XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Cesinek
Offline
Příspěvky: 215
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: XC70 MY2004, D5 120kW, AUT

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Cesinek »

Ahoj.
Objevil se mi problém s nabíjením.
Před měsícem jsem měnil oleje a filtry, při tom prběhla diagnostika a byla čistá.
Minulý týden jsme jeli s rodinou do Německa, v průběhu cesty začalo auto hlásit "vybitý akumulátor". Po vypnutí motoru to hůř startovalo. V průběhu cesty se hlášky vždycky chvíli objevila, zase zmizela, atd.
V Německu jsem dal baterku na nabíječku, cesta zpátky proběhla bez problému, bez chybových hlášek.
Po příjezdu domů jsem objednal novou baterku (exide premium 100 Ah), dal jsem jí do auta. Včera jsme s ní ujeli cca 120 km, bez problému. Teď mi volala žena, že na ní zase vyskočila hláška "vybitý akumulátor".
Kde může být problém? Aternátor? Baterka? Co a jak můžu proměřit?
Auto má najeto 330 tisíc.
Díky za rady.
_________________
JE: Volvo XC70, D5 120kW, automat - Summum, Volvo V50 1,6D manual - holátko
Bylo: Volvo V40 Sport, 1.9 TD 85 kW, r.v. 2001, motor D4192 T3 (dovoz z DE) (R.I.P.)
Volvo 480ES, 1,7i, r.v. 1987, motor B18F

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4608
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od jancho »

Podle mě to nedobíjí, takže bych hledal chybu u alternátoru...
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5592
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Romulusw »

1. vezmi (spolehlivý) voltmetr, zapíchni hroty do vývodů baterky (ne na svorky, ale do vývodů) a změř napětí při běhu motoru nad 1000 ot.

2. pokud tam bude napětí menší než 13,8 V, je problém v alternátoru (uhlíky buzení, diodový můstek, nebo regulátor) a šup ke zkušenému elektrikáři.
Při té příležitosti zkontrolovat stav svorek a očistit. Když jsou olezlé bordelem, změřit úbytek napětí na svorkách. Jeden hrot na vývod, druhý na svorku toho vývodu. Měla by tam být nula.

3. pokud tam bude v rozmezí 13,8 až 14,2 (což je správné rozmezí) neznamená to, že se to nemění během jízdy a je dobré to zkontrolovat delším sledováním. Ale to asi nebude tento případ.

4. také může být v háji CEM

Cesinek
Offline
Příspěvky: 215
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: XC70 MY2004, D5 120kW, AUT

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Cesinek »

Ahoj. Díky moc. Při vypnutém motoru je na baterce 12.4V, při volnoběhu to klesá až k 11.8, při cca 1600 otáčkách jsem naměřil 13.4V. Takže asi alternátor.
Teď musím sehnat funkčního elektrikáře.
Zaráží mě, že jsem s tím ujel 600 km bez problému, pak po výměně baterky dalších 140 a dnes to jednou vyhodilo chybu (vybitý akumulátor), po chvilce zmizela a zas se to chová normálně.
CEM by se projevovala i nějak jinak, ne?
_________________
JE: Volvo XC70, D5 120kW, automat - Summum, Volvo V50 1,6D manual - holátko
Bylo: Volvo V40 Sport, 1.9 TD 85 kW, r.v. 2001, motor D4192 T3 (dovoz z DE) (R.I.P.)
Volvo 480ES, 1,7i, r.v. 1987, motor B18F

Scarabeus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 243
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: R.I.P.
Vůz: VOLVO V70 TDI Swiss - MB SPRINTER 4x4
Bydliště: Praha

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Scarabeus »

Cesinek píše:Ahoj. Díky moc. Při vypnutém motoru je na baterce 12.4V, při volnoběhu to klesá až k 11.8, při cca 1600 otáčkách jsem naměřil 13.4V. Takže asi alternátor.
Teď musím sehnat funkčního elektrikáře.
Zaráží mě, že jsem s tím ujel 600 km bez problému, pak po výměně baterky dalších 140 a dnes to jednou vyhodilo chybu (vybitý akumulátor), po chvilce zmizela a zas se to chová normálně.
CEM by se projevovala i nějak jinak, ne?
Koukal jsi třeba jak je napnutý řemen...???

