FrantaB diseaselová 850 má OBDII, k pokusu se připojím, ale až někdy v neděli dojedu domů, byl bych rád, kdyby to tentokrát nebylo vulvou tam, busem zpátky....
Btw. mezi devítkama a osmpade je velkej rozdíl, projeď se v nich a pak řeš konkrétní případ. Já si tu devítku stejně jednou koupím...
_________________ Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm. V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD
Vždyť už na začátku píšu, že chování "po brzdě ze zatáčky ven přes střechu" je report který mě nazajímá, tak ho nezkoušejte. Takže pokud se budeš držet zadání, busem nepojedeš
(Ale děkuju )
OT:
Jaký je rozdíl devět/osmpade vím a osobně fest tíhnu k devítce, i když v dehtu je osmpade uvnitř tišší. Ale na snadný nákup pěkný devítky mám tak 6-7 let zpoždění. Kdežto u přeznačené osmpade si můžu pomalu vybírat i barvu (pravda, nemůžu-těch tmavozelených tolik není, zvlášť ne v kombinaci se světlou kůží). Hledám už skoro rok, chtěl jsem to mít vyřešené do července. Takže hledám důvody, které by mi pomohly zkousnout moderní auto (osmpade) anebo proč se zatnout a hledat dobrou devítku (teď mi, zdá se, jedna parádní proklouzla pod rukama. Po opravě sedaček bych si ji rovnou takhle od stolu troufnul zařadit mezi pět nejlepších kousků devítek kombi v zemi... (sakra není tady dostatečně brečící smajlík))
_________________ Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Tak musím to sem hned nalejt,než to zapomenu. Momentálně testovací jízda:
- jízda na 3. nebo 4. qalt pod plynem,do toho hňácnu na brzdu tak aby se rozsvitily brzdová světla - plyn přidat lze. Sešlápnu brzdu ještě vic,tak ŘJ plyn odpoji (=závislé na tlaku v brzdovém okruhu,ne na brzdovém spínači),ale když plyn pustím a zase přidám,přidávat opět lze.
- klasický kamioňácký dvoušlap při podřazování to umí (o to ti asi jde)
_________________ V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MTStage2 V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
řekl bych z vlastní zkušenosti,že jde hlavně o to,aby se dalo současně stát na brzdě,a u toho podřazovat s takzvaným falešným meziplynem-tedy dorovnávat otáčky a vyhlazovat tím podřazení,aby na kluzkém povrchu nedocházelo k zablokování kol,a na pevném povrchu se tak vyvarovat kopnutí při puštění spojky... další důvod je pak vyšší dívčí-při ostrý jízdě si můžeš přibržděním levačkou za stálého přidávání plynu celkem dost korigovat stopu v zatáčce,a udělat tak i z rozenýho nedotáčivce celkem veselý auto,který na povel utáhne stopu,nebo dokonce nechá zadní nápravu sklouznout bokem-ubráním plynu dosáhneš podobnýho efektu,ale brzda ti neveme tlak v turbíně,a máš tam daleko širší rozsah ve kterým můžeš chování auta v zatáčce ovlivnit...teda aspoň kvůli těmhle věcem jsem se to kdysi začal učit já
_________________ bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
Falešný meziplyn je tohle:
brzdím, když už sou otáčky moc nízko, vyšlápnu spojku, stále při brždění přidám plyn a s přehozením na nižší kvalt spojku pustím, tak aby se s jejím záběrem otáčky vstupní hřídele převodovky tak nějak nedaleko sešly s výstupní hřídelí a moc to necuklo, synchrony už to poberou-jde přes ně i veškeré rovnání vzájemných rychlostí kol v převodovce. Šaltpáka jede v kulise nejkratší cestou a furt.
Pravý meziplyn je tohle:
brzdím, když jsou otáčky moc nízko, vyšlápnu spojku, vyhodím kvalt. Když je šaltka v neutrálu, pustím spojku, plynem dostanu motor na otáčky odpovídající nižšímu kvaltu při dané rychlosti, vyšlápnu spojku, zařadím nižší kvalt, pustím spojku. Synchrony nic nedělají, resp. poberou jen případné nepřesnosti. Celou dobu je brzda sešlápnutá tak, že auto brzdí-je tlak v brzdovém systému.
To o co mi jde je pravý meziplyn. Bez brzd se dá spatlat skoro na každém autě, ale bez nich to postrádá půvab a účel. Civilní využití je v tom, že když jedu z kopce a zjistím že mi to dvojka neubrzdí, tak s dohamtnurím brzdy (jak vyšlapuju spojku, abych se nerozjel ještě víc) hladce podřadím bez cukání a rvaní synchronů na jedničku a v klidu jedu dál bez pečení brzd. Podobně v zimě na sněhu-to co mi dovolí zařazená dvojka je na zatáčku moc rychlé, tak bez cuknutí a roztáčení motoru o kola přes spojku zařadím za jedna a plynule, bez riskování zablokování kola brzdami si stáhnu rychlost a při průjezdu zatáčkou mi nechcípe a necuká podtočený motor. Teď jsem zase OT...
z-d-e-n-a: Rozumím dobře, že když brzdíš, šlápneš na plyn, tak ECU plyn odpojí, ale když ho při tom smém brždění sešlápneš po prvním odstavení znova, tak už ho neodpojí?
tomik T5-ono se to dá taky použít jako stavitelná uzávěrka difu, když se někde připozahrabeš, anebo při rozhoupávání auta
_________________ Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
FrantaB píše:
z-d-e-n-a: Rozumím dobře, že když brzdíš, šlápneš na plyn, tak ECU plyn odpojí, ale když ho při tom smém brždění sešlápneš po prvním odstavení znova, tak už ho neodpojí?
Přesně tak
_________________ V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MTStage2 V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
ms231 píše:Jaktože celou dobu brzdím a ještě stíhám mačkat spojku a plyn?
To musím střídat nohu, co mám na brzdě, nebo jednou nohou brzdit a mačkat spojku (to je asi blbost), nebo mít tři nohy, ..
levá na spojce,pravá špičkou na brzdě a pravou hranou drbeš do plynu,takhle to mám naučený já,ale zezačátku jsem si samozřejmě tou pravou pumpoval i brzdou,fakt to chce zkoušet nejdřív někde mimo provoz,stejně jako brzdění levou-ta je zvyklá akorát prošlapávat spojku,a na brzdy to chce fakt citovku
_________________ bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
z-d-e-n-a: Díky. Je to přechytralé, ale aspoň si to nechá vysvětlit. Ale stejně
ms231: vyšší dívčí to je. Ale stojí za to se ji naučit. Když pak jedeš z kopce za elektronikou prošpikovaným wagenem za 2 mega, který ve sněhu na namrzlé břečce jede všema stranama napřed (kromě předku), řidič na to nemá vliv kvůli hádajícím se asistentům, který odmítají nadvládu gravitace, odstaví to o obrubník do závěje a ty okolo projedeš v nějaké staré plečce za kterou v kolejích zůstávají stopy vzorku dokud se nerozhodneš že zbytek zatáčky bude dveřma napřed, tak ten pocit a pohledy okolí jsou úplně k nezaplacení
Edit: vyšší dívčí je to dnes. Dokud nebyly synchrony, nebo jen takové aby se neřeklo, byla to běžná součást jízdy úplně s čímkoliv. Zkus bez toho řadit ve V3S, ve většině auto do WW2 a uslyšíš Dneska to má význam u starších aut-třeba nemusíš měnit spojku.
Naposledy upravil(a) FrantaB dne 12 čer 2015 11:12, celkem upraveno 1 x.
_________________ Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Kdoví, jestli to nakonec 99/2000 s MSA15.8 nemá dochytaný líp. Taky jsem nikdy žádný anomálie s plynem na tom autě nepozoroval. Asi se opakuju, ale nejpříjemnější elektronickej plyn, do kterýho jsem kdy opřel nohu. Jedinej další, kterej mi utkvěl byl Mini Cooper S s kompresorem. Jinak LANKO, LANKO, LANKO.....
Akorát bych to na řazení s meziplynem nechtěl, protože to má dlouhou odezvu. Možná má plyn postupný nástup, každopádně třeba při podřazování, než se ten motor vytočí na 3000 otáček, tak to trvá věčnost.
_________________ V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
Tak sem se nato jeste jednou zameril a dosel sem k zaveru ze to u me funguje stejne jak u Zdeny.
Cili to jestli to dovoli pridat plyn ci ne zavisi na tlaku v brzdovym okruhu
Takze tem co to jde ti brzdi malo
_________________ V70 R AWD 2,3 20V turbo '98(Rozarka) Saffron S70 2,5 D '99 Bylo: 850 2,5 20V '94
Tak jsem zkousel za jizdy lehce brzit a pridavat plyn, to jde. Nejel jsem nikde abych mohl vyzkouset intenzivnejsi brzdeni s plynem.
Nicmene pri stani (na neutral) jsem prislapl plyn cca na 1800 otacek, pak silne zaslapl brzdu a ECU snizila otacky na cca 1200 otacek, jakmile jsem pustil brzdu, otacky zase sly nahoru. Pri seslapnute brzde jsem mohl slapat na plyn, otacky se drzely stale na cca 1200. Udelal jsem to 2x za sebou, chovalo se to stejne.