Zdravím,
nechtělo se mi znovu vstupovat do této poněkud smutné diskuse, ale nedá mi to, neb se týká m.j. i dobrého jména @d5t5.com a také produktů, které přinášíme Volvo komunitě.
1. ve
@d5t5.com se soustředíme na poněkud opomíjený sektor služeb "aftermarket" SW modifikací aut, převážně 'starších' modelů. Těchto si již Volvo příliš nevšímá (v jednom autorizáku jsou tahla auta dokonce označena jako "veteráni").
Buď je služba nedostupná vůbec (např. mnohé jazyky pro nejstarší modely, příp. konkrétní jazyk (slovenština) anebo některé centrální panely (ICM) existují celosvětově např. jen v angličtině).
Nebo je tu prostor pro konkurenční "boj" v oblasti, kde originál ceny jsou nesmyslně nastavené z fabriky (4500Kč za změnu jazyka mě dodnes mentálně drtí, leckde ve světě jsou ceny ještě vyšší

).
2. další naší velkou devizou je to, že
veškeré modifikace všech jednotek provádíme "ajťáckou" metodou, t.j. čistě
za pomocí software, komunikací po sběrnici CAN a v drtivé většině případů bez demontáže jednotky z auta, přes OBD diagnostickou zásuvku.
Kdo tohle z konkurence umí?
Jednotky jsou zcela
bez mechanického zásahu, navíc všechny úpravy máme plně zálohované a umíme vše vrátit do původního stavu = beze ztráty kytičky (záruky). Kdo někdy otevíral zvláště novější modely řídících jednotek motorů (ECM), jistě tuší, jak riskantní podnik tohle může být (kuchání jednotek, programování přes BDM/JTAG, atp.).
3. když už tohle všechno umíme, byl poměrně logický krok spojit se s renomovanými společnostmi, které se na
tuning Volvo motorů seriózně a prakticky výhradně věnují. Jak
ARD tuning z US (benzíny), tak
volvotune.nl (nafty) takovými společnostmi jsou, bez ohledu na to, co říkají nekalé konkurenční praktiky nebo anonymní internetoví experti. Cílem zde je zpřístupnit seriózní a prověřený tuning "pro masy", t.j. stále ještě
konzervativní a bezpečné modifikace. Za rozumný peníz vyždímat pár spících koníků navíc a učesat to, co často marketing pokřivil ve fabrice (např. 96kW D5 bejby-tuning na bloku, co v klidu dává 150kW).
Papír (graf) je papír - objektivní měření
(pokud není zmanipulované) to je, leč stále se jedná jen o jednu křivku, jeden konkrétní "řez" sadou map, které v sobě ukrývá řídící jednotka. Srovnání to jistě je, ale i tak mohou být papírově dvě zcela shodná auta, jen s každým se bude jezdit jinak.
Pro mě osobně je spíše zázrak, jak lze např. jinak naprosto mrtvý motor 2.4T (B5244T3) oživit na velmi použitelný agregát i bez dalších hardwarových změn. Zkrátka je z toho pak velmi použitelné auto. Top výkon a top krouťák je výborný parametr do letáku, pro mě osobně je přínosnějš, jak příjemné a bezpečené je s takovým autem denodenní ježdění. A pokud to ještě přinese zpět nějakou korunu na palivu, tak je to fajn bonus. Nafta takto funguje normálně, E85-kový flexifuel SW tuning taky nemá každý - např. doma mi nyní šetří 1000Kč měsíčně.
4. Obecně - naším cílem není konkurovat zavedeným a seriózním tuningovým firmám, které ladí každé auto "na míru". V těchto případech se musí celému případu věnovat výrazně více času a úsilí, odpovídá tomu pak i nesrovnatelná cena. Pro "lidový" tuning se předpokládá, že auto je celkově v dobrém stavu. Proto se služby @d5t5.com se provozují přes síť povětšinou "Volvo-only" dealerů a ti již zkušenosti s těmito skvělými auty mají, poradí, pomohou. Na koncernové specialisty bych tu vskutku příliš nespoléhal.
Mimochodem - v oblasti chiptuningu zjevně panuje tvrdý konkrureční boj, jehož jsme m.j. svědky i zde. Silné podpásovky - v době internetu tak snadné: nemohu si odpustit, ale příspěvek od pana kolegy z motorpower = nekomentovaný graf s potenciálním problémem v železe auta plus komentář typu "tento hnus je prosím ard" = je právě z této kategorie. A od toho okamžiku už tady frčí flamewar.
Fórum má sloužit k radosti, zábavě a prospěchu. Ale jak je libo, každý si buduje podnik podle svého vkusu a uvážení.
Pokud bude majitel auta souhlasit, provedeme a opublikujeme nezávislé měření se stock i ARD firmwarem. Je-li tam někde zakopaný hund, jistě jej najdeme. Satisfaction guaranteed.
Pokud jste tohle přelouskali až sem, děkuji za pozornost a věřím, že nám zachováte přízeň.
Pavel (@ @d5t5.com)