rozebrání EGR ventilu

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
hajnej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9903
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od hajnej »

Pozor přátelé, s 3m3 jsme se rozhodli rozebrat egr ventil. Nebudu popisovat to, jak se dostat na samotný ventil, ale chtěl bych zmínit, že rozebrání samotného ventilu není žádná sranda.
Ventil a chladič spojuje několik šroubů, které jdou hodně těžko vyšroubovat. Mě se to teda nepovedlo, dva šrouby jsem utočil. 3m3 tam zůstal viset jeden šroub, kterej horko těžko nakonec vytočil. Takže kdyby se do toho chtěl někdo pouštět, myslete na tuhle situaci a nebo prostě neznáme správné postupy...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

iconek Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 203
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Mělník
Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od iconek »

Já EGR už taky čistil a musím zaklepat, šrouby šly dobře.
Teď se chystám na ten hliník na sání hlavy, to zas bude bordelu 8)
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi

hajnej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9903
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od hajnej »

jojo. ten vrchní dekl bych taky rád rozebral. tam bude mega sajrajt

mám holt smůlu, všem to šlo a zase jsem to slíznul já
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Poljot
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 61
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 2,4 135kW MY02
Bydliště: Praha

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od Poljot »

a fotky nebudu?
_________________
VOLVO S60 2,4 MY02, VOLVO V50 2,4i MY 04

hajnej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9903
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od hajnej »

fotodokumentaci jsme bohužel nedělali, jeden návod je na youtube

bylo 30°C, byli jsme na přímém slunci, nic moc podmínky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

lukynen Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Šumná
Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od lukynen »

Mám dotaz na EGR ,je volvo tak chytré ,že pozná zaslepený egr hned u výfuku ???
Některé stroje chybu nehlásí některé ano ,zajímalo by mě jestli u volva je to ošetřeno.
Děkuji za odpovědi :roll:

Ekky Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3421
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od Ekky »

lukynen píše:Mám dotaz na EGR ,je volvo tak chytré ,že pozná zaslepený egr hned u výfuku ???
Některé stroje chybu nehlásí některé ano ,zajímalo by mě jestli u volva je to ošetřeno.
Děkuji za odpovědi :roll:
Když jsem se po tomhle problemu pídil.. tak jsem se dozvěděl že pokud se ventyl dokáže sám zavřít,tak jde vypnout elektronicky... přez diagnostiku.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

lukynen Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Šumná
Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od lukynen »

Na to jsem se ale neptal, nechci hrabat do softu bo jezdím do německa ,ja jsem bral variantu toho zaslepení a při zaslepení ,jestli vyskočí hláška motoru nebo jiná diag. závada

Ekky Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3421
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od Ekky »

ti to pišu... ventil se nezaslepuje ale vypína přez diagnostiku.. pokud ho zaslepíš asi ti to tam bude tlačit a nejspiš to hlašku vyhodí... to ho mužer rovnou jenom odpojit od zasuvky...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

ker
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Lúčnica nad Žitavou
Vůz: VOLVO V70 2,5TDI, 103kW, r.2000, M5,

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od ker »

Mám V70 zr.200 a zaslepený EGR cca 4 roky.. Subjektívne lepší ťah. Na emisnej OK. Po zaslepení som pokusmi skončil pri 4 x 5mm otvory v záslepke. Kontrolka sa rozsvieti len v mimoriadnych situáciách (dlhšie, pomaly po meste ) , pri normálnej jazde sama opäť zhasne. Toto je moja skúsenosť, ale dnes by som to riešil softom.
_________________
Volvo V70 I 2,5 Tdi 2000. striebro
Suzuki DL 650 V -strom
Bolo V70 D5 2006 Full

lukynen Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Šumná
Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od lukynen »

OK chlapci ,děkuji za ino ,ale ptal jsem se na zaslepení ,né snížení průtoku vzduchu a odpojení konektoru.
Nejsem tatar ,takže z logicky chápu ,když opojím pin tak je hláška. Jde o to že u příklad stavebního stroje dám záslepku cca 2mm plotnu na přívodní potrubí k egr a ejhle ,porucha nenaskočí a spotřeba klesá,oprava je návratná a kdykoliv mohu plech vyndat ;).

Na tuto otázku jsem chtěl odpověď. číst umím a vím ,že to řešíte softem a někteří hned i chip.
Je to logické když zamezím výfukovým plynum průběh a motor bude sát jen vzduch, auto bude mít lepší směs a pojede líp bez kouře. Je jen otázka ,jestli hodnoty od váhy vzduchu nedělají paseku- zvýší se množství-dle mého-a na tyto otázky bych rád logickou odpověď

Děkuji

Romulusw Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5283
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od Romulusw »

lukynen píše:
Na tuto otázku jsem chtěl odpověď. číst umím a vím ,že to řešíte softem a někteří hned i chip.
Je to logické když zamezím výfukovým plynum průběh a motor bude sát jen vzduch, auto bude mít lepší směs a pojede líp bez kouře. Je jen otázka ,jestli hodnoty od váhy vzduchu nedělají paseku- zvýší se množství-dle mého-a na tyto otázky bych rád logickou odpověď

Děkuji
Samozřejmě, že to nadělá paseku, řídící jednotka očekává, že když je EGR otevřen, sníží se průtok váhou. Pokud je EGR zaslepen tak váhou letí moc vzduchu a ŘJ to pochopitelně vyhodnotí jako závadu.(A je to tak vpořádku, aby se zjistilo, že je to celý zas*aný karbonem a že se to má vyčistit. :) )
Takže jedině zbývá ŘJ nějak ochcat, aby si myslela, že je to správně.
U starších aut to bylo tak, že EGR dával signál jednotce otevřen, nebo zavřen a to jí stačilo. Takže když byl zaslepen a jeho senzor dával správné signály (protože byl ovládán podtlakem a normálně pracoval), tak se žádná chyba neobjevila.(Když se EGR zakousl vlivem karbonu, tak zustal trčet v nějaké poloze a jednotka ihned poznala, že se nehýbe a taky hodila chybu.)

GDPR_user Ověřený

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše:Pozor přátelé, s 3m3 jsme se rozhodli rozebrat egr ventil. Nebudu popisovat to, jak se dostat na samotný ventil, ale chtěl bych zmínit, že rozebrání samotného ventilu není žádná sranda.
Ventil a chladič spojuje několik šroubů, které jdou hodně těžko vyšroubovat. Mě se to teda nepovedlo, dva šrouby jsem utočil. 3m3 tam zůstal viset jeden šroub, kterej horko těžko nakonec vytočil. Takže kdyby se do toho chtěl někdo pouštět, myslete na tuhle situaci a nebo prostě neznáme správné postupy...
Ty jo to bych ti přál to dělat na V50

lukynen Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Šumná
Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od lukynen »

Romulusw píše:
lukynen píše:
Na tuto otázku jsem chtěl odpověď. číst umím a vím ,že to řešíte softem a někteří hned i chip.
Je to logické když zamezím výfukovým plynum průběh a motor bude sát jen vzduch, auto bude mít lepší směs a pojede líp bez kouře. Je jen otázka ,jestli hodnoty od váhy vzduchu nedělají paseku- zvýší se množství-dle mého-a na tyto otázky bych rád logickou odpověď

Děkuji
Samozřejmě, že to nadělá paseku, řídící jednotka očekává, že když je EGR otevřen, sníží se průtok váhou. Pokud je EGR zaslepen tak váhou letí moc vzduchu a ŘJ to pochopitelně vyhodnotí jako závadu.(A je to tak vpořádku, aby se zjistilo, že je to celý zas*aný karbonem a že se to má vyčistit. :) )
Takže jedině zbývá ŘJ nějak ochcat, aby si myslela, že je to správně.
U starších aut to bylo tak, že EGR dával signál jednotce otevřen, nebo zavřen a to jí stačilo. Takže když byl zaslepen a jeho senzor dával správné signály (protože byl ovládán podtlakem a normálně pracoval), tak se žádná chyba neobjevila.(Když se EGR zakousl vlivem karbonu, tak zustal trčet v nějaké poloze a jednotka ihned poznala, že se nehýbe a taky hodila chybu.)


Super konečně člověk který ví o čem mluví.
Děkuji za informace přesně o tomhle jsem chtěl laborovat ,ale vidím že to nemá cenu ;)
Muselo by se oblbnout váhu vzduchu nebo přidat falešný vzduch před egr ,který by šel před váhou ;)

Ekky Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3421
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od Ekky »

Ja myslim ze ostatni ti rekly uplne to same co Romulusw akorad jednoduseji. :)

Jen jeste pro doplneni EGR se otvira kolem 2000 otacek a vypina kolem 4-5k otacek.. Neni otevrenej porad.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

GDPR_user Ověřený

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od GDPR_user »

Ekky píše:ti to pišu... ventil se nezaslepuje ale vypína přez diagnostiku.. pokud ho zaslepíš asi ti to tam bude tlačit a nejspiš to hlašku vyhodí... to ho mužer rovnou jenom odpojit od zasuvky...
Ventil musíš zaslepit a následně vypnout při chiptuningu

karelvolvo Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2162
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od karelvolvo »

Ekky píše: 03 srp 2014 14:55 Ja myslim ze ostatni ti rekly uplne to same co Romulusw akorad jednoduseji. :)

Jen jeste pro doplneni EGR se otvira kolem 2000 otacek a vypina kolem 4-5k otacek.. Neni otevrenej porad.

To nebude zas uplná pravda, spíš záleží v jakém režimu zrovna motor pracuje ! Dále pokud je v autě funkční DPF tak musí dobře makat EGR !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 415tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 239tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 267tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 445 tkm

Ekky Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3421
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od Ekky »

martinopel píše:
Ekky píše:ti to pišu... ventil se nezaslepuje ale vypína přez diagnostiku.. pokud ho zaslepíš asi ti to tam bude tlačit a nejspiš to hlašku vyhodí... to ho mužer rovnou jenom odpojit od zasuvky...
Ventil musíš zaslepit a následně vypnout při chiptuningu

Martine ja to vím že je postup takový... ve většině případu.. když jsem patral jak vyřadit egr u mě (D5) tak mi bylo řečeno že zaslepování není potřeba pokud se ventil dokáže sám zavřít a stačí ho jen přez diag vypnout softwearově... to mi řekly kluci z D5T5...
možna to píšu zjednodušeně ale tak nějak to je.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ekky Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3421
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od Ekky »

karelvolvo píše: 03 srp 2014 17:28
Ekky píše: 03 srp 2014 14:55 Ja myslim ze ostatni ti rekly uplne to same co Romulusw akorad jednoduseji. :)

Jen jeste pro doplneni EGR se otvira kolem 2000 otacek a vypina kolem 4-5k otacek.. Neni otevrenej porad.

To nebude zas uplná pravda, spíš záleží v jakém režimu zrovna motor pracuje ! Dále pokud je v autě funkční DPF tak musí dobře makat EGR !

Nebudu se hadat zda to tak je... ja to jen odhadoval pač třeba u škodovek to tak je... otvíra na 2000 a zavíra nekde u 4000 ale to není podstatny,chtěl jsem tím říct že ventil není otevřený perma od startu do chcípnutí motoru...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

lukynen Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Šumná
Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od lukynen »

Nechci chipovat a odstraňovat DPF bo jezdím německo,už jsem to říkal,jen jsem se ptal jestli jen zaslepení egr se nahlásí chyba. To mě zajímalo,vím jak funguje egr a co je třeba ,aby se odstranil pokud je chráněn váhou. pokud by byl jen na poloze tak by stačilo zaslepit ;) a šla by i spotřeba dolů . Nu což ,bude třeba ho tam nechat.

Děkuji za odpovědi :beer:

kwiko Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od kwiko »

A preco ide dole spotreba? Egr pomaha pri modernom motore rychlejsiemu zohrievaniu motora v rezimoch ked pracuje s prebytkom kysliku. to ma za nasledok skor celkovu nizsiu spotrebu pri studenej jazde.

lukynen Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Šumná
Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od lukynen »

No to je sice pravda ale motor víc naběhá za tepla a tím pádem je ochuzen o kyslík a musí mít víc nafty aby mě stejný výkon ;)

Ekky Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3421
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od Ekky »

Ted par technickejch. Kdyz se rozhodnu EGR nechat vypnout prez SW ma cenu ho predtim nebo po tom cistit ? Spis pred aby byla jistota ze je zavrenej. ? A dalsi otazka kdyz uz se teda rozhodnu ho vycistit aspon preventivne pred vypnutim,jde sundat samostatne aniz bych musel demontovat ten chladic?
Samozreme klapku vycistit musim tak ako tak. Stim pocitam,de mi en o ten ventil.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

3m3 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3015
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od 3m3 »

Sundat de jen s tim chladicem,
respektive k chladici je pridelanej 5ti sroubama kery jdou celkem na p..u povolit,takze lepsi vyndat celej i s chladicem.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Ekky Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3421
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

rozebrání EGR ventilu

Příspěvek od Ekky »

3m3 píše:Sundat de jen s tim chladicem,
respektive k chladici je pridelanej 5ti sroubama kery jdou celkem na p..u povolit,takze lepsi vyndat celej i s chladicem.

No to jsem slyšet nechtěl.... :D Kolik vyteče vody? nebo se musí vypouštět vše? Ono je to stejně jedno pač tam mam něco bílého nevím co to je a chtěl bych tam dát zpatky to co tam má být. myslim modra nebo zelena že?
Diagnostika pozna jestli je zavřenej nebo ne než bych ho offnul takže bych pak čištění asi vynechal a udělal jen tu klapku.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé