dílu. :wink:

Takže mé dojmy z S40.

Už jsem se v ní vezl, ale zatím neřídil. To se mi poštěstilo až nyní.

Po prvním usednutí za volant jsem zkonstatoval trochu tvrdší a "menší" sedadla, což bude myslím dáno výraznějším bočním vedením. V 850, jsou to spíše křesla z obýváku.

Posilovač řízení byl znatelně lehčí. Vzhledem k tomu, že Jarda zaparkoval "čumákem dopředu", musel jsem couvat. Nebyl to problém, přišlo mi to stejné.

Po prvním sešlápnutí plynu mi přišla S40 o dost živější.
Není se co divit, je to novější motor, 16v, a navíc má na práci lehčí auto.
Byla tak trochu rtuťovitá, jsem spíše zvyklý na vláčnost. Plynový pedál byl o hodně citlivější a reagoval o dost rychleji než jsem zvyklý. Auto bylo vůbec o dost náročnější na přesnost, co se týče práce s volantem, pedály atd.

Řazení šlo docela ztuha. Asi vzhledem k počtu najetých kilometrů, v porovnání s 850.
Zdálo se mi, že mám trochu méně místa vzhledem k více skloněným (ze strany) bočním oknům. Vpraxi to ovšem nijak nevadilo, a po první pár stech metrech jsem to přestal vnímat.

Z hlediska řidiče jako takového se S40 ukázala jako velice příjemné auto. Znáte to sami, máte auto, jezdíte s ním relativně často, a pak přesednete do jiného. Tím pádem řešíte problémy, kde zabírá spojka, jak je citlivý pedál plynu atd. atd.
Já tohle neřešil, sedl jsem, nastartoval a odjel.

Interiér auta je řešen velmi příjemně, nemusíte nic hledat. Vše je po ruce, je to prostě Volvo se vším všudy.
Řeči o polovolvech jsou úplně mimo.

Takže závěr? OK, 850 a S40 jsou obě vynikající auta, dle mého názoru myslím plně srovnatelná.
Naposledy upravil(a) Marek Vild dne 25 úno 2007 01:36, celkem upraveno 1 x.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#3

Příspěvek od tnemec »

To, že se i malá volva od volantu chovají jako velká volva není nic nového. I C30 nabízí pocit V70...

A 850 není úplně nejlepší příklad "velkého volva", protože přece jen oproti 740 je o notný kus menší. A to nemyslím jen vnějšími rozměry. Co ti třeba V40 oproti 850 a tím méně proti 740 nenabídne, je prostor pod kufrem, jak já říkám: sklep. Potřebuju v autě mít poměrně dost věcí "jako základní výbavu" a zároveň mi nesmí zabírat místo v kufru. 740 v tom byla extrémní, obrovský podkufr a dvě kapsy pojaly neskutečné, obrovské množství věcí. 850 je slabý odvar, ale furt je tam dost místa aspoň na to základní. Ovšem V50 a předpokládám, že i V40 nic takového nemá. To já považuju za zcela zásadní rozdíl, proč by pro mě třeba V40 nebyla volba.

Další je samozřejmě větší prostor ve všech ohledech, na zadních židlích, v kufru, a tak... Poslední je pak design, ale to je subjektivní věc... Navíc moje 850 stála vedle Travexovy 740 a ... 850 vypadá zezadu v přímém srovnání tak nějak mdle, obyčejně, male... :-)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

GDPR_user

#4

Příspěvek od GDPR_user »

tnemec píše:To, že se i malá volva od volantu chovají jako velká volva není nic nového. I C30 nabízí pocit V70...

A 850 není úplně nejlepší příklad "velkého volva", protože přece jen oproti 740 je o notný kus menší. A to nemyslím jen vnějšími rozměry. Co ti třeba V40 oproti 850 a tím méně proti 740 nenabídne, je prostor pod kufrem, jak já říkám: sklep. Potřebuju v autě mít poměrně dost věcí "jako základní výbavu" a zároveň mi nesmí zabírat místo v kufru. 740 v tom byla extrémní, obrovský podkufr a dvě kapsy pojaly neskutečné, obrovské množství věcí. 850 je slabý odvar, ale furt je tam dost místa aspoň na to základní. Ovšem V50 a předpokládám, že i V40 nic takového nemá. To já považuju za zcela zásadní rozdíl, proč by pro mě třeba V40 nebyla volba.

Další je samozřejmě větší prostor ve všech ohledech, na zadních židlích, v kufru, a tak... Poslední je pak design, ale to je subjektivní věc... Navíc moje 850 stála vedle Travexovy 740 a ... 850 vypadá zezadu v přímém srovnání tak nějak mdle, obyčejně, male... :-)
Měl jsem možnost jet s Vaškovou 850 s Drewidovou S40 pak několik sedmic a pár dvojek.Také s V70,S80,XC90 a C70.Nebudu se bavit o jízdních vlastnostech,neboť ty záleží na dané motorizaci,ale shrnu mé dojmy z vnitřního prostoru z pohledu řidiče.
Takže ve 2xx jsem pociťoval spoustu místa,ale sedadla byly sice pohodlné,ale téměř s nulovým bočním vedením a pracoviště řidiče působí takovým laciným ale plně funkčním dojmem.
Volva 740 spoustu místa dobrá ergonomie pocit pohodlí luxusu boční vedení sedadel celkem dobré.
Volva 760(1990+) a 960 Asi nejpříjemnější pocit.Díky placatější kapličky a stavitelnému volantu super ergonomie a dostatek prostoru.Boční vedení sedadel by mohlo být lepší.
Volvo 850.Zde už na mne mírně doléhá přísná ergonomie a začínám mít pocit mírné stísněnosti.Nicméně prostoru dostatek a výborné boční vedení.
Volvo S/V 40 Strašně málo místa ze všech stran obklopen.Přísná ergonomie se dle mých pocitů negativně projevila na prostoru.Dobré boční vedení sedadel.Konkrétně Drewidova S40 je snížená,takže jsem mněl problémy s vystupováním(musel jsem se šplhat nahoru,v sedmě se vytočím a postavím).
Nové Volva ať už kterýkoliv model díky ergonomii mají dobré boční vedení vše je nadosah,ale všude spoustu čudlíků a nesmyslů a málo prostoru.
Podotýkám,že toto jsou pouze mé dojmy nechci tímto žádné Volvo hanět nebo vyzvedávat.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5

Příspěvek od jarek.krizan »

Z větší části souhlasím s Martinem. Vzhledem k mé práci už jsem jel snad ve všem, tak musím říct, že jakékoli srovnání je dost složité, hlavně u takového auta jako je Volvo. Když vezmete v úvahu, že jen na model 40 použili více pohonných jednotek, několik druhů ramen náprav, tlumičů, pér a kolik je variant interiérů - druhů sedáků, čalounění apod. Tak to není vůbec jednoduché. Navíc co člověk to jiný vkus, někdo je rád že ho auto celé obepne ( že si ho jakoby obleče ) a jiný zas má rád velký prostor a obrovské křesla ( např. já ). Někdo má rád tvrdší sportovní podvozek a jiný zase měkkost a houpavost amerických křižníků. Každý si většinou kupuje auto podle toho co upřednostňuje a pak se mu ostatní modely nezdají až tak dobré. Vše je jen otázka názoru a náhledu na věc.
Co se týká vnějšího vzhledu je to ještě složitější, někdo se rozplývá nad krásnými zaoblenými tvary ( myslím vozu ) a někdo nad krásnými hranatými proporcemi, které už z dálky všem oznamují pozor jede tank. Jak napsal jeden novinář před x lety : švédská hranatost je tak robustní ale přitom štíhlá a dynamická, že je svým způsobem krásná až majestátní.
Já osobně vyznávám sedmy a devítky i ty dvojky , to ovšem neznamená, že ostatní jsou špatné. Líbila se mi třeba S 80 než jsem se v ní svezl, není to špatné auto ale něco tomu chybí, u člověka bych řekl nějaké osobní kouzlo. Jak už to tu někdo psal velkosériovka spáchaná počítačem už není srdeční záležitostí - není auto s duší ( a tím určitě nemyslel v kole - i když bezdušák je bezdušák )
Hodně dělají s lidmi módní trendy, hlavně s těmi co se nechají lehce ovlivnit, tak dlouho přesvědčují ve všech médiích lidi jak je ta hnusárna ( tím nemyslím Volvo ) krásná, až tomu začnou věřit a začnou kritizovat ty co nejdou s davem a nenechají si vymývat mozek tzv. módními trendy. Nejsem proti čas od času zkusit taky něco jiného, ale každý jsme jiný, jiná osobnost a proto máme každý jiný vůz ( kdyby se všem líbila stejná věc tak by byla na světě asi nuda ) který si ceníme a nedáme na něj dopustit.
Tak když to shrnu, tím jsem chtěl vlastně říct srovnávejme, ale neříkejme tohle je skvělý a tohle paskvil.
Doufám že jsem se vyjádřil tak, že to je srozumitelné pro každého uf.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#6

Příspěvek od Jarda S40 »

4 Jarek - ono to oblékání si aut je trend, kterýmu se nedá asi utéct. Podle mě si již oblékám i tu dvojku, nemohu nevzpomenout zlatých dob T603 anebo Š 1202, kdy bylo kolem sizu opravdu dost místa. Obzvláště vozy typu T603, Wartburg a podobné, s řazením pod volantem či konstruované vepředu jako 3 místné tímto přímo hýřili. Prostě auta se konstruujou jinak, bezpečněji a nám se to líbit nemusí, ale víc s tím neuděláme. Bohužel.
Jinak pro všechny zdůrazňuji, že jsem tento topik napsal po dohodě s Markem za účelem cituji "bylo to na základě některých názorů zde na fóru ve stylu "S/V40 si nekupuj, za ty peníze můžeš mít pořádný Volvo, i když trochu starší a s více km". Víc v tom nehledejte, byly srovnány téměř nejslabší motory v těchto dvou typech aut a nešlo o srovnání s jinými vozy Volvo. I když se chystáme udělat srovnání znova a to včetně V 960! (ahoj bídáku :lol: )
To srovnání mělo sloužit hlavně pro mladé lidi uvažující o koupi Volva, kteří příliš nerozumí autům, netouží je opravovat, chtějí jednou či dvakrát za rok na dovolenou s malýma dětma a možná dojíždí z nějakého satelitu do Prahy či Brna za prací. Nechtějí auto starší cca 15 let a raději mladší 10 let, které jim chvíli vydrží, bude bezpečné a bude je i reprezentovat.
Naposledy upravil(a) Jarda S40 dne 25 úno 2007 16:44, celkem upraveno 1 x.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#7

Příspěvek od jarek.krizan »

Jardo já jsem pochopil kam míříte, jen jsem chtěl aby to bylo všem jasné a tak jsem se do toho zamotal, že jsem si to na závěr musel ujasnit sám.
Šlo mi jen o to aby nevzniklo nějaké zbytečné napadání.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#8

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:Jardo já jsem pochopil kam míříte, jen jsem chtěl aby to bylo všem jasné a tak jsem se do toho zamotal, že jsem si to na závěr musel ujasnit sám.
Šlo mi jen o to aby nevzniklo nějaké zbytečné napadání.
Jj, chápu a nerozporuju, jen jsem doplnil a navázal na tvoje myšlenky. Mě ty starší auta opravdu "sedli " nějak lépe, ale to říkaj všichni stárnoucí lidi, ne? :lol: Kdybych tak měl stodolu, byla by jich plná!
To ostatní jsem tam doplnil ne kvůli tobě, ale abych nemusel psát další odpověď.
Jinak sem tedy ještě šoupnu další svoji myšlenku či poznatek, všechna Volva, která jsem zatím řídil, byla naprosto skvělá a jedinečná auta. Příjemná a vzbuzující pocit pohodlí a bezpečí!

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#9

Příspěvek od dod »

Jarda: akoby si mi z duse hovoril :) ked som skoncil skolu a zacal pracovat potreboval som nejaky car, chcel som aby to bol diesel podla moznosti, jeden znamy v servise mi povedal ze jeho znamy ma na predaj volvo 340, netusil som vtedy co je to zac,tak som ho kupil...semtam nieco opravil a zvykol si nanho(vsrtko v interieri poruke,na ten rok vyroby priam futuristicke:),po par rokoch som vedel ze nasledujuce auto bude Volvo,dokonca som sa toho bal kupit inu znacku!!! moj bracho do mna vzdy podrypuje nech si uz kupim inu znacku...ale marne...a to som vzdy mal male volva a neskusil velke VOLVO,co to bude potom?:)
Naposledy upravil(a) dod dne 25 úno 2007 22:02, celkem upraveno 1 x.
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#10

Příspěvek od Marek Vild »

jarek.krizan píše:Jardo já jsem pochopil kam míříte, jen jsem chtěl aby to bylo všem jasné a tak jsem se do toho zamotal, že jsem si to na závěr musel ujasnit sám.
Šlo mi jen o to aby nevzniklo nějaké zbytečné napadání.
Napsali jsme to oba jako subjektivní zkušenost s autem "toho druhého". O napadání nejde, ani nešlo. Prostě se Jarda svezl v mém autě a já v jeho, a pak jsme sem nahodili zkušenosti.
Myslím, že to může sloužit jako docela dobrá reference a vodítko pro lidi, kteří váhají.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#11

Příspěvek od jarek.krizan »

To jsem nemyslel, jen jsem chtěl omezit nevhodné komentáře dalších, kteří by se testů chtěli chytit k pomlouvání jiných modelů. Vždyť jsem napsal že proti testům nic nemám a takhle jsem to zamotat nechtěl. Jarda ví jak to myslím ( doufám )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Miki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 249
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradištko u Nymburka

#12

Příspěvek od Miki »

Jarda S40 píše:To srovnání mělo sloužit hlavně pro mladé lidi uvažující o koupi Volva, kteří příliš nerozumí autům, netouží je opravovat, chtějí jednou či dvakrát za rok na dovolenou s malýma dětma a možná dojíždí z nějakého satelitu do Prahy či Brna za prací. Nechtějí auto starší cca 15 let a raději mladší 10 let, které jim chvíli vydrží, bude bezpečné a bude je i reprezentovat.
Tak zaprvé Jardo a Marku pěkná srovnávačka, zajímavý, příjemně se mi to četlo, díky.
A za druhé ta citace je jako o mě, jenom ty roky nesedí :lol: co rozšířit test i o 745 ? Možná jsou i jiný mladý lidi "s malýma dětma" než já "z nějakého satelitu do Prahy" dojíždějící, kteří nechtějí auto mladší 10 let, ale raději starší cca 15 let. :lol: :lol: :lol:
_________________
BMW E39 523i, 2000, manual
bylo Volvo 740GL, B230F,1987, 4q+OD, Belgie, Social Edition
bylo Volvo 740GLE, B230E,1985, 4q+OD, Švédsko, el.okna, centrál

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#13

Příspěvek od Marek Vild »

jarek.krizan píše:To jsem nemyslel, jen jsem chtěl omezit nevhodné komentáře dalších, kteří by se testů chtěli chytit k pomlouvání jiných modelů. Vždyť jsem napsal že proti testům nic nemám a takhle jsem to zamotat nechtěl. Jarda ví jak to myslím ( doufám )
Jarku v klidu. Taky vím jak to myslíš. :)
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#14

Příspěvek od Marek Vild »

Miki píše:
Jarda S40 píše:To srovnání mělo sloužit hlavně pro mladé lidi uvažující o koupi Volva, kteří příliš nerozumí autům, netouží je opravovat, chtějí jednou či dvakrát za rok na dovolenou s malýma dětma a možná dojíždí z nějakého satelitu do Prahy či Brna za prací. Nechtějí auto starší cca 15 let a raději mladší 10 let, které jim chvíli vydrží, bude bezpečné a bude je i reprezentovat.
Tak zaprvé Jardo a Marku pěkná srovnávačka, zajímavý, příjemně se mi to četlo, díky.
A za druhé ta citace je jako o mě, jenom ty roky nesedí :lol: co rozšířit test i o 745 ? Možná jsou i jiný mladý lidi "s malýma dětma" než já "z nějakého satelitu do Prahy" dojíždějící, kteří nechtějí auto mladší 10 let, ale raději starší cca 15 let. :lol: :lol: :lol:
Dorazíš na test? :wink:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#15 Porovnání V 850 a S40

Příspěvek od selap »

Trochu tohle téma oživím hlavně pro nové návštěníky.Jezdil jsem dlouho se 760,teď s V70 a pátkrát s různými S/V40.Pokud se "pracoviště" týká,všechno jsou to Volva,takže se dá říct,že přesednutí mezi tipy nedělá nějaký problém.Jak si člověk zvykne na jedno,zvykl si na všechny.Vše je tam kde má být a padne do ruky bez nějakého dlouhého zvykání.Co se mě líbí-žádné přespříliš multifunkční páčky,kde ze začátku není jasno co všecko vlastně ovládají.
V porovnání 850,S/V70 vs. S/V40 každámu se líbí něco jiného,někomu majestátní koráb silnic,někomu kulatá subtilnější a rtuťovitejší auta.V obou případech je ale jízda návykova a možná ve 40 obvzlášť.
Stál jsem nedávno vedle Octavie combi II řady s V40 a zdálo se Vovlo takové skrčené a malé vedle toho nabubřelého snu českých rodin.Ovšem jen při pohledu z venku,nasednutím se to otáčí.Jízdní vlasnosti těchto aut navzájem nemůžu porovnat,neměl jsem tu čest jet s Octávíí,ale tak jak jsem tam stál bych ho jiste donutil až k pláči(aktuálne jsem jel V40-2.0 16V T)
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#16 Porovnání V 850 a S40

Příspěvek od Jarda S40 »

Souhlas, ta Oktávka vypadá taková "nafouknutá". Ale myslím, že délku a ani šířku mít větší nebude, o vnitřním prostoru nemluvě. Vede ale ve velikosti kufru. Teda u kombajnu, u limošky nevím.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“