Zdravím, mám problém s přehříváním u mé S40. Mám měněno čidlo, termostat, pumpu a nic nepomohlo. Divné je, že diagnostika ukazuje správnou teplotu. A za jízdy se stává, že budík ukazuje až u červené, pak najednou spadne do středu a za chvíli zase se zvedne. Takže je možné, že je budík špatný, nebo chyba někde v elektrice. Nemáte někdo s tím zkušenost? Díky
S40 1.9 TD 66 KW, 1998
S40 I se přehřívá
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: V70, 2.4 benzín + LPG 103kW 2005
S40 I se přehřívá
_________________
Bylo: Volvo s40, 1.9 TD 66 kW, 1998
Volvo V70 II benzín + LPG 103 kW 2005
Je: Volvo XC60 2009 136KW
Bylo: Volvo s40, 1.9 TD 66 kW, 1998
Volvo V70 II benzín + LPG 103 kW 2005
Je: Volvo XC60 2009 136KW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12908
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
S40 I se přehřívá
Zkus, jestli ovlivňuje teplotu zaplá klimatizace. může třeba jen nespínat sahara a klima sepne aspoň pomalou. Pokud klima nesepne vůbec, tak je špatná sahara.
Nevim jesi máš jedno nebo víc čidel pro budík a řj...
To přehřejvání si pozoroval jen na budíku, nebo i pára z nádobky.
Nevim jesi máš jedno nebo víc čidel pro budík a řj...
To přehřejvání si pozoroval jen na budíku, nebo i pára z nádobky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: V70, 2.4 benzín + LPG 103kW 2005
S40 I se přehřívá
Urvanej píše:Zkus, jestli ovlivňuje teplotu zaplá klimatizace. může třeba jen nespínat sahara a klima sepne aspoň pomalou. Pokud klima nesepne vůbec, tak je špatná sahara.
Nevim jesi máš jedno nebo víc čidel pro budík a řj...
To přehřejvání si pozoroval jen na budíku, nebo i pára z nádobky.
Sahara jede, klima taky. S těma čidlama taky nevím, dobrý nápad. Zpozoroval jsem to jen na budíku
_________________
Bylo: Volvo s40, 1.9 TD 66 kW, 1998
Volvo V70 II benzín + LPG 103 kW 2005
Je: Volvo XC60 2009 136KW
Bylo: Volvo s40, 1.9 TD 66 kW, 1998
Volvo V70 II benzín + LPG 103 kW 2005
Je: Volvo XC60 2009 136KW
-
Offline
- Příspěvky: 1461
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
S40 I se přehřívá
Cidla su tam dve, obe na domceku termstatu.
Biele ma dva piny a je to termospinac kt. sa zopne pri 120stupnoch. Pristrojovka vtedy zopne cervenu kontrolku a vytlaci rucicku na maximum.
zelene je trojpinovy termistor, jeden pre pristrojovku, jeden pre RJ a treti je napajanie.
prolem je ze to napajanie je spolocne aj pre snimace na cerpadle, tak ked jedno z nich je mokre tak to robi psie kusy.
Podcenovat by som to nepodcenoval, tento motor prehrejes tak 2x a mozes davat rovnat hlavu...
Biele ma dva piny a je to termospinac kt. sa zopne pri 120stupnoch. Pristrojovka vtedy zopne cervenu kontrolku a vytlaci rucicku na maximum.
zelene je trojpinovy termistor, jeden pre pristrojovku, jeden pre RJ a treti je napajanie.
prolem je ze to napajanie je spolocne aj pre snimace na cerpadle, tak ked jedno z nich je mokre tak to robi psie kusy.
Podcenovat by som to nepodcenoval, tento motor prehrejes tak 2x a mozes davat rovnat hlavu...
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: V70, 2.4 benzín + LPG 103kW 2005
S40 I se přehřívá
Aha, díky moc. Kouknu na to druhý čidlokwiko píše:Cidla su tam dve, obe na domceku termstatu.
Biele ma dva piny a je to termospinac kt. sa zopne pri 120stupnoch. Pristrojovka vtedy zopne cervenu kontrolku a vytlaci rucicku na maximum.
zelene je trojpinovy termistor, jeden pre pristrojovku, jeden pre RJ a treti je napajanie.
prolem je ze to napajanie je spolocne aj pre snimace na cerpadle, tak ked jedno z nich je mokre tak to robi psie kusy.
Podcenovat by som to nepodcenoval, tento motor prehrejes tak 2x a mozes davat rovnat hlavu...
_________________
Bylo: Volvo s40, 1.9 TD 66 kW, 1998
Volvo V70 II benzín + LPG 103 kW 2005
Je: Volvo XC60 2009 136KW
Bylo: Volvo s40, 1.9 TD 66 kW, 1998
Volvo V70 II benzín + LPG 103 kW 2005
Je: Volvo XC60 2009 136KW
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: V70, 2.4 benzín + LPG 103kW 2005
S40 I se přehřívá
tak čidla vyměněná a nepomohlo. Tak už snad jenom špatný budík, jinak nevím. Protože když diagnostika (i když ne Vida) ukazuje teplotu kolem těch 95 °C a budík něco jiného, tak to bude tím co? Seženu jinej a vyzkouším.
_________________
Bylo: Volvo s40, 1.9 TD 66 kW, 1998
Volvo V70 II benzín + LPG 103 kW 2005
Je: Volvo XC60 2009 136KW
Bylo: Volvo s40, 1.9 TD 66 kW, 1998
Volvo V70 II benzín + LPG 103 kW 2005
Je: Volvo XC60 2009 136KW
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2412
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
S40 I se přehřívá
Z jiného auta, ale...
Neohřeje se mi to více než na čtvrtku...Jedu po dálnici, léto, 30°C, často kopce...nic, maximálně když vyletím tak tak kopec a najednou kolona, tak to vyleze na půlku...Když stojím douho, tak i sahara spustí.
Vyměněn termostat, čidlo...nic...
Najednou si tak jedu a po ujetí 400Km v tahu bez zastavení mi budík vystřelil přesně na půlku, tam kmitá...
Takže ano, u mě je to budíkem a seru na to. Proč ? Sahara funguje, hadice jsou teplé (tedy termostat chodí), čidlo je vyměněno.
Ale chápu, že lepší je pohledově "podchlazený" než přehřátý motor a dilema, že jedu, budík zaražený skoro v červeném a spolehám že to je OK, ovšem jednou být OK nemusí je horší. To by mi asi spát nedalo, to je fakt.
Neohřeje se mi to více než na čtvrtku...Jedu po dálnici, léto, 30°C, často kopce...nic, maximálně když vyletím tak tak kopec a najednou kolona, tak to vyleze na půlku...Když stojím douho, tak i sahara spustí.
Vyměněn termostat, čidlo...nic...
Najednou si tak jedu a po ujetí 400Km v tahu bez zastavení mi budík vystřelil přesně na půlku, tam kmitá...
Takže ano, u mě je to budíkem a seru na to. Proč ? Sahara funguje, hadice jsou teplé (tedy termostat chodí), čidlo je vyměněno.
Ale chápu, že lepší je pohledově "podchlazený" než přehřátý motor a dilema, že jedu, budík zaražený skoro v červeném a spolehám že to je OK, ovšem jednou být OK nemusí je horší. To by mi asi spát nedalo, to je fakt.
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: V70, 2.4 benzín + LPG 103kW 2005
S40 I se přehřívá
díky za reakci, ale jak píšeš, když vidím rafiku v červeném tak prostě zastavím, ať si myslím co chci 

_________________
Bylo: Volvo s40, 1.9 TD 66 kW, 1998
Volvo V70 II benzín + LPG 103 kW 2005
Je: Volvo XC60 2009 136KW
Bylo: Volvo s40, 1.9 TD 66 kW, 1998
Volvo V70 II benzín + LPG 103 kW 2005
Je: Volvo XC60 2009 136KW
-
Offline
- Příspěvky: 3599
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
S40 I se přehřívá
Občas mi tohle dělalo taky, navíc jsem měl prblém při pomalé jízdě a nebo výjezdu prodkých kopců.
Problém vyřešen výměnou sahary, ta sice spínala, ale až když jsem si všiml rušišky v červeném a po zastavení jsem vypl a znovu nastartoval - pak byl klid. Ale problém jsem měl v sahaře.
Problém vyřešen výměnou sahary, ta sice spínala, ale až když jsem si všiml rušišky v červeném a po zastavení jsem vypl a znovu nastartoval - pak byl klid. Ale problém jsem měl v sahaře.
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé