při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 9
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V70 2,4T AWD
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Dobrý den, při jízdě po dálnici na tempomat do kopce motor přestal táhnout, reagovat na plyn (předpokládám že to je nouzový režim), rozsvítil se oranžový vykřičník a hláška o kontrole systému motoru. Zastavil jsem chcipl motor znovu nastartoval a jel dal - vše OK až na ten vykřičník a hlášku. Po cca 50km na tempomat další prudší kopec a scénář se opakoval. Pak už jsem tam tempomat nedal a zbylých 400 km cesty v pohodě. Přes noc pak zmizel i vykřičník a hláška. Ví někdo co by to mohlo být? Předpokládám že to má co dělat s tím tempomatem
-
Offline
- Příspěvky: 128
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: krušovice
- Vůz: Volvo 850 kombi 2,5Tdi 96' Red baron man
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Myslim ze první rada od zkusenych mechaniku by znela zajed si na ORIGO diagnostiku. . .
_________________
Bylo Volvo 850 kombi 2,5Tdi r.v 96 manuál červenej, nyní V70II Tdi r.v 2000 lahvově zelený Il 2 Šturmovik
Bylo Volvo 850 kombi 2,5Tdi r.v 96 manuál červenej, nyní V70II Tdi r.v 2000 lahvově zelený Il 2 Šturmovik
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Pravděpodobně regulace tlaku turba, ale bez vyčtení chyb orig. diag, je to věštba z kávové sedliny na dně hrnku.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvky: 191
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V70 D5 120kW
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Trochu se sem vecpu, při rychlejší akceleraci mě občas auto taky padne do nouzáku. Někdy se to vrátí samo a někdy to musím chcípnout a znova nastartovat. Hláška žádná a originál diagnostika taky nic. Vyčistil jsem čidlo tlaku a žádná změna. Dá se nějak otestovat regulátor, popřípadě vyčistit?
Děkuju za info Jirka
Děkuju za info Jirka
_________________
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9903
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Dá je tam sítko přes které se nasává vzduch. Zároveň doporučuju vyčistit. Sání od EGR ventilu.jirkal1 píše:Trochu se sem vecpu, při rychlejší akceleraci mě občas auto taky padne do nouzáku. Někdy se to vrátí samo a někdy to musím chcípnout a znova nastartovat. Hláška žádná a originál diagnostika taky nic. Vyčistil jsem čidlo tlaku a žádná změna. Dá se nějak otestovat regulátor, popřípadě vyčistit?
Děkuju za info Jirka
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 191
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V70 D5 120kW
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Děkuju za info, kouknu na to. EGR mám zaslepenej a vypnutej.
_________________
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9903
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
A co ještě zatuhlé lopatky regulace v turbu?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 191
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V70 D5 120kW
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Tak jsem sundal tu horní krytku na regulátoru a byl tam takovej kousek něčeho co vypadalo jako molitan a ten se po vyndání rozpad a v podstatě zmizel. Máte tam něco podobnýho? Nicméně jsem nejspíš přišel na závadu, spodek pod chladičema je celej mastnej, tak předpokládám, že bude v háji Intercooler. Teď babo raď, jakým ho nahradit. Koukal jsem, že je to rok 2010, tzn. první vydržel cca 8 let a druhej cca 5. Podotýkam, že je to originál Valeo a nejsem žádnej střelec za volantem. Máte někdo zkušenost s nějakým jiným výrobcem? Děkuju za info a rady.
Jirka
Jirka
_________________
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
-
Offline
- Příspěvky: 203
- Registrován: 20 roků 3 měsíce
- Bydliště: Mělník
- Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Mě tohle dělal Volvouš taky.Ráno, při cestě do práce mi občas při akceleraci padnul do nouzáku.Vyplo turbo a hotovo.Motor měl zvuk na volnoběh normální, nejelo to a netáhlo.Po vypnutí motoru a znovu nastartování pak jel v pohodě.Občas to udělalo ob den, někdy týden klid.
Tak jsem ho vzal na dálnici a řádně protáhnul z Prahy do Boleslavi a zpět.A bylo po závadě.
Od té doby mám klid (ťuk ťuk)
Ono ty moje couračky z Mělníka do Radonic tomu motoru asi nesedí a potřebuje sem tam protáhnout pérka a vyhnat pavouky z turba.
Tak jsem ho vzal na dálnici a řádně protáhnul z Prahy do Boleslavi a zpět.A bylo po závadě.
Od té doby mám klid (ťuk ťuk)
Ono ty moje couračky z Mělníka do Radonic tomu motoru asi nesedí a potřebuje sem tam protáhnout pérka a vyhnat pavouky z turba.
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
-
Offline
- Příspěvky: 191
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V70 D5 120kW
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Trochu jsem se snad někam posunul. Proběhlo vyčištění čidla tlaku turba, potom jsem vyčistil regulátor a původní filtřík nahradil kouskem houbičky na nádobí (nic lepšího jsem po ruce neměl) a dneska jsem to byl projet. Docela jsem na to šlapal a motor točil a musím zaklepat, ale zatím stav nouze mého motoru nenastal, tak snad to bude do budoucna OK. Nic méně mezichladič je načatej a určitě bude muset proběhnout výměna, jen co zjistím za jakej. Koukal jsem na http://www.do88.se/ ale nemám s nima žádnou zkušenost. Kdyby už někdo od nich něco objednával, nebo věděl jestli mají třeba u nás zastoupení, tak budu rád za každý postřeh. Mějte se a díky
Jirka
Jirka
_________________
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
-
Offline
- Příspěvky: 2144
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
do88 je ok, případně je tu zastupuje rs motorsport
-
Offline
- Příspěvky: 191
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V70 D5 120kW
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Děkuju za info Petře
_________________
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
-
Offline
- Příspěvky: 194
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Jihozápad
- Vůz: bylo V70
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Tak jsem minulý týden vyměnil olej a filtry a auto mi začalo při jízdě na tempomat padat do nouze (neříkám, že je to tím, ale zajímavá náhoda). Zajímavé je, že vyskočí oranžový trojúhelník napíše to nouzový režim motoru a auto jede snad na normální výkon dál. po vypnutí a zapnutí to zhasne a normálka...
-
Offline
- Příspěvky: 1336
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
tempomat a kontrolka motora isto maju spojitost len pomocou diagnostiky zistit aku nedal si vela oleja ?
-
Offline
- Příspěvky: 194
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Jihozápad
- Vůz: bylo V70
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
olej:Arkaz píše:tempomat a kontrolka motora isto maju spojitost len pomocou diagnostiky zistit aku nedal si vela oleja ?
nedával jsem ho já, ale mechanik (nedokázal jsem ležící pod autem povolit šroub, tak jsem to dal do servisu)
koukal jsem na to a je to ho více (nad ryskou). voz foto: jedna čára ryska, druhá hladina
může to být tím?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 550
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: MSK
- Vůz: S80 D5 MY2004
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Dost možná by to tím být mohlo. Nebyl bys první, komu se to stalo Doporučil bych oleje ubrat lehce pod horní rysku.
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007
-
Offline
- Příspěvky: 194
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Jihozápad
- Vůz: bylo V70
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
zajedu za servisákem, ať si to napraví, to budou zase řeči, že to nemůže vadit atd...
nejdřív byly řeči, že už tam oleje bylo na hraně (málo), teď moc achjo...
nejdřív byly řeči, že už tam oleje bylo na hraně (málo), teď moc achjo...
-
Offline
- Příspěvky: 1336
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
najlepsie je pozret cez volvo diagnostiku kolko % tam je ale ano ryska tiez napovie a na moj vkus je ho tam vela. skus odsavackou odsat. teraz ju maju v lidli.
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Na TDI pozrieť % oleja?Arkaz píše:najlepsie je pozret cez volvo diagnostiku kolko % tam je ale ano ryska tiez napovie a na moj vkus je ho tam vela. skus odsavackou odsat. teraz ju maju v lidli.
-
Offline
- Příspěvky: 1336
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
nevim ake ma auto odpovedam cez tapatalk. no podla tvojej reakcie asi 2.5tdi neukazuje hladinu v % vo vide.
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Ťažko je mu radiť, keď nie je zrejmé na aké auto sa pýta On potom môže vo VIDA browsovať aj hodinu a údaj o úrovni oleja nikde.
Takže, outdoor, na našich TDI motoroch nie je možné zisťovať hladinu oleja v motore cez VIDA, ako je tomu na novších autách. Takže len mierka.
Takže, outdoor, na našich TDI motoroch nie je možné zisťovať hladinu oleja v motore cez VIDA, ako je tomu na novších autách. Takže len mierka.
-
Offline
- Příspěvky: 194
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Jihozápad
- Vůz: bylo V70
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
já se ptal na TDI (mám v popise)IgorS píše:Ťažko je mu radiť, keď nie je zrejmé na aké auto sa pýta On potom môže vo VIDA browsovať aj hodinu a údaj o úrovni oleja nikde.
Takže, outdoor, na našich TDI motoroch nie je možné zisťovať hladinu oleja v motore cez VIDA, ako je tomu na novších autách. Takže len mierka.
VIDA doma nemám, tak nic nehledám. ale motor má měrku, tak jsem podle měrky odebral asi 1/4ltr oleje a uvidím zítra to projedu...
zatím díky za nějaké tipy..
-
Offline
- Příspěvky: 194
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Jihozápad
- Vůz: bylo V70
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
tak jsem oleje snad ubral lehce pod horní rysku a stejně to občas vyskočí nouzový režim motoru a nově i bez tempomatu..
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
Olejom to myslím nie je, lebo ECM pri TDI nevie koľko je ho tam. To by musel byť zosnímaný extrémne vysoký tlak oleja ale aj tak neviem, či MSA 15.8 má nejakú diagnostickú chybu na vysoký tlak oleja. To by ti ho už tlačilo cez semeringy vonku alebo pri vysokom tlaku by mal prejsť cez bypass vo filtri.
Bez diagnostiky sa nepohneš. Potrebuješ to napojiť na VIDA a zistiť uložené chyby. Pravdepodobne pôjde o problém s plnením turba, vysoký či nízky tlak vplyvom netesností podtlakových hadičiek, wastegate, TCV ventilu, upchatý vývod či hadička na MAF atď., atď., alebo môže ísť o problém s EGR a jeho otváraním alebo nezatvorením. Ďalej môže ísť o problém s chiptuningom, čo som ja mal niekedy po čipnutí, že mi vyhadzovalo chybu EGR. ...
Ďalej sa dá špekulovať až po zistení presných chýb a potom, po ich vymazaní je najlepšie sa s diagnostikou previezť a pozrieť live dáta počas jazdy. Ale bez diagnostiky môžeš zatiaľ čeknúť všetky podtlakové hadičky + silentbloky.
Bez diagnostiky sa nepohneš. Potrebuješ to napojiť na VIDA a zistiť uložené chyby. Pravdepodobne pôjde o problém s plnením turba, vysoký či nízky tlak vplyvom netesností podtlakových hadičiek, wastegate, TCV ventilu, upchatý vývod či hadička na MAF atď., atď., alebo môže ísť o problém s EGR a jeho otváraním alebo nezatvorením. Ďalej môže ísť o problém s chiptuningom, čo som ja mal niekedy po čipnutí, že mi vyhadzovalo chybu EGR. ...
Ďalej sa dá špekulovať až po zistení presných chýb a potom, po ich vymazaní je najlepšie sa s diagnostikou previezť a pozrieť live dáta počas jazdy. Ale bez diagnostiky môžeš zatiaľ čeknúť všetky podtlakové hadičky + silentbloky.
-
Offline
- Příspěvky: 194
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Jihozápad
- Vůz: bylo V70
při jízdě na tempomat spadne motor do nouzaku
tak můj problém/záhada s nouzákem motoru byla vadná hadička (věřím že jen ta), při výměně vzduchového filtru se s ní pohnulo a tím to začalo zlobit, vyměnil jsem za semperitTU40 a už to do nouze nepadá... ještě plánuji výměnu dalších hadiček, ale musím dokoupit správné rozměry...
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]