Zde jen něco málo informací z mého pohledu. Nejedná se o reklamu, protože nemám co dělat,
ale spíš o vysvětlení celé situace kolem 55-50 a 55-51, aby tomu bylo lépe rozumět. Stejně tato éra již končí,
takže si to může zkusit opravit každý sám, já jsem také svého prvního Aisina kuchal na svojí V70.......a vyšlo to, skoro.......
Repas převodovky AW 55-50/51 se v České Repulice již několik let nedělá.
Pokud se chce někdo ohánět slovem REPASE, tak by ta věc stála skutečných 70 000,- kč bez demontáže.
Když se někdo snaží zachránit auto 15. let staré, které přitáhne na prádelní šňůře do vrat servisu, tak do toho nikdy není ochoten tyto peníze investovat, takže se místo repase, dělá tzv. záchrana převodovky, která se musí vejít i s vyndáním a nandáním do 35 000,- Kč
Ta potom vydrží klidně několik let do doby, nežli nastane nějaký problém, např. v rozvaděči.
Ten se dá následně řešit i na autě, a to celkem velice úspěšně.
Při záchraně převodovky se mění za nové olej, filtr, všechna pouzdra, gufera, víčko a hydroměnič,
příp. nějaký selenoid.
Lamely, hřídel, planetové soukolí, víko, karter, olejové čerpadlo,brzdový pás, píst a pod. se mění, za jiné
starší díly, u kterých je předpoklad, že budou ještě nějaké roky fungovat.
Těch už máme ale pomálu.
Rozvaděč se pouze vyčistí, a pokud není úplně vymlácený, pošle se do dalšího kola.
Těsnění rozvaděče se dávají samozřejmě nová, aby mě někdo zase nechytal za slovo.
Oprava převodovky znamená, že si k tomu člověk stoupne, a začne nemilosrdně vyhazovat věci a měnit je za nové, bez ohledu na to, že by ještě rok mohly fungovat. Pokud se má někdo podepsat pod opravu převodovky, musí vydržet alespoň 200 tis km, když se v ní bude pravidelně měnit olej po 60 000km Skutečnost je ovšem taková, že tyto převodovky najedou v pohodě i půl milionu, když se o ně člověk stará
Starší převodovka : pod tímto názvem, si většina z vás představuje nejlevnější a nejrychlejší řešení celého problému. Netvrdím, že se nedá sehnat jedna slušná převodovka ze sta, někde na vrakovišti, ale záruka toho, že bude bezchybně fungovat, je přinejmenším mizivá. Vzhledem k tomu, že nejmladší převodovka tohoto druhu, je 11 let stará a má najeto minimálně 200tis. km, tak bych zbytečnou dřinu cca 10 hodin práce, určitě riskovat nechtěl, a už vůbec ne, když to mám platit. Já když někomu nakonec kývnu na variantu starší převodovky, tak jí ze zbabělosti stejně před prodejem rozeberu, abych si byl jist, že to není šrot. Vyčistíme, odtlakujeme, dáme nový filtr a gufera, potom to zabouchneme a děj se vůle boží. Vždy Vám vnucuju repasovaný měnič, protože jeho životnost není věčná a je to v podstatě náhrada spojky, která už klidně ve 200tis. může být na nic. No, a pokud po namontování vznikají nějaké pochybnosti o kvalitě řazení, dá se to řešit už v klidu na autě
Repase je to samé, jako oprava převodovky, ovšem s tím rozdílem, že jsou krásně opískované obaly, a
převodovka působí dojmem NOVÉ, což se potom v oficiální servisní síti opatří nálepkami a nazývá:
"Nová převodovka" tzv. výměnný díl
Opačným smutným případem je, že když přijede zákazník s autem, na kterém se "někde v Česku" dělala
"repase" převodovky za 70 000kč, a zjistíte, že v ní vlastně nikdo nebyl a dal tam pouze nový rozvaděč za 24 000,- a ona začala fungovat jako nová. To víte, za know how se u nás musí platit, někde i 46 000,-
Ovšem známe i podstatně horší scénáře.....
Takže k tomu vašemu všeobecnému cukání bych řekl jen to, že pokud převodovka cuká, není ji nutno hned vyndavat a měnit nějaké ty lamely, nebo co to tam prej je.
Cukání je způsobeno především řízením převodovky, které je možno vyzkoušet, příp. opravit na autě.
POZOR, pokud vám převodovka prokluzuje při řazení, vrní, potrhává v tahu do kopce, poskakuje při rozjezdu a nechce couvat, je to již většinou na její vyndání.
Všechno ale závisí na přesné diagnostice a zkušební jízdě, kdy se udělá jízdní snímek s grafem a na základě faktů,
se určí diagnoza převodovky a následný postup opravy.
Bez toho se nikdy problém přesně stanovit nedá, a už vůbec ne po telefonu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.