Podarilo sa niekomu úspešne opraviť čidlo vnútornej teploty klímy? Čistiť v mojom prípade nie je čo, odchádza ventilátor. Presnejšie sa zadiera. Možno keby sa dal vysadiť zo statora a niečim by som to prestriekal, tak by ešte chvílu frčal. Mal to niekto rozobrané aj s ventilátorom/dá sa to vôbec? So skúsenosti s PC viem, že premazanie pomáha ozaj len na chvílu. Mám tu jedno čidlo na pokusy, ktoré je na tom ešte horšie ako moje. Ventilátor vrčí a už s ním len na začiatku mykne ale neroztočí sa. Ideálne by bolo zohnať druhý vetrák ale takýto patvar asi ťažko. Má totiž rovné lopatky (fúka kolmo do boku) a je strašne mrňavý. Viem, že sa dá fungovať aj so chcípnutým ventilátorom ale regulácia teploty na klíme potom nereaguje moc presne. Nejaké nápady? Cez tri litre za to vo volve nedám kvôli jednomu chcíplemu ventilátoru. Som zvedavý či už to niekto riešil. Aspoň sa budem môcť inšpirovať pri najhoršom nejako upravím telo čidla a použijem nejaký bežný ventilátor aby sa dal meniť.
Já ho vždy profouknul stlačeným vzduchem a zase se mi ho podařilo rozběhnout. To že nefungoval jsem poznal že mi blikali kontrolky na klimapanelu. Stalo se mi to několikrát... Ale tak jednou do roka.
M4jky píše:pri najhoršom nejako upravím telo čidla a použijem nejaký bežný ventilátor aby sa dal meniť.
co jsem zjišťoval, tak ECC vyhlásí chybu když po spuštění toho ventilátoru nezaznamená změnu teploty, takže to nemá žádné jiné snímání jestli se točí a měl by stačit jinej ventilátor
_________________ V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
Mne to práve teraz v poslednej dobe začína vypisovať chybu na diagnostike. Ono to totiž kontroluje či v určitom časovom úseku dôjde k zmene teploty hlásenej týmto čidlom. Kvôli zdochnutému ventilátoru je teplota stabilná dlhšie ako by mala a vypíše to chybu. Ledky na klima paneli sa mi ešte kvôli tomu nerozblikali. Skúsim teda pohladať nový vetráčik.
K tomu blikani ledek mam taky otazku. Regulatoor ryychlosti vetraku mi obcas zablbne. A treba pri snizovani otacek najednous skoci na plny otacky.
Napadl me ze by mohl byt spatny nebo zaneseny ten potenciometr ty regulace. Mate taky nekdo zkusenosti?
_________________ Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Hmm, s tým ti neporadím ale je to možné, že to je priamo potenciometrom. Bude ale asi zaliaty v plaste. Najjednoduchšie by bolo podložiť tú dráhu aby na ňu bežec lepšie dosadal. Možno by ju stačilo aj vyčistiť ak nie je zodratá.
Ja som zatiaľ poriadne vyčistil dve čidlá čo som mal. Jedno z môjho auta a jedno o 2,5 roka novšie. Funguje ale len to moje pôvodné. Na tom novšom zaúradovalo šetrenie na materiále a ten magnet čo tam použili už asi nie je dosť silný na to aby sa vrtulka roztočila. Vždy s tým len na začiatku škubne a konec. Uvidíme koľko dlho to moje čidlo ešte bude fungovať. Ak klakne aj to tak tam hodím normálne ventilátorček na 12V a pripojím ho za regulátor pre veľký kabínový.