zdravíčko Volváci, jaké jsou komprese u motoru 1,9TD, 66Kw?
Měřil jsem je a mám první a čtvrtý válec 34 a 36 bar. - 2 a 3 válec 25 a 26 bar.
Když jsem je měřil tak motor startoval a vyletělo to na 45 - 50 bar. tak jsem odpojil čerpadlo a točil cca 3sec.
Když mám rozdílné tlaky na dvou a dvou, může to mít za následek pootočená váčka?
Rozvody mi sedí, čerpadlo po repasi, ale pořád to žere o 4 litry více a smrdí po nespálené naftě.
Je na váčce ryska na osazení?
Děkuji
Komprese
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 45
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
- Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Komprese
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Komprese
Pootočená vačka na to nemá vliv. Ve chvíli komprese, kdy jsou ventily zavřeny a měla by být mezi nimi a vačkou vůle, je to úhlové rozpětí tak velké, že by musela být pootočena o čtvrtinu a to je blbost. To by mělo vliv na všechny válce. Takže to můžeš vyloučit.
Jsou dvě možnosti - buďto se tam dostane málo vzduchu, třeba je vačka obroušená a neotvírá, nebo v háji hydroštely takže veliká vůle (dosti nepravděpodobné), nebo a na to sázím, někde tlak utíká. Propálené těsnění, (jestli to jsou sousední válce, tak mezi sebou) to se mi taky nezdá, ale může být. Pak by to foukalo směs z válce s kompresí do válce vyfukujícího a to by mohl být ten smrad nespálené nafty. Děravá hlava, to by fest tlakovalo do vody nebo do motorové skříně. Zbývají dvě možnosti - podpálené ventily, nebo pístní kroužky, které jsou ve věčných lovištích.
Jsou dvě možnosti - buďto se tam dostane málo vzduchu, třeba je vačka obroušená a neotvírá, nebo v háji hydroštely takže veliká vůle (dosti nepravděpodobné), nebo a na to sázím, někde tlak utíká. Propálené těsnění, (jestli to jsou sousední válce, tak mezi sebou) to se mi taky nezdá, ale může být. Pak by to foukalo směs z válce s kompresí do válce vyfukujícího a to by mohl být ten smrad nespálené nafty. Děravá hlava, to by fest tlakovalo do vody nebo do motorové skříně. Zbývají dvě možnosti - podpálené ventily, nebo pístní kroužky, které jsou ve věčných lovištích.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13170
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Komprese
tak či tak to s makovicí na motoru nevyřešíš...
zkontroluj ventilový vůle a pak holt ke katovi.
zkontroluj ventilový vůle a pak holt ke katovi.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 45
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
- Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Komprese
Děkuji za Vaše nápady, určitě to dám do servisu na kontrolu.
Dělal jsem právě před dvěmi lety komplet celou hlavu, těsnění, rozvody, teď nedávno repas čerpadla a od výměny hlavy to žere o 4-6 litrů více. Mechanik tam asi něco zdu..l a to už bohužel nevyřeším. Dám do servisu, vyslechnu si cenu opravy, počítám tak 10 až 15tis a pak uvidím zda budu investovat, ale asi ano protože jsem do toho za 3 roky nalil min. 35tis.
Dělal jsem právě před dvěmi lety komplet celou hlavu, těsnění, rozvody, teď nedávno repas čerpadla a od výměny hlavy to žere o 4-6 litrů více. Mechanik tam asi něco zdu..l a to už bohužel nevyřeším. Dám do servisu, vyslechnu si cenu opravy, počítám tak 10 až 15tis a pak uvidím zda budu investovat, ale asi ano protože jsem do toho za 3 roky nalil min. 35tis.
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13170
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Komprese
Hele nejblíž to máš asi k Martinovi, tak mu cinkni a domluvte se. Kolíkrát se vyplatí jet světakraj, když potřebuješ někoho, kdo ví...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 45
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
- Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Komprese
Martine: To zkusím. Ono mi museli když začali teploty k 0C° přidat na čerpadle cca otáčku a půl dopředu, chytalo to až na po 3. a jelo jak posraté. Ono se s tím čerpadle kolaboruje už poměrně dlouho, proto mě prvně napadalo, že tam jde hodně nafty, málo vzduchu a tak jsem vše od IC až po turbo vyčistil a vykuchal i kat aby to mělo i odtah vzduchu, zlepšilo se to hodně klesl jsem o půl až litr dolů. Ale když se pořád dupčili v čerpadle a točili s ním aby to nehulilo tak mi pak řekl že to už je tak o zub, více čerpadlu nedá. A tak si pořád pohrávám s myšlenkou že je čerpadlo o zub a pak nemá cenu štelovat předvstřik.Ale bylo na repasu takže musel dolů i rozvod. Zkrátka jsem z toho už ......... Koupil jsem před 3 lety, jezdil jsem s tím za 4l /100 byl jsem nadmíru spokojenej, pojezdil 2. měsíce a půl roku to stálo přes zimu a čekalo na opravu těsnění pod hlavou s rozvodama, pumpou, zkrátka celé hlavy, byli popraskané mezikomůrky, bylo to u študenta. A po opravě jsem jezdil za 12l/100 a postupně jsem se dopracoval k 8l/100. Takže ty 4l musí být v motoru na víc 

_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
-
Offline
- Příspěvky: 1460
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
Komprese
Ja ze si dal cerpadlo nastavit na stolici niekomu co vie ako funguje... mozes mat prasknutu hlavu mezi ventilmi. Motor ak pracuje rovnomerne po nastartovani kompesie nebudu hlavny problem (ajked najdrahsi) co sa tyka spotreby. Prevstrek riadi aj prislusny elektroventil v cepradle a mnozstvo nafty regulacny ventil na zaklade podtlakupretlaku v sani. Ak snim niekto tocil tak ho pravdepodobne znicil, lebo sa s nim netoci ale vytahuje a potom toci... (ako som sa naucil ked som ho prvy krat menil, nastastie uz bol pokazeny predtym).
za 4l to muselo byt pokazene, To auto normalne jazdi za 6l
poloha vacky da skontlovat po demontazi vyvery a zasunuti pripravku
za 4l to muselo byt pokazene, To auto normalne jazdi za 6l
poloha vacky da skontlovat po demontazi vyvery a zasunuti pripravku
-
Offline
- Příspěvky: 45
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
- Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Komprese
Tak jestli to byla porucha že jsem jezdil za 4l/100 tak chci poruchu zpět, protože to auto jezdilo neskutečně dobře a nešlo ani poznat že jsem zapnul klimu. Ventil podtlaku a přetlaku který řídí množství paliva je kde? Na čerpadle je solenoid předvstřiku ten cvaká jak má, i čerpadlář říkal že je dobrý, ale může se stát že pracuje špatně to je jediná součástka která není měněná, stojí 3000Kč a bez možnosti vrácení.
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
-
Offline
- Příspěvky: 45
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
- Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Komprese
takže i když běží a cvaká tak může běžet špatně jo?když ho odpojím tak motor jede hlasitěji, ale bez kouře a smradu.
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé