TCV HD IPD

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#1 TCV HD IPD

Příspěvek od S60 GOLD »

Ahoj kluci
Tak jsem namontoval TCV HD IPD. No a nevim co si o nem myslet. :-). Auto jde urcite vic za plynem.Ale.Na aute mam chip a mělo by to plnit max 1.1-1.2 bar s 16T.. S origosem TCV bylo vse ok sem tam me to prefouklo na 1.3 bar a pak se to hned vratilo na 1.1bar. Ale s TCV od IPD to prefoukne i k 1.5 bar a chvili to tam zustane a jednou se me dokonce stalo ,ze auto zaclo cukat..malo paliva,nouzak..nevim.Pak se taky vrati na 1.1bar ale mam strach abych něco nezk....protože 1.5 bar je uz sakra moc...Vim,ze se tu uz něco psalo ze jsou s tim problémy.Nevim ,mozna je to tim ze mam v aute chip a ten si s TCV nerozumi. Mozna by to muselo byt s chipem sladene.Jeste jsm cetl ,ze by se mel TCV adaptovat s jednotkou.Ale nevim jestli to k necemu bude,protoze si myslim ,ze jednotka si to adaptuje při kazde jizde a ze nepomuze to co pise IPD s adaptaci. Ještě mam objednanej AC DELCO tak uvidíme.Jen me to proste porad neda a snazim se to nejak odladit.Tak prosim o radu kdo TCV iPD ma tak at napise jak s nim ma zkušenost.Diky.
Přílohy
fullsize_14305.jpg
fullsize_14305.jpg (38.57 KiB) Zobrazeno 2208 x
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#2 TCV HD IPD

Příspěvek od ok2ucx »

TCV je pouze "přepínač" tlaku/vakua, vždy musíš nastavit tlak, při kterém vlastní se akční člen (wastegate) začně otevírat - zde video o Roberta (ARD) (z dob, když ještě fungoval v IPD: )



Teprve potom všechno začne fungovat tak, jak má.

Further reading zde: http://www.ardideas.com/Wastegate-adjustment-a-closer-look_b_17.html

P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 13 říj 2015 11:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#3 TCV HD IPD

Příspěvek od Krystof P. »

IPD už přesně tenhle problém mělo při začátku vývoje (neposlali ti nějakej starej kus ze skladu, nebo tak ?) ty vetily byly vadný a skutečně otvíraly špatně.

Co bych zkusil než ho odepíšeš je jak píše Pavel zkontrolovat ten aktuátor (ale ten by na to neměl mít vliv, zvlášť jestli ti auto s normálním TCV fungovalo dobře) a zkus tak nějak normálně s autem najet 50-100km, tak dlouho adaptace trvá. Pokud ti to bude dělat stále, tak ho vrať a dej tam ACDelco, ten je stejně rychlejší. Chipem to neni, ten nemá na TCV vliv. Jestli tě to nechalo dojít na 1.5bar tak kromě toho nouzáku by se nemělo nic moc dít. Ale pamatuj že u ME4.4 začínaji kolem 1.6b tancovat ojnice.

Mimochodem na googlu je o těch prvních kusech od IPD hodně čtení a moc pěkný to neni.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#4 TCV HD IPD

Příspěvek od Fíla »

Z toho, co jsem vyzkoušel, mám nejlepší zkušenosti s NOVÝM originálem, koupeným přímo dle čísla dílu z VIDY pro můj motor. Žádnej univerzál nefungoval nikdy tak dobře nebo jsem to aspoň nepoznal. Originál (od Pierburgu) má oproti univerzálům jedinou nevýhodu, nedá se rozebrat a vyčistit. Samozřejmě pokud srovnávám neoriginální univerzál s téměř 20 let starým původním originálem, univerzál vítězí :)

Jinak turbo standartního eRka s plynovým lankem tlačí 0,8 - 0,9 Bar - nepamatuju si přesně.

IPD doporučuje udělat adaptaci. Už jsem to sem jednou někam dával, pro jistotu dávám znovu (bod 3):
Přílohy
Bez názvu.jpg
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#5 TCV HD IPD

Příspěvek od Krystof P. »

Fíla píše:Z toho, co jsem vyzkoušel, mám nejlepší zkušenosti s NOVÝM originálem, koupeným přímo dle čísla dílu z VIDY pro můj motor
Nedělej si iluze, ten novej originál koupenej přímo pro tvůj motor je taky univerzál. Nehledě na to, že novej originál funguje obstojně novej, ale rychle stárne a zpomaluje. Někdo tady psal, že se mu zpomalil dokonce po 5tkm. Za mě ACDelco

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#6 TCV HD IPD

Příspěvek od S60 GOLD »

Presne tak. Není zadnej origo,je to taky "replika". Tu adaptaci jsem udelal a zatím dobry.Uvidime dal co bude. Jinak nastup turba je vazne lepsi. Zatím drzi 1.2 bar (na chvili prefoukne 1.3 bar). Myslim si ze me snad zadnej starej neposlali...mozny je ale vse.....
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#7 TCV HD IPD

Příspěvek od Krystof P. »

S60 GOLD píše:Presne tak. Není zadnej origo,je to taky "replika". Tu adaptaci jsem udelal a zatím dobry.Uvidime dal co bude. Jinak nastup turba je vazne lepsi. Zatím drzi 1.2 bar (na chvili prefoukne 1.3 bar). Myslim si ze me snad zadnej starej neposlali...mozny je ale vse.....
pošli jim výrobní číslo a zeptej se, kdy byl vyrobenej...tyhle vadný byly tušim do roku 2009, takže dejme tomu, jestli máš novější než 2012, bude to snad v pohodě, alespoň to je rok, kdy mám info že už byly dobrý...
Obvykle to bejvá tak, že nějaká firma dělá něco pro Volvo, když mají nový modely, a pak to dělají dál, ale kvalita není stejná. Stačí se třeba podívat na podvozky Sachs, který prostě už dneska nejsou takový, jako byly v novejch autech...Teda nevim o tlumičích Sachs, který by nově koupený vydržely dalších 240tkm

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#8 TCV HD IPD

Příspěvek od Fíla »

Kr.P píše:Nedělej si iluze, ten novej originál koupenej přímo pro tvůj motor je taky univerzál. Nehledě na to, že novej originál funguje obstojně novej, ale rychle stárne a zpomaluje. Někdo tady psal, že se mu zpomalil dokonce po 5tkm. Za mě ACDelco


Iluze si nedělám, ale pokud má Volvo na každý motor (na každou ŘJ) jiný ventil s jiným svým číslem a pokaždé k tomu s odpovídajícím jiným Pierburg číslem, pak to asi nějaký důvod má. A jelikož se ty ventily vyrábějí pořád, určitě to není tím, že by skončila výroba. Jen pokud vezmu 2,3 T5 v průběhu let, co tyhle motory dělali, tak ventily měli minimálně čtyři. Takže univerzál si představuju jinak. Jako univerzál mi přijde to, když mi nabídne někdo ventil vhodný pro 2,0T, 2,3T, 2,4T, 2,5T, pro ME4.4 a pro všechny ME7.něco. A mimochodem, od IPD jsem měl za poslední čtyři roky dva a oba šly srát. S eRkem najezdím +/- 4tkm za rok. Tak si to přeber. Za mě originál se správným číslem.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#9 TCV HD IPD

Příspěvek od Krystof P. »

Všechno je to jeden a ten samej ventil podle pierburgu :)

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#10 TCV HD IPD

Příspěvek od Fíla »

Tak to potom chápu, že se ti zdá, že Pierburg nefunguje :D . To že má něco stejný tvar, jestě neznamená, že to je stejný...

když vezmu jen namátkou - číslo Volvo/číslo Pierburg - 9155936/7.22240.09.0; 9473212/7.22240.13.0; 30670449/7.28197.03.0; atd., atd., nebaví mě to tady hledat.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#11 TCV HD IPD

Příspěvek od Krystof P. »

Fíla píše:Tak to potom chápu, že se ti zdá, že Pierburg nefunguje :D . To že má něco stejný tvar, jestě neznamená, že to je stejný...

když vezmu jen namátkou - číslo Volvo/číslo Pierburg - 9155936/7.22240.09.0; 9473212/7.22240.13.0; 30670449/7.28197.03.0; atd., atd., nebaví mě to tady hledat.
Tak ještě jednou a naposledy...Je to jeden a ten samej ventil.

element5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 343
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: V70RAWD

#12 TCV HD IPD

Příspěvek od element5 »

Kr.P píše:pošli jim výrobní číslo a zeptej se, kdy byl vyrobenej...tyhle vadný byly tušim do roku 2009, takže dejme tomu, jestli máš novější než 2012, bude to snad v pohodě, alespoň to je rok, kdy mám info že už byly dobrý...
Nic jim neposílej. Pokud máš ten, co je na obrázku v prvním příspěvku, tak je v pohodě. Problémová první verze IPD TCV vypadala jinak, měl jsem jí chvíli na autě, než jsem tam vrátil originál...
_________________
Volvo V70R AWD (B5244T2)

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#13 TCV HD IPD

Příspěvek od S60 GOLD »

Jo mam presne ten. Po "naadaptovani" je zatim vse ok. Moc se me tomu nechce verit ale je. :-)
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#14 TCV HD IPD

Příspěvek od Krystof P. »

S60 GOLD píše:Jo mam presne ten. Po "naadaptovani" je zatim vse ok. Moc se me tomu nechce verit ale je. :-)
Musel jsi to naadaptovat podle toho návodu, nebo "stačilo" najet těch pár km ?

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#15 TCV HD IPD

Příspěvek od S60 GOLD »

Uplne podle navodu ne ale poprvé byla asi chyba ,ze jsem tomu hned daval......ted jsem se snazil jet na pul plynu tak jak to tam popisuji a pak nechat auto nejakej cas stat. A pak zase .......proste jsem po namontovani jezdil cca 50km lehkou nohou a pak tomu teprve nalozil.A zatím ok. Uvidíme dal,treba se to ještě posere a bude to delat zase bordel. Uvidíme.
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 412
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#16 TCV HD IPD

Příspěvek od berzerker »

Mam podozrenie, ze moj TCV uz nefunguje dobre, boost dava ako-kedy, raz dobre, raz menej dobre. Mam tam teraz AC-Delco uz par rokov.
Motor 2.0 T5 bez uprav.

Chcel by som skusit Pierburg, ale neviem ktory pouzit.

PIERBURG 7.22240.13.0 - podla vivaperformance: This Turbo Control Valve is also a Performance Upgrade for the older T5 Models (S60/V70, 850, S/V/C70).

Druha moznost je Pierburg pre Porsche 7.22908.03.0, je o dost lacnejsi. ARD ho listuje aj pre 850:
http://www.ardideas.com/Turbo-Control-Valve-HD--Pierburg-_p_2180.html

Myslite, ze mozem skusit ten Porsche?
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#17 TCV HD IPD

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Se přidávám. Asi rok jsem si myslel, že příčina výpadků v akceleraci je spojená s unavenou spojkou, ale čím dál tím
víc si myslim, že to má co do činění s regulací tlaku u TCV.

Občas to jede jak střelená svině, většinou ale v rozmezí 3 500ot./min. - 4 000ot./min přijde cca 2 vteřinový výpadek
v boostu turba, pak se zase chytne a tlačí dál. Kontroloval jsem hadičky od TCV a na pohled nenesou stopy
puchření/poškození.

Dělalo to s 14T a dělá to i s 16T, v podobných otáčkách to na 1-2 vteřiny přestane táhnout, takže v turbu asi problém nebude.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 362
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#18 TCV HD IPD

Příspěvek od majty »

Oba muzete pouzit tcv od porsche
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1678
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#19 TCV HD IPD

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Také mám tento ventil v autě. Téměř od začátku, co jej mám, což jsou 4 roky.
Musím říct, že ventil může být náladový. Když jezdím na spotřebu, tedy v klidu, žádný spěch, tak auto zleniví.
Jakmile občas vyfouknu pavouky z výfuku, ventil se přizpůsobí.

Takže u mě je to jasné, občas na delší dobu a párkrát po sobě na max tlak a Padík jede jak střelený. (jako jej znovu adaptovat, viz návod)
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 412
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#20 TCV HD IPD

Příspěvek od berzerker »

majty píše:Oba muzete pouzit tcv od porsche
Mam ho teda tam, ide to lepsie oproti Ac Delco, hlavne v nizskych otackach pekne fuka, vyssie otacky som velmi nemal moznost testovat. Za tie peniaze - cca 16 Eur je to super, pasuje tam aj povodny konektor.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“