Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
outdoor
Offline
Příspěvky: 194
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od outdoor »

Martin S. píše:@outoor - díky moc za info, to mě taky celkem odrazuje, snad se objeví lepší, byť benzínových V70 je jak šafránu
jsem hledání benzínových vzdal, ty prostě nejsou...

Gulash
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Vůz: S60 2.4 D5 2003

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Gulash »

hajnej píše:
17 let staré auto ve velkoobjemovém benzínu :wink:
Jsem rád za vaši ochotu mi poradit :-D ale vůbec nevím co tím chcete naznačit. V automobilech jsem dá se říct laik :-D :-D.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Gulash píše:
hajnej píše:
17 let staré auto ve velkoobjemovém benzínu :wink:
Jsem rád za vaši ochotu mi poradit :-D ale vůbec nevím co tím chcete naznačit. V automobilech jsem dá se říct laik :-D :-D.
Chci naznačit, že cena je adekvátní. Být to 1.9TDI tak to máš rázem za stopade :ROFL:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Gulash píše:
hajnej píše:
17 let staré auto ve velkoobjemovém benzínu :wink:
Jsem rád za vaši ochotu mi poradit :-D ale vůbec nevím co tím chcete naznačit. V automobilech jsem dá se říct laik :-D :-D.
A nebo ještě jinak. Není to kombík co žere pět litrů nafty :wink:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

yoby
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od yoby »

hajnej píše: A nebo ještě jinak. Není to kombík co žere pět litrů nafty :wink:
Nebo úplně na tvrdku, kdo by kupoval olítanou starou rozežranou mr*ku :D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Urvanej »

"A ten servis, na volva, pane, ten je drahej jako prase. To máte lepčí oktávku v plný, to vám opraví každej a díly jsou za pusu."
Mam trochu přímý srovnání, OI 03 a V70II 04. šáde má 160 na tacho, volvo 350, do okty naši nasypoou ročně kolem 20ti na opravách, najedou cca 7tkm. Ale žere jim to 5. Volvo mě vychází průměrně na 10tKč, najede 30 a žere 6,3. Jezdim o dost levněji. ;-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

Gulash píše:Rád bych byl pří výběru velice opatrný. Nemyslíte si že ta cena je za takové auto podezřele nízká?
Nízká cena může být podezřelá (něco je špatně), ale také to může znamenat, že stávající majitel jen chce auto rychle prodat a nebazíruje na tisícikoruně.

Volva v těchto letech se pohybují v rozptylu 10tis. - 120tis. podle:
- tvaru kabiny (kombík je plus, sedan není tolik žádaný)
- palivo (nafta je přeci tak úsporná, že?, benzín je fuj)
- stavu (v autě může být přiznán problém se kterým si mistr na škodovky vedle z vesnice neumí poradit a majitel to nechce řešit - často to bývají poměrně banální trable)

Když levně koupíš a auto fakt není totální střep, zůstane ti více peněz na (někdy zanedbanou) údržbu a víš, v jakém stavu věci budeš mít na další (realisticky max. 5 let) periodu života auta. Jestli koupíš auto za 100tis., bežně do standardní údržby nasypeš 40tis. (náplně, rozvody, čepy, silentbloky, nějaká kosmetika atp.). Ale když narazíš na auto za 35tis., tak těch 40tis. do toho padne stejně, no dobře plus něco málo navíc. Uhnout to může na každou stranu. 15 let starých aut ve stavu "sednout a jezdit" není na sauto/bazosi zrovna moc. Jinými slovy: kupní cena není často ta zásadní položka. V horizontu té předpokládané periody (např. 5 let) a pro takto stará auta - bych řekl - je to položka skoro zanedbatelná. Údržba + palivo tohle přečíslí.

Sedni na 1-2 večery tady k fóru, studuj, čti, čti, čti. Najdeš tu hromady informací, v nichž se ale zkraje vyznat není lehké. Ale ty běžné a typické závady tady jsou. Podle modelových roků, typu motoru, atp. - to se tu opakuje pořád (klapka Magneti Marelli u atmosfér, motor T6 a 4q převodovka u S80/XC90, nějaké zatékání, Haldexy, odvětrávání klikovek, atd. atd.).

A když se někde objeví levné auto, počítej s tím, že může být rychle pryč. Pokud to není letitý střep. Příklad: na bazosi se před pár lety objevila S80 2.4i atmosféra automat 2001 vč. LPG. Cena 30000Kč. Byla neděle večer - nechtěl jsem volat, tak SMS, rezervace. V 8 ráno hovor, domluva, diskuse. V 17:00 podepsaná smlouva, odjezd domů.

Ano auto mělo mouchy - avšak otevřené přiznané, nic fatálního - proto ale také ta cena. Dodělávané údajně občas LPG zlobilo (nakonec se ukázalo, že to byla nějaká skládačka z použitých dílů). Zbytek auta byl adekvátní věku. T.j. výměna náplní, proplachy, nějaké drobnosti, kosmetika v interiéru (koženková opěrka) - ale relativní drobnosti. Ve výsledku nejhůře na tom byl ten plyn. Musela se vyměnit jednotka (nějaký méně obvyklý typ z Itálie), vstřikovače byly také nakonec po smrti. Jak se sáhlo na svíčky (nějaké pekelné Brisky), polámaly se i teplem unavené cívky. Největší položka tedy bylo zprovoznit to LPG, bez něj to na benzín jezdilo v pohodě. Ať je to jak je to, ty následné investice přesáhly cenu auta (cca. 45tis.) - avšak s drobným úsilím se z toho vylouplo parádní a úsporné auto za 75tis., které sousedé ještě tiše závidí. Rodiče (t.č. v důchodě) už najezdí málo, ale proti Fóbii je to velký skok jinak, v bezpečnosti, pohodlí, výbavou, no ve všem. Jediný problém je úzká garáž, která byla stavěna ještě na Škodu 100.

Přeji šťastnou ruku při výběru, není od věci si vzít s sebou někoho, kdo Volvo zná více než málo, někoho, kdo se správným diagnostickým přístrojem pomůže odhalit potenciální problémy a zhruba vyčíslí, co tě bude čekat po nákupu. Hledání "toho správného" vozu může trvat i měsíce, zase tolik těch Volv na prodej není...

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od raolsa »

Nejdražší na tom autě bude oprava AWD, takže se zaměř na to jestli hrabe zadek.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1254
Registrován: 16 roků
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Kuko28 »

vem sebou někoho, kdo Volvům rozumí, nebo zajed k nějakému specialistovi. Takhle těžko radit, ten motor je slušný, samozřejmě při těchto kilometrech to bude o pravidelné údržbě.

AWD už vzpomenul kolega výše, to je známá bolístka, která ti nákup můžu prodražit, jinak snad by tam neměla být nějaká výrazná past.

jenom ten motor - je to vážně 2.5T? Nevím jestli se už v tomto roce dával, častěji se vyskytuje spíš 2.4T. Oba jsou to nízkotlaká turba
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

Já bych nepovažoval za největší riziko AWD (samozřejmě musí fungovat), ale spojku. Pokud nebyla dělaná, tak ranec je komplet dvouhmota a stačí, že začne téci manžeta pracovního pístu (gumička za "pětku", která se nedá koupit samotná, ale jen celý píst za 2000,-) a práce (převodovka ven) za bůra. Při tom samozřejmě lamela a přítlačák + "desítka" navrch.

O původní "doživotní" náplni v převodovce nemluvě, pokud není doložen servis.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od raolsa »

No mě tisícihran na úhlovce opustil při 230 kkm. Když mi pak Martinopel měnil motor při 236 kkm, tak říkal, že lamela spojky je tak v polovině životnosti. Teď mám skoro 300 kkm a spojku pořád původní. Za to mě opustil kardan a diferák, takže za mě to vychází, že nejrizikovější je pořád to AWD.
A to nepočítám spotřebák jako jsou třeba poloosy nebo cívky zapalování. :wink:
No vzít si sebou někoho s origo diagnostikou a zkušenostmi a zhodnotit klady a zápory nákupu jestli se to vyplatí. :twisted:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

Já to beru z pohledu, že to AWD si dokážu udělat vpohodě doma, ale vyndavat celý agregát, na to už jsem fakt moc starej.

Ta manžeta spojkového válce začala téct ve 150 tis a desíti letech. Vypadala takhle
Obrázek

stivko
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Košice
Vůz: Subaru Outback H6 180 kw , 2007

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od stivko »

Ahojte , chcem vas poprosit o vas nazor : https://www.autobazar.eu/volvo-s80-32-summum-a-t-awd-id9713426.html

Je tam slusny najazd , neviem co to u Volva s tymto motorom obnasa .

Dakujem pekne :)

stivko
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Košice
Vůz: Subaru Outback H6 180 kw , 2007

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od stivko »

Nemate nikto s tymto motorom skusenosti?

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Urvanej »

Zkušeností je spousta, jen je třeba trochu pohledat. Obecně v S80 těžko hledat zajímavější motor, kromě V8, kterej se nějak tou dobou přestal dávat.
Chybu něuděláš, pokud je tento konkrétní kousek v dobrém stavu, což ale většinou z fotek poznat není. Takže uhnat někoho, kdo tam s tebou pojede a nechat si poradit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

stivko
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Košice
Vůz: Subaru Outback H6 180 kw , 2007

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od stivko »

Ok,dik. Len som chcel vediet,ze co ocakavat pri tomto motore. Tesnenie pod hlavu,rozvody atd

yoby
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od yoby »

Vem to prohlídnout k někoho kdo autum rozumí (Volvům), nebo někoho s sebou ... obecně automat - jestli nebyla dělaná výměna pravidelná oleje. A km jsou typické na stočenku , ale těžko soudit.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

14 let starý nafťák má 450 tis. km a ne 166

To spíš potkáš bílého jednorožce.

Notabene - ital!

selap
Offline
Příspěvky: 1302
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od selap »

Všichni jezdí jak šílení, nezapomeň, no ale kdyby bylo po mě, tak by km seděly....... :)
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

marekl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 417
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od marekl »

Šimon: Auto z fotek vypadá pěkně, ale na italskou stočenku mi to připadá drahý

GDPR_user

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od GDPR_user »

Šimon píše:Zdravíčko, uvažuji o koupi s60 a proto bych se chtěl zeptat na co si dát pozor při koupi. Na auto jsem se byl podívat a vypadá celkem zachovale, motor naskočil takřka hned a zvuk měl jak se na 2.4 patři a sluší.Je to automat z dovozu z itálie. Nějaké rady a tipy na co si dát pozor? Co je u těchto aut problémové?
Motor: 2401ccm ( 120 kw ), nafta
Rok výroby: 2003
najeto:166K
Auto moc nejezdilo,první dva roky asi jen 20tis ročně.kolik asi má najeto lze jednoduše spočítat.Je to 13 roků straréx 20 tis
To bude mít určitě 166tis km. :lol: :lol: :lol:

Ono v tom bazaru jsou celkově vtipálci. https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/xc90/17102899?company=1&goFrom=list

Tod2
Offline
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Tod2 »

určitě bez bufíku....
Italy obecně nebrat
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar:

s těmi nájezdy je to pořád stejná story. Opravdu existují auta, co mají i po 10-12 letech najeto 150tis. Příklad z nedávné minulosti: pěkná S60 2005 96kW 2.4D (jen se mihla na sauto). V roce 2011 měla najeto 70tis (t.j. ~12tis. ročně jako nové). Nyní najeto necelých 140tis. Auto v fakt pěkném stavu, to číslo na tacho nebylo jen číslo.

Drobnosti typu kleklý bufík odpovídá létům a (pravděpodobně) kratším cestám v režimu nevypnutelného automatického režimu.

Pavel

P.S. Na toho itala by to chtělo vědět VINko, z toho se různými kanály občas dá vyčíst o něco více, když nic, tak aspoň výbava.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Lordcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 8
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: mezi Brnem a Hodonínem
Vůz: XC70 III

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Lordcz »

ahoj, vsem tak po nejake dobe nastal konecne cas na koupi tanku, mondeo odeslo do raje, focus ma zena a moje hracka co jsem si na podzim poridil hold pujde no Suzuki JImny (rok 2008 najeto je 28tis origos), rodina ma prednost

jsem rozhodnut pro XC70

jelikoz deti pes a jak jsme prasata, tak musim do tmave kuze :)

v Brne jsem nasel toto

https://www.tipcar.cz/inzerat/volvo-xc70-24-d5-digi-ac-servisni-kni-cz-8024012.html

postupne se rozkoukavam, sice mam dost natceno, ale nejsem odbornik, tak se prvne ptam

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Lordcz píše:ahoj, vsem tak po nejake dobe nastal konecne cas na koupi tanku, mondeo odeslo do raje, focus ma zena a moje hracka co jsem si na podzim poridil hold pujde no Suzuki JImny (rok 2008 najeto je 28tis origos), rodina ma prednost

jsem rozhodnut pro XC70

jelikoz deti pes a jak jsme prasata, tak musim do tmave kuze :)

v Brne jsem nasel toto

https://www.tipcar.cz/inzerat/volvo-xc70-24-d5-digi-ac-servisni-kni-cz-8024012.html

postupne se rozkoukavam, sice mam dost natceno, ale nejsem odbornik, tak se prvne ptam
Auto ve slušné výbavě. Jen si říkám, co za člověka si dá na volant samolepku Bubble tea....tomu na tom autě snad vůbec nezáleží a třeba tak přistupoval k celému servisu. I tak bych mu dal šanci a vzal na prohlídku někam,kde volvům rozumí, třeba Auto Ambo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]