Xc 90 Cukání v akceleraci
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: TA
- Vůz: Xc90 2.5tuuurboo :) Petrol
- Bydliště: jihočeský kraj
Xc 90 Cukání v akceleraci
Zdravim mám problém s Xc 90 2.5t benzín automat.
Zřídka se mi stávalo že při předjíždění, tím pádem při akceleraci plynem my auto cuká. Nevím jak to přesně popsat ale jeto jakoby jste přidaly plný plyn a hned ubraly na pul plynu zas přidaly zas ubrali a stále dokola. Prostě to není plynulý nárust otáček. Stávalo se mi to velmi málo ale postupem času to narůstá. Napadlo mě jestli to nemůže dělat spojka či převodovka auto má najeto 260tis.
Předem děkuji za příspěvky
Zřídka se mi stávalo že při předjíždění, tím pádem při akceleraci plynem my auto cuká. Nevím jak to přesně popsat ale jeto jakoby jste přidaly plný plyn a hned ubraly na pul plynu zas přidaly zas ubrali a stále dokola. Prostě to není plynulý nárust otáček. Stávalo se mi to velmi málo ale postupem času to narůstá. Napadlo mě jestli to nemůže dělat spojka či převodovka auto má najeto 260tis.
Předem děkuji za příspěvky
-
Offline
- Příspěvky: 1343
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Xc 90 Cukání v akceleraci
A co palivovy filter? Kedy bol meneny? Popripade vycistenie vstrekov?
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Xc 90 Cukání v akceleraci
Copak je to za rok výroby?
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: TA
- Vůz: Xc90 2.5tuuurboo :) Petrol
- Bydliště: jihočeský kraj
Xc 90 Cukání v akceleraci
benzínovej filtr jsem měnil v březnu. R.V. 2003 Motor jde plynule na volnoběh krásně točí.
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Xc 90 Cukání v akceleraci
Tak ho klidne vymen znova. 

_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: TA
- Vůz: Xc90 2.5tuuurboo :) Petrol
- Bydliště: jihočeský kraj
Xc 90 Cukání v akceleraci
Zbytecne, benzin neni nafta , benzin filtr je i po 100tis stale cistej. V soustave bych asi chybu nevidel auto pekne startuje a nehada se. S automatem nemam zkusenost kdyz zacne klouzat,bejt to manual tak bych rekl ze sjeta lamela ale tady si nejsem jisty.
-
Offline
- Příspěvky: 244
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
Xc 90 Cukání v akceleraci
Skus si nechat zmerat hodnoty wastegate, na turbe.
Mne sa to prejavovalo takisto ale ja mam manual. Problem bol vo wastegate. Teda ak nebude problem inde.
Mne sa to prejavovalo takisto ale ja mam manual. Problem bol vo wastegate. Teda ak nebude problem inde.
_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
-
Offline
- Příspěvky: 1343
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Xc 90 Cukání v akceleraci
Ja menim benzinovy filter kazdu druhu vymenu oleja. Ved to stoji par €. Ako mozes vediet ze je cisty? Ze ti pri akceleracii resp pri potrebe najvacsej davky paliva nebrzdi sustavu? Za vymenu nic nedas. Mohol byt bordel nadrzi.
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: TA
- Vůz: Xc90 2.5tuuurboo :) Petrol
- Bydliště: jihočeský kraj
Xc 90 Cukání v akceleraci
Kdyz jsem menil v breznu filtr tak jentak ze srandy jsem ho rizl a uvnitr krasne cisty a posledni vymena byla ve 160 dle servisky.Tyo to turbo me taky napadl. To se da nekde zmerit jo?
-
Offline
- Příspěvky: 244
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
Xc 90 Cukání v akceleraci
jasne. Tam sa to reguluje takou tyckou. Ked to mas moc pritiahnute, tak auto je "silnejsie" ale nie dlho, hned sa to PC snazi stiahnut dole tak otvori wastegate, ale to je zase "malo" tak ho zavre a pri akceleracii stale takto dookola. Mne to robilo v rozmedzi od cca 2000-3500 ot. No a ked mas tu tycku povolenu vela, tak ten ventil je uz pootvoreny, resp. nie je zatvoreny ako by mal byt tak sa tade straca tlak, auto je slabe.
Povedal som to samozrejme laicky
Robil si nieco s turbom? alebo vecami okolo turba?
Povedal som to samozrejme laicky
Robil si nieco s turbom? alebo vecami okolo turba?
_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Xc 90 Cukání v akceleraci
Kdyby to "někde klouzalo", tak by se neměnily otáčky(motoru) a o těch se tu zatím nepsalo. Očekávám, že se měnily, takže cokoliv. Řídící jednotka, civky(a), turbo, palivo, "pedál", prostě cokoliv. Na palivo nesázím, pravděpodobně nějaká "plesnivá eletrika".
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: TA
- Vůz: Xc90 2.5tuuurboo :) Petrol
- Bydliště: jihočeský kraj
Xc 90 Cukání v akceleraci
Ne otacky se nemeni jen vykon, zvysuje ubira,zvysuje ubira. Myslel jsem i ten pedal ale dal jsem tempomat a delalo to stale.mel jsem to na diagnostice a bez chyb. S turbem jsem nic nedelal a podle oka vypada jeste puvodni
-
Offline
- Příspěvky: 244
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
Xc 90 Cukání v akceleraci
Ja by som skusil hladat tak kde som hovoril. Ta podtlakova banka a nastavenie. Staci to premerat, ale treba vediet hodnoty. To bude momentalne asi najlacnejsie. Mne sa to prejavovalo takisto. Tebe to robi pocas celych otacok, alebo iba v nejakom rozmedzi?
_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: TA
- Vůz: Xc90 2.5tuuurboo :) Petrol
- Bydliště: jihočeský kraj
Xc 90 Cukání v akceleraci
Tak dnes jsem zkusil nato mrknout a od podtlaku od turba vede gumová hadička do air boxu (filtru) a tam je plastovej elektro.ventil do kterého vede ta hadička a těsně u toho ventilu byla v hadičce dirka, tak jsem ji vyměnil a jel cca 10km a zatim v pohodě. Dnes jedu s rodinou na výlet tak uvidim jak se to bude chovat na dálku a v zátěži. Jinak je fakt že mi to zlobilo taky v rozmezí otáček 2000-3500(4000)
-
Offline
- Příspěvky: 244
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
Xc 90 Cukání v akceleraci
no tak vidis
pravdepodobne tam bola ta zavada. Takze to skus a uvidis

_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: TA
- Vůz: Xc90 2.5tuuurboo :) Petrol
- Bydliště: jihočeský kraj
Xc 90 Cukání v akceleraci
Tak dnes najeto 250km a bez cukání. Tak snad odstraněno 

-
Offline
- Příspěvky: 244
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
Xc 90 Cukání v akceleraci
Tak potom skvele 

_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
-
Offline
- Příspěvky: 6
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: 2,5T Volvo engine (S-Max)
Xc 90 Cukání v akceleraci
Žádost o radu:
Ahoj, obracím se na vás, protože už nevím co dál a nikdo Volvo motory v běžným servisu nezná. Mám Ford S-Max 2,5T a to je ten problém. Ve Fordu vědí úplné prd. Je to rok 2/2009, najeto cca 147.000 km. Kamarád má stejného a také 2/2009, což je veliká náhoda.
Oba máme problém s cukáním motoru, ale za velice specifických okolností. Cukání se projevilo po té, co byl nahrán chip udělaný na základě originálního softu z ŘJ. Problém máme oba stejný. Stejný soft prý ale funguje úplně bez problémů na S-maxex a Mondeiích mk IV s motorem 2,5T, ale starších, tedy 2007 a 2008. Sofr dělal "Netuším" Robko, SR, FB Ford skupiny. Jiná auta r. 2009 zatím neupravoval. No a o co jde:
Pokud se motor pořádně prohřeje, začne děsivě cukat motor v režimu, kdy se točí třeba na 2,500 ot a přidá se plný plyn, pedál se zadupne do podlahy a jede se. Jakmile se otáčky dostanou přesně na 3.000 ot. začne tortura a motor by se roztrhl, jak to cuká. Jako by nebyl benzín, děs. Pokud se tyto otáčky přejdou na 90% plynu, tak nic. Následné pokračování v otáčkách do omezovače je už v pořádku, auto jede jak z praku.
Pokud je motor ještě vlažný, tak to nedělá nic!!! Mám dodělaný teploměr oleje ze zátky zpředu bloku motoru a cukání odpovídá teplotě oleje nad 90°C, pokud se startuje ze studeného motoru - z garáže. Pokud je motor prohřátý delší jízdou, cuká to i při 65°C oleje, tedy co ukazuje čidlo.
Měnilo se: 2x svíčky originál od Forda pro RS, solenoid turba, MAF, MAP, intercooler. Rozvody udělány při 130.000 km. Druhé auto bez úprav a měnění, rozvody udělané taky jako u mě.
Kde bych měl hledat chybu? Mám podezření i na ten chip, protože v sérii to jede normálně. Prý by to mohlo být ne zcela přesně nastavenými vačkovými koly, jsem dostal radu. ???
Budu vděčný za jakýkoli postřeh.
Moc díky. Ahoj.
Ahoj, obracím se na vás, protože už nevím co dál a nikdo Volvo motory v běžným servisu nezná. Mám Ford S-Max 2,5T a to je ten problém. Ve Fordu vědí úplné prd. Je to rok 2/2009, najeto cca 147.000 km. Kamarád má stejného a také 2/2009, což je veliká náhoda.
Oba máme problém s cukáním motoru, ale za velice specifických okolností. Cukání se projevilo po té, co byl nahrán chip udělaný na základě originálního softu z ŘJ. Problém máme oba stejný. Stejný soft prý ale funguje úplně bez problémů na S-maxex a Mondeiích mk IV s motorem 2,5T, ale starších, tedy 2007 a 2008. Sofr dělal "Netuším" Robko, SR, FB Ford skupiny. Jiná auta r. 2009 zatím neupravoval. No a o co jde:
Pokud se motor pořádně prohřeje, začne děsivě cukat motor v režimu, kdy se točí třeba na 2,500 ot a přidá se plný plyn, pedál se zadupne do podlahy a jede se. Jakmile se otáčky dostanou přesně na 3.000 ot. začne tortura a motor by se roztrhl, jak to cuká. Jako by nebyl benzín, děs. Pokud se tyto otáčky přejdou na 90% plynu, tak nic. Následné pokračování v otáčkách do omezovače je už v pořádku, auto jede jak z praku.
Pokud je motor ještě vlažný, tak to nedělá nic!!! Mám dodělaný teploměr oleje ze zátky zpředu bloku motoru a cukání odpovídá teplotě oleje nad 90°C, pokud se startuje ze studeného motoru - z garáže. Pokud je motor prohřátý delší jízdou, cuká to i při 65°C oleje, tedy co ukazuje čidlo.
Měnilo se: 2x svíčky originál od Forda pro RS, solenoid turba, MAF, MAP, intercooler. Rozvody udělány při 130.000 km. Druhé auto bez úprav a měnění, rozvody udělané taky jako u mě.
Kde bych měl hledat chybu? Mám podezření i na ten chip, protože v sérii to jede normálně. Prý by to mohlo být ne zcela přesně nastavenými vačkovými koly, jsem dostal radu. ???
Budu vděčný za jakýkoli postřeh.
Moc díky. Ahoj.
-
Offline
- Příspěvky: 1461
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
Xc 90 Cukání v akceleraci
chyba mapy regulujuca mnozstvo vs. tlak paliva?
-
Offline
- Příspěvky: 6
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: 2,5T Volvo engine (S-Max)
Xc 90 Cukání v akceleraci
Nevím. Je to jen ve 3000 ot. a za teplého motoru. Studený jede OK. Je to prasečina, ale vyzkoušet jsem to musel.
V jakých otáčkách se posunují vačky??? Nemůže to mít souvislost?
V jakých otáčkách se posunují vačky??? Nemůže to mít souvislost?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]