
U mého dobrého kamaráda mám 24/7 přístup ke zvedáku, tak jsem mohl začít.. po výměně rozvodů, plochého řemene, antifrýzy, svíček, kabelů, baterie, filtrů, oleje a dosazení pomocného válečku spojky jsem mohl přistoupit k prvnímu zážehu.. startér krásně točil, motor škytal jako by chtěl chytit a až po třech pokusech s prošlapáváním plynu při startu se neochotně rozběhl.. mechanicky má zvuk více než dobrý (partnerství Roveru s Hondou v tomhle ohledu určitě prospělo..), ale trápí mě jiná věc.. motoru značně kolísá volnoběh,ale jakoby jen směrem nahoru..tzn. bez plynu nechcípne, ale otáčky lítají samovolně mezi 1500 až 2500.. odezva na plyn (myšleno pedál plynu-není to přestavěný na plyn) je značně zpomalená - chová se to jako masivní turboefekt... jakmile se motor trochu ohřeje, otáčky se sklidní na cca 900 ot (volnoběh), ale jakmile trochu hrábnu do plynu, zase nastoupí efekt vysokýho a houpavýho volnoběhu,který se po čase sám ustabilizuje.. jo a při pokusu udržet plynem konstatní otáčky (např. 4000 ot.) to plyn po cca 2 vteřinách jakoby "odřízne" a spadne to samo na volnoběh...
Na motoru nebyl airbox, takže v klapce 6 let pomalu vznikal nový život.. tu jsem vyčistil, vyměněno také čidlo teploty bloku, na které jsem měl podezření.. bojím se, že to bude mít na svědomí lambda sonda (i když po jejím zkušebním odpojení se auto chová uplně stejně), ale vzhledem k dostupnosti a horším cenám dílů nechci vyměnit půl elektriky jen tak na "blind" (mohl by začít čidlem na klice, přes lambdu a váhou konče) .. bohužel celá "řada 800" je před-OBD generace a neexistuje tam ani vyblikávání.. u hlavní řj mají kulatý diag. konektor, kterým se ale dá spojit pouze s origo Rover diagnostikou (ověřeno z UK Rover fóra, takže s Texou ani Delphi se nechytám).. píšu ještě na české fórum, zdali nemají nějaký typ.. já jsem ajťák, auta mám jen jako zábavu a velmi rychle mi došli nápady, jak závadu bez diag zjistit.. nesetkal se někdo z vás s tím např. u jiného vozu?
Opravdu moc bych chtěl to auto zachránit.. v srdci mám Volvo, ale asi dokážu pochopit fanoušky i téhle značky.. semišové sedačky jsou skandálně pohodlný, interiér vymazlenej v anglickým stylu - všude hromada dřeva. . Chybí už jen kukačkový hodiny a držák na čajový servis, který se automaticky vysune přesně o páté

.. a na sedadle spolujezdce nějaká náctiletá služebná s anglickým přízvukem, jenž se bude během jízdy patřičně starat o potřeby svého lorda

Navíc na 01/1992 mají anglání fakt pozink "well done", protože pod autem roky rostli kopřivy a nápravnice, nosníky, prahy.. všechno super ! lehce začínal jeden blatník a kus hrany dveří, ale to se podchytí

Motor je klasická jednoduchá atmosféra - viz. podpis.. za vyjádření místních nadšenců a mechaniků budu rád.. vím, že na dálku se blbě diagnostikuje, ale na silnici se můj gentleman ještě nějakou dobu nepodívá.. Všechno ladím jen podle Haynes manuálu-zkušenosti z opravdové praxe mám minimální...
PS.: snad mě tu s Roverem nevyhodíte... v případě zájmu můžu zaspamovat pár fotkama + videem jak se to chová po nastartování

PPS.: dle informací od známé na odboru dopravy je tu tehle Roverů registrovaných jen 9ks



