old.fashioned píše:... pokud by je nasadil majitel nové XC90, pak bych opravdu trochu pochyboval o jeho duševním zdraví, a asi bych se na toho exota šel i podívat

Tak tomu teda příliš nerozumím? - pneu, o kterých se drtivá většina řidičů shodne, že jsou na
skutečnou zimu prostě TOP - a ten, kdo by si tento jediný kontakt s vozovkou nasadil na auto - ten by neměl být duševně zdráv? WTF?
Je vidět, že marketing některých zavedených značek funguje opravdu na plné obrátky. Některé značky prostě zpychnou, pak už prodávají pouze své vydobyté jméno, do popisu produktů doslova nakydají samé fráze, párkrát zvítězí v "testu TÜV". A dělají to tak dlouho, že tomu dostatečná část moto-populace uvěří a kupuje a kupuje... Na druhou stranu: jak z dostupných informací poznat, která guma je
skutečně dobrá, to je opravdu nadlidský úkol. Mnohé testy jsou ovlivněny (nebo přímo uplaceny), jindy stačí pouze dobře "zvolit" testovaný vzorek a žádaná značka pak snadno "zvítězí".
Asi opět nezbyde, než použít zdravý selský rozum: řídil bych se tím, co se osvědčilo tam, kde je
opravdová zima. T.j.
co reálně používají seveřani.
Chci-li
dobrou zimní gumu (na sníh a led), bude muset mít už od pohledu "drsnější" vzorek (stačí obrázky zmíněné Hakkapeliitta). Asi by (na zimu) měla být guma měkčí, tak je asi třeba počítat s tím, že nevydrží 50 tis. km. Opravdu do hor a tvrdších podmínek bych se nebál Nokianů Hakkapeliitta, Vraníků
(ale jen, pokud jste duševně zdrávi), z těch značkových je hodně plusů na Continental WinterContact TS850. Pak se najdou i solidní zimáky i z čínské provenience (tady si sice na čelo budou někteří ťukat dvojnásob).
Potom bude existovat velmi početná skupina řidičů, jejichž vozy v zimě a v nížinách či městech - v našich klimatických podmínkách - poznají většinou jen mokrou vozovku, 1x ročně maximálně 3 cm sněhu u Muzea. Mnozí se spokojí s "univerzálnějšími" gumami, které sice mají sněhovou vločku a nápis M+S (tím se "vyřeší" zákonná povinnost), ale
opravdové zimní gumy to nejsou.
Např. před mnoha léty jsem měl na V70II osazeny Nokian WRG2 a nešlo se s tím rozjet z malého ďolíčku, co se vystál právě v těch 3cm sněhu. O nějakém reálném zimním provozu ani nemluvě. Nebo uvedené Pirelli Scorpion (jsou značené jako celosezónní) - ty jsem si přivezl i s autem od Němca, co bydlel někde za Hamburgem. Nic horšího jsem ještě na autě nezažil.
V létě kloužou a v zimě budou už od pohledu na vzorek klouzat taky. Má Pirelli vůbec nějaké dobré gumy? Není to takový Castrol mezi pneu?
Opravdovou "výhodou" těchto typů je teoretická výdrž a "legalita" v provozu. S opravdovou zimní bezpečností to nemá nic společného. Ale vlk se nažere a koza zůstane celá.
Takže vybírejte, a ať v zimě váš vůz vydrží na silnici, i bez pomačkaných plechů. Uvidíme, jak drsná ta zima letos bude...
P.