
Tlakuje mi voda. Začalo to v zimě, kdy sem si všiml, že mám pod autem loužičku vody, únik byl u horní hadice na chladiči, dotáhl jsem tedy pásku a ok. Na chvíli...
Okamžitě po ohřátí motoru začaly vodní hadice dost tvrdnout, chvíli jsem jezdil s nedotaženým víčkem, aby tlak unikal. Voda se ani moc neztrácela, nádobka čistá, olej ve vodě nebyl.
vsuvka - Ten motor jsem dával do auta loni v březnu

Po konzultaci s místním mechošem, který dělá hlavy a motory cca 30let, jsem se rozhodl shodit hlavu a nechat jí udělat. Podezření bylo na načaté těsnění pod hlavou (přece jenom 20 let starej pakung na turbomotoru už nebude vanilkovej...), které už dobře netěsní a pouští spaliny do vodního okruhu. To se víceméně potvrdilo, těsnění bylo na několika místech, kde jsou díry pro vodní okruh, dost vyžrané a stejně tak hlava. OK, hlavu tedy vyvařil v místech kde jsou v bloku otvory pro vodní okruh, ale do hlavy již nepokračují. Srovnal jí, otlakoval a v podstatě celou z generálkoval.
Blok jsem před montáží lehce přebrousil nebo spíš očistil, ručně brusným kotoučem, mechošovo osvědčená metoda

Montáž hlavy jsem prováděl sám, těsnění originál volvo, utahovací momenty a veškerý postup jsem dodržel. Začal jsem s tím opatrně jezdit, ale hadice byly stále dost tvdrý, řikam si ok, asi to moc řešim, 150kpa je přece jenom už nějakej tlak...
Nu a po cca 500km jsem na tom úplně stejně, či spíš hůř než před tím. Ve čtvrtek v noci když jsem přijel domů (cesta cca 30km klidná jízda, bylo cca 17°C) mi před barákem, až po zaparkování vychrčeli 2 litry vody přes nádobku. Druhý den jsem dolil, jel to ohřát, hadice samozřejmě tvrdý, nechám klapat na volnoběh, otevřu nádobku a pozoruju. Co chvíli motor jakoby vynechal a po cca vteřině v nádobce vybublala šedivá bublina a na stěnách nádobky už byly usazeniny, ale ne od oleje, vypadá to na spaliny emulze to není. Bubliny šly na volnoběh celkem pravidelně, ať už zbarvené do šediva nebo jen vzduch.
Takže jsem zase na začátku, hlavu jsem zase shodil (pozitivní je, že už to dám za necelé 3h

Já už sem s nápady poměrně v koncích, že by byl prasklý blok (litinový) se mi nechce věřit.
Vodní pumpa je tam cca 11tkm - hepa s kovovými lopatkami, ne plechovými.
Chladič je 5 let starý - Hella
Větrák funguje, topení topí a neteče.
Že by to tlakovalo LPG - prasklá membrána - se mi taky nechce věřit, páč teď jsem jezdil cca 300km jen na benzín a tlakovalo to taky.
Nějaké jiné nápady?
Nakonec to asi stejně dopadne tak, že vyndám celý motor a nechám srovnat i blok...
