Zdravim,
rad by som si overil, ci volvo motory "zistuju" oktanove cislo paliva a podla toho usposobuju predzapal (neviem ci som sa spravne vyjadril, studoval som len malo tuto problematiku), alebo je to treba nastavit - a ci sa to vobec da.
Konkretne ide o 3.2 175kw.
Tankujem totizto 100oktan (v cene 95 ), resp. niekedy pridam do benzinu aj E85 (ked som v CR alebo AT)...
Dakujem
100 oktan benzin XC90
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10 roků
- Vůz: xc90
- Bydliště: Bratislava
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
100 oktan benzin XC90
Určitě jo, myslím že to dělá většina motorů co mají řídící jednotku.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
100 oktan benzin XC90
Zistuju, ale hlavne preto aby sa prisposobili nekvaltinejsiemu palivu. Atmosfera sa navrhuje na predpokladany druh paliva hlavne kompresnym pomerom. Mapami (to co si riadia jednotka vie poupravit) sa to potom len upravuje.
turbomotory su na tom trocha lepsie.
turbomotory su na tom trocha lepsie.
-
Offline
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10 roků
- Vůz: xc90
- Bydliště: Bratislava
100 oktan benzin XC90
Motor by mal mat komp. pomer 10,8:1
a n ieco taketo som nasiel na nete
Compression ratio Octane
5:1 72
6:1 81
7:1 87
8:1 92
9:1 96
10:1 100
11:1 104
12:1 108
Takze idelane by som mal tankovat 103 oktan?
Samozrejme viem, ze bez problemov budem jazdit aj na 95ku, ide mi o to, ci to nieje skoda u tohoto motora, davat mu 100oktan + naliat do toho pripadne nejaky octan booster aby sa dostal na 103...
a n ieco taketo som nasiel na nete
Compression ratio Octane
5:1 72
6:1 81
7:1 87
8:1 92
9:1 96
10:1 100
11:1 104
12:1 108
Takze idelane by som mal tankovat 103 oktan?
Samozrejme viem, ze bez problemov budem jazdit aj na 95ku, ide mi o to, ci to nieje skoda u tohoto motora, davat mu 100oktan + naliat do toho pripadne nejaky octan booster aby sa dostal na 103...
-
Offline
- Příspěvky: 1461
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940, XC70
100 oktan benzin XC90
U S40 s nízkotlakou turbínou jsem na 100 oktan ujel i o 100km víc na nádrž... Od té doby už to nezjišťuji a leju stovku do všech svých vozidel
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
-
Offline
- Příspěvky: 79
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: XC70 2.5T AWD 2005
- Bydliště: Praha 6
100 oktan benzin XC90
Také jezdím od března výhradně na Vervu 100 (není to stovka, ale 98) a nemůžu si stěžovat, jede to líp a snížila se mi spotřeba.) Nevím, jak je to s "nastavením" motoru na daný typ paliva, ale natankoval jsem ji i do 30 let starého auta s 3.5l atmosférou a chod motoru se jednoznačně vylepšil, míň se "houpe" a táhne od nižších otáček (zhruba o 500t níž, než předtím). Prémiové palivo může každému motoru jen pomoct, nic nezkazí. Nedávno jsem tohle řešil v jednom topicu a někdo tam poslal zajímavý test, u kterého se prokázalo, že víc oktanů nemá roli jen u malých motorů (1.4, atd)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé