doktor píše:
Vyndat motor, zavařit blok, vyřezat nový závit pro napínačku, sundat hlavu, vyměnit ventily, kompletace, těsnení, seřízení, rozvody, motor zpět do auta - to je mazec.
Vyndat motor - zdarma
zavařit blok - to není ten správný výraz, spíš bych volil "rekonstruovat nálitek se závitem" - max 1000,-
sundat hlavu - zdarma
vyměnit ventily - asi né všechny, zatím cena poškozených 1500,-
kompletace, seřízení - 2000-4000,-
těsnení - 600,-
rozvody - 3000,-
motor zpět do auta - zdarma
doktor píše:
Ještě si tam přičti kontrolu hlavy a broušení
1000,- vč. tlakové zkoušky
doktor píše:
... a tak bych se modlil, že to nezničilo jakýkoliv jiný člen rozvodů, jako třeba lehce přiohlé vačky, klika, atd - prostě že to nebude dělat brikule, když to za majland opravíš. Navíc, to svařování bloku a vyřezávání nové díry pro kladku - maso.
I tahle možnost tu je, ale ta vačka, neboli vahadlo je tyč o průměru 20mm, uložená ve třech osazeních. A všechnu tažnou sílu pobrala ta napínačka. A to svařování je spíš navařování a rekonstrukce takového nálitku (kužele), ve kterém je závit, není to vytržený flek přímo z bloku.
doktor píše:
Já bych asi zvažoval jiný ojetý T5 motor, který s ohledem na ročník by mohl být k sehnání i v cajku a za polovinu peněz.
A tady ten motor bych prodal na díly.
To je možnost s kterou taky kalkuluju. V Polsku je nový motor bez příslušenství za 50 000,- je to fakt dost, ale zase nový motor. Němci a vůbec celý západ sou zloději, za tu samou cenu motor se 100tkm. U nás je asi jeden, 45 000,- 300tkm, a je to za bouračku (celý auto).