rozebrání EGR ventilu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9903
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
rozebrání EGR ventilu
Pozor přátelé, s 3m3 jsme se rozhodli rozebrat egr ventil. Nebudu popisovat to, jak se dostat na samotný ventil, ale chtěl bych zmínit, že rozebrání samotného ventilu není žádná sranda.
Ventil a chladič spojuje několik šroubů, které jdou hodně těžko vyšroubovat. Mě se to teda nepovedlo, dva šrouby jsem utočil. 3m3 tam zůstal viset jeden šroub, kterej horko těžko nakonec vytočil. Takže kdyby se do toho chtěl někdo pouštět, myslete na tuhle situaci a nebo prostě neznáme správné postupy...
Ventil a chladič spojuje několik šroubů, které jdou hodně těžko vyšroubovat. Mě se to teda nepovedlo, dva šrouby jsem utočil. 3m3 tam zůstal viset jeden šroub, kterej horko těžko nakonec vytočil. Takže kdyby se do toho chtěl někdo pouštět, myslete na tuhle situaci a nebo prostě neznáme správné postupy...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 203
- Registrován: 20 roků 3 měsíce
- Bydliště: Mělník
- Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997
rozebrání EGR ventilu
Já EGR už taky čistil a musím zaklepat, šrouby šly dobře.
Teď se chystám na ten hliník na sání hlavy, to zas bude bordelu
Teď se chystám na ten hliník na sání hlavy, to zas bude bordelu
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9903
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
rozebrání EGR ventilu
jojo. ten vrchní dekl bych taky rád rozebral. tam bude mega sajrajt
mám holt smůlu, všem to šlo a zase jsem to slíznul já
mám holt smůlu, všem to šlo a zase jsem to slíznul já
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 61
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 2,4 135kW MY02
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9903
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
rozebrání EGR ventilu
fotodokumentaci jsme bohužel nedělali, jeden návod je na youtube
bylo 30°C, byli jsme na přímém slunci, nic moc podmínky
bylo 30°C, byli jsme na přímém slunci, nic moc podmínky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 112
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Šumná
- Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008
rozebrání EGR ventilu
Mám dotaz na EGR ,je volvo tak chytré ,že pozná zaslepený egr hned u výfuku ???
Některé stroje chybu nehlásí některé ano ,zajímalo by mě jestli u volva je to ošetřeno.
Děkuji za odpovědi
Některé stroje chybu nehlásí některé ano ,zajímalo by mě jestli u volva je to ošetřeno.
Děkuji za odpovědi
-
Offline
- Příspěvky: 3421
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
rozebrání EGR ventilu
Když jsem se po tomhle problemu pídil.. tak jsem se dozvěděl že pokud se ventyl dokáže sám zavřít,tak jde vypnout elektronicky... přez diagnostiku.lukynen píše:Mám dotaz na EGR ,je volvo tak chytré ,že pozná zaslepený egr hned u výfuku ???
Některé stroje chybu nehlásí některé ano ,zajímalo by mě jestli u volva je to ošetřeno.
Děkuji za odpovědi
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 112
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Šumná
- Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008
rozebrání EGR ventilu
Na to jsem se ale neptal, nechci hrabat do softu bo jezdím do německa ,ja jsem bral variantu toho zaslepení a při zaslepení ,jestli vyskočí hláška motoru nebo jiná diag. závada
-
Offline
- Příspěvky: 3421
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
rozebrání EGR ventilu
ti to pišu... ventil se nezaslepuje ale vypína přez diagnostiku.. pokud ho zaslepíš asi ti to tam bude tlačit a nejspiš to hlašku vyhodí... to ho mužer rovnou jenom odpojit od zasuvky...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Lúčnica nad Žitavou
- Vůz: VOLVO V70 2,5TDI, 103kW, r.2000, M5,
rozebrání EGR ventilu
Mám V70 zr.200 a zaslepený EGR cca 4 roky.. Subjektívne lepší ťah. Na emisnej OK. Po zaslepení som pokusmi skončil pri 4 x 5mm otvory v záslepke. Kontrolka sa rozsvieti len v mimoriadnych situáciách (dlhšie, pomaly po meste ) , pri normálnej jazde sama opäť zhasne. Toto je moja skúsenosť, ale dnes by som to riešil softom.
_________________
Volvo V70 I 2,5 Tdi 2000. striebro
Suzuki DL 650 V -strom
Bolo V70 D5 2006 Full
Volvo V70 I 2,5 Tdi 2000. striebro
Suzuki DL 650 V -strom
Bolo V70 D5 2006 Full
-
Offline
- Příspěvky: 112
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Šumná
- Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008
rozebrání EGR ventilu
OK chlapci ,děkuji za ino ,ale ptal jsem se na zaslepení ,né snížení průtoku vzduchu a odpojení konektoru.
Nejsem tatar ,takže z logicky chápu ,když opojím pin tak je hláška. Jde o to že u příklad stavebního stroje dám záslepku cca 2mm plotnu na přívodní potrubí k egr a ejhle ,porucha nenaskočí a spotřeba klesá,oprava je návratná a kdykoliv mohu plech vyndat .
Na tuto otázku jsem chtěl odpověď. číst umím a vím ,že to řešíte softem a někteří hned i chip.
Je to logické když zamezím výfukovým plynum průběh a motor bude sát jen vzduch, auto bude mít lepší směs a pojede líp bez kouře. Je jen otázka ,jestli hodnoty od váhy vzduchu nedělají paseku- zvýší se množství-dle mého-a na tyto otázky bych rád logickou odpověď
Děkuji
Nejsem tatar ,takže z logicky chápu ,když opojím pin tak je hláška. Jde o to že u příklad stavebního stroje dám záslepku cca 2mm plotnu na přívodní potrubí k egr a ejhle ,porucha nenaskočí a spotřeba klesá,oprava je návratná a kdykoliv mohu plech vyndat .
Na tuto otázku jsem chtěl odpověď. číst umím a vím ,že to řešíte softem a někteří hned i chip.
Je to logické když zamezím výfukovým plynum průběh a motor bude sát jen vzduch, auto bude mít lepší směs a pojede líp bez kouře. Je jen otázka ,jestli hodnoty od váhy vzduchu nedělají paseku- zvýší se množství-dle mého-a na tyto otázky bych rád logickou odpověď
Děkuji
-
Offline
- Příspěvky: 5283
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
rozebrání EGR ventilu
Samozřejmě, že to nadělá paseku, řídící jednotka očekává, že když je EGR otevřen, sníží se průtok váhou. Pokud je EGR zaslepen tak váhou letí moc vzduchu a ŘJ to pochopitelně vyhodnotí jako závadu.(A je to tak vpořádku, aby se zjistilo, že je to celý zas*aný karbonem a že se to má vyčistit. )lukynen píše:
Na tuto otázku jsem chtěl odpověď. číst umím a vím ,že to řešíte softem a někteří hned i chip.
Je to logické když zamezím výfukovým plynum průběh a motor bude sát jen vzduch, auto bude mít lepší směs a pojede líp bez kouře. Je jen otázka ,jestli hodnoty od váhy vzduchu nedělají paseku- zvýší se množství-dle mého-a na tyto otázky bych rád logickou odpověď
Děkuji
Takže jedině zbývá ŘJ nějak ochcat, aby si myslela, že je to správně.
U starších aut to bylo tak, že EGR dával signál jednotce otevřen, nebo zavřen a to jí stačilo. Takže když byl zaslepen a jeho senzor dával správné signály (protože byl ovládán podtlakem a normálně pracoval), tak se žádná chyba neobjevila.(Když se EGR zakousl vlivem karbonu, tak zustal trčet v nějaké poloze a jednotka ihned poznala, že se nehýbe a taky hodila chybu.)
rozebrání EGR ventilu
Ty jo to bych ti přál to dělat na V50hajnej píše:Pozor přátelé, s 3m3 jsme se rozhodli rozebrat egr ventil. Nebudu popisovat to, jak se dostat na samotný ventil, ale chtěl bych zmínit, že rozebrání samotného ventilu není žádná sranda.
Ventil a chladič spojuje několik šroubů, které jdou hodně těžko vyšroubovat. Mě se to teda nepovedlo, dva šrouby jsem utočil. 3m3 tam zůstal viset jeden šroub, kterej horko těžko nakonec vytočil. Takže kdyby se do toho chtěl někdo pouštět, myslete na tuhle situaci a nebo prostě neznáme správné postupy...
-
Offline
- Příspěvky: 112
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Šumná
- Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008
rozebrání EGR ventilu
Romulusw píše:Samozřejmě, že to nadělá paseku, řídící jednotka očekává, že když je EGR otevřen, sníží se průtok váhou. Pokud je EGR zaslepen tak váhou letí moc vzduchu a ŘJ to pochopitelně vyhodnotí jako závadu.(A je to tak vpořádku, aby se zjistilo, že je to celý zas*aný karbonem a že se to má vyčistit. )lukynen píše:
Na tuto otázku jsem chtěl odpověď. číst umím a vím ,že to řešíte softem a někteří hned i chip.
Je to logické když zamezím výfukovým plynum průběh a motor bude sát jen vzduch, auto bude mít lepší směs a pojede líp bez kouře. Je jen otázka ,jestli hodnoty od váhy vzduchu nedělají paseku- zvýší se množství-dle mého-a na tyto otázky bych rád logickou odpověď
Děkuji
Takže jedině zbývá ŘJ nějak ochcat, aby si myslela, že je to správně.
U starších aut to bylo tak, že EGR dával signál jednotce otevřen, nebo zavřen a to jí stačilo. Takže když byl zaslepen a jeho senzor dával správné signály (protože byl ovládán podtlakem a normálně pracoval), tak se žádná chyba neobjevila.(Když se EGR zakousl vlivem karbonu, tak zustal trčet v nějaké poloze a jednotka ihned poznala, že se nehýbe a taky hodila chybu.)
Super konečně člověk který ví o čem mluví.
Děkuji za informace přesně o tomhle jsem chtěl laborovat ,ale vidím že to nemá cenu
Muselo by se oblbnout váhu vzduchu nebo přidat falešný vzduch před egr ,který by šel před váhou
-
Offline
- Příspěvky: 3421
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
rozebrání EGR ventilu
Ja myslim ze ostatni ti rekly uplne to same co Romulusw akorad jednoduseji.
Jen jeste pro doplneni EGR se otvira kolem 2000 otacek a vypina kolem 4-5k otacek.. Neni otevrenej porad.
Jen jeste pro doplneni EGR se otvira kolem 2000 otacek a vypina kolem 4-5k otacek.. Neni otevrenej porad.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
rozebrání EGR ventilu
Ventil musíš zaslepit a následně vypnout při chiptuninguEkky píše:ti to pišu... ventil se nezaslepuje ale vypína přez diagnostiku.. pokud ho zaslepíš asi ti to tam bude tlačit a nejspiš to hlašku vyhodí... to ho mužer rovnou jenom odpojit od zasuvky...
-
Online
- Příspěvky: 2162
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
rozebrání EGR ventilu
To nebude zas uplná pravda, spíš záleží v jakém režimu zrovna motor pracuje ! Dále pokud je v autě funkční DPF tak musí dobře makat EGR !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 415tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 239tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 267tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 445 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 415tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 239tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 267tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 445 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 3421
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
rozebrání EGR ventilu
martinopel píše:Ventil musíš zaslepit a následně vypnout při chiptuninguEkky píše:ti to pišu... ventil se nezaslepuje ale vypína přez diagnostiku.. pokud ho zaslepíš asi ti to tam bude tlačit a nejspiš to hlašku vyhodí... to ho mužer rovnou jenom odpojit od zasuvky...
Martine ja to vím že je postup takový... ve většině případu.. když jsem patral jak vyřadit egr u mě (D5) tak mi bylo řečeno že zaslepování není potřeba pokud se ventil dokáže sám zavřít a stačí ho jen přez diag vypnout softwearově... to mi řekly kluci z D5T5...
možna to píšu zjednodušeně ale tak nějak to je.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 3421
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
rozebrání EGR ventilu
karelvolvo píše: ↑03 srp 2014 17:28
To nebude zas uplná pravda, spíš záleží v jakém režimu zrovna motor pracuje ! Dále pokud je v autě funkční DPF tak musí dobře makat EGR !
Nebudu se hadat zda to tak je... ja to jen odhadoval pač třeba u škodovek to tak je... otvíra na 2000 a zavíra nekde u 4000 ale to není podstatny,chtěl jsem tím říct že ventil není otevřený perma od startu do chcípnutí motoru...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 112
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Šumná
- Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008
rozebrání EGR ventilu
Nechci chipovat a odstraňovat DPF bo jezdím německo,už jsem to říkal,jen jsem se ptal jestli jen zaslepení egr se nahlásí chyba. To mě zajímalo,vím jak funguje egr a co je třeba ,aby se odstranil pokud je chráněn váhou. pokud by byl jen na poloze tak by stačilo zaslepit a šla by i spotřeba dolů . Nu což ,bude třeba ho tam nechat.
Děkuji za odpovědi
Děkuji za odpovědi
-
Offline
- Příspěvky: 1465
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
rozebrání EGR ventilu
A preco ide dole spotreba? Egr pomaha pri modernom motore rychlejsiemu zohrievaniu motora v rezimoch ked pracuje s prebytkom kysliku. to ma za nasledok skor celkovu nizsiu spotrebu pri studenej jazde.
-
Offline
- Příspěvky: 112
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Šumná
- Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008
rozebrání EGR ventilu
No to je sice pravda ale motor víc naběhá za tepla a tím pádem je ochuzen o kyslík a musí mít víc nafty aby mě stejný výkon
-
Offline
- Příspěvky: 3421
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
rozebrání EGR ventilu
Ted par technickejch. Kdyz se rozhodnu EGR nechat vypnout prez SW ma cenu ho predtim nebo po tom cistit ? Spis pred aby byla jistota ze je zavrenej. ? A dalsi otazka kdyz uz se teda rozhodnu ho vycistit aspon preventivne pred vypnutim,jde sundat samostatne aniz bych musel demontovat ten chladic?
Samozreme klapku vycistit musim tak ako tak. Stim pocitam,de mi en o ten ventil.
Samozreme klapku vycistit musim tak ako tak. Stim pocitam,de mi en o ten ventil.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 3015
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
rozebrání EGR ventilu
Sundat de jen s tim chladicem,
respektive k chladici je pridelanej 5ti sroubama kery jdou celkem na p..u povolit,takze lepsi vyndat celej i s chladicem.
respektive k chladici je pridelanej 5ti sroubama kery jdou celkem na p..u povolit,takze lepsi vyndat celej i s chladicem.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 3421
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
rozebrání EGR ventilu
3m3 píše:Sundat de jen s tim chladicem,
respektive k chladici je pridelanej 5ti sroubama kery jdou celkem na p..u povolit,takze lepsi vyndat celej i s chladicem.
No to jsem slyšet nechtěl.... Kolik vyteče vody? nebo se musí vypouštět vše? Ono je to stejně jedno pač tam mam něco bílého nevím co to je a chtěl bych tam dát zpatky to co tam má být. myslim modra nebo zelena že?
Diagnostika pozna jestli je zavřenej nebo ne než bych ho offnul takže bych pak čištění asi vynechal a udělal jen tu klapku.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé