
Někteří určitě ví, jak probíhal výběr auta pro mě a přítelkyni (ZDE), nakonec vyhrála S80, na kterou jsme byli upozorněni ok2ucx.
Auto je původem z CZE, před námi jej měli dva majitelé - první dokonce celkem známý pán z Prahy

Celý proces nákupu byl trošku delší, protože jsme se rozhodovali, zda auto vzít, nebo ne. První byla nezávazná návštěva. Při druhé návštěvě jsme složili zálohu a auto si půjčili na kontrolu, kterou nám provedl Jakub Hrbáč z Hradce nad Moravicí. Stanovil odhadovaný rozpočet oprav (který nakonec opravdu seděl) a my jsme s autem jeli zpět k majiteli. Následoval týden rozhodování a nakonec jsme auto vzali - druhému zájemci těsně před nosem

Jde o faceliftovou S80 I D5 120kW z roku 2003. Auto je až na drobnosti v podstatě v plné výbavě. Je to opravdu kočár - nejdelší cesta byla zatím Bratislava na otočku, ale oproti autům, se kterýma jsem jezdil dálky se nedá srovnávat - ty sedačky...

Při koupi mělo auto najeto kolem 372 tis. aktuálně nějakých 378. Zatím žádné problémy (až na ty, o který jsme věděli již před koupí). Co mě překvapilo je spotřeba. Palubák kecá cca o litr, ale reálně se při kombinovaném provozu cca 60:30:10 (měřeno od plné do plné) pohybuje okolo 5-6 litrů. Auto je aktuálně po technické stránce úplně OK, plány do budoucna jsou jen drobnosti.
Abych se ale dostal k servisu:
Před koupí (cca rok) byly repasovány všechny vstřiky a některé vyměněny. Vzhledem k tomu, že i při teplotách kolem -30 auto startovalo bez problému tomu tak doopravdy je. Repasován by měl být i posilovač řízení.
Po koupi jsem se do několika málo věcí pustil sám, naprostou většinu má ale na svědomí opět J. Hrbáč, kterému tímto ještě jednou děkuji, za pomoc před i po koupi

- výměnu zadních tlumičů (KYB),
- výměnu manžet řadící páky a ruční brzdy,
- novou kůži loketní opěrky (k vidění ZDE),
- vyčištění a dezinfekce klimatizace + filtr,
- odstranění starého handsfree,
- opravu hlavy motoru (oprava, všechna těsnění...),
- vyčištění turba,
- těsnění turba, výfuku, sání, vačky,
- zdvihátka a vahadla ventilů,
- výměnu oleje + filtru (Mobil 1 5w50),
- výměnu palivového filtru,
- výměnu oleje v převodovce,
- silentbloky motoru, převodovky,
- přední tlumiče + příslušenství (Sachs),
- čepy přední nápravy, ložiska ramen,
- výměnu prasklého kroužku ABS,
- výměnu osvětlení SPZ (jedno vyhnilé, druhé načnuté),
- výměnu vodítek oken,
- zadní brzdové kotouče + destičky (Zimmerman),
- oprava ruční brzdy
- nahrání češtiny.
V budoucnu je ještě v plánu několik věcí. Některé jsou jasné, u jiných se zatím rozhoduji:
- vyčištění motoru (uvažuji, zda výrobky od BG či Liqui Molly), HOTOVO + ADITIVA DO NÁPLNÍ
- výměna unavených tlumičů kufru, HOTOVO
- instalace LED žárovek místo některých normálních, VYZKOUŠENO A ZAVRŽENO
- předání auta k profesionálnímu vyčištění, umytí a vyleštění, HOTOVO
- vyřešit ramínka stěrače světlometů, které nemají přítlak, jaký by měly mít + vyměnit stírátka. HOTOVO
- rozvody (inteval ve 400tis - doloženo fakturou bývalého majitele), HOTOVO
- renovace kůže sedaček,
- instalace bluetooth handsfree+USB+AUX (už mám doma TOTO - nikde jsem nenašel žádnou referenci, takže pak dám vědět, jaké to je), HOTOVO
- oprava pravého zrcátka (nevyhřívá a motorek pro sklápění není úplně 100%),
- oprava bufíku + nahrání SW pro nezávislé topení,
- sehnat "šrouby" pro uchycení výstražného trojúhelníku na víku kufru,
- pokud někdy dozadu seženu origo sluneční clony - nechci fólie, ZAVRHL JSEM - nesehnatelné a když jo, tak v jiném provedení, než si představuji
- oprava nevyklápějících se klíčů - mám doma náhradní díly, jen se k tomu dokopat,
- dodělání senzorů dopředu a dozadu. Dozadu to bude jednoduché, dopředu ale nevím jak s tlačítkem - nerad bych nějaké neoriginální a nejsem si jist, zda jdou nějak použít ty origo prázdné,
- roztáhnutí zadního nápisu VOLVO,
Kdyby měl kdokoli jakýkoli poznatek, určitě jej uvítám.