Může být volnější a při zátěži to dobíjí nedostatečně... :Search:
_________________
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Bylo 6x V70 TDI, 2x SAAB 9-3 110kW TID, SHARAN TDI 81kW, SHARAN TDI 96 kW CRUISE, TOYOTA LAND CRUISER 120 D4D, NISSAN PATROL 3.3 TD, AUDI A6 AVANT TDI S-Line, 4x FORD SCORPIO V6 4X4, TOYOTA CELICA GT , CHRYSLER VOYAGER 2.5 TD, MERCEDES E 300 TD, MERCEDES 190D

Cesinek
Offline
Příspěvky: 215
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: XC70 MY2004, D5 120kW, AUT

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Cesinek »

Tak o dva dny a 4600 Kč později mám jasno. Byl to alternátor. Je zrepasovanej (ložiska, uhlíky, kroužky, diodový můstek, regulátor), vyměněnej včetně řemenu.
Zase můžu v klidu čekat, co se vysype příště...
_________________
JE: Volvo XC70, D5 120kW, automat - Summum, Volvo V50 1,6D manual - holátko
Bylo: Volvo V40 Sport, 1.9 TD 85 kW, r.v. 2001, motor D4192 T3 (dovoz z DE) (R.I.P.)
Volvo 480ES, 1,7i, r.v. 1987, motor B18F

Scarabeus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 243
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: R.I.P.
Vůz: VOLVO V70 TDI Swiss - MB SPRINTER 4x4
Bydliště: Praha

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Scarabeus »

Cesinek píše:Tak o dva dny a 4600 Kč později mám jasno. Byl to alternátor. Je zrepasovanej (ložiska, uhlíky, kroužky, diodový můstek, regulátor), vyměněnej včetně řemenu.
Zase můžu v klidu čekat, co se vysype příště...

Nic není nesmrtelné... na V70 TDI vydrželi orig. VOLVO alternátory 300-400tkm... tedy pokud do nich zrovna netekl olej ze serva nad nimi... :D
_________________
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Bylo 6x V70 TDI, 2x SAAB 9-3 110kW TID, SHARAN TDI 81kW, SHARAN TDI 96 kW CRUISE, TOYOTA LAND CRUISER 120 D4D, NISSAN PATROL 3.3 TD, AUDI A6 AVANT TDI S-Line, 4x FORD SCORPIO V6 4X4, TOYOTA CELICA GT , CHRYSLER VOYAGER 2.5 TD, MERCEDES E 300 TD, MERCEDES 190D

Jara11
Offline
Příspěvky: 81
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2.0T

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Jara11 »

Když tady koukán na ty hlášky co to píše ohledně vybitýho acu, tak mám obavu, aby to tu samou hlášku za chvíli nenapsalo i po opravě alternátoru. Loni jsem koupil novou baterku, protože původní Volvo po 5 letech a najetých 50t. km psala vybitý akumulátor. To šlo ještě nastartovat. Po chvíli to přešlo na zcela vybitý akumulátor a to už ani nešlo startovat. Dal jsem tedy baterku novou, dojezdil loňský rok a auto odstavil v garáži - konec listopadu. Na vánoce jsem ujel cca 200km- bez problému. Dneska , nebo li po 1,5 měsíci jsem nastartoval, ujel 30km, zastavil a nechal puštěný rádio. Po chvíli vyskočila hláška vybitý akumulátor opět. Tak jsem ujel dalších 30km a zajel domu změřit, kolik baterka má. Na baterii bylo v klidu 12,83V a tak jsem rosvítil světla a zjistil že na 12,7V to píše vybitý akumulátor. Pokud to dám na nabíječku a je aku vybitý, tak většinou proud po chvíli klesne z nějakých 5A na 3A. Tentokrát jsem dal 5A a proud se drží stále stejně, neboli bych řekl, že aku je nabitý. Neznáte někdo ty hlášky jak jdou po sobě v závislosti na voltech? Je jasný , že to asi propočítává nějak rezervu na startování v baterce, ale když v klidu zapnu světla, , tak do drží na 12,6V což mi nepřipadá, že by to bylo vybitý. Třeba to vybitý akumulátor tam bude svítit poměrně dlouho a je to nastavený hodně vysoko.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5592
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Romulusw »

Tuto hlášku beru s rezervou. Co to auto mám mi hlásí, když nechám hodinu otevřené dveře. Pak nastartuju a normálně jezdím. Takže klid.
Prostě spotřeba všech ŘJ je taková, že to poklesne a pak se to zase nabije.

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Jarda.JM »

Jara11 píše:Dneska , nebo li po 1,5 měsíci jsem nastartoval, ujel 30km, zastavil a nechal puštěný rádio. Po chvíli vyskočila hláška vybitý akumulátor opět.
Na jednu maličkost se trochu občas zapomíná a tou je samovybíjení. Kromě samovybíjení je tu u všech současných aut ještě i odběr proudu z akumulátoru u "odstaveného" auta. Když se tyto dvě maličkosti sečtou, přidá se startování a "rádio", tak se nelze zase až tak divit.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Jara11
Offline
Příspěvky: 81
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2.0T

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Jara11 »

To vcelku beru. Spíše mi jde o to, aby mě to někde nenechalo. Se strachem jsem jel loni do Chorvatska, kde auto stojí týden. Pokud se pohybuju okolo domova, tak si nějak pomohu. No asi bude jistější vozit pořádný startovací kabely. Jinak jak se oteplí, změřím odebíraný proud po usnutí elektroniky. To bude asi dosti podstatný údaj. Pokud to jen něco píše, tak by to šlo. Horší je , že to zablokuje startování a je hotovo. Někde jsem četl, že u Pežota je snad tato hranice nastavená na 80% stavu plného. To mi přijde jako úplný nesmysl.

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Jarda.JM »

Mám na to dvě udělátka. Už jsem o tom na fóru něco psal. Předně mám v garáži mini nabíječku. Dává jenom pár miliampér (cca 20) pro kompenzaci samovybíjení. Dělal jsem jí v době kdy v autech byly aku 35Ah a po vypnutí klíčku odběr žádný. Takže už pracuji na inovaci.
No a pro ty případy mimo domov vozím 10W FV panel, který dá cca 0,6A při plném osvitu. Ten mi kompenzuje otevřené dveře a podobné blbůstky. I tady plánuji po přechodu na dehet a tím i větší baterku inovaci. Panel bude 2x10W, otvírací jako knížka.
No a samozřejmě není od věci čas od času aku trochu změřit.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Michl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Michl »

Romulusw píše:1. vezmi (spolehlivý) voltmetr, zapíchni hroty do vývodů baterky (ne na svorky, ale do vývodů) a změř napětí při běhu motoru nad 1000 ot.

2. pokud tam bude napětí menší než 13,8 V, je problém v alternátoru (uhlíky buzení, diodový můstek, nebo regulátor) a šup ke zkušenému elektrikáři.
Při té příležitosti zkontrolovat stav svorek a očistit. Když jsou olezlé bordelem, změřit úbytek napětí na svorkách. Jeden hrot na vývod, druhý na svorku toho vývodu. Měla by tam být nula.

3. pokud tam bude v rozmezí 13,8 až 14,2 (což je správné rozmezí) neznamená to, že se to nemění během jízdy a je dobré to zkontrolovat delším sledováním. Ale to asi nebude tento případ.

4. také může být v háji CEM
Auto mi zatím nic podezřelého nehlásí, ale napětí měřené za jízdy "orientačním voltmetrem z marketu" do zásuvky ve voze(s udávanou přesností +-0,1 V) ukazuje hodnoty v rozmezí 14,3-15,1 V. Je toto normální resp. je potřeba něco řešit? Stojící auto na volnoběh měřené solidnějším voltmetrem přímo na baterii dává hodnoty 14,8 až 15,0 V. Může být nastaven alternátor na tyto hodnoty nebo je na něm něco špatně? Samotná baterie stará 6 roků (podle vyraženého čísla viz. zdejší příspěvek) dává ráno před nastartováním hodnotu napětí 12,0 V.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Tod2
Online
Příspěvky: 3482
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Tod2 »

max napětí na článek je 2,75V - tedy 16,5V celkově
nabíjecí napětí alternátoru 14-15V je v pořádku, níž už ne (i když 13,5V bych ještě bral)
12V na nedobíjené ale nabité baterii je málo, mělo by být 2,2V na článek - ideálně tedy13,2V (u starší baterie to bude samozřejmě méně)
baterie bude asi před smrtí
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jara11
Offline
Příspěvky: 81
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2.0T

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Jara11 »

No myslím, že nemáš úplně pravdu. Ta napětí co uvádíš jsou napětí pokud jde motor. Při odstavení je to jinak 12,8V je ale zcela nabitý acu. Ostatně to uvádí i Wikipedie a to mi říká i celoživotní zkušenost, neboť jsem jednak nabíječky vyráběl a v modelařině používám celý život pro napájení také vše možné.
Ale přesně to je uvedeno ve Wikipedii:

Napětí a nabíjení konstantním napětím

Jmenovité napětí jednoho článku: 2 V
Napětí naprázdno nabité 6článkové baterie: 12,6–12,8 V
Napětí naprázdno vybité 6článkové baterie: 11,8–12,0 V
Napětí pod zátěží, při kterém se má ukončit vybíjení: 1,75 V (pro jeden článek)
Pro 6článkovou baterii to je 10,5 V

Mě jde o to , že hláška o vybití je při 12,7V, což je dosti vysoko, ale třeba to propočítává nějakou rezervu z uplynulého provozu. Dokud nastartuju, tak je mi to jedno. Budu to trápit v kolika voltech to napíše zcela vybitá a zablokuje startování. Podle toho potom posoudím. Baterku jsem kupoval na podzim a nekoupil jsem žádnej šmejd. Je to YUSA. Tuto značku leta používám na repas UPS a nebyl nikdy problém. Nakonec se to ale chová, jako předešlá origo baterka. Dvě baterky po sobě se stejným výsledkem, to už je docela podivný.

Pišta...
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 700
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Pišta... »

Sem něco zkopčil. :Search:
1. Pokud autobaterie není bezúdržbová, tzn, pokud to jde, otevřete ventily a doplňte hladinu elektrolytu destilovanou vodou na úroveň kontrolních zobáčků.

2. Připojte voltmetr na svorky akumulátoru a změřte napětí.

12,58V – 12,66V
Pokud voltmetr ukazuje hodnotu mezi 12,58 a 12,66 volty, je autobaterie plně nabitá a v pořádku. U bezúdržbových autobaterií může být napětí trošku vyšší – 12,70V – 12,80V

12,70V – 12,80V
Pokud se jedná o bezúdržbovou autobaterii, je to její normální „nabité“ napětí. U klasického akumulátoru se může jednat jen o zvýšené povrchové napětí akumulátoru po nějaké delší jízdě a nebo po odpojení od nabíječky. Zapněte třeba světla na dvacet sekund, napětí by poté mělo poklesnout na normální hodnotu.

11,5V – 12,5V
Autobaterie je vybitá a je nutné ji co nejrychleji začít dobíjet. Autobaterie se dobíjí proudem o hodnotě jedné desetiny hodnoty její kapacity. Takže 44Ah proudem 4,4A přibližně deset hodin. Zvýšením hodnoty dobíjecího proudu dochází k poškozování olověných desek akumulátoru. Krátkodobě, nebo občas je to akceptovatelné, ale pokud budete takto zrychleně dobít často, akumulátor vám nevydrží.

10,5V – 11,5V
Při tomto napětí je už akumulátor velmi vybitý. K nabíjení takového akumulátoru nemusí stačit levné nabíječky a je potřeba jej dobít co nejdříve. Autobaterie při tomto napětí degraduje.

0V - 10,5V
Napětí pod 10,5V znamená že je akumulátor možná zničený. Při nízkém napětí dochází k sulfataci článků a akumulátor se ničí. Pokud byla baterie v tomto stavu déle, nenabijete ji už na původní kapacitu ani napětí asi.. Autobaterie s nulovým napětím je pravděpodobně zkratovaná. Autobaterii vyměňte za novou.

13V – VÍCE
Autobaterie s napětím vyšším než 13V vyvařená. Přebíjením (nabíjením vysokým napětím, nebo proudem) došlo ke ztrátě vody a změně koncentrace kyseliny sírové v elektrolytu. Hladina elektrolytu v akumulátoru už bude pravděpodobně velmi nízká a olověné desky obnažené a zničené. Autobaterii vyměňte za novou.
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

Jara11
Offline
Příspěvky: 81
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2.0T

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Jara11 »

Tohle by odpovídalo.Bohužel se pohybuji v rozmezí, kdy baterka je nabitá (12,7V). Bohužel to ake hlásí, že je vybitá. Uvidím zase v běžným provozu, ne po odstavení na měsíc. V servisu mi to taky potvrdily, že je nutné při odstavení sem tam dobít, nebo zcela odpojit.

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

XC70 2004 - Vybitý akumulátor

Příspěvek od Boss »

Často sa stáva, že netreba repasovať alternátor, ale iba samotný regulátor nabíjania - regler.
Mňa v Nemecku presviedčali vo firme Bosch, že treba meniť všetko, že to pri tých km odchádza - auto malo 250 tis km, skutočných, V70 D5, ročník 2003 a rozsvietila sa kontrolka nabíjania, ktorá zostala trvalo svietiť.
Nedal som si povedať, neriešil som alternátor a po výmene regulátora som jazdil ďalších 5 rokov, myslím si, že súčasný majiteľ jazdí stále s tým istým alternátorom bez repasu.

Alternátor som mal vonku, pre pokoj v duši a bol v poriadku, aj hodnoty.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: nebel