Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#1 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Jen se chci ujistit, než s tim pojedu k plynaři si nechat dát štempl, že pro paralelní zapojení dvou nádrží (každá svuj multiventil) stačí
rozdvojku za plnící hrdlo
rozdvojit napájení ventilu do reduktoru
spojit vývody do reduktoru
Díky za podněty.
rozdvojku za plnící hrdlo
rozdvojit napájení ventilu do reduktoru
spojit vývody do reduktoru
Díky za podněty.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#2 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Nevim jak je na tomhle legislativa ted, ale kdyz sem to onehda zjistoval, tak muselo bejt i solo plneni a otevrenou muzes mit vzdy jen jednu...Urvanej píše:Jen se chci ujistit, než s tim pojedu k plynaři si nechat dát štempl, že pro paralelní zapojení dvou nádrží (každá svuj multiventil) stačí
rozdvojku za plnící hrdlo
rozdvojit napájení ventilu do reduktoru
spojit vývody do reduktoru
Díky za podněty.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
No tak od plynaře mam info, že plnění dvojí být nemusí, ale že to vřele doporučuje, protože se to pak nikdy pořádně nenaplní. Nutnost jet jen z jedný nezmiňoval.
Tak uvidíme jak se to podaří nabastlit.
Tak uvidíme jak se to podaří nabastlit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#4 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
No nejak mi uplne neni jasny, proc by se to nemelo z jednoho vstupu, pres rozdvojku poradne naplnit, kazda bomba ma svuj zpetnej ventil, az zavre, tak zavre a druha se plni v klidu dal, tak alespon pravi muj selsky rozum...Urvanej píše:No tak od plynaře mam info, že plnění dvojí být nemusí, ale že to vřele doporučuje, protože se to pak nikdy pořádně nenaplní. Nutnost jet jen z jedný nezmiňoval.
A co, jsi vlastne do ceho cpal?Urvanej píše:Tak uvidíme jak se to podaří nabastlit.
Ja ted do S80 II nechaval davat LPG, a jelikoz uz prostor na rezervu neni trapne na plne kolo(i kdyz podle vseho je to podtim dute, taze nic co by asi nevyresila pripadne palice), tak by se tam veslo neco trapne maleho, cca 40L - nesmysl. Takze tam skoncil bombonek - valec 450x1080, sice to sezralo cca 1/3 - 40% kufru, ale zas ten dojezd na tech 160L je velmi prijemna zalezitost, nemluve o tom, ze to prijemne zatizilo prdel
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4991
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#5 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Pokud máš dvě nádrže "za sebou" jakože v serii, tak to nenaplníš do plna z jednoho jedinýho důvodu. V té zadní - rozuměj té, co do ní neústí vstup, je množství plynu, které musí zkapalnit, aby se tam vešla ta kapalina a to vyžaduje delší čas, než je k dispozici při plnění. Ono se to časem vyrovná, samozřejmě, ale to už jsi od pumpy 10km.
Jediná možnost by byla, udělat spojené nádoby, tzn. propojit to v plynné fázi, tedy na vrchních bodech obou nádrží a zárověň v kapalné fázi, tedy někde klidně pod půlkou.
Pak se to vyrovná v průběhu plnění automaticky ihned.
Jediná možnost by byla, udělat spojené nádoby, tzn. propojit to v plynné fázi, tedy na vrchních bodech obou nádrží a zárověň v kapalné fázi, tedy někde klidně pod půlkou.
Pak se to vyrovná v průběhu plnění automaticky ihned.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Mam to do 760, páč PRVéčko je trochu rozežraný (cca 13) a jezdim 700-800km týdně, což jsou s 45l natankovanýma 2 tankování a to mi dost nebaví. Je tam válec, ale místa je tam málo, takže cca 55l. Takže místo rezervy pude další, 65l a s tim už bych si měl vystačit.
Paralelně, tzn. vedle sebe, takže obě najednou plníš přes Téčko. Problém s plněním mě napadl jedinej a tim je, že některý čerpačky automaticky shodí čerpadlo, jakmile prudce stoupne tlak. To se stane v okamžiku, kdy zavře jedinej plovák. Propojit stačí kapalný fáze, protože plyn kondenzuje i při normálnim plnění jedný bomby. Proto tlačí pumpa 10bar, abys tam nestál týden.
No uvidíme. Podám report.
Paralelně, tzn. vedle sebe, takže obě najednou plníš přes Téčko. Problém s plněním mě napadl jedinej a tim je, že některý čerpačky automaticky shodí čerpadlo, jakmile prudce stoupne tlak. To se stane v okamžiku, kdy zavře jedinej plovák. Propojit stačí kapalný fáze, protože plyn kondenzuje i při normálnim plnění jedný bomby. Proto tlačí pumpa 10bar, abys tam nestál týden.
No uvidíme. Podám report.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#7 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Celou dobu je rec o rozdvojkach, tj. logicky o paralelnim zapojeni ne o serii, ktera je nesmyslna z principu...Romulusw píše:Pokud máš dvě nádrže "za sebou" jakože v serii, tak to nenaplníš do plna z jednoho jedinýho důvodu. V té zadní - rozuměj té, co do ní neústí vstup, je množství plynu, které musí zkapalnit, aby se tam vešla ta kapalina a to vyžaduje delší čas, než je k dispozici při plnění. Ono se to časem vyrovná, samozřejmě, ale to už jsi od pumpy 10km.
Jediná možnost by byla, udělat spojené nádoby, tzn. propojit to v plynné fázi, tedy na vrchních bodech obou nádrží a zárověň v kapalné fázi, tedy někde klidně pod půlkou.
Pak se to vyrovná v průběhu plnění automaticky ihned.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
#8 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Neměl by být problém, jeden plovák zavře ale druhý pouští a tak se plní dál , je to podobný jako když tankuji a stojan už dává pomaloučku a já zhoupnu auto a ono to ještě trochu natlačí , ale obsluha není nadšená nebot pro jejich čerpadlo to není dobrý , někde to vypnou jakmile plnění zpomalí.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
#9 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Není jednodušší koupit 100l nádrž? Do sedanu vleze!Urvanej píše:Mam to do 760, páč PRVéčko je trochu rozežraný (cca 13) a jezdim 700-800km týdně, což jsou s 45l natankovanýma 2 tankování a to mi dost nebaví. Je tam válec, ale místa je tam málo, takže cca 55l. Takže místo rezervy pude další, 65l a s tim už bych si měl vystačit.
Paralelně, tzn. vedle sebe, takže obě najednou plníš přes Téčko. Problém s plněním mě napadl jedinej a tim je, že některý čerpačky automaticky shodí čerpadlo, jakmile prudce stoupne tlak. To se stane v okamžiku, kdy zavře jedinej plovák. Propojit stačí kapalný fáze, protože plyn kondenzuje i při normálnim plnění jedný bomby. Proto tlačí pumpa 10bar, abys tam nestál týden.
No uvidíme. Podám report.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#10 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Do devítky jo, do sedmy nikoliv.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13176
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#11 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
A co to vyřešit takovým způsobem a třeba na to vytvořit nějaký budník?
Apropo, celou dobu jsem myslel, že řešíš něco takového a ne jednu nádrž toroid a jednu válcovou.
Apropo, celou dobu jsem myslel, že řešíš něco takového a ne jednu nádrž toroid a jednu válcovou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
No tohle je hezky provařený. Otázkou však zůstává, nakolik je tato kreatura legální. Sváření vysokotlakýho potrubí na hořlaviny asi nebude umět jen tak někdo. A když jo, tak bude mít "lejstro" jen do práce. Prostě legální to rozhodně neni.
No každopádně by se mi to dost nehodilo, tu druhou potřebuju schovat a ne zazdít celej kufr...
No každopádně by se mi to dost nehodilo, tu druhou potřebuju schovat a ne zazdít celej kufr...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13176
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#13 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Je to origo nádrž, žádný lepenec. U mého plynaře jsem jich viděl několik (po životnosti).
Je fakt, že z toho kufru by moc nezbylo. Asi jako u cabria když se složí střecha.
Je fakt, že z toho kufru by moc nezbylo. Asi jako u cabria když se složí střecha.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4167
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#14 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
S 160l bude hoodně slušný dojezd (dost přes 1K), to by se mi na dovolenou dost líbilo (ne jak tankovat každých 450km), ale zase kde dát věci když kufru sedanu tolik ubereš. Nemáš náhodou foto jak to v tom kufru vypadá?Zajsoft píše: Ja ted do S80 II nechaval davat LPG, a jelikoz uz prostor na rezervu neni trapne na plne kolo(i kdyz podle vseho je to podtim dute, taze nic co by asi nevyresila pripadne palice), tak by se tam veslo neco trapne maleho, cca 40L - nesmysl. Takze tam skoncil bombonek - valec 450x1080, sice to sezralo cca 1/3 - 40% kufru, ale zas ten dojezd na tech 160L je velmi prijemna zalezitost, nemluve o tom, ze to prijemne zatizilo prdel
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 65
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha 9 - Vinoř
- Vůz: V 740, B230K, 88´
#15 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Řeším taky druhou nádrž na plyn, budu jí dávat místo benžínové, výstup do reduktoru bude spojenej T-čkem, každá nádrž má svůj elektrickej ventil, takže pojede vždycky jen jedna, použiju původní přepínač, jen místo benzínu se sepne druhá plynová nádrž. Plnění dám ale na každou nádrž samostatně, ať mám jistotu, že plyn je v jedné i v druhé, může se zaseknout multiventil a nepustí plyn do nádrže a když je plnění společné, tak se to nemusí poznat. Před dvěma rokama jsem z auta vyškubal benzín, mám jen plyn a tahle druhá nádrž bude jako rezerva, kdyby první došla.
_________________
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#16 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
No já už to mam a funguje to.
Plnění mam jedno. Je to ale celkem otrava, protože sem blbě připojil to Téčko a první se naplní ta, co pokračuje rovně a ta v odbočce až pak. Musim jim dycky řikat, ať ještě počkaji, protože je plná jen jedna a ono to cvrliká a cvaká a to pumpař dlouho nevydrží.
Přepínám mezi nádržema. Bohužel je nutný, aby se nádrže přepínaly i několikrát, protože solenoid, kterej drží tlak v jedné, tak protitlak neudrží. Takže když je jedna prázdná, tak po otevření druhé začne protisměrné plnění té první i přes zavřený solenoid. Pokud je jedna v kufru a druhá např místo rezervy, tak ta dole je chladnější, má nižší tlak a přeleje se klidné půlka obsahu té v kufru. Tohle mam vyzkoušené z poslední doby.
Plnění mam jedno. Je to ale celkem otrava, protože sem blbě připojil to Téčko a první se naplní ta, co pokračuje rovně a ta v odbočce až pak. Musim jim dycky řikat, ať ještě počkaji, protože je plná jen jedna a ono to cvrliká a cvaká a to pumpař dlouho nevydrží.
Přepínám mezi nádržema. Bohužel je nutný, aby se nádrže přepínaly i několikrát, protože solenoid, kterej drží tlak v jedné, tak protitlak neudrží. Takže když je jedna prázdná, tak po otevření druhé začne protisměrné plnění té první i přes zavřený solenoid. Pokud je jedna v kufru a druhá např místo rezervy, tak ta dole je chladnější, má nižší tlak a přeleje se klidné půlka obsahu té v kufru. Tohle mam vyzkoušené z poslední doby.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 65
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha 9 - Vinoř
- Vůz: V 740, B230K, 88´
#17 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Tak to jsi mě nepotěšil, měl jsem zato, že solenoid drží i obráceně a ve vypnutém stavu je nepropustný. Ještě mi napadá- multiventil má i mechanické uzavírání, mohl bych Tě poprosit, zkus ho zavřít, jestli pak bude těsnit a plyn nepoteče z nádrže do nádrže. Dík
_________________
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Čahoune sorry, nechci si to rozjebat, takže na to nebudu hrabat. Nicméně nevidim problém v tom, to přepnout párkrát tam a z5, až to budeš dojíždět. Ničemu to nevadí
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4991
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#19 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Ne ne, ale pokud potřebuješ řídit dva směry, tak tam dej ty solenoidy dva antiparalelně, každý se zpětným ventilem do nepropustného směru.Čahoun píše:... měl jsem zato, že solenoid drží i obráceně a ve vypnutém stavu je nepropustný.
Je to sice složitější, ale můžeš to řídit jak chceš.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#20 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Myslíš antiseriově?
Antiparalelně by propouštěly na obě strany
Prostě do serie prdelkama xobě. Nicméně si to v reálu nedovedu představit, když je solenoid součástí multiventilu.
Ještě existujou zpětný klapky, průchozí jen jednim směrem, nicméně to už považuju za celkem slušnou ztrátu ve vedení a osobně radši budu přepínat, než tam vytvářet další potenciální místa úniku.
Antiparalelně by propouštěly na obě strany
Prostě do serie prdelkama xobě. Nicméně si to v reálu nedovedu představit, když je solenoid součástí multiventilu.
Ještě existujou zpětný klapky, průchozí jen jednim směrem, nicméně to už považuju za celkem slušnou ztrátu ve vedení a osobně radši budu přepínat, než tam vytvářet další potenciální místa úniku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4991
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#21 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Prdelkama k sobě by to možná taky chodilo, ale muselo by to překonávat odpor toho sedla.
Myslel jsem vedle sebe obrácenýmí směry a v propustném směru by měl každý solenoidl ten zpětný ventil, který by to pouštěl jen směrem otevřeného solenoidu.
Myslel jsem vedle sebe obrácenýmí směry a v propustném směru by měl každý solenoidl ten zpětný ventil, který by to pouštěl jen směrem otevřeného solenoidu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#22 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Tak to by ti stačil ale jeden, protože plyn má téct jen jedním směrem...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4991
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#23 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Jestli to má téct jen jedním směrem, tak to jo. Já to podrobně nečetl, tak nevím jak to má vlastně fungovat
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#24 Paralelní zapojení dvou LPG nádrží?
Jako klasický LPG. jednou trubkou to má plnění. Druhou trubkou to jde ven do vstřiků/směšovače.
Já mam Téčko na každý větvi.
Když je jedna nádrž při chodu motoru otevřená a druhá prázdná/studenější zavřená, tak dochází k tomu přetlačení.
Takže to chce třípolohový přepínač, 1. nádrž/2.nádrž/obě. Obě pro "nouzový" případ, kdy dochází palivo v obou, tak aby si nemusel furt přehazovat jak se přetlačujou.
Taky by bylo řešení dvoupolohovej, 1. nádrž/obě.
Nebo to neřešit a mít otevřený obě furt. To se mi ale moc nelíbí...
Já mam Téčko na každý větvi.
Když je jedna nádrž při chodu motoru otevřená a druhá prázdná/studenější zavřená, tak dochází k tomu přetlačení.
Takže to chce třípolohový přepínač, 1. nádrž/2.nádrž/obě. Obě pro "nouzový" případ, kdy dochází palivo v obou, tak aby si nemusel furt přehazovat jak se přetlačujou.
Taky by bylo řešení dvoupolohovej, 1. nádrž/obě.
Nebo to neřešit a mít otevřený obě furt. To se mi ale moc nelíbí...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek