Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#1 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar:

první ročníky faceliftových P2 (V/XC70, S60, S80, XC90) - t.j. celý ročník MY 2005 a první týdny MY2006 - trpí problémem vnikání vlhkosti resp. vody do centrální jednotky CEM. To je výrobní vada, často se projevujcí. A - pokud není preventivně léčena - potká dříve či později každé auto z této série. Čím více stojí či jezdí v dešti, tím dříve jednotka CEM umře na korozi. O to dříve, když se přicpou odtokové kanály v prostoru pod stěrači.

Podle dokumentu zveřejněném na stránkách US Ministerstva dopravy (ale patrně i v různých interních bulletinech Volva) http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/jaxrs/download/doc/ACM16554038/INRD-PE10025-44260P.PDF se tento problém týká těchto vozů:

Structure week 200425-200545

Čísla chassis - je to posledních 6 cifer VINu:

Kód: Vybrat vše

XC90 134000-256551
V70  459000-555060
S60  425000-522407
S80  390000-435423
XC70 173000-220845
V70  459000-554206 
Jak zjistit, zda-li už má auto preventivně tento problém vyřešen?

1. pokud je (podle VIN) v uvedeném rozsahu
2. koukněte se přes mřížku pod kloubem levého (řidičova) stěrače
hash2.jpg
hash2.jpg (28.87 KiB) Zobrazeno 13128 x
Pokud tam uvidíte tuhle "housenku", je tam zatěsnění kabelového svazku ještě z výroby. A máte potenciální problém.
Pozor: auta s vyšším číslem chassis (kde je problém vyřešen z výroby) vypadají hodně podobně (zvlněná housenka) ale problém tam už není.
EDIT 12/4/2017: obrázek "dobré" housenky je zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50451&p=701129#p701129


V tomto bodě máte 3 možnosti:

A) ignorovat tento stav a jen čekat, až voda proteče do CEM. Auto pak začně tropit kejkle, zvláště za mokra. Později zlobí více a více, až jednoho dne přestane fungovat centrální mozek úplně. Výměna za nový vyrobí astronomickou díru do peněženky, náhrada za použitý díl je akceptovatelná, ale práce a problémy s tím prostě jsou.

B) nechat tento komponent vyměnit v servise, kterému důvěřujete - DOPORUČUJI, pokud vaše dovednosti nejsou aspoň ***

C) pustit se do toho vlastními silami

Dnes dopoledne jsem zvolil variantu C). Podpořen stručnými instrukcemi kolegy, jehož auto už před měsícem dostalo první infarkt centrální jednotky, jsem se do toho s elánem pustil. Většina obrázků je právě od něj.

Co k tomu potřebujete:
• Plenum lid, P/N 30728860 - nové víčko
• Service grommet, P/N 30775689 - novou housenku
• Cable tie, P/N P/N 983750 (2 required) - klauspásky (vyhoví i běžné za korunu kus)
Díly příjdou přibližně na tisícovku.
Dále jen běžné nářadí:
- Torx T25
- klíče 8, 10, 12 a 13
- stahovák (na stěrače)

Gynekologickou zkušenost a odhadem 2-4h času, podle stupně nešikovnosti a neinformovanosti.

Postup:
- odpojit akumulátor!

- demontovat oba stěrače (já musel stahovákem)
- demontovat plastový kryt pod stěrači - stačí vyklepnout první čtyři plastové "nýty"
- odpojit a demontovat mechanismus stěračů (2x šroub č. 10)

Pokud se v tomto bodě zjeví následující výjev:
plenum1.jpg
plenum1.jpg (43 KiB) Zobrazeno 13128 x
můžete oddeklovat kryt (5 plechových pérek) a pokračovat 4 šrouby č. 10 a odstrojit celý původní plastový kryt. Ten rozstříhejte kleštěmi (příjde recyklovat), stejně opatrně nožem rozpárejte i starou gumovou housenku (pozor na dráty).

Pak se zjeví 2 horní konektory na CEM = po jejich odpojení už můžete zkoumat míru koroze [pan kolega má stejně staré auto i km, už korozi a jí způsobený infarkt měl - viz foto; já však měl v autě zcela sucho a čisto (asi David Patočka i předchozí majitelé auto poctivě garážovali)].
CEMtop.jpg
CEMtop.jpg (61.03 KiB) Zobrazeno 13128 x
Nahoře jsou v rozích CEM jsou ještě 2 Torx vruty T25 - nezapomenout vyšroubit.

Originál Volvo návod zřejmě záměrně zatajuje, že svazek se neskládá pouze z těchto dvou konektorů, ale je tam i několik dalších drátů, co vedou do hloubi interiéru. To lehce mění situaci a i složitost celé operace:

Nyní tedy nastává gynekologie - přesuneme se do interiéru do prostoru pod volantem:
- 2x Torx T25 sejmout kryt nad pedály
- odpojit malý modrošedý konektor, co je na spodní ploše horní části CEM (skoro není vidět)
- dále podélný konektor na svislé části CEM a také malý konektor se dvěma tlustými červenými vodiči hlavního napájení (je tam modrá plastová pojistka a pak ještě taková záprdka proti vytažení).
- nakonec je ještě zboku nacvaknutá dvojice konektorů = rozpojit a odcvaknout z CEM

- na levé straně CEM je plechová západka = po jejím odchlípení lze celou CEM naklonit směrem k sobě a hned potom vypadne z čepů směrem dolů.

HURÁ - NYNÍ JSTE SE NAUČILI DEMONTOVAT CEM VE FACELIFTOVÝCH P2. :evil:
To abyste věděli, že to není úplná sranda.

Výšezmíněný svazek se větví na několik mnoho dalších míst:
- konektor do jednotky pedálu plynu (velký šedý)
- spínač brzdového pedálu (malý modrý)
- jakési relé (černá kostka)
Tato část svazku je dvěma plastovýma záprdkama fixována k plechovým nosníkům (docela špatně se tam dostává, nakonec ale povolí)

Sledujte další tenký svazek - míří dolů pod koberec (je nutné odšroubit páčku otevírání kapoty motoru - klíč č. 10) a odplastovat ten plast vedle něj a také plast prahu. V hloubi pod sloupkem A končí tento svazek konektorem - odpojit.

Poslední - nejzapeklitější - je spínač nožní brzdy. Nikde tam konektor není a celý malý spínač je našroubován na mechanismu páky nožní brzdy (ovšem tak, že se k hlavě šroubku nedostanete). Nejprve tedy vyháčte bowden, kterým se brzda uvolňuje = potom povolte všechny tři šrouby č. 12 (!), které mechanismus pedálu drží na karoserii. Jde to špatně, ale jde to. Aspoň to tu není rezavé. Ven s tím, až kam bowdeny dovolí.
Nakonec se odhalí ten malý šroubek s hlavou č. 8 a můžete odmontovat spínač nožní brzdy.

Pokud jsem na nic nezapomněl, tak nyní lze prostorem pod stěrači opatrně vytáhnout celý svazek ven z auta.

To nejhorší je asi za námi, v této chvíli jsem sice byl zpocený, ale orosil jsem se ještě jednou: užší průměr housenky dílu č. 30775689 (průměr cca. 4cm) nedával příliš velké naděje na to, že celý tento svazek lze housenkou vůbec protáhnout. Říkal jsem si, že to prostě neprojde!

Zvolil jsem tento postup:
- všechny (3) barevné konektory jsem zbavil toho vnějšího plastu a barevné páčky.
- jako první jsem housenkou protáhnul ty největší konektory - ten hnědý do CEM, pak šedý od plynu, kostku od relé a postupně pak opatrně všechny menší konce a konektory svazků. Housenka je z poměrně velmi pružné gumy, takže tento úkol byl nakonec snazší než se zprvu zdálo.

---

No a postup montáže je opačný postup demontáže. Teď - když už vlastně víme kam co patří - už je to malina a jde to rychle:
- nezapomenout ještě svazek protáhnout i krytkou, svazky protáhnout otvorem do interiéru
- přišroubit spínač pedálu nožní parkovací brzdy a celý mechanismus zašroubit zpět, nasadit bowden táhla na uvolnění
- pozapojovat konektory plynu, spínače hlavní brzdy a toho relé, zafixovat svazky zpět těmi plastovými držáky (nebo klauspáskou, pokud jste je demontovali destruktivně)
- zapojit svazek pod koberec
- nasadit bowden páčky otevírání kapoty a docvakat plasty kolem a práh

- nasadit CEM a pozapojovat všechny konektory (dole 3 plus dvojice spojených konektorů zboku, nahoře pak ty 2 konektory).
- klauspáskou zafixovat kabeláž tak, jak byla z výroby

- nahoře nezapomenout na 2 Torx vruty
- pak tam svazky poukládat tak, aby nikde nedřely o plech nebo jinou ostrou hranu

- čtyřmi původními šrouby č. 10 i s gumovými podložkami zašroubit nové víčko
- natáhnout housenku na oba konce a dokonale zafixovat klauspáskou.
plenum2.jpg
plenum2.jpg (54.1 KiB) Zobrazeno 13128 x
Skoro hotovo, už zpět jen mechanismus stěračů (zrovna jsem všechny pohyblivé klouby prostříknul aspoň WDčkem), kryt, plastové nýty, stěrače samotné + krytky.

Možná ještě před zadeklováním CEM je dobré zapojit aku a prověřit, jestli všechno (kromě stěračů) funguje.

Otřít pot a jít si dát :beer:

Good luck.

Pavel


P.S. Pokud již auto dělá podivné "blbosti" nebo pokud jste objevili korozi v konektorech shora, je na místě nechat jednotku před montáží odborně vyčistit od soli a vlhkosti. Špetka Kontoxu nebo WDčka neuškodí.
CEM ale může už také být v tak pokročilém stádiu, že výměna za jinou stejně vás nemine.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 12 dub 2017 21:43, celkem upraveno 2 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#2 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od koch »

jeste ze mam starsi pekac. ja dnes pouze vymenil servo olej

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#3 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od ok2ucx »

Když jsem ještě hledal originální znění toho technického bulletinu, narazil jsem na to, že první reportované výskyty této vady byly v US už někdy v létech 2008-2009. Hlavně v oblastech, kde hodně prší.

Volvo snad tohle skutečně přiznalo jako výrobní vadu, ale zjevně nikdo výrobce nedokopal, aby se k tomu postavil čelem a třeba v rámci nějaké svolávačky nebo aspoň kulance tohle pomohl napravit.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

3m3
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#4 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06

Příspěvek od 3m3 »

ImageUploadedByTapatalk1434833618.982690.jpg
Tahle housenka je spatne...ach joo
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#5 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od Romulusw »

No, teda pánové, když jsem se rozhodl koupit volvo, nemyslel jsem, že to bude takový sráč. Kdejaký tišťák ohnilý. CEM, DEM, tišťáky v zrcátkách, palivová pumpa. Chce se mi zvracet.
Včera tu byl kolega s xc70 (2004) přijel v nouzáku, CEMka nekomunikuje s ECM, DEM a BCM. Zřejmě stejný případ.
A tohle jsem našel na netu jako ukázku.
Obrázek

majtinek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 422
Registrován: 13 roků
Bydliště: Prahák
Vůz: Volvo

#6 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od majtinek »

Noo, tak já výměnu za sebou, je to cca 2 týdny. Moje CEMka vypadala přesně jak ta na fotce z netu. Přišlo se na to tak, že mi přestal fungovat ostřikovač čelního skla. :(
_________________
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)

GDPR_user

#7 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od GDPR_user »

Romulusw píše: Včera tu byl kolega s xc70 (2004) přijel v nouzáku, CEMka nekomunikuje s ECM, DEM a BCM. Zřejmě stejný případ.
Pokud je to MY 2004 bude to nejspíše DEM v tomto MY byla ještě CEM bez problémů

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#8 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od Romulusw »

DEMka po vymazání chyb trochu komunikovala, ale to ostatní ne
Obrázek
Obrázek

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#9 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od ok2ucx »

To nic neznamená = chyby DEMky (které lze napravit pouze repasí železa, nikoli smazáním chyb) se přesně takto projevují. A to bez ohledu na MY. Přesněji řečeno - čím starší MY, tím větší šance.

Jinak když jsem napsal MY05-06, tak to znamená, že tato vada (zatékání vody) se týká pouze MY05-06.

Ročníky MY04 a starší mají "šedou" CEMku (s relátky). A když tomu někdo nevěří, lze se snadno i bez šroubování přesvědčit pouhým pohledem pod prostor volantu:
relátka: -MY04
bez relátek (jen malé pojistky): MY05-

Čímž ovšem netvrdím, že ty starší CEMky nebyly úplně bez chyby. I těch se týkají chyby elektroniky, po létech provozu, ujetých km a hlavně množství teplotních cyklů už se mohou také vyskytovat podobné chyby a nevysvětlitelné pády - výměna či repase tohle opět řeší.
Ale není to tak časté. DEMka je jistojistě častější (u AWD aut pochopitelně).

Celkově vzato bych elektroniku ve Volvu hodnotil z hlediska spolehlivosti silně nadprůměrně. Jen ve vyjímečných případech se prostě něco nepovedlo:
- DIMky MY02-MY03: technologická chyba pájení
- CEMky MY05-MY06: zmíněné zatékání
- DEMky (všechny): špatné umístění -> koroze
- ŘJ palivové pumpy: jen některé modely: špatné umístění -> koroze

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

GDPR_user

#10 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od GDPR_user »

Hlavně je potřeba si uvědomit,že Volva převážně mívají nalítáné 300k+ a stáří 10+ takže na tyto km myslím velmi nadprůměrná spolehlivost.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#11 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od Romulusw »

VINem do toho kritického rozpětí nezapadá, takže to může být i v tom zadku.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#12 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od ok2ucx »

Romulusw píše:tišťáky v zrcátkách
?? Jaké tišťáky? Ve venkovních nic není. A ve vnitřních se snad láme jen to samostmívací sklo? Zbytek se nekazí.

Pán by si měl jít okusit jiné značky (se stejným věkem a náletem). Silně doporučuji francouzské modely :evil:

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#13 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od kwiko »

Mozno myslel BLIS, ale tam, co som riesil, sa zatial vzdy ukazal zdroj problemu relativne lahko opravitelny...

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#14 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od Romulusw »

ok2ucx píše:
Romulusw píše:tišťáky v zrcátkách
?? Jaké tišťáky? Ve venkovních nic není.


P.
A co je tohle?
Obrázek
Přílohy
2015-03-07-603.jpg
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 11 srp 2023 11:56, celkem upraveno 1 x.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#15 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od Romulusw »

ok2ucx píše: Pán by si měl jít okusit jiné značky (se stejným věkem a náletem). Silně doporučuji francouzské modely :evil:

P.
Do loňska jsem jezdil s hondou z roku 1990, která měla 250 tis. a nic tam teda nehnilo 8) jo a jezdí furt.
ok2ucx píše:
- na levé straně CEM je plechová západka = po jejím odchlípení lze celou CEM naklonit směrem k sobě a hned potom vypadne z čepů směrem dolů.
Já jsem měl jednotku ještě pro jistotu přepásanou černým stahovacím páskem. Nevím jestli je to od výroby origo, ale pak nevím, proč jsi jej tam neměl.
Obrázek
Tohle je sice moc pěkné, ale mám neblahý pocit, že ta voda tam nelezla (alespoň u mě) podél svazku, ale pod tou přírubou, protože ten plech co je na něm přišroubovaná, má ty plochy, na které jde pěnové těsnění, strašně malé.
Takže za mne - všechno nechat (tím odpadá i kuchání kvuli tomu přebytečnýmu svazku), očistit, tubu lukoprenu a zalepit přírubu a vstup svazku do ní.

Každopádně, Pavle, poděkování za upozornění na tento problém
:Bravo: :Bravo:

Jinak, jestli si někdo z krizové skupiny myslí, že bude ušetřen, tak nebude. Připravte si hodně peněz.
Takhle vypadala moje CEMka a po té, co jsem ji vyčistil. Kdyby to ti dementi alespoň přetřeli, nebo stříkli nějakou kalafunou nebo lakem. Darmo mluvit.
Zvláštní je, že ta spodní strana lakovaná je :ROFL:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Přílohy
cem4.jpg
cem3.jpg
cem3.jpg (127.79 KiB) Zobrazeno 506 x
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 11 srp 2023 11:59, celkem upraveno 1 x.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#16 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-06

Příspěvek od ok2ucx »

Romulusw píše:
ok2ucx píše:- na levé straně CEM je plechová západka = po jejím odchlípení lze celou CEM naklonit směrem k sobě a hned potom vypadne z čepů směrem dolů.
Já jsem měl jednotku ještě pro jistotu přepásanou černým stahovacím páskem. Nevím jestli je to od výroby origo, ale pak nevím, proč jsi jej tam neměl.
Měl, ale takové detaily jsem tam už nepsal. Těch klauspásek jsem nakonec stříhl a odnesl asi 4. A ano = kabely jsou k CEMu stažené takovou dlóóóóuhou širokou páskou.

P.

P.S. Lakování mi tak nejprve také chybělo = leč to není všespásné = korozi pouze zpomalí, ale jak se tam jednou dostane voda (se solí), zkázonosný proces se zahájí a pak nerušeně pokračuje i přes silikon, lak nebo cokoli by tam dali.
Zkrátka elektronika a voda se rády nemají a voda se tam prostě dostat nesmí...
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 22 čer 2015 08:36, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#17 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od Romulusw »

Tak ve finále jsem to udělal takhle a ty tišťáky jsem natřel řádnou vrstvou kalafuny. Všechno funguje, takže OK. Dodatečně mě napadlo, že by bylo vhodný nacpat tam nějaké "vlhkočidlo", které by případný problém nahlásilo hned za čerstva.
Obrázek
Přílohy
2015-06-21-718.jpg
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 11 srp 2023 11:55, celkem upraveno 1 x.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#18 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od ok2ucx »

Mno: takováto "malá" revize by vůbec nemusela být marná u každého postiženého auta!

Stálo by to třetinu času a třetinu peněz.

Ja asi fakt, že nejslabší místo je nejnižší část té průchodky pro kabely. Jestli se totiž ucpe odtok vody (co je jen o centimetr níže) zůstane průchodka zaplavená vodou. A o její nepropustnosti bych si po létech nedělal iluze...

P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 28 dub 2016 21:34, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#19 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od Romulusw »

On je sice o centimetr niže, ale za předpokladu, že auto stojí na rovině. Když se to postaví pravými koly na vyšší obrubník, nebo na nějakou stráň a ještě čumákem nahoru, tak už je tam docela slušný rybník a kritická místa jsou jednoznačně pod čarou ponoru :(

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: xc 90,05 man. B5254T2,315 000km,vínová

#20 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od adamus petr »

..ach jo,to je smutný příběh..

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#21 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od Deshi »

ok2ucx píše:
Čísla chassis - je to posledních 6 cifer VINu:

Kód: Vybrat vše

XC90 134000-256551
V70  459000-555060
S60  425000-522407
S80  390000-435423
XC70 173000-220845
V70  459000-554206 
Jak zjistit, zda-li už má auto preventivně tento problém vyřešen?
Tak doufám, že já s S80II a koncem VIN 028293 můžu být v klidu :wink:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 22
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Tachov
Vůz: 850R, 177kW, 1996

#22 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od Romangsxr750 »

No tak já jsem se dnes dozvěděl nemilou zprávu. Auto zašlo mít problém s DSTC (dal jsem blinkr a rosvítilo se, šlápl jsem na brzdu a porucha zhasla, nevíc něco žralo dost baterku, za 4 dny jsem nenastartoval. Měrily ve Volvu klidovej odběr a několikrát vyšší než by mělo. Nakonec koroze zpusobila zkrat na jednotce, vypalený nějaký tištáky a cenu opravy mi raději poslali mailem, no kdyby mi to zavolali a někdy bych stál, tak bych to nemusel ustát.
No nebudu Vás napínat, 23000kč jednotka s tou sadou na lepší utěsnění + 3000kč práce. A to už mám namontovanej kroužek pod volantem za nějakých 7500kč z min týdne :-(

No začínám bejt na Volvíka nějakej nasr. :-(
Přílohy
SAM_7917.JPG
SAM_7914.JPG
_________________
Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 177kW, 1996

bylo:
Volvo S60 D5, manual 136kW, 2006
Volvo XC70 D5, manual 151kW, 2010
Volvo S80, 2,4, 125kW, 2000

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#23 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od ok2ucx »

Zvláštní, že chassis této S60 je 532592, t.j. "mimo" rozsah těch postižených z výroby. Zjevně se tam ten odtok ucpal více a dlouho a ani ta inovovaná krytka to neustála :bad:

Cena nové CEMky je smutná, naštěstí se s tímto dá pracovat s použitými ale netknutými díly.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#24 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od ok2ucx »

Dnes obzvláště chutný úlovek. XC90 2005 z Itálie. Prý 130tkm ( :ROFL: ) - ale to je fuk. Při zkoumání, proč nehraje rádio, navi, atd. - pojistky OK, dráty OK, ale šťáva nikde došlo podezření na CEM.
VIN a pohled pod víčko u stěračů napověděl (byla tam ta vlnitá housenka).
Že byla už zkorodovaná pojistka - to byla další nápověda.
Že nešel lehce vysunout jeden z těch horních konektorů pod víčkem, to už bylo podezřelé, byť konektor a kontakty zase tak zle zasolené nebyly.
Že se z CEMky po okrajích sypaly modré šupinky, to už bylo divné.
Že po rozebrání prvního krytu z CEM začaly padat kousky bílého něčeho (později se ukázalo, že je to plastový kryt relé), to už bylo hodně divné.
Ale finální pohled byl absolutně žalostný :bad:

Krásné ocean blue modré soli mědi.
Krásně hnědý oxid mědi či mosazi poblíž relé, kde zjevně něco zahořelo.

Na tohle nemusí být nikdo expert, aby poznal, že je tu něco špatně.

Opět doporučuji všem (zvláště XC90kařům z postižených roků - MY05/06) preventivní kontrolu a opravu tohoto nešťastně nadesignovaného průchodu do kabiny.

P.
Přílohy
WP_20160302_14_20_51_Raw_LI.jpg
WP_20160302_14_20_41_Raw_LI.jpg
WP_20160302_14_20_36_Raw_LI.jpg
WP_20160302_14_20_24_Raw_LI.jpg
WP_20160302_14_20_20_Raw_LI.jpg
WP_20160302_10_52_53_Raw_LI.jpg
WP_20160302_10_52_48_Raw_LI.jpg
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#25 Výměna krytu proti vodě nad CEM - facelift P2ky - MY05-0

Příspěvek od Romulusw »

Ve startreku by na to "posvítili" blikajícím trikordérem a za 30 vteřin by to bylo opravené.
Osobně tomu moc nedávám. Jde z toho hrůza. :bad:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“