po dlouhých úvahách jsem si před vánoci koupil Volvo V40 1.6 16v 80kw r.v. 2000. Není to sice žádný závoďák, ale pro mé účely bohatě postačí. No ale abych se dostal k problému. Ještě před vánoci jsem vyměnil olej a filtr v motoru (dal jsem olej Champion 5w40, co tam bylo před tím nemám zdání) a olej v převodovce (převodovka z renaulta prý moc nevydrží). Na rozvody jsem se chystal až teď v lednu. Po nastartování vše v pořádku, dojel jsem domů z dílny a ejhle motor klepal. Žádný hrozný zvuk, jen se mi to moc nezdá. První věc co mě napadla hydraulická zdvihátka, ale vhledem k tomu, že se s přidáním plynu interval klepání nemění, to padlo.
Včera jsem jel a rozsvítila se mi kontrolka motoru, takže jsem to hned napíchnul na diag. (Delphi multidiag). Samozřejmě jsem si neopsal kód
 , nicméně problém byl v řídícím ventilu vačkového hřídele, což se mi moc nezdá, proč by to klepalo že jo?
, nicméně problém byl v řídícím ventilu vačkového hřídele, což se mi moc nezdá, proč by to klepalo že jo?  ale napadlo mě jestli by nemohlo být špatné vačkové kolo na variabilním rozvodu. Nejsem si jistý jestli může takhle divně klepat a už vůbec nechápu proč se to objevilo až po výměně oleje.
 ale napadlo mě jestli by nemohlo být špatné vačkové kolo na variabilním rozvodu. Nejsem si jistý jestli může takhle divně klepat a už vůbec nechápu proč se to objevilo až po výměně oleje.Nemáte s tím někdo zkušenost. Zatím jsem se s tím setkal jednou a to na renaultu, shodou náhod taky na 1.6, ale už to pár let je a nejsem si jistej. Nechce se mi vyhazovat prachy za něco, co by to nemuselo být.
Díky za odpovědi.

 . Neměl jsem oddělané ventilové víko. A v hlavě nenosím od školy všechny konstrukční prvky všech motorů takže nevím jestli to má nebo nemá hyd. zdvihátka. Néé hodím to sem až to bude.
. Neměl jsem oddělané ventilové víko. A v hlavě nenosím od školy všechny konstrukční prvky všech motorů takže nevím jestli to má nebo nemá hyd. zdvihátka. Néé hodím to sem až to bude. 