Sobota 3.10. 2015 měření výkonu

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od 3m3 »

Dam grafy,
Ale jesli zucastneni dovoli...
Jinak prijemne setkani,pokec a i zazitky za volantem 3x ruznych T5.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4116
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od dali »

Tak já vám teda ukážu ten můj :wink:
Nevím jak se mi povedlo dosáhnout toho, že mám ztrátovej výkon pouhých 48 koní, ale asi to je jeden z důvodů proč to tak jede (na kolech naměřeno 257 koní, což je to co má série na motoru). Kdyby to nebylo takhle narychlo, tak bych nechal dopředu vyměnit těsnění pod svodama, který je slyšet, a pořádně nastavit otvírací tlak na wastegate (v minulosti jsem se v tom hrabal "poslepu" bez ověření budíkem), ale to by (možná) znamenalo jednotky koní navíc.
Jinak klobouk dolu před tím co s autem dokázal udělat metju bez sáhnutí do softwaru. Nikdy bych nevěřil, že se něco takovýho u celkem moderního auta dá udělat, vpodstatě ani u staršího.
Dost keců, na grafy to sice prej nejezdí, ale tady je:
dali 2.4T5.jpg
Jinak díky všem za pěknej a velice zajímavej minisraz :good:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

mekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od mekky »

máte to mo hezký kluci :good:
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1300
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od S60 GOLD »

Tak snad jednou se me to taky podari. Gratulace kluci.
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4116
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od dali »

Jestli to je možný, rád bych ještě viděl pro porovnání graf DavidaJ. Díky.

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od 3m3 »

Snad se David nebude zlobit...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3217
Registrován: 16 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od doktor »

Pěkně chlapci.

Škoda, že jsem měl eRko už prodané jinak bych určitě přijel, protože by mě zajímalo, kolik kobyl navrch může udělat 3 palcový výfuk bez katu, sportovní vzduchový filter a jiné TCV. I když na automatu by se to asi měřilo blbě.

Taky koukám, že všichni máte 300 koňové kcháry.... hééén.


BTW, dali, proč si nepřijel změřit eRko? Jsme mohli vědět kolik má ta bestie. A kolik peněz stojí 1 kilowat výkonu navíc..
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

DavidJ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 141
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Opel OPC V6 2.8

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od DavidJ »

Ahoj,
tak přikládám ten svůj graf. První je včerejší měření a druhý je proložen grafem z června.
Rozdíl je v TCV ventilu, oba origo volvo, jen ten v měření červnu měl najeto cca 198 000 km, ten nový má cca 3000 km. Jinak ještě byl mezi měřením, novým a starým rozdíl ve vstupní teplotě nasávaného vzduchu a to cca 31 st., starší měření mělo 61 st.
David
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) DavidJ dne 02 lis 2014 20:55, celkem upraveno 1 x.
_________________
je neVOLVO Opel OPC V6 2.8, 239 kW, 435 Nm., r. 2012,
bylo: VOLVO S60 2.4 T5, B5244T5, 191 kW, r. 2005
bylo: VOLVO S 70 2.0 T5 ,B5204T3, 166 kW, r. 1997
bylo: VOLVO 850 GLT, B5254FS, 125 kW, r. 1993
bylo: VOLVO 240 GLE, r. 1986

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4116
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od dali »

doktor píše:BTW, dali, proč si nepřijel změřit eRko? Jsme mohli vědět kolik má ta bestie. A kolik peněz stojí 1 kilowat výkonu navíc..
Protože se mi nechtělo jet v kulichu a palčácích 8) . Teprv od pondělí vrčí (po dýl jak roce odstávky) a bohužel, když jsme nalili nemrzku, začala chcát z rychlospojky v přepážce, takže jsme topení, který jsem plánoval zprovoznit opět odpojili. Tipuju, že se budu motat okolo 2000Kč za koně :oops:

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od gusto »

doktor píše:by mě zajímalo, kolik kobyl navrch může udělat 3 palcový výfuk bez katu, sportovní vzduchový filter a jiné TCV.
Tohle by mě taky moc zajímalo, jestli má význam dát celý výfuk 3zoll, nebo stači 3 po kat a od katu 2,5zoll.
Jinak moc pěkné výkony! :Bravo:
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3217
Registrován: 16 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od doktor »

Nene, byl to 3palec pouze po konec středového tunelu, pak 2,5" koleno nad zadní nápravu, a pak 2,5" tlumič a koncovka.

Ale vzadu už údajně těch 2,5" nevadí, nejdůležitejší je právě downpipe, kat a středový díl.

Nejvíc je to znát při výrazně lepším nástupu turba, že to auto prostě dýchá a chce se mu do otáček. Turbodíra prakticky zmizela. Předjíždění s tím byla nádhera. Záležitost na 2-3 sekundy.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od gusto »

_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3217
Registrován: 16 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od doktor »

mělo by to tak být.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od gusto »

To se mi ulevilo. :) Ještě někde sehnat downpipe s rovnou přírubou na moji 13-ku turbo...
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2139
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od peter cz »

dali píše: Protože se mi nechtělo jet v kulichu a palčácích 8) . Teprv od pondělí vrčí (po dýl jak roce odstávky) a bohužel, když jsme nalili nemrzku, začala chcát z rychlospojky v přepážce, takže jsme topení, který jsem plánoval zprovoznit opět odpojili. Tipuju, že se budu motat okolo 2000Kč za koně :oops:
Tim konečně dodal hlavu nebo už si to nevydržel a narazil jinou? :D
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

GDPR_user
Ověřený

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od GDPR_user »

dali píše:
dali 2.4T5.jpg
Proč ti od cca 3300otáček padá křivka kroutícího momentu??

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4116
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od dali »

martinopel píše:
dali píše:
dali 2.4T5.jpg
Proč ti od cca 3300otáček padá křivka kroutícího momentu??
Protože tam mám položený maximum a dál už může být logicky jenom míň tak křivka klesá, padat začne v 5500 otáčkách, jelikož přesně tam takhle malýmu turbu začne docházet dech, nestíhá plnit a tlak klesá a když se koukneš na graf metjua, tak i 19T začne docházet dech přesně ve stejných otáčkách. Čím menší tlak, tím menší krouťák a tím pozvolnější ten pád bude. Nejplošší ta křivka bude logicky u motorů s nejnižším tlakem.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4116
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od dali »

peter cz píše:Tim konečně dodal hlavu nebo už si to nevydržel a narazil jinou? :D
Hlava už je na správný straně kanálu nějakej ten pátek... jediný na co jsem rezignoval je turbo. Šlo tam úplně obyčejný 19T.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2139
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od peter cz »

A jaký z toho máš pocity K24 vs 19T?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4116
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od dali »

Zatím tomu moc nedávám, schválně jsem ani nezapojoval metanol, abych se nenechal unést. Nejde ani tak o nějaký zajíždění, jako spíš sledování provozních kapalin a případných úniků a tak. Můžu říct, že od 850 Volvo nic podstatnýho nevymyslelo, jak už jsem si postesknul v pozitivním topiku v lampárně. Pochybuju ale že u 19T vs K24 půjde něco jednoznačnýho říct, protože je tam ta hlava, atmo vačky, lehce větší škrtící klapka. K24 se chovala hezky. Ideální turbo by byla K24 která by udržela 1,3 baru do omezovače a neodcházely jí ložiska a nepraskaly hřídele. Odspoda se na benzínový tubo chovala příkladně.

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvky: 711
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od saabik »

Hezký výsledky.
Nejsem v těchto věcech moc znalej, proto se zeptám možná hloupě: lze měřit i auto s automatem?
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od 3m3 »

saabik píše:Hezký výsledky.
Nejsem v těchto věcech moc znalej, proto se zeptám možná hloupě: lze měřit i auto s automatem?
Automat se meri hur - je tam prokluz menice,ale zas pokud si pamatuju dobre od vyssich rychlosti zamyka takze by to nemel byt zas tak velky problem.
Uz mas jinou mapu? :wink:
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od metju »

A další dotaz, nebyl by zájem o tuto akci znova ? Kdyby se setkalo pár lidí třeba by se povedlo něco podobného opět vyjednat :) Já mám stoprocentně zájem !
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvky: 711
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od saabik »

A když můžu ve sportovním režimu řadit manuálně, to by šlo?:-)
Chystám se dát tam ten Polestar, tak to chci změřit před i po. Tak mi jde o to, jestli se můžu někam objednat. Jakoukoliv akci na měření uvitam!
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4116
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Sobota 1.11. 2014 měření výkonu za 800,-

Příspěvek od dali »

Pokud bude termín, budu se snažit tam s něčím dojet. I kdyby jen na kukačku. Lepší náplň srazu už by bylo jen okruhový ježdění. 850 má na 99% po sezóně (víc budu vědět až budu mít náladu jí rozebrat), ale jak říkám i kdyby jen na kukačku.

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé