Prosím, kdo víte, co znamená tato chyba ECM-212C? Objevuje se mi v téměř pravidelných intervalech cca 1000km. Ty ostatní chyby jsou vcelku nezajímavé.
A ještě mi není jasné, proč mám v levé části nádrže 1,5l a v pravé 38l benzínu.
ECM212C mam taky, přičítám to plynu, ale vim o tom kuloví.
Nádrž je přečerpávána druhou pumpou zleva doprava neustále, takže to umí levou půlku vysušit a pravá je plná. Je to v pořádku. Ono to zároveň plní sací koš, takže to nejde ani vypnout ani omezit.
Jj, tak díky za info, jak jsem mazal tu chybu (taky mám podezření na ten plyn, možná je to nějaká ta dlouhodobá adaptace, fakt o tom vím prd) tak jsem projížděl různý parametry a ta nádrž mi trochu zarazila. Aspoň že je to tak správně .
Nevim jakej máš plyn, ale zkus si zjistit, jak dlouho trvá, než ti tam zase ta chyba naskočí a zda vůbec naskočí při provozu na benzín.
Já když koukal, jak je to složitý (správně nainstalovat a naladit plyn, kdy musíš nějak emulovat lambdu, pokud s ní řj plynu pracuje, pak tlak paliva, protože pokud nepoletuje tak, jak by měla podle zatížení motoru, tak to hodí taky chybu, a hafo další kravin) tak nechápu, že tam neni těch chyb milion.
Urvanej píše:Nevim jakej máš plyn, ale zkus si zjistit, jak dlouho trvá, než ti tam zase ta chyba naskočí a zda vůbec naskočí při provozu na benzín.
Já když koukal, jak je to složitý (správně nainstalovat a naladit plyn, kdy musíš nějak emulovat lambdu, pokud s ní řj plynu pracuje, pak tlak paliva, protože pokud nepoletuje tak, jak by měla podle zatížení motoru, tak to hodí taky chybu, a hafo další kravin) tak nechápu, že tam neni těch chyb milion.
To mne taky napadlo jezdit na jen na benzin, ale to bych asi nedal psychicky LPG je tam Stefanelli, na 55l ujedu 400km a jede to úplně stejně jak na benzin, není rozdíl.
ta chyba znamená, že máš chudý plyn. Řídící jednotka musí dlouhodobě dělat větší korekce, to znamená uměle prodlužuje dobu vstřiku ale i tak je to málo. Tuto závadu jsem měl taky, cca po 5 nastartování sama zmizla pak zase naskočila, přesně jak popisuješ. Já si koupil vlastní diag na LPG a seřízení jsem provedl jednoduše, prodloužil jsem dobu vstřiku tak aby hodnota long term fuel trim byla 1 -+ 0.2. Mám nyní hodnotu -0.98 tj nepatrně bohatší směs a je po problému. Je potřeba si s tím nastavením vyhrát, tak aby to sedělo ve všech jízdních režimech. Dobrý plynař s tím nebude mít problém.
Áha, takže až se to příšte rozsvítí, tak udělám soudružskou návštěvu u plynaře, aby to došteloval. Chudá směs, i když to asi nebude o moc, to dobré není. Díky, zase jsem o malinko chytřejší.
No, a jelikož to nespěchá, tak tam dojedeš už s podpáleným ventilem.....
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
přesně jak píšou kluci, nečekej na to až se ti něco rozsvítí, řídící jednotka to bere jako sporadickou chybu, tj blbne ti to v určitým jízdním režimu, mě většinou při jízdě na delší trase. Já osobně musel zvýšit délku vstřiku pomalu o dvonásobek, což není rozhodně málo. Další důležitá věc, nemusí to být vada LPG. Je potřeba se podívat na korekce váhy vzduchu, zkontrolovat těsnost sací a výfukové soustavy, i přisávání falešného vzduchu se může jevit jako chudá směs !!! a těch příčin může být zdaleka víc. Takže doporučuji zajet za zdejšíma klukama, kterým nebude dlouho trvat ti to správně diagnostikovat.
hodnota váhy vzduchu vzhledem k otáčkám se zdá v pořádku, každopádně vyčistit ji sprejem na váhy nic nezkazíš. Hodnoty se jinak zdají v pořádku, stejně tak korekce váhy vzduchu má hodnoty v toleranci, každopádně Long fuel trim je zvláštní že máš v procentech, asi záleží na typu Vidy jakou používáš, nic méně je to jednoduchý odvození, jestliže hodnota 1 je 100% tak hodnota 0.28 % je jednoduše 0.28, takže dle mě máš Long fuel trim hodnotu 1.28 což je hodně a značí to hooodně chudou směs. Já měl hodnotu 1.25.
Otázkou je zda li to bylo předtím v pořádku, nebo ti to dělá až po instalaci LPG.
Je mi jen divný, že ECM rovnou nenahlásí - je to chudý, hned s tím něco udělejte, ale až po nějakém čase.. Ten průběh hodnot byl za stojata bez zatížení, zkusím to za jízdy, jestli se tam něco ještě neprojeví. Váhu mi čistili u plynaře po výměně vzd. filtru, tak by měla být čistá. Sprej mám taky tenhle http://www.ebay.co.uk/itm/CRC-Mass-Air-Flow-Sensor-Cleaner-05110-/201095376396?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ed237ee0csnad je dobrý. Můžu to zkusit ještě jednou prostříknout pro klid duše.
protože to chudostí být nemusí. Stačí když ti bude někde přisávat falešný vzduch, tj jde ti tam víc vzduchu než ti naměří váha ale dávkování směsi se řídí podle průtoku vzduchu přes váhu. Ale protože ti to přisává může se řídící jednotka domnívat, že má málo bohatou směs. Toto se může odehrávat třeba až nad 2500 ot, je to různý. Ty musíš hledat příčinu a pak až důsledek, tj stalo se ti to hned po montáži LPG ? Stalo se ti to po čištění váhy? Nebo to začlo dělat z ničeho nic? Není vadná lambda? Jaký má průběh? Chápeš že tam může být milion věcí a okamžitým přidáním na bohatosti se problém nemusí vyřešit.
Doporučuji tento postup
- natlakovat sání na zjištění úniku
- kontrola PCV a celýho odvětrávacího systému ( motor může přisávat i přes odvětrání )
- kontrola parametrů lambdy a váhy
- kontrola systému LPG (vstřikovače, tlak a podobně)
- nastavení bohatosti
ale jak říkám nejsem servisák, takhle bych to udělal já a pokud by to nepomohlo tak servis
Logicky mi vychází chudé LPG. Začalo to po instalaci, do té doby nic. Že by tam něco neutáhli? možné je vše, já také u čeho nejsem sám, tak tomu věřím jak zprávám z rudého práva. Řešení by bylo, jezdit chvíli na benzin.
Udělal jsem ještě dva testy, bez zátěže benzin, pak lpg a se zátěží to samé. Mám dojem, že ta chyba se zřejmě objevuje skutečně jen občas a na velmi krátkou dobu
tyhle testy jsou k ničemu. Zvolené parametry taky. Když už tak by to chtělo vynulovat všechny korekce a pak sledovat při kterém jízdním režimu stoupají. Místo tohoto měření, by to spíš chtělo porovnat délku vstřiku benzínu a LPG, tam bude zakopaný pes. Podle tvých grafů nic nezjistíš, váha funguje jak má, z toho bohatost nezjistíš. Nešpekuluj a pokud nemáš software na LPG odjeď za plynařem.
Jaký systém máš? Kolik má najeto? můžeš mít klidně nižší tlak na regulátoru, nebo nevhodně zvolený vstřiky a podobně. Možností je mnoho.
Takže, dnes v očekávaném termínu chyba opět, zajel jsem k plynaři a ten pravil, že lambdasonda je ve zkratu.
Osobně se mi to nezdá. Nějaká rada by byla?
tak ještě jednou, zajeď za někým kdo má diagnostiku a kdo ví na co koukat. Pokusím se ti to ještě jednou vysvětlit, máš long fuel trim 1.11 co je hodně, má být 1 +- 0.1. Takže vymaž všechny korekce, napíchni to, jezdi jen na benzín a sleduj hodnoty, pokud ti polezou přes 1.02 nebo 0.98 je něco špatně a LPG za to nemůže, viz závady výše popesaný. Pokud ty hodnoty budou na benzín ok, máš prostě chudou směs na LPG. Kdyby si měl zkrat na lambdě auto by jelo v nouzáku.
Dnes vyměněna sonda, na výkonu nic nepoznat, ale spotřeba evidentně o více než litr dolů. Asi to v tom nouzáku jelo. Údajně se její hodnoty ještě hnou, na benzin se to adaptuje samo, na LPG budu muset na doštelování. Nové ŘJ na LPG se prý umí adaptovat také. Stálo to 3,5k i s cestou. Životnost těchto sond je prý kolem 150ti tis., což by odpovídalo. Na ACCORDU je 230 a fuguje furt, fakt je, že to není vytápěná.