Tohle mě po ránu docela zaujalo. Velmi zajímavé (a vím že v zahraničí něco z toho v pohodě funguje). Nesouhlasím jen s tolerancí alkoholu za volantem A taky myslím že omezená rychlost (např. na dálnicích) je většinou neproduktivní nesmysl ... (a jen prostředek k samoúčelnému vybírání výpalného)
Starostka ovšem nesouhlasí Dva radary prý má Mělník u polikliniky a u školy, řádově ročně vyberou miliony korun. Myslel jsem si naivně že je to pro zvýšení bezpečnosti provozu ?
Inklinuju k pravidlům směřujícím ke zvyšování bezpečnosti silničního provozu, nikoli k pojetí silnice jako arény pro adrenalin a alternativu k pouťovým atrakcím...
Podle mne by se u nás neměla zvyšovat nejvyšší rychlost na dálnicích, bo její zvýšení už nepřinese významnější časovou úsporu při jízdě po dálnici napříč ČR, navíc i v Německu (kde zvýšení rychlosti může mít významnější vliv na zkrácení doby jízdy) omezují úseky s neomezenou rychlostí, protože zde docházelo k nejzávažnějším nehodám.
Měření rychlosti v obcích mi nevadí, a mělo by být zachováno, protože ta zvěř co tu jezdí, vyžaduje korekci i zde
Myslíš že zaplacení 2000,- na základě papíru že jsi před 8 měsíci projel Horním Kocourkovem ve 23,45 62 km/h zvýší bezpečnost provozu anebo spíše vítaně přispěje do rozpočtu obce ? A čím víc takových příspěvků, tím větší radost obec má, že ? Čili nejvíce zklamaní budou z každého řidiče, který pojede "podle předpisů" a nic z něho nebude ... A to je na tom právě to absurdní ... Ono by úplně stačilo kdyby příspěvky z pokut nešly obci To by asi všechno měšťácké měření skončilo velmi rychle a bylo by jasné o co doopravdy jde
Ale co je zajímavé jsou ta zmíněná dopravní pravidla (jako třeba odbočování vpravo na červenou, taky nezastavování policicí bez důvodu atd.)
Až snad na jedno pravidlo v USA, které mě trochu vyvádělo z míry: křižovatka, žádná vedlejší a hlavní a ze všech směrů přijíždějí auta - a co ted ?
old.fashioned píše:navíc i v Německu (kde zvýšení rychlosti může mít významnější vliv na zkrácení doby jízdy) omezují úseky s neomezenou rychlostí, protože zde docházelo k nejzávažnějším nehodám.
Argument německých Zelených, kteří se už několik let bezúspěšně snaží snaží omezit rychlost na 120 km/h. Naopak ADAC uvádí, že pouze 11% vážných dopravních nehod se stane na dálnicích. Zároveň, žádný průzkum, který by porovnával nehodovost na úsecích s omezenou a neomezenou rychlostí, nikdy neproběhl.
"Věřím jen takové statistice, kterou si sám zfalšuji" W. Churchill (prý)
Ivo108 píše:Myslíš že zaplacení 2000,- na základě papíru že jsi před 8 měsíci projel Horním Kocourkovem ve 23,45 62 km/h zvýší bezpečnost provozu anebo spíše vítaně přispěje do rozpočtu obce ?)
vůbec nejde o peníze, třeba ať nevybírají. Existence radarů (papírových policjatů) působí preventivně.
To by bylo fajn a bylo by to ideální ... realita je ale taková, že jediná pointa je vybrat prachy, proto jsou radary většinou schované, i policajti a místo aby jezdili s varovně označenými policejními auty jako všude jinde (kdy si dá každý hned podvědomě pozor a chová se slušně), tak s velkou slávou nakupují maskovaná civilní auta, aby mohli "tajně" chytat a vybírat ... bohužel
Argument německých Zelených, kteří se už několik let bezúspěšně snaží snaží omezit rychlost na 120 km/h. Naopak ADAC uvádí, že pouze 11% vážných dopravních nehod se stane na dálnicích. Zároveň, žádný průzkum, který by porovnával nehodovost na úsecích s omezenou a neomezenou rychlostí, nikdy neproběhl.
"Věřím jen takové statistice, kterou si sám zfalšuji" W. Churchill (prý)
Nejde o argument výlučně zelených. Dopravní statistiky v Německu ukazují, že nejzávažnější nehody na dálnicích jsou tam, kde jsou povolené vyšší rychlosti. Snižování povolené rychlosti prokazatelně snižuje množství nehod i následky.
Navíc většina dálnic u nás s ohledem na stav vozového parku neumožňuje na rozumně dlouhých úsecích, aby to mělo význam, zvyšovat povolenou rychlost. To, že pro některá auta je 130, jak když jedou 50, a proto to cítí jako křivdu, je doslova jejich problém.
Kolik asi ušetří z Prahy do Brna času, když pojede o 20 km víc? No, skoro nic. Na druhou stranu, máme tady jistě superřidiče, kteří umí (i za ostatní) a můžou
Naposledy upravil(a) old.fashioned dne 21 dub 2016 13:59, celkem upraveno 1 x.
Ivo: nesouhlasím. Viiditelně označená vozidla vedou jen k tomu, že lidi jezdí jako hovada, dokud nevidí policejní auto, nebo radar. A čučí po cajtech a ne na silnici. Takže maskované, schované, přemisťované atd., klidně, jen víc takových. ALE na úsecích, kde to má smysl. Ne dvouproudovka v obci, kde je po obou stranách zděnej plot a i chodník, takže chodce vidíš na kilometr. Případně výpadovka z obce, kde k ceduli je ještě velká dálka, ale barák nikde žádnej a podobný zhovadilosti.
Se všemi body naprosto souhlasím. Kéž by to tu bylo. Hlavně to pokutování pomalé jízdy
Každý den potkám idiota, který na místě, kde se předjíždět nesmí (plná), jede svých 60. Běžně se tudy dá jet s vysokou dávkou opatrnosti 80-90.
Ivo108 píše:To by bylo fajn a bylo by to ideální ... realita je ale taková, že jediná pointa je vybrat prachy, proto jsou radary většinou schované, i policajti a místo aby jezdili s varovně označenými policejními auty jako všude jinde (kdy si dá každý hned podvědomě pozor a chová se slušně), tak s velkou slávou nakupují maskovaná civilní auta, aby mohli "tajně" chytat a vybírat ... bohužel
Kritika policie je na jiný topic, navíc mícháš vozidla PČR v civilním provedení a hlídky obecní policie, které taková vozidla nemají.
Existence kontrol (radary stacionární, přenosné, zastavené policejní vozidlo u silnice, problikávání dálkovýma na protijedoucí řidiče apod.), všechno tohle působí preventivně, a o to tu jde. nebo je tu někdo, na koho to nepůsobí?
Já neříkám, že vždy se mi podaří rychlost dodržet nebo že vždy to vidim jako racionální, ale obecně vzato, proti pravidlům silničního provozu nic nemám.
Urvanej píše:Ivo: nesouhlasím. Viiditelně označená vozidla vedou jen k tomu, že lidi jezdí jako hovada, dokud nevidí policejní auto, nebo radar. A čučí po cajtech a ne na silnici. Takže maskované, schované, přemisťované atd., klidně, jen víc takových. ALE na úsecích, kde to má smysl. Ne dvouproudovka, kde je po obou stranách zděnej plot a i chodník, takže chodce vidíš na kilometr. Případně výpadovka z obce, kde k ceduli je ještě velká dálka, ale barák nikde žádnej a podobný zhovadilosti.
Urvanej: S tím nesouhlasím ... Skoro patologická posedlost "maximální povolenou rychlostí" je z hlediska skutečné bezpečnosti provozu maximální neproduktivní ... ale je maximálně výdělečná a o to jde ... skutečné hovadismy, které se na silnicích denně dějí, spočívají většinou v jiných věcech... ale těmi už není tak snadné a výnosné se zabývat. Koupit si radárek a splnit "plán pokut" do obecní polladny, to je velmi jednoduché, ale k ničemu ...
old.fashioned píše:Nejde o argument výlučně zelených. Dopravní statistiky v Německu ukazují, že nejzávažnější nehody na dálnicích jsou tam, kde jsou povolené vyšší rychlosti. Snižování povolené rychlosti prokazatelně snižuje množství nehod i následky.
Tak ještě jednou, žádná taková relevantní statistika se nikdy neprovedla. Pokud ano, přesvědč mě o opaku. Tuto teorii pouze vytahují na světlo Zelení a část SPD, když jim dojdou všechny ostatní argumenty.
Ve vztahu k ČR, co se týče zvyšování maximální rychlosti, s tebou souhlasím.
Fíla píše:
Tak ještě jednou, žádná taková relevantní statistika se nikdy neprovedla. Pokud ano, přesvědč mě o opaku. Tuto teorii pouze vytahují na světlo Zelení a část SPD, když jim dojdou všechny ostatní argumenty.
Ve vztahu k ČR, co se týče zvyšování maximální rychlosti, s tebou souhlasím.
Samozřejmě tyto statistiky existují, a určitě si je najdeš i sám
Neomezená rychlost na dálnici – Co by se stalo, kdybychom v Česku zítra zavedli neomezenou rychlost na dálnici? Armagedon by se zřejmě nekonal. Dokazuje to takzvaný montanský paradox. V kostce se stalo, že když Montana zavedla neomezenou rychlost, počet nehod klesl. Když ji znovu omezila, stoupl. Jezdit bez omezení totiž pomáhá zmírnit stres řidičů a ti se pak víc soustředí na jízdu samotnou. Zkušenosti navíc dokazují, že řidiči dokáží sami dobře odhadnout, jak mají jet. Hledí i na spotřebu. V Česku by se našlo dost úseků, na kterých by neomezená rychlost nebyla problém. Klesl by ale příjem z vybírání pokut.
Já myslím,že by úplně stačilo,kdyby se lidi přestali chovat jako bezohledné hovada,které myslí jen samy na sebe.Jenže to je problém celé dnešní společnosti,pokud by se lidé chovali ohleduplně,stačilo by 10% dopravních značek,které by měly doporučující charakter.Slušnost se mezi lidma začala vytrácet s příchodem "demokracie a kapitalismu"
Včera jsem jel po jižní spojce, v prostředním pruhu jede auto 70 km/h. Vjedu do pravého a pomalu auto přejíždím a sleduji. Za volantem slečna (barva vlasů irelevantní), v ruce mobil a cosi doň ťuká, zrak zvedaje na silnici před sebou na dobu pětinovou době věnující ťukání.
Toto je problém, ne rychlost na dálnici vyšší než 160 km/h.
Další problém jsou dopravní psychologové, ruku v ruce s dopravními ing. S několika jsem se setkal a mohu s klidným svědomím sdělit, že to jsou normální vymaštěnci, kteří si hrají na spasitele světa.
Dnešní "dopravní náboženství" má první zákon svého desatera - zpomalení provozu za každou cenu, i přes mrtvoly.
Romulusw píše:Další problém jsou dopravní psychologové, ruku v ruce s dopravními ing. S několika jsem se setkal a mohu s klidným svědomím sdělit, že to jsou normální vymaštěnci, kteří si hrají na spasitele světa.
Dnešní "dopravní náboženství" má první zákon svého desatera - zpomalení provozu za každou cenu, i přes mrtvoly.
Já znám úspěšnou dopravní inženýrku, která neumí řídit auto...u projektantů, ale tedy spíše projektantek dopravních komunikací je to běžná věc...co by jsi pak čekal
_________________ 244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Já k tomu jen můžu znova opakovat, že jsou to vymaštěnci http://www.ibesip.cz/cz/aktivity/archiv-kampani/bezpecna-obec/dopravni-inzenyrstvi/zklidnovani-a-rychlostni-chovani
kdo to nechce číst celé, tak zde je úryvek: Se zklidňováním dopravy úzce souvisí rychlostní chování. V České republice je stále ve velké míře brán požadavek dodržování maximální rychlosti v obci 50km/hod za přemrštěný. V případě, že zvážíme neměnné fyzikální zákonitosti, rozhledové poměry a vliv lidského faktrou, shledáme často uvedenou rychlost v osídlených oblastech za vysokou. Důkazem efektivnosti a nutnosti redukce rychlosti v obcích a ve zklidněných zónách až na 30km/hod nám může být rozšíření zón tempo třicet v řadě zemí EU.
Prostě k tomu už není co dodat. Za mých mladých let se jezdilo v obci 60km/h a v noci od 23:00 - 05:00 byla v obci rychlost neomezena.
Kdyby to bylo tak úměrně nebezpečné, divím se, že tu ještě jsme.
To je pěkná hovadina třeba 15-20 kilometrovej úsek, kde je jedna vesnice nalepená na druhý jako to je u nás, to by byla absolutní noční můra. Lidi který striktně dodržujou 30 a pak "neukázněný hovada" tedy lidi, který jedou 60 - který to prostě neunesou a bude je všude možně předjíždět. A to je nebezpečný.
V té lehce patologické a zejména $$$ posedlosti paušálními byrokratickými limity by mohlo pomalu vrchnosti i dolnosti dojít , že v tom to opravdu není ... záleží vždycky na konkrétním místě, situaci, čase a konstelaci ... Někdy může být čtyřicítka vražedná, jindy stovka s přehledem v pohodě atd. (o dálnicích nemluvě). Člověk by měl většinou čumět na cestu a ne na tachometr. Tahle buzerace, čísla a vybírání pokut nezlepší bezpečnost provozu a počet nehod ani o píď ... (a nikdy nezlepšily) ... v tom to není ... ale jsou to snadné a bezpracné příjmy a o nic jiného nejde ... Nemluvě o tom, že zaplatit peníze za nějaký přestupek je absurdní trest. Zaplatíš a je to v pohodě ... Peníze ... Odpustky, to už tady bylo ...