dneska bylo auto na zdviži a A dle všeho jsou nivomaty pryč. Auto stalo na kolech a když se pověsím za nápravu stáhnu ho níž a pustím krásně péruje nahoru a dolů
Otázka "Ó" zní kde a jaký koupit nivomat. Má smysl to vůbec měnit? Dělají se jen origo nebo se dá sehnat kvalitní jíná značka? Nemusí to vydržet zrovna 300tk ale třeba 60-100 by mohlo
asi před měsícem jsem to taky řešil. Problémem číslo jedna je to, že nemůžeš použít normální tlumiče bez toho, abys měnil i pružiny. Pružiny pro nivomaty jsou měkčí. Problémem číslo dva je to, že tlumiče na V70-I AWD mají jiné uložení než předokolky. Na FWD mají tlumiče na spodním konci oko, kterým prochází šroub a k ramenu se uchycují z boku. Na AWD prochází tlumič skrz rameno a je uchycen kolmo zespodu.
Takže se to dá řešit podle mě takhle: repasí - nevím, nemám žádné reference na nějakou firmu. Nebo koupit originály - za cca 11t kus.
Nebo u saabtuningu koupit Sachse (originál je tuším také Sachs) o něco levněji, ale pořád za draho. Sehnat nivomaty někde jinde je nadlidský úkol, i když je někde mají jakoby v nabídce, realita je jiná. Dalším řešením je koupit obyč. tlumiče a přelisovat uložení. K tomu sehnat odpovídající pružiny. Přelisovat to jde, ale blbě. Není o co se opřít. Jestli se vůbec dělaly verze AWD bez nivomatů nevím. U mě to bylo ještě o to složitější, že mám už z výroby "lowering kit", takže možností jsem měl o to míň.
Asi nejlevnější varianta je repas, ale kde? Nevím. Do jetých bych nešel. To že netečou dnes neznamená, že nepotečou zítra.
Já jsem nakonec šel (i vzhledem k nutné malé délce tlumičů) cestou lisování uložení.
Mno, do prvovyroby volvo se davaly Sachs, na Monroe jsme slysel, ze lidi nadavaji...nic jineho asi nesezenes, krom konverze...
Uvazoval bych o repasi, ale to budes muset na ten cas auto odstavit
_________________ V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex: S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
Roger píše:Mno, do prvovyroby volvo se davaly Sachs, na Monroe jsme slysel, ze lidi nadavaji...nic jineho asi nesezenes, krom konverze...
Uvazoval bych o repasi, ale to budes muset na ten cas auto odstavit
Mas s tou repasi zkusenost? Kde, jak a zakolik? Diky.
nivomaty jsem nemenil, ale klasicke ano, predni a dal jsem SACHS, ale kdysi na V40 jsem tenkrat mel komplet KONI a docela to slo.
Zkus auto dkn na repasi...http://www.autodkn.cz/ z prahy
_________________ V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex: S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
Chlapi mohl by tady teda někdo napsat konečně jak to vyřešil s těma nivomatama? Jak to dopadlo?
Repas tady (v Královehradeckém kraji ani v Praze) neumí a nechce dělat.
Takže nové nivomaty a kde ideálně?