Scarabeus: toto řešení jsi ponechává jako poslední
martin: přes nalívací otvor mu to neteče (ta fotka je jen ilustrativní at víme o čem je řeč) ten silikon co je v té díře tam ve skutečnosti nemá.
Problém je takovej že měl po několikáté sundané víko i s hlavou, první byla dole palice, vše se složilo, víko se zalepilo tmelem a vše ok, asi po 5000km, sundal víko znova skrze hydroštely, tak udělal výměnu hydroštelů a víko přilepil opětovně stejným tmelem, a výsledek je ten že to prostě netěsní. Tak šlo víko ještě 2x dolů a vyzkoušeli se i jiné anaerobní tmely a bez úspěchu.
Když to nastartuje, tak mezi tím co se motor ohřívá a olej se tlačí nahoru, tak asi do 2 minut se pomalinku začíná tlačit olej přes tu díru v tom víku i přesto že když se nakloníš a vidíš do té díry tak ten tmel tam je. (Samozřejmě tmel je nanesen rovnoměrně všude válečkem). Když motor vypneš, tak olej už zpátky tou dírou dolů neproteče.
Plus co jsem zjistil dál: tak když byla dole hlava, se dělalo komplet nové odvětrávání kliky, takže je vše natažené v novotě i včetně hadic.
No a dnes mi bylo řečeno že to zkoušel nastartovat a když vytáhne měrku, tak to mírně fouká měrkou a pokud sundá víčko na dolévání oleje tak foukání měrkou přestane. (Komprese po 13 barech na válec, spotřeba oleje 0).
Tak mě napadá, že by měl ucpané odvětrávání kliky ? Nebo někde přelomenou hadici ? (že by tohleto způsobovalo tlačení oleje přes tu díru v tom víku ?)
Pochybuji o tom že by tento problém způsoboval olej 10w60 který tam má nalitý.
Ale možné je každopádně vše.