zdravím všechny .. dost mi to nedalo a pátrám stále po nějakém dobrém provedení či člověku co by mi to dokázal spočítat abych si mohl vyrobit výfuk sám .. a proto mám takové (laické) drobné dotazy
když se podívám tady na to co vyrobil MEKKY https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=39&t=55618 a porovnám to s tím co je na obrázku .. tak ..
1) co lambda sonda ? .. není lepší mít ji hned na první části resp. hned za turbem ? (jak je na obrázku)
2) co vlnovec ? .. není lepší ho mít mezi prvním a druhým kolenem ? (jak je na obrázku)
katalyzátor je asi dobře
3) co rezonátor ? .. a) dávat vůbec rezonátor na turbo?
b) chápu-li ten obrázek dobře tak rezonátor je až na konci ? je-li to teda rezonátor ? (protože já bych měl mít na tom vyrobeným výfuku od MEKKYho za katalyzátorem rezonátor)
4) co tlumič ? .. není lepší využít prostor pod autem a dát tlumič doprostřed .. a na konec výfuku dát zmíněný rezonátor ? (je-li to opravdu rezonátor)
děkuji za veškeré poznatky/rady/pomoc a pokud máte nějaké "chytré rady" tak si je raději asi nechte pro sebe .. jsem jen člověk a laik .. a rád bych nesl konstruktivní topic .. děkuji s pozdravem Ondra
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) oxi dne 08 črc 2016 13:42, celkem upraveno 1 x.
_________________ Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'( dakos3.wordpress.com
1) Obecně by se lambda měla dávat kvůli teplotě při které pracuje co nejblíže k motoru, ale zase aby neshořela.
2) vlnovec musíš dát do místa kde má motor "klopný" bod
3,4) Rezonátor se dává doprostřed výfuku - tlumí rezonance od motoru, tlumič nakonec - tlumí hluk.
Lambda se umí i přehřát, takže bych se s větší průchodností výfuku nebál ji posunout kousek vzad.
Nevim co je rezonátor a nevim co je tlumič a jakej je mezi nima rozdíl, protože každej si to označuje jaxe mu zachce. Každopádně doporučuju tam nasekat zcela průchozí "tlumiče", kde je děravá trubka obalená nějakou nehořlavou plstí (vata, špony, nevim), a obalená pláštěm. Jejich velikost a počet ovlivňuje hluk, ale na výkon mají vliv minimální. Na hluk mají vliv velký, čim víc a větší, tim líp. Mam na Jaruně 2 a celkem velký a je to tak akorát, klidně by tam mohl být ještě jeden místo katu.
Hranice hluku, kdy je ještě příjemný, je u každého soudruha jinde a s věkem snášenlivost klesá
Na trubce jsou videa různejch pokusů i komerčních produktů, tak si můžeš zaposlouchat co tvému oku lahodí. Ale obecně, turbomotoru je to fuk, čim menší odpor za turbem tim líp. Neni to jak atmosféra, kde po překročení jisté propustnosti výkon už začne klesat.
Takže, univerzální rada neexistuje.
Jenomže výfuk na prvním obrázku má otvor na lambdu mezi držákem a katem/rezonátorem. Ten otvor v prvním koleni nahoře je na SAS. U evropských aut bývá zaslepen, u amíků bylo však SAS přítomno téměř vždy.
_________________ Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'( dakos3.wordpress.com
Ahoj koukal jsem na ten výfuk rezonátor nebo kat ,ale nevím proč tam dal oba kusy já mám rezonátor na sedanovi jen z důvodu ,že vypadá jako kat ,samozřejmě je asi rezonátor za x peněz a za y peněz (já to neřeším ,ale chápu,že jako rodinný vůz pro rodinu to není ),vlnovec by měl být v těch místech co je druhé foto , tobě měl dát kratší ,protože máš rovnou přírubu a tenhle je delší , ten mám na šikmé na turbu 16T ,ale nahoře krásně to vychází při turbu 16T (koleno , vlnovec,koleno ,rezonátor) je to totiž z mekkyho auta nebo vyměnit přírubu turba převařit koleno a nebo koupit kratší vlnovec a taky převařit .
Těžký radit ,ale na žlutý mi udělal (zařízlé koleno,koleno ,krátkej vlnovec ,koleno a jen trubku ), kat jsem přidával já a mám to napojený na Simonse a ve vnitř je klid (krom sem tam nejaké zadrhnutí ,ale to jsem snad odstranil tento víkend nechával jsem ho dělat na slepo bez auta a ještě ke všemu jsem ho šel implantovat po asi půl roce),kdežto u sedana jen s rezonátorem a rádoby tlumičem co asi vypadá jen jako tlumič tak máš pravdu ve středních otáčkách je hluk v kabině slyšitelný ,ale zase neřeším dokonce dcera když s tím jede tak už by mi to chtěla zabavit .
Asi by bylo pro tebe nejlepší upravit DP nechat kat ,rezonátor vyhodit a koupit Simonse než riskovat skládání (nevíš jakej tlumič koupíš a jestli ti bude hlukem i pokud bude mít nějakej atest vyhovovat )sice Simons nemá atest ,ale co se týče hluku v kabině Simons vítězí oproti sedanovi ,když to chceš mít jako rodinný vůz ,ale zase brblá lépe sedan jako když tam prostě nějaký ty koně jsou .
no právě proto řeším jestli se na ten rezonátor nevysrat a dát doprostřed (někde v úrovni zadních sedaček, je tam na to místo) dát tuto část http://www.sportovniautodoplnky.cz/sportovni-vyfuk-dynomax-ultra-flow-oval-do-500-koni/ (či něco podobného) a na konec výfuku dát už nějaký průchozí tlumič .. tak jak je to na to první obrázku ?
z toho původního výfuku použiji tak maximálně kalayzátor .. možná ani to ne :/ popř. ten vlnovec i když není ten nejvhodnější .. hold dělal to EXPERT!!
ono to je sice pro mě sportovní kombík .. ale rád bych když projíždím městem slyšel v kabině i hudbu a ne kravál který jsem si přál někdě za 5tis otáčkama a mám ho mezi 2-3tis ..
_________________ Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'( dakos3.wordpress.com
_________________ Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'( dakos3.wordpress.com
Blbě sem si to přečetl ten začátek
No ,ale potom na konec bych už nic necpal pro mně zbytečnost si myslím pokud to seskládáš s katem a uprostřed ten tlumič a toť vše stačí pro zelený hlavy až moc ,možná i pro sluch.
no tak bude to chtít vyzkoušet.. dá se tam napred trubka.. a pokud by to bylo stále moc.. tak se tam pak dá ještě jeden průchozí tlumič.. neco normálního a ne tu krávu co tam je
_________________ Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'( dakos3.wordpress.com
martinopel píše:Někdo tvrdil,že prý výfuk na turbo není problém udělat.
konkrétně?.. to by mě dost zajímalo
_________________ Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'( dakos3.wordpress.com
martinopel píše: Určitě to hledat nebudu,ale v podstatě kdosi tvrdil,že stačí obyčejná roura.
tož dik..
_________________ Volvo 850 T5 Estate LW 1994/95, B5204T - galerie Volvo S60 D5 2005
bylo Opel Astra F classic 1.6 made in poland r.v.2000 :'(
bylo Škoda 120 LS Sport 1978 :'( dakos3.wordpress.com
Jako stojim si za tim a jen tak mě nikdo nepřesvědčí, že vejfuk na turbomotoru je jen o tom, co unese ucho majitele a případná kontrola či STK. Čim větší a kratší, tim líp, tečka.
ady123 píše:Ahoj,
jestli chceš vidět to nejlepší co na autě můžeš mít, tak se stav a ukážu Ti můj.
Urvanej píše:Jako stojim si za tim a jen tak mě nikdo nepřesvědčí, že vejfuk na turbomotoru je jen o tom, co unese ucho majitele a případná kontrola či STK. Čim větší a kratší, tim líp, tečka.
ady123 píše:Ahoj,
jestli chceš vidět to nejlepší co na autě můžeš mít, tak se stav a ukážu Ti můj.