Elektrikáři pomóc - divná věc s anténou a alarmem
- Autor
- Zpráva
#1 Elektrikáři pomóc - divná věc s anténou a alarmem
V sobotu jsem vyměnil origo el.anténu za běžnou, koupenou. Anténa funguje jak má, ale dneska se mi stala divná věc.
Mám tam alarm s imobilizérem BOSCH Blocktronik u kterého už nějakou dobu nejde siréna, ale jinak je OK. O půl sedmé večer přicházím k autu a zjišťuju, že blikaj čtverky a auto nejde dálkou otevřít ani alarm vypnout (parkoval jsem ho cca před desátou dopoledne). Tak jsem doběhl pro druhé klíčky v domění, že mi v dálce klekla baterka. Jenže furt nic.
Tak sem si odemčel klíčkem a zkoušel vše možné a alrm furt nechtěl vypnout, zato anténa sem tam vyjela a zajela, ačkoliv jsem neměl klíček v zapalování...
No nic, zrušil jsem jednání a jdu pro nářadí, že odpojím baterku a anténu a pořeším to. Když se vracím, čtverky už neblikají a auto jde dálkou otevřít a alarm vypnout. Alarm se ale vevnitř hlásí intenzivním blikáním diody (co to konkrétně znamená nevím, ale asi hlásí, že se uskutečnil poplach nebo pokleslo napětí na kritickou mez).
Nastartovat samozřejmě nelze, ale kontrolky i vnitřní osvětlení svítí normálně i žhavení proběhlo, ale na otočení motoru už šťáva nezbyla.
CO S TÍM??? Odpojím preventivně anténu, ale komu mám dát spravit alarm?
Mám tam alarm s imobilizérem BOSCH Blocktronik u kterého už nějakou dobu nejde siréna, ale jinak je OK. O půl sedmé večer přicházím k autu a zjišťuju, že blikaj čtverky a auto nejde dálkou otevřít ani alarm vypnout (parkoval jsem ho cca před desátou dopoledne). Tak jsem doběhl pro druhé klíčky v domění, že mi v dálce klekla baterka. Jenže furt nic.
Tak sem si odemčel klíčkem a zkoušel vše možné a alrm furt nechtěl vypnout, zato anténa sem tam vyjela a zajela, ačkoliv jsem neměl klíček v zapalování...
No nic, zrušil jsem jednání a jdu pro nářadí, že odpojím baterku a anténu a pořeším to. Když se vracím, čtverky už neblikají a auto jde dálkou otevřít a alarm vypnout. Alarm se ale vevnitř hlásí intenzivním blikáním diody (co to konkrétně znamená nevím, ale asi hlásí, že se uskutečnil poplach nebo pokleslo napětí na kritickou mez).
Nastartovat samozřejmě nelze, ale kontrolky i vnitřní osvětlení svítí normálně i žhavení proběhlo, ale na otočení motoru už šťáva nezbyla.
CO S TÍM??? Odpojím preventivně anténu, ale komu mám dát spravit alarm?
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#2
Zapojil si anténu stejně jak byla původní? Nejsou přehozené dráty které způsobily pokles napětí ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#3
ne, anténa je zapojena stoprocentně dobře. Je ale možné, že je vadná, ikdyž funguje dobře.
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 77
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
#4
Jak je na tom akumulátor? Není náhodou total KO? Něco podobnýho jsem minulý týden řešil s alarmem u bráchy. Baterka najednou ukončila svůj beztak dlouhý život (tipuju to na zkrat článku), nicméně jakési napětí ještě měla. Alarm se choval dost podobně - nevypočitatelně a pomohla až výměna AKU. Zkus to aspoň dobít a potom změř odběr - jestli třeba ta anténa jen tak neodebírá nějaké proudíky. Jo, a taky bych se podíval na čistotu kontaktů na baterii.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
#5
Baterie je ani ne dva měsíce stará, ale odběr změřím určitě. Zajímavé je, že se to takle začalo chovat až dneska.
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 77
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
#6
Tak asi slepá kolej. Změř ten odběr a když bude dobrej, tak asi někdo přes alarmy
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#7
životní zkušenost mi říká, že nová závada má většinou souvislost s poslední opravou vozidla
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 77
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
#8
svatá pravda, velebnostistanda píše:životní zkušenost mi říká, že nová závada má většinou souvislost s poslední opravou vozidla
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#9
V každém případě zjisti jestli není nějaký odběr a kolik, může to dělat i spínací relé antény.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 93
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Oelsnitz / Vogtland
- Vůz: 960 B6304F, automat, r.v. 1990
#10
Tohle mi dělala neorigo anténa u MB 190. Taky sama od sebe zajížděla a vyjížděla a tím odebírala proud.Nikdy mi to teda nevybilo baterku, ale souhlasil bych s tím, že ty problémy alarmu souvisí se skoro prázdnou baterií.
_________________
bylo 960 3.0 24V
je 2x Škoda Octavia Combi r.v.61-63, Škoda Felicia Super r.v. 64, Peugeot 309D r.v.91, 960 B6304F, automat, 1990, Jaguar XJ350 2002, Jaguar X-type 2002, Jaguar XF 2015,
časem bude Ford Mustang convertible 1964
bylo 960 3.0 24V
je 2x Škoda Octavia Combi r.v.61-63, Škoda Felicia Super r.v. 64, Peugeot 309D r.v.91, 960 B6304F, automat, 1990, Jaguar XJ350 2002, Jaguar X-type 2002, Jaguar XF 2015,
časem bude Ford Mustang convertible 1964
#11
No, tak sem zavolal bratrovi, který je Ing. elektro a ten po marném pokusu oživit baterii pomocí startovacích kabelů a měřáku (odběr je zcela v normě) dospěl k závěru, že na vině je vadná baterie.
Pokles napětí v palubní síty alarm vyhodnotil jako důvod k poplachu. Jak to souvisí s vysouváním antény netuším, ale ta se vysouvala, když jsem se pokoušel alarm vypnout dálkou, takže její aktivaci mohlo způsobit to kolísání napětí.
Je možné, aby smrt baterky byla způsovbena přebíjením, když po 3000km v ní je pořád dostatek elektrolitu? :?:
Pokles napětí v palubní síty alarm vyhodnotil jako důvod k poplachu. Jak to souvisí s vysouváním antény netuším, ale ta se vysouvala, když jsem se pokoušel alarm vypnout dálkou, takže její aktivaci mohlo způsobit to kolísání napětí.
Je možné, aby smrt baterky byla způsovbena přebíjením, když po 3000km v ní je pořád dostatek elektrolitu? :?:
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 77
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
#12
Osobně si myslím, že jo, ale nejsem odborník na chemii. To přebíjení předpokládáš, nebo je to podložené měřením?Time4Tea píše: Je možné, aby smrt baterky byla způsovbena přebíjením, když po 3000km v ní je pořád dostatek elektrolitu? :?:
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
#13
Ne, to přebíjení je jen jedna z možností, která může zabít baterku, ale dostatek elektrolitu ji do značné míry vyvrací.
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 77
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
#15
No tím si právě nejsem až tak jistý. Zeptám se v práci na baterkárně a když mně nikdo nepředběhne, dám vědět To je normální baterka? Dá se dolít? Je vidět na desky a barvu elektrolytu?Time4Tea píše:Ne, to přebíjení je jen jedna z možností, která může zabít baterku, ale dostatek elektrolitu ji do značné míry vyvrací.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#16
Neřešit, zreklamovatTime4Tea píše:Ne, to přebíjení je jen jedna z možností, která může zabít baterku, ale dostatek elektrolitu ji do značné míry vyvrací.
Doufám, že tvůj ctěný ing.elektrobratr použil SKUTEČNÉ startovací kabely a ne to, co se prodává v obchoďácích, t.j. měděné jádro průřezu max. 2,5 mm2 a hromada PVC
abys u reklamace nebyl za osla...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
#17
Je to Banner 74Ah, elektrolitu je tam dost a je čirý. Akorát jsem zatím neměl možnost mrknout na všechny články.
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 190
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha - západ
- Vůz: S70 TDI 1997
#18
Podle mě by si za jízdy poznal že se AKU přebílí. Jednou se mi přebíjela baterka u feldy a smrdělo to jako by se v autě nekdo ******
_________________
V60 - 2021 Polestar
XC90- 2020 T8
V60 - 2014 D6 hybrid
S60- 2001 T5 manuál
V70 III - 2008 2,4D 120Kw automat
C30 - 2007 D5 132Kw automat
Bylo- V50 D2 manuál
Bylo- S70 2,5 Tdi 400+
Bylo- S70 2,5 20v
Bylo-S70 2,5 20v
Bylo - 850 - 1993, 2,5 20V - man.
Bylo - 460 - 1992, 1,8 - Automat
V60 - 2021 Polestar
XC90- 2020 T8
V60 - 2014 D6 hybrid
S60- 2001 T5 manuál
V70 III - 2008 2,4D 120Kw automat
C30 - 2007 D5 132Kw automat
Bylo- V50 D2 manuál
Bylo- S70 2,5 Tdi 400+
Bylo- S70 2,5 20v
Bylo-S70 2,5 20v
Bylo - 850 - 1993, 2,5 20V - man.
Bylo - 460 - 1992, 1,8 - Automat
#19
No, tak baterku sem se pokusil reklamovat, ale prodavač mě přesvědčil, že baner za poslední dobu nenašel na reklamovaných bateriích skoro nikdy vadu a že problém bude jinde... měl pravdu...
Baterii sem nabil a dal z5 do auta. Od té doby žádný problém :?: :?:
Takže když to shrnu: vše je OK, alarm funguje normálně, anténa vyjíždí, kdy má a s baterkou tedy žádný problém opravdu nebyl.
Holt si ze mě auto dělá občas řiť.
Baterii sem nabil a dal z5 do auta. Od té doby žádný problém :?: :?:
Takže když to shrnu: vše je OK, alarm funguje normálně, anténa vyjíždí, kdy má a s baterkou tedy žádný problém opravdu nebyl.
Holt si ze mě auto dělá občas řiť.
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek