V poslední době řeším kolísání tahu při plné akceleraci na S70, měřil jsem plnící tlak a zjistil jsem, že po natlačení vyletí až na 1,2 baru a potom spadne dolů, za jízdy se to projeví lehkým houpnutím, viz video:
pro porovnání přidávám měření na V70, takhle by to asi mělo vypadat:
kontroloval jsem hadičky kolem ventilu regulace plnícího tlaku, myslím si, že by to mohl způsobovat váznoucí ventil wastegate, než se otevře, tak už je natlačeno moc,ale těžko říct
Chystám se na výměnu turba, protože tohle zastudena trochu píská, tak doufám, že se to tím vyřeší.
Na diagnostice byla jednou chyba 0039 - elmag ventil regulace přeplňování, ale šla smazat a už se neukázala.
Uvítám jakékoli nápady co s tím, díky
Naposledy upravil(a) pepa.paur dne 12 srp 2014 19:01, celkem upraveno 1 x.
_________________ V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
Tak to som zvedavý. Ja mám síce trochu iný problém a to, že moje turbo buď tlačí alebo si dá oddychové voľno. Zakolísanie som od opravy váhy nepostrehol. Zostávam naladený
postup adaptace je samovolný, ŘJ načítá nová data, akorát s tím je potřeba počítat, že se auto může chovat prvních cca 20 km jinak, než se zadaptuje nový komponent.
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
Díky za nápady, s tou adaptací to jsem nevěděl, ten TCV je v podezření, jednou ho psala i diagnostika, ale při testu akčních členů chodil. Taky mám podezření na snímač plnícího tlaku MAP, nebo spíš bordel v sacím modulu, na V70 jsem ho kdysi čistil.
Ještě mě napadla taková možnost, tu S70 mám teprve od prosince a snažím se jí uvést do lepšího stavu, nemůže tohle přetřelení tlaku souviset s nepovedeným chiptuningem? Že by to chělo plnit víc, ale něco to omezí a tlak spadne.
Jak je vlastně ta regulace dělaná? Je mi jasnej ten ventil TCV, kterej je napojenej na baňku ovládání wastegate, ale co je ta trubička z dmychadlové části na wastegate?
turbo.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
postup adaptace je samovolný, ŘJ načítá nová data, akorát s tím je potřeba počítat, že se auto může chovat prvních cca 20 km jinak, než se zadaptuje nový komponent.
Me slo o to,estli to nechce treba nejaky specialni chovani k motoru. Napr. nevytacet nad x otacek nebo neco podobneho... Jinak predpokladam ze u MSA 15.7 bude potreba adaptace taktez...(?)
_________________ V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MTStage2 V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
U mě stejný problém, byť tlak turba jsem neměřil. Vyřešeno předevčírem výměnou snímače plnícího tlaku a ovládacího ventilu tlaku turba (či jak se to přesně menuje, můžu mrknout do faktury) Od té doby vše v naprostém pořádku, akcelerace v pásmu otáček 2000-3000 lepší, plynulejší. Ještě mám netěsnící EGR ventil, jak ten budu řešit nevím...
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
podla mojho odhadu ma vysoky plniaci tlak, ako pise majitel nazaciatku. tak si rj znizi davku nafty na cerpadle. Raz som to riesil a stacilo trosku pootocit skrutkou obtoku turba. Ale to bolo turbo priamo po repase. tu sa to moze drhnut. Vsetky 3 hadicky musia byt bez bordelu. a preistotu by som skusil kuknut aj hadicku a snimac tlaku v sani (pri tlmici)...
kwiko píše:podla mojho odhadu ma vysoky plniaci tlak, ako pise majitel nazaciatku. tak si rj znizi davku nafty na cerpadle. Raz som to riesil a stacilo trosku pootocit skrutkou obtoku turba. Ale to bolo turbo priamo po repase. tu sa to moze drhnut. Vsetky 3 hadicky musia byt bez bordelu. a preistotu by som skusil kuknut aj hadicku a snimac tlaku v sani (pri tlmici)...
bohužel nemám tušení jakým šroubem na obtoku bych měl otočit
auto jsem koupil ve stavu kdy moc nejelo, teď jede dobře, tohle houpání není žádnej zásadní problém, ale rád bych to vyřešil. Snímač tlaku v sání jsem taky zkoušel prohodit.
_________________ V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
z-d-e-n-a píše:Me tak jeste napadlo...tu dirku ze sacich parohu k cidlu MAP mas pruchozi? Jako vyvod na tu hadicku...
dirku jsem čistil a ten manometr na videu je napojenej na tu hadičku vedoucí z té dírky.
Na vyčištění sání se chystám, asi to vezmu najednou s tím turbem, ale teď zatím není čas, potřebuju jezdit.
_________________ V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
Hele turbo ti přestřeluje, takže musí váznout něco na regulaci. Buď je nějak zatuhlej WG, nebo TCV upouští víc než by mělo. Pokud jsou hadičky na vedení řídícího tlaku v cajku, tak už tam moc variant než ty 2 nevidim.
Kdyby netlačilo dost, tak to už je jiná pohádka, ale takhle bych šel prvně po Wastegate, když si jiný TCV už zkoušel.
Jo a to kmitání je mi divný, kor když snímač máš takhle daleko
Urvanej píše:Hele turbo ti přestřeluje, takže musí váznout něco na regulaci. Buď je nějak zatuhlej WG, nebo TCV upouští víc než by mělo. Pokud jsou hadičky na vedení řídícího tlaku v cajku, tak už tam moc variant než ty 2 nevidim.
Kdyby netlačilo dost, tak to už je jiná pohádka, ale takhle bych šel prvně po Wastegate, když si jiný TCV už zkoušel.
Jo a to kmitání je mi divný, kor když snímač máš takhle daleko
taky bych to viděl na wastegate, mám celý jiný turbo, tak to prohodím všechno, až bude čas
to kmitání připisuju místu připojení v autě, je to kolínkem připojený na konec sacího potrubí, jak vede hadička k čidlu tlaku, asi už to tam pulzuje od ventilů. Budík je obyčejnej levnej bez tlumení.
_________________ V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997