Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 889
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
Diesel vs. Benzin - argumenty
Mám tady aktuálně dva benzíny a dva nafťáky tdi ,tak to zkusím:
a) není to pravda, cena je srovnatelná, V70 tdi celková hmotnost 2020kg, C70 tdi cabrio 2010kg, nepředpokládám zásadní vliv na životnost podvozku, dvoumoťák mají taky, žhavící svíčky jsou výrazně levnější, než zapalovací, olej měním častěji u nafty, ale zase používám levnější. Výhodou je životnost výfuku u tdi.
b) týká se pouze aut s DPF, jinak nemá vliv, žena provozuje V70 tdi na krátkých trasách několik let bez negativního vlivu, dokonce ani neroste spotřeba.
c) záleží samozřejmě na historii vybraného vozidla a prováděné údržbě.
a) není to pravda, cena je srovnatelná, V70 tdi celková hmotnost 2020kg, C70 tdi cabrio 2010kg, nepředpokládám zásadní vliv na životnost podvozku, dvoumoťák mají taky, žhavící svíčky jsou výrazně levnější, než zapalovací, olej měním častěji u nafty, ale zase používám levnější. Výhodou je životnost výfuku u tdi.
b) týká se pouze aut s DPF, jinak nemá vliv, žena provozuje V70 tdi na krátkých trasách několik let bez negativního vlivu, dokonce ani neroste spotřeba.
c) záleží samozřejmě na historii vybraného vozidla a prováděné údržbě.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvky: 2445
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
Diesel vs. Benzin - argumenty
Tou celkovou hmotností se ohánět, nevím nevim. Na místě by spíše byla provozní.
Páč celková = provozní + užitečná
Páč celková = provozní + užitečná
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 3217
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Diesel vs. Benzin - argumenty
Preferuji benzín.
Hlavní nevýhody nafty mých očích:
Zimní provoz -studený interiér, problémové starty.
Ekologie obecně a problémy s emisními normami, kazící se komponenty snižující emise.
Omezení vstupu do center evropských měst, které bude narůstat.
Naftová era je u konce, velké firmy už to pochopili, další vývoj už je ukončen.
Hlavní nevýhody nafty mých očích:
Zimní provoz -studený interiér, problémové starty.
Ekologie obecně a problémy s emisními normami, kazící se komponenty snižující emise.
Omezení vstupu do center evropských měst, které bude narůstat.
Naftová era je u konce, velké firmy už to pochopili, další vývoj už je ukončen.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Diesel vs. Benzin - argumenty
A čo tak, keď to porovnávame zo všetkých strán teda aj ohľadom nákladov na vstupe a potom pri prevádzke rozšíriť to aj o plyn?
Diesel vs. Benzín vs. LPG (CNG) - argumenty
Diesel vs. Benzín vs. LPG (CNG) - argumenty
-
Offline
- Příspěvky: 548
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: MSK
- Vůz: S80 D5 MY2004
Diesel vs. Benzin - argumenty
Klidně bych byl pro, pokud by se našel někdo, kdo by je u LPG/CNG přidal. Ale zatím jsem teda čekal větší odezvu antidieselaku. Hlavně vzhledem o tomu, kolik se jich objeví u každého tématu pro výběr auta.
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Diesel vs. Benzin - argumenty
To jsou naprosto jednoduché počty.
Investice do LPG - 30.000,-
Návratnost - 30.000 km
Nynější spotřeba v přepočtu na benzin 5,5l/100 (1,70Kč/km)
Provoz - roční kontrola 300,- amortizace nádrže 600,- filtry 150,-
Nevýhoda - podzemní garáže zákaz (ale nálepka se dá sundat, že?)
Investice do LPG - 30.000,-
Návratnost - 30.000 km
Nynější spotřeba v přepočtu na benzin 5,5l/100 (1,70Kč/km)
Provoz - roční kontrola 300,- amortizace nádrže 600,- filtry 150,-
Nevýhoda - podzemní garáže zákaz (ale nálepka se dá sundat, že?)
-
Offline
- Příspěvky: 3596
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Taky se trochu přidám.
1) V40 1,9D - kupovaná ojetá se stavem tachometru 73tis km, v současnosti cca 360tis km
co se servisu týče - pokud přejdu spotřebák:
- 1x repase altíku - cca 3500Kč
- 1x čištěné (nerepasováno ) turbo v Ambo Brno - cca 2000Kč
- 1 měněný vstřik a díky vstřikovacímu čerpadlu vrácenému jako rozebrané v krabičce, tak koupené použité čerpadlo ze Cvikova - cca 5500Kč
- 1x výměna baterie (ta stará originální vydržela 12 let )
Jinak opravdu spotřební klasika (brzdy, tlumiče, rozvody,.... )
- spotřeba nafty stále mezi 5,5-5,8l /100km, olej naprosto nežere
Auto vesele jezdí dál
2) S80II 3,2 + LPG kupovaná s nájezdem 250tis km, dnes 300tis km,
- spotřeba - plyn na couračky cca 13,5l/100km , mé ježdění do práce Pardubice - Praha a zpět cca 12l/100km
- benzín na couračky cca 12/100km , mé ježdění do práce Pardubice - Praha a zpět cca 9l/100km
- servis (krom spotřebáku) - prasklé těsnění pod hlavou a díky tomu repase hlavy, výměna několika volnoběžek a řemenů - cca 35tis Kč, oprava LPG - rozhozené nastavení cca 2000Kč a namontován správný palivový filtr
- před výměnou těsnění mi lehce papala olej, teď zatím nic
Náklady na km, pokud beru pouze spotřebu nafty, benzínu a LPG - cca srovnatelné u obou aut - 1,6 - 1,8 Kč / 1km
Roční nájezd obou aut je cca 20-25 tis km.
Pokud porovnávám náklady benzín vs. naftu, tak možná jsem jeden z mála, ale zatím jsem žádné větší náklady u nafťáku neviděl. U benzínu se holt vyměnilo věcí víc - možná náhoda. Komfort srovnávat nemůžu. Každopádně nikdy jsem u nafty neměl problém se zimními starty (až loni kvůli baterce).
Takže za mne je to asi šul nul.
1) V40 1,9D - kupovaná ojetá se stavem tachometru 73tis km, v současnosti cca 360tis km
co se servisu týče - pokud přejdu spotřebák:
- 1x repase altíku - cca 3500Kč
- 1x čištěné (nerepasováno ) turbo v Ambo Brno - cca 2000Kč
- 1 měněný vstřik a díky vstřikovacímu čerpadlu vrácenému jako rozebrané v krabičce, tak koupené použité čerpadlo ze Cvikova - cca 5500Kč
- 1x výměna baterie (ta stará originální vydržela 12 let )
Jinak opravdu spotřební klasika (brzdy, tlumiče, rozvody,.... )
- spotřeba nafty stále mezi 5,5-5,8l /100km, olej naprosto nežere
Auto vesele jezdí dál
2) S80II 3,2 + LPG kupovaná s nájezdem 250tis km, dnes 300tis km,
- spotřeba - plyn na couračky cca 13,5l/100km , mé ježdění do práce Pardubice - Praha a zpět cca 12l/100km
- benzín na couračky cca 12/100km , mé ježdění do práce Pardubice - Praha a zpět cca 9l/100km
- servis (krom spotřebáku) - prasklé těsnění pod hlavou a díky tomu repase hlavy, výměna několika volnoběžek a řemenů - cca 35tis Kč, oprava LPG - rozhozené nastavení cca 2000Kč a namontován správný palivový filtr
- před výměnou těsnění mi lehce papala olej, teď zatím nic
Náklady na km, pokud beru pouze spotřebu nafty, benzínu a LPG - cca srovnatelné u obou aut - 1,6 - 1,8 Kč / 1km
Roční nájezd obou aut je cca 20-25 tis km.
Pokud porovnávám náklady benzín vs. naftu, tak možná jsem jeden z mála, ale zatím jsem žádné větší náklady u nafťáku neviděl. U benzínu se holt vyměnilo věcí víc - možná náhoda. Komfort srovnávat nemůžu. Každopádně nikdy jsem u nafty neměl problém se zimními starty (až loni kvůli baterce).
Takže za mne je to asi šul nul.
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Příspěvky: 3596
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Diesel vs. Benzin - argumenty
Romulusw píše:To jsou naprosto jednoduché počty.
Nevýhoda - podzemní garáže zákaz (ale nálepka se dá sundat, že?)
Hmm, teď ji budu muset nalepit kvůli STK
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Ako si s plynom na Volve spokojný? Šecko ok?
-
Offline
- Příspěvky: 3596
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Jak jsem psal, mám s tím najeto 50tis km a zatím naprosto OK. Jen ted jedno seřízení v Ambo v Kobylnicích a jezdí se vesele dálIgorS píše:Ako si s plynom na Volve spokojný? Šecko ok?
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Dík. A aký tam máš systém? Primazávanie máš dajaké?
-
Offline
- Příspěvky: 3217
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Já mám namontované Stefanelli, bez "přimazávání", protože když je to dobře udělané, tak je to pitomost.IgorS píše:Dík. A aký tam máš systém? Primazávanie máš dajaké?
Budu mít 40 tis. na podzim auto na brzdě, v celém spektru otáček nebyl výkon nižší proti benzínu než 5 koní.
-
Offline
- Příspěvky: 305
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Je to tak prosté, když se lidi správně namasírují, hned poznají co je špatné a přestanou mít o to zájem. Nejsem fanda dieselu a jsem rád za to svoje benzinové Volvo s alespoň trochu ucházejícím obsahem, leč přichází doba, kdy lidi tlačí do nízko rozpočtových aut, s malým obsahem a vysokým výkonem a to především benzínových či na plyn. Co na tom, že takový motor nenajede víc jak 300 tisíc kilometrů. A jednou nastane doba, že žádná taková auta nebudou.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 305
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Diesel vs. Benzin - argumenty
hajnej píše:Kromě toho, co již zaznělo.
Diesel:
+ větší životnost diesel motoru - železa
+ při větší zátěži, menší spotřeba vůči benzínu
+ při větším výkonu, menší spotřeba vůči benzínu
+ častá přítomnost přídavného/nezávislého topení
- větší vibrace, dříve odcházejí silentbloky
Tady bych trochu oponoval, jak si přišel na to, že životnost je u dieselu větší ? Tohle je trochu nesmysl ....... je to kus od kusu jiné a nedá se to jednoznačně určit.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 3217
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
větší životnost je možná tak o neoturbeného dieselu - náklaďáky a pod. Jinak asi ne.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 305
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
[quote="doktor"]větší životnost je možná tak o neoturbeného dieselu - náklaďáky a pod. Jinak asi ne.[/quote
Atmosféra diesel či benzín budou se životností na tom zhruba stejně, ono možná tahle domněnka plyne z toho, že s diesely se více jezdí, jsou určeny především na delší vzdálenosti, pak není například problém najít auto na prodej, co za čtyři roky najezdílo 300 - 400 tisíc kilometrů. Jenže to je auto co za další čtyři pět let půjde do věčných lovišť a najede tak maximálně o 200 - 300 tisíc víc. Kdežto s benzínem najezdíš to samé za deset patnáct let a pořád ještě bude v kondici jezdit, tedy záleží na majiteli a péči o vůz. Trošku ty čísla házím od boku, je to jen příklad, aby se toho někdo nechytal.
Atmosféra diesel či benzín budou se životností na tom zhruba stejně, ono možná tahle domněnka plyne z toho, že s diesely se více jezdí, jsou určeny především na delší vzdálenosti, pak není například problém najít auto na prodej, co za čtyři roky najezdílo 300 - 400 tisíc kilometrů. Jenže to je auto co za další čtyři pět let půjde do věčných lovišť a najede tak maximálně o 200 - 300 tisíc víc. Kdežto s benzínem najezdíš to samé za deset patnáct let a pořád ještě bude v kondici jezdit, tedy záleží na majiteli a péči o vůz. Trošku ty čísla házím od boku, je to jen příklad, aby se toho někdo nechytal.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 3596
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Je to PRINS bez přímazu, auto už je v plynu od 2012. Nevím, kolik je na to najeto. Tady v republice má najeto 80tis km.IgorS píše:Dík. A aký tam máš systém? Primazávanie máš dajaké?
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Dík. Tak nech slúži k tvojej spokojnosti aj ďalej
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Diesel vs. Benzin - argumenty
Vycházím z toho, že motor pracuje s většími tlaky a motor musí být robustnější.hoffi píše: Tady bych trochu oponoval, jak si přišel na to, že životnost je u dieselu větší ? Tohle je trochu nesmysl ....... je to kus od kusu jiné a nedá se to jednoznačně určit.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1259
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
U dieselů se předpokládá větší nájezd a jsou tedy dimenzované na delší životnost. To je ale pouze konstrukční záměr (aspoň některé automobilky teda).
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
A dá se tohle vůbec nějak rozumně a věrohodně paušalizovat? Já měl v životě 8 aut, z toho 5 benzínů (Š-100L, Š-120L, Fiat Fucking Uno S-55, Š-135 Favorit GLX, Nissan Primera P-11 1.6) a 3 nafťáky (Š-Felicia 1.9, Hyundai Accent I 1.5crdi, Kia Ceed 1.6crdi). Co se tlemíte?? Neumím to definitivně rozseknout, ale subjektivně se mi s ropou jezdí trochu líp. Momentální kus mám už 10 let, nálet 225tkm, nikdy se nic podstatnýho nevysypalo, ano, spotřebák vč. tlumičů, kotoučů, etc., ale i při teplotách hluboko pod -20 startuje hned, vejfuk původní. Loni se mi, přiznávám, vysrala CD mechanika. Perlička: Volám do autorizáku, kde dělaj i koncern a týpek co je to za rok, já 2008, von tak to je po smrti, já rádio?, von ne, celý auto... Kretén...
P.S. Dvojku do rozvahy nezahrnuju, to je samosebou jinej level...
P.S. Dvojku do rozvahy nezahrnuju, to je samosebou jinej level...
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Příspěvky: 371
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Čavisov
- Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Upřímě se mi taky s naftou ještě nestalo abych měl problém ( při dobré baterce nastartovat ). A to tu už -20ky byly. Kupuju ale "lepši" , aditivovanou naftu. U staré V50 2.0D nebyl problém i bez aditiv navíc. u V70 D5 jsem dodaval i zimni VIFka a vubec zadny problem. Ani naznam.
- obecne pri +- stejnem najezdu jsem u benzinu resil spotrebak +navic rozvody elektriky ( vypinal jeden az dva valce ) v motoru a svicky . Jinak nic ( Fiat Stilo 1,6 16V 76kw )
- u nafty, jsem na najezdu 130 - 225tis km menil dvakrat po jednom vstrikovaci ( nove ) a v posledni fazi vsechny 4 repasovane. Takze za onech 225tis km uz se v aute vystridalo minimalne 10 vstriku. V zavislosti na kvalite nafty co se obecne tankuje ( ze 3 tankovani v Polsku jsem musel byt 2krat odtazen ) tak se vice zasira palivove vedeni a je potreba pravidelnejsi meneni palivoveho filtru.
- po cca 200tis odesel DPF a daval se novy ( polsky sunt, ale neco vydrzel ) .
Z tohoto vidim, ze nafta je pri stejnem najezdu narocnejsi ( ok, byl to zabozrout 2.0D ,ale porad je to jeste motor , ne? Tak ho muzeme taky zminit ) a nizsí spotreba to myslim nevyrovna. Pravdou ale je, ze nekde po hranici 160 , 170tis km nebyl nikde zadny problem ( a buhvi kolik auto vubec melo pri koupi )
- obecne pri +- stejnem najezdu jsem u benzinu resil spotrebak +navic rozvody elektriky ( vypinal jeden az dva valce ) v motoru a svicky . Jinak nic ( Fiat Stilo 1,6 16V 76kw )
- u nafty, jsem na najezdu 130 - 225tis km menil dvakrat po jednom vstrikovaci ( nove ) a v posledni fazi vsechny 4 repasovane. Takze za onech 225tis km uz se v aute vystridalo minimalne 10 vstriku. V zavislosti na kvalite nafty co se obecne tankuje ( ze 3 tankovani v Polsku jsem musel byt 2krat odtazen ) tak se vice zasira palivove vedeni a je potreba pravidelnejsi meneni palivoveho filtru.
- po cca 200tis odesel DPF a daval se novy ( polsky sunt, ale neco vydrzel ) .
Z tohoto vidim, ze nafta je pri stejnem najezdu narocnejsi ( ok, byl to zabozrout 2.0D ,ale porad je to jeste motor , ne? Tak ho muzeme taky zminit ) a nizsí spotreba to myslim nevyrovna. Pravdou ale je, ze nekde po hranici 160 , 170tis km nebyl nikde zadny problem ( a buhvi kolik auto vubec melo pri koupi )
Ohledně tohoto modelového příkladu. Pokud by pan 1 najezdil najezdil 50tis km cukackama po meste ( treba rozvoz pizzy atd ) tak mu to odejde daleko drive nez dvojce. Neustale starty, nedochlazovani turba, DPF se ti nevycisti... Pokud by to lital po dalnici tak tam auto jede v ustalene rychlosti a vse zvladne okolo fungovat. To znamena ze za tvuj modelovy priklad jednicka udela "naftovy sevis" treba diky dalkam jednou, dvojka cukackama dvakrat. 30km pro diesel pokud by bylo ze jedes z jedne casti mesta na druhou, kdy mas semafory, kolony atd tak bych ji jeste nezdravou napsal. Pokud by jsi bydlel u vypadovky na dalnici a nejel do konstatniho provozu, tak je to uz OK. Ja na zasirani DPF vidim ze i dalnicni prejezd OV- FM je proste malo pokud se pred tim couras po Ove.
Siggi: To je pěkně napsáno
-------------
Co mi ještě nikdo nevysvětlil ale je, proč je argument, zda se nafta vyplatí vázán vždy na kilometry za rok.
Dva příklady, oba pro auto s nájezdem dejme tomu těch krizových 200 000:
1. Auto se kupuje s tím, že člověk jezdí často dálky a najede tak dejme tomu 50 000 km za rok. Je to přece Volvo, tak by mu mohlo těch 4 roky vydržet. Cílový nájezd tedy 400 000.
2. Auto kupuje člověk, který ho potřebuje na cesty do práce 30 km tam a 30 km zpět. To už se snad nedá počítat jako pro diesel nezdravá trasa (především když pro motor záleží především na časové délce jízdy a ne úsekové). Odhadem tedy 250*60km= 14 400 km ročně - to už je pořád nájezd, kdy se diesel ještě rozmlouvá. Auto ale vybírá s tím, že by chtěl, aby mu sloužilo dlouho. Dejme tomu těch 15 let. Cílový nájezd tedy velmi podobný - 416 000.
A teď mi povězte, v čem je pro dvojku ten diesel tak výrazně nákladnější, než pro jedničku? Oba budou řešit pravděpodobně stejné problémy, jeden bude rychleji šetřit, ale zase rychleji opravovat. Druhý naopak.
Navíc pokud mám také počítat s rozdílem spotřeby oproti tomu, když by si dvojka koupil benzín... Počítejme třeba 6l nafta, 10l benzín, ceny PHM dle příspěvku výše. To má za ty roky na servis navíc 243 376 Kč - to je přes 16 000/rok Takže si může čerpadla a vstřiky měnit celkem vesele.
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/
-
Offline
- Příspěvky: 548
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: MSK
- Vůz: S80 D5 MY2004
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Super, díky za reakciSiggi píše: Ohledně tohoto modelového příkladu...
Možná bych pak na konci vlákna mohl udělat shrnující příspěvek, ve kterém bych zachytil všechny zkušenost a argumenty, které tu lidi vypsali. Mohlo by to dát reálnější pohled na věc - a hlavně konkrétnější. Zkusil bych nahodit i přibližné čísla, aby měli lidi co vybírají přesnější představu a mohli se tak kvalifikovaně sami rozhodnout, co pro ně bude nejlepší.
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3385
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Resime tu jeste hlavne ekonomiku ale co takova ekologie? Osobne povqzuji benzin (neberu primostrikovy) jako menzibzatez v podobe skodlivin. Otazka je do jake.miry je to pravdive. Vyzna se nekdo vic?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé