Baterie

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Baterie

Příspěvek od Urvanej »

pokud víš co děláš a umíš to udělat tak, jak se má, tak otvírací baterku udržíš na živu déle. V podstatě dokud se ti nerozpadnou elektrody na prach. Kdežto bez přístupu se umí zasulfatovat a to už s tim nic neuděláš, protože je nemáš jak dolít při "vaření".
Nicméně dneska sem už žádnou otevřenou na trhu neviděl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3502
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

no ty otevřené se už právě dělají spíš jen jako low cost, proto už tolik nevydrží
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Baterie

Příspěvek od IgorS »

Ak myslíš, že dôvodom impulzu ku konštrukcii a vývoji bezúdržbových bateriek bola prevencia pred jej zprasením uživateľom, lebo umožnením prístupu do článkov nejak masovo dochádzalo k ich poškodeniu samotnými uživateľmi, tak sa, podľa mňa, mýliš. Myslím si, že ten dôvod je úplne iný. Udáva sa, že bezúdržbová má nižšiu sulfatáciu a nižšie odparovanie vody a preto môže byť riešená ako uzatvorená, bez priameho prístupu ku článkom, čo je prezývané ako bezúdržbová batéria ale úplne uzatvorená nie je. Do takýchto bezúdržbových batérií bolo s obľubou výrobcov a potešením uživateľov montované "magické oko" aby prezradilo stav hustoty elektrolytu práve v tom článku, v ktorom bolo implementované. Podľa aktuálneho stavu elektrolytu v jednom článku, potom uživateľ usudzoval o stave celej batérie.

Ak sú podmienky prevádzky bezúdržbovej a údržbovej baterky rovnaké a ide pri obidvoch akumulátoroch o rovnako kvalitné komponenty, čo spôsobuje to, čo tvrdíš, že bezúdržbová musí vydržať dlhšie? Teda ak je vplyvom rovnako kvalitných komponentov, z ktorých je baterka skonštruovaná, dosiahnutá v obidvoch konštrukciách ich nízka sulfatácia a odparovanie vody ale jediným rozdielom je pri bezúdržbovej baterke zalepenie štoplíka článku a pri údržbovej nezalepenie toho istého štoplíka - možnosť štoplík odkrútiť (ale ak ho nikdy neodkrútim, bude vlastne ako bezúdržbová) čo spôsobí, že baterka označená pojmom "bezúdržbová" vydrží dlhšie? Lebo budú sa líšiť iba tým, že označená termínom bezúdržbová bude mať nad štoplíkmi nalepený plastový kryt a tak sa bude tváriť ako bezúdržbová a bez otvorov do článkov ale pritom tie otvory do článkov so štoplíkmi majú všetky baterky.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Tod2
Offline
Příspěvky: 3502
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

dobře, tak jinak, dnes už bohužel ty údržbové nedosahují kvalit bezúdržbových
nedávno jsem měnil bezúdržbovou po více jak osmi letech, byla v takovém provozu, že jednou dvakrát týdně se s ní ujelo pár kilometrů, v zimě téměř nic, dvacet let starý renault Trafic
údržbovou jsem byl teď nucen vyměnit po dvou letech
a v podstatě všechny údržbové vydržely vždy tak o rok méně, člověk kolem toho musí chodit, měřit dolívat a nakonec stejně odejde dřív, než ta bezúdržbová, toť moje zkušenost
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Baterie

Příspěvek od IgorS »

Neoponujem ti v tvojej skúsenosti s bezúdržbovými akumulátormi, pýtal som sa len na pôvod tvojho tvrdenia, že:
Tod2 píše:kvalitní bezúdržbová musí za stejných podmínek vydržet déle než ta stejně kvalitní údržbová, do které přístup je...
Ak obidve majú rovnaké materiály, sú rovnakej kvality, rovnako staré a v rovnakých podmienkach, prečo by baterka označená pojmom "bezúdržbová" mala vydržať dlhšie?

Praktická otázka:
Mám novú baterku, modernej konštrukcie s nízkou sulfatáciou, nízkym odparovaním vody, označenú ako bezúdržbová, považovanú za bezúdržbovú ale pritom má odskrutkovateľné štoplíky na každom článku. Podľa tvojho záveru, ktorý som citoval vyššie, je tá moja baterka automaticky predurčená k nižšej výdrži tým, že výrobca neprekryl štoplíky zataveným plastom? Alebo tým, že je označená ako bezúdržbová aj keď má otvoriteľné články je automaticky predurčená k vyššej výdrži? Ide ešte v mojom prípade o bezúdržbovú baterku, keď má otvoriteľné články?

Píšem totiž iba o možnosti odkrútenia štoplíka na baterke, možnosti kontroly jej stavu, čo ty automaticky považuješ za údržbovú baterku odlišnej konštrukcie od bezúdržbovej ale pri ich porovnaní, zase ich považuješ za rovnako kvalitné.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

Baterie

Příspěvek od hefaistos »

Poradte jakou baterii k motoru 3.2...

Original je tam jeste stale, vzdy jsem zatim nastartoval ale po 10min mi uz vypina radio (a to i kdyz ji nabiju doplna) aby melo potrebnou kapacitu/voltaz pro nastartovani.

Nevim jestli tam narvu 100Ah, auto je ted pryc, ale myslim ze to nepujde.
Co rikate na FIAMM? Nebo ve stejne cene jit radsi do exide, varta?
https://autobaterie.heureka.sk/fiamm-titanium-plus-12v-75ah-730a/
A radsi bych udrzbovou, nebo bezudrzbovou kam se da dostat, kvuli pripadnemu doliti kyseliny

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 407
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: sk- trnava

Baterie

Příspěvek od berzerker »

Co som pozeral rozne recenzie tak fiamm alebo banner.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Baterie

Příspěvek od Urvanej »

Taxem nakonec koupil stříbrnou Vartu 52Ah. Je o 5kg lehčí, takže z 0-100 sem právě vyhrál 0,05s :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Baterie

Příspěvek od ok2ucx »

Hmm -- to, že je lehčí (dle mého soudu) hovoří spíše v neprospěch baterie. T.j. více olova = lepší baterka. To je něco jako, když se audio zesilovače hodnotí množstvím mědi (v trafu). A celkem to sedí.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Baterie

Příspěvek od Urvanej »

Svoje řešení nedoporučuju a furt trvám na tom, že do auta má přijít baterka, která se tam maximálně vejde rozměrem.
Jen že jsem akutní úmrtí narychlo vyřešil takto a uvidíme, jak dlouho přežije. Jestli stejný dva roky jako předchozí bannerka 74Ah o litr dražší, tak budu spokojen. On ten redblok moc energie nepotřebuje a kompresi FT nemá, takže ani proudy na start nejsou velký.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Baterie

Příspěvek od Sergej »

V prave kupenej 850 mi pomaly zomiera Exide Premium 77Ah, magicke oko hlasi nedobitu bateriu, Pri beziacom motore je na baterii 13,7V. Som si na 90% isty, ze ak by sa doliala voda, baterka by slapala dalsie 3 roky.
V 960 3l mam Exide Excell 64Ah a po dvoch rokoch som nenastartoval. Nastastie mala horne viecko otvaracie, takze som dolial do kazdeho clanku vodu a uz slape asi 7. rok, medzitym ju niekolkokrat v zime vybilo nezhasnute osvetlenie kufra. Kapacitu uz asi povodnu nema, ale stale startuje.
A tak teraz uz fakt neviem co kupit...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Baterie

Příspěvek od IgorS »

Sergej píše:V prave kupenej 850 mi pomaly zomiera Exide Premium 77Ah, magicke oko hlasi nedobitu bateriu,
Magické oko zobrazuje síce hustotu elektrolytu ako indikátor stavu batérie, ale iba toho článku, v ktorom je umiestnené.
Sergej píše:Som si na 90% isty, ze ak by sa doliala voda, baterka by slapala dalsie 3 roky. V 960 3l mam Exide Excell 64Ah a po dvoch rokoch som nenastartoval. Nastastie mala horne viecko otvaracie, takze som dolial do kazdeho clanku vodu a uz slape asi 7. rok
O tom som predtým písal. :)
Sergej píše:A tak teraz uz fakt neviem co kupit...
Banner
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Baterie

Příspěvek od Sergej »

Tak som nakoniec kupil striebornu Vartu 77Ah. Uvidime kolko vydrzi.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Baterie

Příspěvek od IgorS »

No hej, ale na tej si nedoleješ vodu. Alebo áno?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

Baterie

Příspěvek od hefaistos »

A do kterych bannerek si vodu doleju? Do vsech? Je jich vice rad
Jeste koukam na udrzbove yuasa, jen ty se uz skoro neprodavaji, taky maji jen bezudrzbove...

Jinak proc se doporucuje dolevat destilku, kdyz se da koupit kyselina?

Poljot
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 69
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: C30 1,6 74kW MY10 ,S60 2,4 135kW MY02
Bydliště: Praha

Baterie

Příspěvek od Poljot »

63miro píše:A do kterych bannerek si vodu doleju? Do vsech? Je jich vice rad
Jeste koukam na udrzbove yuasa, jen ty se uz skoro neprodavaji, taky maji jen bezudrzbove...

Jinak proc se doporucuje dolevat destilku, kdyz se da koupit kyselina?

Protože kyselina se neodpařuje, voda ano....
_________________
VOLVO S60 2,4 MY02, VOLVO V50 2,4i MY 04

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Baterie

Příspěvek od IgorS »

63miro píše:A do kterych bannerek si vodu doleju? Do vsech? Je jich vice rad
Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

carlito
Offline
Příspěvky: 33
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Vůz: S80 2.5Tdi, S60 2.4 125kw

Baterie

Příspěvek od carlito »

Banner = nejdrazsi/nejlepsi, Varta uz neni co byvala... ale na par let provozu je to v podstate jedno uz dnes...
_________________
940, V70I, S60II, V70, S60I, S80I
Aktualne S80I 2.5Tdi a S60I 2.4 atmoska

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Baterie

Příspěvek od IgorS »

Nie som si istý, či sú Banner najdrahšie? Ak aj áno, tak o koľko percent? Lebo moju 100 Ah som kupoval len o 8 Eur drahšiu ako Exide ale pritom lacnejšiu ako Bosch aj Varta pri tej istej kapacite. Pričom mať možnosť jej priebežnej kontroly je, podľa mňa, na nezaplatenie a môže to znamenať predĺženie jej životnosti. Ak by išlo o predĺženie jej životnosti oproti Varte len o jednu sezónu alebo dve, touto možnosťou, tak sa to opláca ešte trochu viac. Zatiaľ, po zime, ako som ju kontroloval pred poslednými dlhými cestami je všetko ok. Všetky články majú rovnakú hladinu elektrolytu aj hustotu. Takže akumulátor aj dobíjacia sústava je ok.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

Baterie

Příspěvek od hefaistos »

IgorS píše:
63miro píše:A do kterych bannerek si vodu doleju? Do vsech? Je jich vice rad
Obrázek
Tak to mi moc nereklo :D
Jaka to je rada? Power Bull? Tam vyrobce pise ze je uzavreta, jak se da otevrit? Diky


A co rikate jinak na trakcni baterie, ktere maji byt odolnejsi vuci vybiti?

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

Baterie

Příspěvek od hefaistos »

Kdyby jste si meli vybrat, neco z techto dvou nebo stale ten banner? :)
https://www.autotn.sk/p/9086/autobateria-carrex-premium-12v-100ah-860a (koupim za 90eur)
nebo
https://www.mototech.sk/Autobateria-BANNER-POWER-BULL-PRO-12V-100Ah-800A-d2527.htm za 115.
Priklanim se k te carrex - co by mel byt FIAMM, je udrzbova taky. Osvojil jsem si nazor ze i ta nejlevnejsi bude OK, kdyz ctu jak kazdemu klekaji varty, exide atd po roce atd :roll:

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Baterie

Příspěvek od IgorS »

63miro píše:Tam vyrobce pise ze je uzavreta, jak se da otevrit?
Normálne, odlepíš nálepku. Keby výrobca napísal, že je otvorená, automaticky by si ju supermodení vodiči vyznávajúci špičkové bezúdržbové akumulátory nekúpili, viď. komenty predošlé o bezúdržbových baterkách.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Tod2
Offline
Příspěvky: 3502
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

Igore, nekoupili by si takovou, která jde otevřít po sundání nálepky, kdy už to pochopíš?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Baterie

Příspěvek od IgorS »

Prečo by som takú nekúpil, keď ju mám? Neviem o čom mi píšeš, pretože takú som kúpil.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

outdoor
Offline
Příspěvky: 194
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

Baterie

Příspěvek od outdoor »

Měl bych dotazy:

řeším na V70 2.5TDI, origo baterka rok 2000. Někdy před 1/4 rokem a teď jsem musel startovat přes kabely, jinak mezi tím jsem startoval bez problému. Uvědomil jsem, že jsem před posledním "problémem" nechal auto delší dobu otevřené (kufr) a dokonce i nezamčené (stál jsem celý den a noc na zahradě a spal vedle auta :)). Mohl tento stav vybít baterku? po ujetí 80km startuje zas normálně, nechal jsem změřit a ukazovala 12.2V 380A (na štítku 680A). ten co měřil, konstatoval smrt baterie, ale zase si říkám, zda to ještě nabitím zlepším a na zimu uvidím...

Uvažuji i o nové, jen po přečtení několika vláken, budu dlouho váhat jakou, aby trochu vydržela..

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé