B5254T3
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: Ford S-Max 2.5T
B5254T3
Zdravím! Mám sice Ford S-Max ale se srdcem Volvo a mám problém. ... turbo kompresor v háji - nezbyla ani jedna lopatka! Řešeno repasem - tedy spíše výměnou nového středu turba. Po výměně smíšené pocity. Auto nejde po plynu jak jsem byl zvyklý - pomalejší reakce. Zřejmě rozštelovaná klapka wastegate. Ale navíc je na volnoběh motor takový neklidný a chvěje se. Zkusil jsem strčit pod auto mikrofon a přikládám zvukovou ukázku studeného motoru před spadnutím otáček na asi 850. Už jste někdy něco takového slyšely? Čím by to mohlo být?
http://ulozto.cz/xyBWUWEA/engin-mp3
http://ulozto.cz/xyBWUWEA/engin-mp3
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
B5254T3
Ani jedna lopatka kde? Pokud na kompresoru, tak v nejlepším případě řešeto z IC, na vejfuku zas všechno v katu. Plus samozřejmě turbošmejd, WG aktuátor uplně mimo a spousta dalších věcí od klávesnice těžko odhadnutelných.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: Ford S-Max 2.5T
B5254T3
díky za reakci... ano všechny lopatky z kompresoru - zůstalo to úplně holé. Samozřejmě rozebráno komplet sání a intercooler, kde se podle technika našlo přes 90% z lopatek + olej. Intercooler byl vyndán a vypláchnut. V turboservise se mi maník k aktuátoru vyjádřil tak, že ho nešteluje pouze si poznačí barvou polohu závitu a dá do původního stavu. Protože se měnil celý střed turba za nový tak ho ani nevyvažoval že to prý dělá fabrika. Vyvažuje jen když dělá repas středu. Na forech jsem se dočetl že nastavení aktuátoru je docela citlivé právě na akceleraci (prý i o půl závitu je znát rozdíl) tak to nechám ještě seřídit. Jen nechápu ty vybrace na volnoběhu a nepravidelné "střílení" do výfuku. V kabině to není vůbec slyšet jen cítím vibrace ve volantu....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
B5254T3
Změř kompresi JINDE než ti dělali to turbo. Pak dej vědět.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 4072
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
B5254T3
Tyčku aktuátoru si nech nastavit někde, kde dělají kamióny. Tam na to mají přístroje, protože na tlaku/podtlaku jedou brzdy a spousta dalších věcí u náklaďáků. Správná hodnota, kdy se táhlo začne hejbat je někde mezi 0,3 -0,4 baru (kdyžtak dohledám, pokud budeš potřebovat). Plně otevřený to má bejt při 1,0 baru.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
B5254T3
Dali je to přesný nastavení tak znát, když to stejně všechno koriguje TCV podle tlaku v sání?
Sem si dycky řikal, že to nemá smysl moc hrotit, když to stejně všechno vochcá elektronika, ale rád se nechám poučit, páč tomu gouno rozumim, je to na mě moc chytrý
Sem si dycky řikal, že to nemá smysl moc hrotit, když to stejně všechno vochcá elektronika, ale rád se nechám poučit, páč tomu gouno rozumim, je to na mě moc chytrý

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: Ford S-Max 2.5T
B5254T3
to Dali: budu moc rád pokud se ti podaří zjistit hodnotu tlaku pro vybavení aktuátoru na mém motoru. Co jsem tak googlil tak to vypadá na 1.8PSI neboli 0.12 atm. Zdá se mi to sice trochu málo ale nic jiného se mi zjistit nepodařilo. Více mne ale straší ten nepravidelný chod na volnoběh ...
-
Offline
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
B5254T3
Blbý u těch všech novějších aut je ,že nemaj pitomej budík na turbo i Saab ho tam myslím má .
Asi to moc stojí.
Asi to moc stojí.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 4072
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
B5254T3
4,5 PSI (0,31baru), ten motor by měl bejt to samý co ve Focusu ST.dobsa píše:to Dali: budu moc rád pokud se ti podaří zjistit hodnotu tlaku pro vybavení aktuátoru na mém motoru. Co jsem tak googlil tak to vypadá na 1.8PSI neboli 0.12 atm. Zdá se mi to sice trochu málo ale nic jiného se mi zjistit nepodařilo. Více mne ale straší ten nepravidelný chod na volnoběh ...
Tady to máš i s videem
-
Offline
- Příspěvky: 4072
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
B5254T3
No pokud to necháš moc navolno tak se ti bude wastegate otvírat tlakem plynů a sebechytřejší a seberychlejší elektronika s tím nic neudělá kdyby se posrala. No a když to přeženeš na druhou stranu, tak u všehrabu to nemusí ustát spojka a auto bude mít přefuky a nekonzistentní zrychlení, zas tak rychlý to počítadlo v tý krabici neni, takže nejdřív kopanec a pak korekce. Je lepší to mít nastavený tak jak to má bejt. Asi by sis moh adekvátně tomu přepsat mapu a pak by to fungovalo.Urvanej píše:Dali je to přesný nastavení tak znát, když to stejně všechno koriguje TCV podle tlaku v sání?
Sem si dycky řikal, že to nemá smysl moc hrotit, když to stejně všechno vochcá elektronika, ale rád se nechám poučit, páč tomu gouno rozumim, je to na mě moc chytrý
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: Ford S-Max 2.5T
B5254T3
to Dali:
díky za to video. Jenže si nejsem jistý jestli je to mé turbo nebo ne. Našel jsem toto:
https://m.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MK6V3G-yfh8
asi v 5:24 je tabulka nastavitelného předpětí. Muj motor (T3) tam sice konkrétně není ale jsou tam uvedeny poměrně nižší tlaky u podobných ( 1.8PSI ). S googlováním jsem již skončil a nic nenašel. Ted už jen asi s prosíkem k Fordu. Nechce se mi to dělat na několikáté.... Kdyby někoho napadlo kde tento údaj zjistit... bylo by fajn
díky za to video. Jenže si nejsem jistý jestli je to mé turbo nebo ne. Našel jsem toto:
https://m.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MK6V3G-yfh8
asi v 5:24 je tabulka nastavitelného předpětí. Muj motor (T3) tam sice konkrétně není ale jsou tam uvedeny poměrně nižší tlaky u podobných ( 1.8PSI ). S googlováním jsem již skončil a nic nenašel. Ted už jen asi s prosíkem k Fordu. Nechce se mi to dělat na několikáté.... Kdyby někoho napadlo kde tento údaj zjistit... bylo by fajn

-
Offline
- Příspěvky: 4072
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
B5254T3
Jenže tvůj motor neni žádná T3. Ale B5254T3 a ten v té tabulce neni. Nejbližší příbuzný jsou B5254T4 a svým způsobem i B5244T5 a u těch je shodnej otvírací tlak 4.4psi, což potvrzuje to co je v tom videu ode mě.
-
Offline
- Příspěvky: 4072
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
B5254T3
Tak to se s tím asi budeš muset nějak poprat sám. Líp než videem který pojednává o nastavení stejnýho turba (jediný KKK ve svodech který se na pětiválce dávalo) ze stejnýho motoru (společným pro C30/S40/V50 focus ST220, mondeo, S-Max) ve stejný výkonový verzi jako máš v autě poradit nedokážu.
-
Offline
- Příspěvky: 244
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
B5254T3
Problem je v tom, ze 99% firiem co repasuje turba, tak nastavuje wastegate aby ho skor, alebo lahsie alebo ako by som to povedal, otvaralo. To koli zivotnosti turba aby mali istotu, ze pocas zaruky sa nic nestane. Predpokladam, ze nastavovacia matka bude oznacena.
Bez merania to uplne nejde, ale ak sa da vychadzat z toho ze to nastavili dobre a potom koli zivotnosti predlzili tycku o 1/2 alebo 1 otacku tak skus ju zasrobovat opacne najskor o 1/2 alebo 1 otacku. Vacsinou to takto vzdy byva, fakt to robia koli zaruke, lebo repas uz neni nikdy taky kvalitny ako ked kupis nove turbo. Tym trosku znizili vykon
Bez merania to uplne nejde, ale ak sa da vychadzat z toho ze to nastavili dobre a potom koli zivotnosti predlzili tycku o 1/2 alebo 1 otacku tak skus ju zasrobovat opacne najskor o 1/2 alebo 1 otacku. Vacsinou to takto vzdy byva, fakt to robia koli zaruke, lebo repas uz neni nikdy taky kvalitny ako ked kupis nove turbo. Tym trosku znizili vykon
_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: Ford S-Max 2.5T
B5254T3
dnes je možné vše
zkoušel jsem (sice na zimákách) 0-100 podle OBD a pod 8.5 jsem se nedostal. Originál uvádějí 7.9s. Tak je motor trochu "přidušený" nebo to jen neumím. V každém případě si nechám wastegate nastavit na hodnotu od výrobce (jestli se jí dopátrám).

-
Offline
- Příspěvky: 244
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
B5254T3
No chlapce ty si fakt ujety....toto ked si dovoli tvrdit automechanik, tak ty musis potom robit tie auta ozralymartinopel píše:To by mne zajímalo kde na ty nesmysly chodíš.Johnny55 píše: lebo repas uz neni nikdy taky kvalitny ako ked kupis nove turbo.![]()
![]()
![]()
Asi hulíš dobrý matroš.
_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
-
Offline
- Příspěvky: 244
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
B5254T3
Ja som riesil ten isty problem, akurat ze ja som mal wastegate nastavenu prilis. Prejavovalo sa to tak ze turbo zaberalo od cca 2000 ot ale bolo lenive a potom niekde pri 2700 trhlo s autom, pridalo ale ubralo asi pri 3300 a takto to zase urobilo pri cca 3700 a zase klaklo...stacilo o 1 ot povolit tycku a ide ako ma. hladko, bez trhania a zabera turbo a ide plynulo horedobsa píše:dnes je možné všezkoušel jsem (sice na zimákách) 0-100 podle OBD a pod 8.5 jsem se nedostal. Originál uvádějí 7.9s. Tak je motor trochu "přidušený" nebo to jen neumím. V každém případě si nechám wastegate nastavit na hodnotu od výrobce (jestli se jí dopátrám).
skus zatiahnut o pol otacky co to urobim.
Viem je to len take skusanie bez merania a ze to vyskusas, za to nic nedas
_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
-
Offline
- Příspěvky: 244
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
B5254T3
Ty tusim tie zazracne BG molekuly lejes aj do sebamartinopel píše:No bodeť všichni okolo jsou divní,jenom ty jsi letadlo.Johnny55 píše: No chlapce ty si fakt ujety....toto ked si dovoli tvrdit automechanik, tak ty musis potom robit tie auta ozraly



_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé